Yleinen Nintendo ketju (WiiU, Switch & 3DS)

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 083
Ostimpa tuossa switchin. Täytyy kyllä todeta että hiton kuppanen viritys että vempeleessa on niin vähän sisäistä tallennustilaa että erillinen muistikortti on pakollinen lisävaruste. Vähän niinkuin joku myisi autoa johon pitää käsijarru ostaa erikseen.
Toisaalta käytössä sentään on standardi microSD-kortti, joita saa varsin halvalla. Tuoreessa muistissa on PS Vita, joka käyttää omia sikakalliita muistikorttejaan (tyyliin 32 gigaa maksaa ~60 €, ja 64 GB jotain 100 €).

Epäilemättä ajatuksena oli, että fyysisten pelien suosijat pärjäisivät ilman lisämuistiakin. Valitettavasti totuus on vähän toinen, koska jotkut pelit vaativat kuitenkin isoa asennusta tai päivityksiä sisäiseen muistiin.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 177
Naurettavan vähän tuo on silti vuonna 2018. Edullisemman luokan puhelimissakin on enemmän kapasiteettia. Noh jos seuraavassa konsolissa olisi sitten jo tuokin huomattu korjata. Muuten varsin pätevä laitos.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Kyllä se muistin tuplaus yleensä tuo laitteelle aika paljon aina lisää ja kun edes 128 ei tälläisessä mihinkään riitä, niin kyllä siinä äkkiä olisi laitteelle tullut 100-200e hintaa lisää.

Nintendo kun on firma joka haluaa voittoa heti laitteillaan, niin vähän vääristää kilpailijoiden tapa myydä aluksi tappiolla.
Joyconien tekniikka, näyttö ja muu rauta vie niin ison osan summasta. Ja eikös silloin vielä Apple käyttänyt 64 ja 128 muisteja eniten myyvissä malleissa ja huhuiltiin, että Nintendo ei saisi komponentteja sen vuoksi, joten tuossakin pidettiin pienin mahdollinen sit sisässä.

Toki se liian pieni on, mutta 200gt kortteja saa 60-70eurolla. 200-250gt muistilla hinta olis konsolilla jotain muuta kuin 60-70e enemmän..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 907
Niin ja onhan siinä se että jos (kun) muistikortti hajoaa niin nintendo sanoovain että voi voi. Jos olisi sisäinen muisti niin pitäisi kestää ainakin takuu ajan.
 
Liittynyt
23.04.2018
Viestejä
360
Kyllä se muistin tuplaus yleensä tuo laitteelle aika paljon aina lisää ja kun edes 128 ei tälläisessä mihinkään riitä, niin kyllä siinä äkkiä olisi laitteelle tullut 100-200e hintaa lisää.

Nintendo kun on firma joka haluaa voittoa heti laitteillaan, niin vähän vääristää kilpailijoiden tapa myydä aluksi tappiolla.
Joyconien tekniikka, näyttö ja muu rauta vie niin ison osan summasta. Ja eikös silloin vielä Apple käyttänyt 64 ja 128 muisteja eniten myyvissä malleissa ja huhuiltiin, että Nintendo ei saisi komponentteja sen vuoksi, joten tuossakin pidettiin pienin mahdollinen sit sisässä.

Toki se liian pieni on, mutta 200gt kortteja saa 60-70eurolla. 200-250gt muistilla hinta olis konsolilla jotain muuta kuin 60-70e enemmän..
Nintendon päätarkoitus oli pitää Switchin hinta alle 300 dollarin ja isompi sisäinen muisti olisi nostanut hintaa ja reilusti. Toki olisihan Nipa voinut myydä laitettaan tappiolla alkuun.

Onneksi noiden muistikorttien hinta on koko ajan tippunut ja itse maksoin muistaakseni 40 euroa 128Gigasesta joka riittää(toivottavasti) tälläiselle fyysisten pelien ostajalle. Kun tuo Microsd kortti saapui niin joutui sitä hetken taas ihmettelemään tekniikan kehittymistä kun s vertasi tuon kortin fyysistä kokoa ja tietomäärän kapasiteettia N64:sen pelikasetteihin. Muistaakseni ne oli 64-512 mb. Sieltähän on tulossa ultahypersuper micro sd kortteja tulevaisuudessa joihin mahtuu kymmenien teratavujen verran tavaraa mutta nuohan on sitten Switch 2:sen heiniä nuo.

