- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 183
Pocket-lintissä uudempia huhuiluja/arvailuja uusista Switch-versioista.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse odotan hieman pelonsekaisin tuntein noita uusia Switchejä. Yksi painava tekijä sille, miksi olen lapsesta saakka juuri Nintendon konsoleita suosinut on se, että Nintendon kohdalla ei ole tarvinnut pelätä sitä, että ensin satsaat satoja euroja konsoliin, tarvikkeihin ja peleihin, ja sitten julkaistaankin jo uusi konsoli viimeistään 2-3 vuoden sisään. Toki Nintendo on näin menetellyt DS-puolella, muttei kotikonsolien kohdalla (ainakaan niin että olisi julkaissut suht. nopeasti alkuperäistä teknisesti paremman version ajatellen esim. Wii Miniä, jossa oli kyse pienemmästä versiosta). Nyt kuitenkin näyttäisi siltä, että Pro-versio on tulossa ja vaikka on kaiketi selvää, että kaikki pelit tulevat jatkossakin olemaan orkkis-Switchillä pelattavia, niin nyt taitaa olla ensimmäistä kertaa tilanne, jossa tuodaan parempi versio orkkiksesta suurelle yleisölle. Buu!
Ei satavarmaa tietoa, mutta missään en ole nähnyt siihen viittaavaa informaatiota, että kenttien lataaminen netistä ei vaatisi Online-jäsenyyttä. Oletan siis ilman muuta, että Switch Online tarvitaan siihenkin.
Kävin ostamassa Mario Maker 2:n nyt ja tosiaan ilman online-jäsenyyttä voi ainoastaan pelata story modea ja rakennella itse kenttiä. Kaikki muu vaatii jäsenyyden. Ostin fyysisen kappaleen niin voi myydä pois kun on tuon story moden kolunnut läpi.
Miten tuolta löytää kunnollisia kenttiä?
Osaako muuten joku sanoa, säilyykö pilveen tallennetut savet jos lopettaa nintendo-online-tilauksen ja aktivoi sen sitten joskus myöhemmin uudelleen?
Nintendo online on edullisempi, mutta tämä näkyy myös palvelussa. Online toimintojen ulkoistaminen kännykkäsovellukseen ei ole käytännöllisin ratkaisu ja tilaajille tarjottavat pelit ovat ikivanhoja retropelejä kun kilpailijat tarjoaa kuukausittain AA-AAA -pelejä viime vuosilta.Samaa voi sanoa muiden konsolien peleistä kun nettimatseja ei voi pelata ilman palvelua. Pyllystähän tämä on mutta kiitos MS:n liven aikoinaan niin nyt saa nauttia. Nipa sentään hinnoitteli tämän palvelunsa paremmin. Wii U taitaa jäädä viimeiseksi konsoliksi joka ilmaisena piti online-palvelut.
Huomaa muuten tässä Mario Maker 2:ssa kuinka paljon parempi oli ykkösessä tehdä kenttiä kun oli kunnon "kynä" millä tuhertaa. Pitää Switchille tämän takia joku hyvä ja ennenkaikkea teräväpäinen stylus ostaa niin ei tartte suhia sormella näyttöä. Kellään hyviä ehdotuksia?
Tämän itse ostin, kun oli vielä tuossa viikonloppuna 1,90€ tarjouksessa Fuj:tech 2-in-1 Stylus - kosketusnäyttökynä ja kuulakärkikynä 3,90 €Pitää Switchille tämän takia joku hyvä ja ennenkaikkea teräväpäinen stylus ostaa niin ei tartte suhia sormella näyttöä. Kellään hyviä ehdotuksia?
Pieni tarkennus: P2P on paras kaksinpeleihin, serveri tuo lisää lagia ja siitä on hyötyä silloin kuin "pelitilanne" pitää jakaa kymmenille pelaajalle samaan aikaan. Vika on matchmakingissä, että peli yrittää löytää kaverin riippumatta pingistä tjsp.Mario Maker 2:n moninpeli on P2P tekniikalla toteutettu, joten siinä näkyy selkeästi halvan online palvelun huonot puolet järkyttävine lageineen. Kalliimmalla palvelulla ehkä oltaisiin saatu ihan oikeat serverit.