Muuten lokakuussa taitaa nVidia antaa hieman tietoa Tegra Orinista jonka epäilen muodossa tai toisessa päätyvän Switch 2:sen sisään. Ainakin roadmapin mukaan tuon olisi tarkoitus olla 5 kertaa Xavieria tehokkaampi joten huimaa Hybridi pelaamista luvassa myös tulevaisuudessa. Siihen sitten mahdollisuus valita Basic tai Pro malli tehotelakalla niin olisi oma unelma konsepti valmis.

Harmittaa kun ei ehdi kiireiden takia pelata ja mielenkiintoista pelattavaa pukkaa ja roimasti koko ajan. Täytyy varmaan tehdä niin kuin viime joulun alla kun ostin 5 peliä ja sitten pelailin niitä pois pikku hiljaa. Niillä tyydytettiinkin pelaamisen tarpeet pitkälle loppukeväälle.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
929
Muuten lokakuussa taitaa nVidia antaa hieman tietoa Tegra Orinista jonka epäilen muodossa tai toisessa päätyvän Switch 2:sen sisään. Ainakin roadmapin mukaan tuon olisi tarkoitus olla 5 kertaa Xavieria tehokkaampi joten huimaa Hybridi pelaamista luvassa myös tulevaisuudessa. Siihen sitten mahdollisuus valita Basic tai Pro malli tehotelakalla niin olisi oma unelma konsepti valmis.
Vaatimus sille, että pelit toimivat mobiilissa väistämättä vaikuttaa siihen, kuinka raskaita ja laajoja pelejä konsolille suunnitellaan. Itse toivoisin, että Switch 2:n sijaan Nintendo julkaisisi seuraavaksi taas puhtaan kotikonsolin nykyaikaisilla spekseillä kilpailemaan PS5:ttä jne vastaan. Mario Kart 4K:ta odotellessa.

Switch uhkaa kyllä jäädä melkoiseksi tynkäkonsoliksi, kun sille ei ole omaa Mario Karttia eikä omaa Zeldaa. Liekö ehtii tullakaan ennen seuraavan sukupolven laitteita.
 
Liittynyt
23.04.2018
Viestejä
360
Vaatimus sille, että pelit toimivat mobiilissa väistämättä vaikuttaa siihen, kuinka raskaita ja laajoja pelejä konsolille suunnitellaan. Itse toivoisin, että Switch 2:n sijaan Nintendo julkaisisi seuraavaksi taas puhtaan kotikonsolin nykyaikaisilla spekseillä kilpailemaan PS5:ttä jne vastaan. Mario Kart 4K:ta odotellessa.

Switch uhkaa kyllä jäädä melkoiseksi tynkäkonsoliksi, kun sille ei ole omaa Mario Karttia eikä omaa Zeldaa. Liekö ehtii tullakaan ennen seuraavan sukupolven laitteita.
Niin jos tulisi Pro versio tehotelakalla niin sitten tulisi sitä 4K Mario Karttia. Eiköhän 5-6 vuotta sitten ollut vaikea kuvitella pelaavansa BOTW:ia kannettavana. Sama koskee 5 vuoden päästä ilmestyvää Nintendon seuraavaa konsolia. Jos se on hybridi niin eiköhän tuo ole sen 5-8 kertaa tehokkaampi kuin nykyinen konsoli. 1080p kannettavana ja 1440p telakassa on hyvinkin mahdollista ja sitten se jumalainen 4K tehotelakalla sitä haluaville. Huomattavasti kehittyneempää tekniikka joka tietää myös niitä suurempia maailmoita. Jos Ps5 tulee ensi vuonna niin Nintendolla on mahdollisuus käyttää ainakin 2-3 vuotta uudempaa tekniikkaa seuraavassa konsolissaan(huom. vielä nVidian) joten tuollaiseen kannettavaankin konsoliin saadaan jo hyvin kehittynyttä tekniikkaa. Nintendohan on aika kova ottamaan kaikki konsolistaan irti pelejä kehittäessään.

Luuletko tosissasi ettei kehityksessä ole Mario Kart 9 ja uusi Zelda? Olen myös varma että Switch saa BOTW:in jatko-osan lisäksi jatko-osan 3DS:Sän Zeldalle. Switchille tulee vielä huima valikoima Nintendon omia sarjoja vielä kun tuo 3DS:Sän riippakivi saadan pudotettua lopullisesti pois. Tällöin Nintendolle jää vain yksi (onneksi) julkaisu alusta. Nintendo voisi kyllä hieman enemmän ja aikaisemmin paljastella tulevia pelejään kuin se nykyisin tekee. Voisi ainakin antaa vihiä peleistä jotka ilmestyvät vuoden sisällä. Ensi keväällehän on tulossa kuitenkin jo Yoshi, Fire Emblem ja Daemon X Machina.