Mario Maker 2:n moninpeli on P2P tekniikalla toteutettu, joten siinä näkyy selkeästi halvan online palvelun huonot puolet järkyttävine lageineen. Kalliimmalla palvelulla ehkä oltaisiin saatu ihan oikeat serverit.
Tämän itse ostin, kun oli vielä tuossa viikonloppuna 1,90€ tarjouksessa Fuj:tech 2-in-1 Stylus - kosketusnäyttökynä ja kuulakärkikynä 3,90 €
Ajaa asiansa varsin hyvin kenttiä väsäillessä vaikkei kärki mikään terävin ole, mutta selkeästi parempi kuin sormella sohia.
(Update) Bloodstained team acknowledges poor Switch port quality, vows to fix it with incremental updatesVBloodstained Ritual of the Night on saanut varsin hyvät arviot muilla alusoilla. Sen sijaan Switch versio on lähes pelikelvoton johtuen surkeasta ruudunpäivityksestä, input lagista ja jatkuvasta crashailusta (Switch ylikuumenee). Kaiken huippuna peli pyörii vain 420p resoluutiolla ja suuri osa graafisista tehosteista on karsittu. Melko erikoista, kun samainen peli pyörii täysillä spekseillä Steamin kautta, ja vieläpä melko mopolla kokoonpanolla.
Switch version User score on huikeat 4,1/10 Megacriticissä.
Bloodstained: Ritual of the Night
Nintendo Switch Lite julkaistu, tulee myyntiin 20.9.2019:
Muutama pointti:
- 5.5" näyttö (6.2" alkuperäisessä)
- painaa 275g (297g alkuperäinen)
- Ei irrotettavia ohjamia
- Ei voi telakoida käytettäväksi televisiossa
- ristiohjain erillisten nappuloiden sijaan
- noin satasen halvempi kuin alkup.
Jos Nintendo tekee juuri niin komean Zeldan sille sun Switchille kuin mahdollista, niin miten se on tarkalleen ottaen sulta mitään pois, että he sitten mahdollistaisivat sen pyörimisen pykälää korkeammalla resolla switch pro-konsolilla?Itsehän olen nurissut siitä, että julkaisemalla alle kolmen vuoden sisään uusia Switch-versioita Nintendo näyttää keskisormea niille, jotka ostivat julkaisumallin ja sille lisätarvikkeita... Näinhän Nintendo EI ole tehnyt kotikonsoli-puolella, ainakaan niin, että uusi versio on ollut tehoiltaan orkkista parempi. Moni mainitsee tässä vaiheessa vaikkapa N64 Expansion Pakin, mutta tämähän oli lisäosa (ei vaatinut saman alustan uudelleen ostamista) ja itse asiassa ainakin omilla tienoilla niin pienen suosion saanut lisäosa, ettei kenelläkään sitä tainnut olla. Minulla sen sijaan ei ole ongelmia sen suhteen, jos julkaistaan halvempi Switch-versio, jossa on ominaisuuksia karsittu esim. niitä varten, jotka eivät niitä tarvitse (monihan ei juurikaan Switch Dockia käytä). Näin ollen pystypeukku Switch Litellen!
Saa nähdä, miten Switch Pro:n kanssa käy. Oma toiveeni olisi se, että jos tässä nyt lähdetään sille PS4 Pro -polulle, niin tehtäisiin edes niin, että Nintendon omat pelit olisivat samalla viivalla kummallakin konsoliversiolla ja vain nämä 3rd party -pelit, joissa reso ja fps on pelin näyttävyyden ja laajuuden takia niin alhaiset, hyötyisivät eniten Pro-version rautaboostista. Näin ollen pelkästään Nintendon omia pelejä pelaavat edelleen säilyttäisivät ultimaattisen pelikokemuksen ja loput voisivat valita, sijoittaako Pro-versioon halutessaan pelata 3rd party -pelejä Nintendon alustalla vai pelatakko ko. pelejä PS4/XBOX/PC-puolella.
Täältä ainakin tulee nousemaan yksi keskisormi Nintendon suuntaan, jos Switch Pro julkaistaan sillä periaatteella, että sen avulla seuraava Zelda on paljon vaikuttavampi pelikokemus.
Jos Nintendo tekee juuri niin komean Zeldan sille sun Switchille kuin mahdollista, niin miten se on tarkalleen ottaen sulta mitään pois, että he sitten mahdollistaisivat sen pyörimisen pykälää korkeammalla resolla switch pro-konsolilla?
Jos resoluutiosta puhutaan, niin tietenkin itse olen tarkoituksella jättänyt telkkarin reson 1080p:hen (natiivireso suurimmalle osalle mediasta oli kyse sitten peleistä tai leffoista), että siinä mielessä se ei olisi minulta pois, jos Pro:n myyntivaltti olisi Breath of the Wild 2:n pelaaminen 4K:na. Tosin uskaltaisin väittää, että aika moni pelaaja katsoo sitä resoa ja jopa Nintendo-peleissä on toisinaan se trendi, että nousee aikamonen kakkamyrsky, jos jonku pelin max. reso on odotettua alempi Switchille. Tietenkin reso ei ole se ainoa asia, miten Switch Pro voisi vaikuttaa vaikkapa Zeldaan... Entä jos peli optimoidaan niin, että Switchillä se pyörii 30fps ja Switch Pro:lla 60fps. Tuolla on jo väliä paitsi visuaalisesti, niin myös pelattavuuden (ajoitukset yms.) kannalta. Myös kuvatehosteet (pinnat, kuinka pitkälle maailmaa näkee eteenpäin) ovat oma lukunsa.
Hmm mitä jos Switch "pro" onkin TV only konsoli. Ei käsikonsolin tuomia pullonkauloja joten vihdoin tegrasta saataisiin kaikki irti.
No en kyllä tuollaita ehkä haluaisi, kyllä TV/käsikonsoli yhdistelmä on se paras juttu tässä. Pelkän kannettava switchin kyllä ymmärrän. Nintendohan on kyselyjä tehnyt ja tulosten mukaan taitaa suurin osa pelaa käsikonsolina.
Itsehän olen nurissut siitä, että julkaisemalla alle kolmen vuoden sisään uusia Switch-versioita Nintendo näyttää keskisormea niille, jotka ostivat julkaisumallin ja sille lisätarvikkeita... Näinhän Nintendo EI ole tehnyt kotikonsoli-puolella, ainakaan niin, että uusi versio on ollut tehoiltaan orkkista parempi. Moni mainitsee tässä vaiheessa vaikkapa N64 Expansion Pakin, mutta tämähän oli lisäosa (ei vaatinut saman alustan uudelleen ostamista) ja itse asiassa ainakin omilla tienoilla niin pienen suosion saanut lisäosa, ettei kenelläkään sitä tainnut olla. Minulla sen sijaan ei ole ongelmia sen suhteen, jos julkaistaan halvempi Switch-versio, jossa on ominaisuuksia karsittu esim. niitä varten, jotka eivät niitä tarvitse (monihan ei juurikaan Switch Dockia käytä). Näin ollen pystypeukku Switch Litellen!
Saa nähdä, miten Switch Pro:n kanssa käy. Oma toiveeni olisi se, että jos tässä nyt lähdetään sille PS4 Pro -polulle, niin tehtäisiin edes niin, että Nintendon omat pelit olisivat samalla viivalla kummallakin konsoliversiolla ja vain nämä 3rd party -pelit, joissa reso ja fps on pelin näyttävyyden ja laajuuden takia niin alhaiset, hyötyisivät eniten Pro-version rautaboostista. Näin ollen pelkästään Nintendon omia pelejä pelaavat edelleen säilyttäisivät ultimaattisen pelikokemuksen ja loput voisivat valita, sijoittaako Pro-versioon halutessaan pelata 3rd party -pelejä Nintendon alustalla vai pelatakko ko. pelejä PS4/XBOX/PC-puolella.
Täältä ainakin tulee nousemaan yksi keskisormi Nintendon suuntaan, jos Switch Pro julkaistaan sillä periaatteella, että sen avulla seuraava Zelda on paljon vaikuttavampi pelikokemus.
Nintendo Switch Lite julkaistu, tulee myyntiin 20.9.2019:
The console for gamers on the go.
Muutama pointti:
- 5.5" näyttö (6.2" alkuperäisessä)
- painaa 275g (297g alkuperäinen)
- Ei irrotettavia ohjamia
- Ei voi telakoida käytettäväksi televisiossa
- ristiohjain erillisten nappuloiden sijaan
- noin satasen halvempi kuin alkup.