Nintendo tuskin tulee palaamaan kotikonsoli aikaan. Sillä viimeisin sellainen ja tehokas eli Gamecube ei kauheasti myynyt verrattuna Wiihin ja nyt Switchiin joka on myynyt jo melkein saman verran kuin Cube aikoinaan. Minusta on hyvä että Nintendo on vaihtoehto noille perinteisille konsoleille. Toki siinä on se haitta että jää osa multiplätyistä ilmestymättä mutta minä pelaan kyllä Nintendon konsoleita Nintendon pelejen vuoksi sekä exlujen. MOnella pelaajalla tuntuu nykyään oleva useampi kuin yksi konsoli jolla pelaavat noita multiplättyjään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 907
Ei ole ikinä yksikään sd, usb-muistikortti/ulkoinen kovo, microsd vielä hajonnut tähän päivään saakka. Kovokin on joku kivikautinen (yli 10 vuotta) Wii U:lla käytössä. Myös Wiin aikaiset SD-kortit toimii edelleen ja microsd:t joita kännyköissä on ollut. Ei siis kannata pelätä. Tosin jos sieltä ebaystä ostaa ne halvimmat kiinalaiset niin sitten saa syyttää vain itseään :beye:
Onneksi Switch ei tallenna pelisaveja kuin sisäiseen muistiin joten kortin hajoamisella menettää vain uuden latauksen ja mahdolliset kuvat/videot joita on napsinut. Ellei ole näitä napsinut koneen muistiin.

Helpotusta tähän osaltaan tuo tallennus pilveen, vaikkakin maksumuurin taakse ja pelin ilmeisesti pitää sitä erikseen tukea, josta en kyllä hurraa huutoja anna. Mutta ei se taida ilmaista olla esim. Sonylla.
Itsellä on kyllä muistitikkuja hajoillut, jopa ihan staattisessa käytössä oleviakin. Ihan myös kingstonejakin joten eivät ne ikuisia ole eikä tehty parhaista muistipiireistä. Myös kiintolevyjä on jokunen vuosien saatossa saatu ajettua loppuun, tosin ne on olleet ihan perinteisiä hdd levyjä.
 
Liittynyt
03.06.2018
Viestejä
1
Millä tavalla Nintendon takuuhommat toimii Suomessa? Vasemman JoyConin tatti vetää itsestään koko ajan vasemmalle ja nopean googlailun perusteella en ole ainut. Englanninkielisillä foorumeilla lähettävät itse ohjaimen suoraan korjattavaksi, mutta onko sama tapa myös Suomessa, vai käynkö liikkeessä mistä konsolin ostin?
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 083
Millä tavalla Nintendon takuuhommat toimii Suomessa? Vasemman JoyConin tatti vetää itsestään koko ajan vasemmalle ja nopean googlailun perusteella en ole ainut. Englanninkielisillä foorumeilla lähettävät itse ohjaimen suoraan korjattavaksi, mutta onko sama tapa myös Suomessa, vai käynkö liikkeessä mistä konsolin ostin?
Suomessa huollosta vastaa Bergsala. Käytännössä kätevin on viedä ostopaikkaan, joka lähettää sen edelleen Bergsalalle. Itse lähettämällä maksaisit lähettämisen postikulut.

Huolto ja takuu
Huoltolomake PDF
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
84
Postista löytyy takuuhuollon lähetyskoodi jolla lähettämällä takuu huoltojen lähetyskustannuksia ei tule. Näin oli ainakin oman joy-conin kanssa .
Mikäs oli syynä Joy-conin huoltoon? Itse olen huomannut, että oma vasen Joy-con ei lukittaudu kunnolla koneeseen.

Lähetetty minun H8324 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Tulipa hommattua switch, nyt vaan pitäisi saada pelattavaa. Onko jotain hyviä co-op tai muuten vain kaksinpelejä joita voi noila ohjaimen puolikkailla pelata?

Super mario odyssey oli jo pakko ostos kun nintendo on
Mario Kart on loistava. ARMSia olen myös hakannut kavereiden kanssa ohjaimen puolikkailla. Ihan hauskaa ajanvietettä, tosin täyttä hintaa en tuostakaan maksaisi.

Super Smash Bros Ultimate tulee joulukuussa, se on ainakin aika varmaa laatua.
 
Liittynyt
23.04.2018
Viestejä
360
Mikäs oli syynä Joy-conin huoltoon? Itse olen huomannut, että oma vasen Joy-con ei lukittaudu kunnolla koneeseen.