Kokovertailua:
Tuo on kyllä miinus omissa kirjoissaNäiden lisäksi muutama seikka, jotka on tässä selvinneet:
- Akkukesto rahtusen vakiomallia parempi. Nintendon ilmoittama kestoarvio Zelda:BOTW:lle perus-Switchillä 3 h, Litellä 4 h
- Ei minkäänlaista rumblea (paitsi hankkimalla ja käyttämällä erillisiä joyconeita/pro-ohjainta)
- Liiketunnistushommat rajoittuneemmat ilman varsinaisia joyconeita. Gyro kuitenkin löytyy.
- Ei automaattista kirkkaudensäätöä.
Tuo on kyllä miinus omissa kirjoissa
Mites noiden tallennuksien/tunnuksien kanssa jos omistaa kaksi switchiä? Ihan vaan sama tunnus kumpaakin ja cloud saven kautta siirtelee tallennuksia?
Entä jos peli optimoidaan niin, että Switchillä se pyörii 30fps ja Switch Pro:lla 60fps. Tuolla on jo väliä paitsi visuaalisesti, niin myös pelattavuuden (ajoitukset yms.) kannalta. Myös kuvatehosteet (pinnat, kuinka pitkälle maailmaa näkee eteenpäin) ovat oma lukunsa.
En edelleenkään ymmärrä, mitä aihetta tässä on valittaa. Jos tuo esittämääsi skenaariota verrataan, niin et sinä siltikään saisi Switchille sitä 60 fps:ää, vaikka Switch Prota ei olisi olemassakaan.
Se, että Switch Prolla voidaan tarjota jotain parempaa kuin Switchillä, ei ole millään tavalla pois Switch-käyttäjiltä.
Tuskin kukaan PS3-omistaja itki (ainakaan surusta), kun Sony julkaisi PS4:n. Sen sijaan itkijöitä kyllä riitti, kun oli ehditty ostaa PS4 ennen PS4 Pro:n julkistusta.
Kokeilin alkuun ilman grippiä pelata handholdina ja oli ihan hirveetä tuskaa. Hommasin Satisfyen Pro gripin ja oon ollut siihen erittäin tyytyväinen, ei väsy kädet pidemmissäkään sessiossa. (Pro Gaming Grip)Eehele, nuita sormien asentoja... Näyttää TAAS sen verran epämukavalta että grippi on pakko-ostos kuten 3DS:ssä.
EDIT: Tämä kuva onkin alkuperäinen Switch ja Lite malli on vielä pienempi!
Ei ne gripit onneksi montaa euroa maksa.
No sit ei auta ku ostaa se switch pro, tai sitten pelaa sitä heikompaa versiota... voi tsiisus ku se on taas jollai nii vaikeeta.Mielenkiintoinen tapa ajatella. Ymmärrän toki pointtisi mutta yleensähän sen on ajateltu pätevän enemmän konsolien sukupolvivaihdoksia koskien... Tuskin kukaan PS3-omistaja itki (ainakaan surusta), kun Sony julkaisi PS4:n. Sen sijaan itkijöitä kyllä riitti, kun oli ehditty ostaa PS4 ennen PS4 Pro:n julkistusta. Kysehän kuitenkin on siitä, että A) selkeästi paremmalla raudalla varustettu versio tarjoaa näyttävämmän pelikokemuksen (jonka kuluttaja oletti saaneensa tappiinsa hiottuna orkkisversion oston yhteydessä) ja B) saadakseen tämän näyttävämmän pelikokemuksen kuluttajat päätyvät periaatteessa ostamaan saman konsolin kahteen kertaan, mikä on kyllä aikamoisen raaka ja rahanhimoinen veto (toki osa markkinataloutta).
Kysytäänpä näin... Eikö sinua yhtään harmittaisi, jos orkkis-Switchin omistajana edessäsi heiluteltaisiin 60fps:n BotW II:sta ja sitten sanotaankin, että "Joo, on tämä Switch-peli mutta sen kokemuksen saadaksesi joudut ostamaan Switch-alustan uudemman kerran, tällä kertaa Pro-versiona". Vai ajatteletko vain, että no eihän mikään ole koskaan sinulta pois kunhan vain joku laite alla?
No sit ei auta ku ostaa se switch pro, tai sitten pelaa sitä heikompaa versiota... voi tsiisus ku se on taas jollai nii vaikeeta.
Se, että premium-vaihtoehtokin on olemassa, ei vie mitään pois alkuperäisen vehkeen omistajilta.
Paitsi tiedon siitä, että omalla laitteella rullaa kyseisen alustan pelit parhaalla mahdollisella tavalla (toki tiedän PS4 Pro -historiikin alkaen aina siitä, että jotkut pelit pyörivät paremmin normi-PS4:lla ehkä juuri optimoinnin takia).
Niin toinen on tuo Switch Lite, mutta mikä ihme sieltä on tulossa myös kun vielä yrittävät 3DS käsikonsolille jotain tehdä, eiköhän se ole jo aika done?
Myös perusmallissa pitäytyvä käyttäjä hyötyy siitä, koska se tarkoittaa, että firmalla on vähän vähemmän kiire julkaista seuraavaa, korvaavaa konsolisukupolvea ja se oma edullisempi konsolimalli pysyy ajantasaisena pitempään.
Jos Switch Pro:ssa olisikin kyse vain jostain 4K-näyttöjen huomioimisesta muutamine viilauksineen koskien esim. parjattua Dockia ja Joy-Conejen "D-padia" (joka Switch Litessä saakin jo päivityksen), niin se ei harmittaisi.
'Perinteisyys' ei takaa yrityksen menestystä markkinoilla, etenkään kun kyseessä on konsoli- ja videopelivalmistaja. Täytyy ymmärtää, että Nintendo kilpailee jo valmiiksi heikompitehoisella raudalla muita konsolivalmistajia vastaan. Pitäisikö Nintendon jäädä kehityksen kelkasta jälkeen aina se >5v kerrallaan samalla kun kilpailijat porskuttaa edelle, ihan vain perinteiden vuoksi?Kuten sanottu, ymmärrän kyllä pointin. Omat pointtini olivan Nintendon perinteisyys (parempaa rautaa yleensä vasta neljästä kuuteen vuoteen) sekä se, että kaksi eri konsoliversiota voivat syöstä tilanteen siihen, että normi-Switchille ei edes yritetä 60fps:ää, vaan säästetään se Switch Pro:lle (oletan että pelaaja tietää mikä merkitys fps-lukemalla on pelattavuuteen, kyse ei ole vain jostain silmäkarkista). Jos Switch Pro:ssa olisikin kyse vain jostain 4K-näyttöjen huomioimisesta muutamine viilauksineen koskien esim. parjattua Dockia ja Joy-Conejen "D-padia" (joka Switch Litessä saakin jo päivityksen), niin se ei harmittaisi.
En tiedä, onko PC-mentaliteetti siirtynyt konsolipuolellekin, että voi pitää jopa oletuksena, että vaikka ostat monen sadan raudan niin se lähes heti siirtymässä uudempien ja hienompien tieltä pois (jälleen kerran, ajatellen sitä, että parempi rauta vaikuttaa myös pelattavuuteen eikä vain tuo enemmän silmäkarkkia).
Tällaista olen itse hieman katsellut https://www.amazon.de/gp/product/B07HSW8C4F/Onko switcille myynnissä sellaista telakkaa, tai oikeastaan vain johtoa jossa toinen pää menee switciin ja toiseen päähän hdmi ja virta usb-c:llä? Eli matkoille ei tarvitsisi ottaa koko dockia vaan pelkkä tuo adapteripiuha jos haluaa pelata televisioista.
Kysytäänpä näin... Eikö sinua yhtään harmittaisi, jos orkkis-Switchin omistajana edessäsi heiluteltaisiin 60fps:n BotW II:sta ja sitten sanotaankin, että "Joo, on tämä Switch-peli mutta sen kokemuksen saadaksesi joudut ostamaan Switch-alustan uudemman kerran, tällä kertaa Pro-versiona". Vai ajatteletko vain, että no eihän mikään ole koskaan sinulta pois kunhan vain joku laite alla?
Paitsi tiedon siitä, että omalla laitteella rullaa kyseisen alustan pelit parhaalla mahdollisella tavalla (toki tiedän PS4 Pro -historiikin alkaen aina siitä, että jotkut pelit pyörivät paremmin normi-PS4:lla ehkä juuri optimoinnin takia).