Lähetetty minun H8324 laitteesta Tapatalkilla
Tatti lopetti vuoden päästä normaali toimintansa ja alkoi "soutaa" kun sitä yritin kalibroida. Eli liikkui itsestään. Tuohon asti toimi täysin moitteetta. Olisiko syynä ollut lähes 1500 tunnin pelisessiot :-D Tosin saman joy-coni tippui aikaisemmin pelihyllyn päältä 2,5 metrin korkeudesta kulma nappi edellä joka hajosi rytäkässä. Kovia kokenut yksilö mutta onneksi nyt takuu korjattu. Jospa se kestäisi tuon seuraavan 1500 tunnin peliajan.
 
Liittynyt
23.04.2018
Viestejä
360
Mario Kart on loistava. ARMSia olen myös hakannut kavereiden kanssa ohjaimen puolikkailla. Ihan hauskaa ajanvietettä, tosin täyttä hintaa en tuostakaan maksaisi.

Super Smash Bros Ultimate tulee joulukuussa, se on ainakin aika varmaa laatua.
Armsi on kyllä yllättävän mukavaa ajan vietettä niin netissä kuin paikallisestikkin. Varsinkin kun oppii taitavammaksi niin ottelut voi olla tosi tiukkoja ja mukavia.

Onhan tässä tulossa syksylle mielenkiintoista pelattavaa. Kohta Xenobladen Torna, Pokemon, Mario Party, Smash joka on todella ultimaattinen peli. Lisäksi tekisi itse mieli hankkia tuo Wolfenstein 2:nen ja tuleva V-Rally 4. Olisi mielenkiintoista päästä pelaamaan tuollaista "realistista" ja toivottavasti laadukasta autopeliä Switchillä. Eikä sovi unohtaa Mudrunneria. Tosin en tiedä kiinostaako tuo peli ketään muuta kuin itseäni.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Mikäs oli syynä Joy-conin huoltoon? Itse olen huomannut, että oma vasen Joy-con ei lukittaudu kunnolla koneeseen.

Lähetetty minun H8324 laitteesta Tapatalkilla
Käytin kolmesti huollossa saman ongelman kanssa. Bergsala ei nähnyt vikaa Joyconeissa.

Lopputuloksena useampi video youtubeen, kuluttaja-asiamiehelle yhteys ja sitä kautta asia päätyi niin, että liike josta olin joyconit ostanut (vpd) ilmoitti minulle, että purkavat kaupan. Ei vaihda toisiin, vaan purkavat kaupan ja maksavat rahat takaisin. Edellytyksenä myös, etten asioi heillä enää jatkossa.. [emoji23][emoji23]

No tämän jälkeen ostin uudet, jotka toimi ongelmitta, samoin kuin toinen ohjainpari. Varmuuden vuoksi kuitenkin ostin Ebaystä nämä muutamalla eurolla:


Mukana siis ruuvimeisselit, myös tuo erikoinen kolmiokantainen, sekä metalliset lukot neljään joyconiin, tai siis kahteen ohjainpariin.
Nyt pettää kyllä sit jo ohjainten rakenteet ennen kuin lukot.

Orginaalit on muoviset ja konsolin päässä metallinen kolo, joka syö sen muovin nopeasti siitä jos paljon pelaa käsikonsolina, kun laitteen paino on käytännössä noiden lukkojen varassa.

Vaihto operaatio kesti muutaman minuutin per ohjain. Ei voi kuin suositella.

PS. Kuluttaja-asiamiehen vinkki. Älkää ikinä olko yhteyksissä maahantuojaan (Bergsala), vaan hoitakaa aina asia myyjäliikkeen kautta. Itse vänkäsin useamman kuukauden Bergsalan kautta ja lopputuloksena tosiaan uskomaton ruljanssi. Vielä kun vpd tyyppi tunsi Bergsalan huollon tyypit ja juttelivat keskenään kaikkea paskaa, niin sai niin ihme piirteitä keissi että..

Noh, en osta enää vpd:stä mitään kun kielsivät, enkä haluaisikaan. Toisekseen en kyllä aio Bergsalalle enää olla yhteyksissä. Kävin heidän kanssaan myös noin 6kk väännön 3DS konsolin tunnuksista joka on toinen asia sit. Mut siinä on niin kuraa firma kuin kerran pääsee..
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
612
Käytin kolmesti huollossa saman ongelman kanssa. Bergsala ei nähnyt vikaa Joyconeissa.

Lopputuloksena useampi video youtubeen, kuluttaja-asiamiehelle yhteys ja sitä kautta asia päätyi niin, että liike josta olin joyconit ostanut (vpd) ilmoitti minulle, että purkavat kaupan. Ei vaihda toisiin, vaan purkavat kaupan ja maksavat rahat takaisin. Edellytyksenä myös, etten asioi heillä enää jatkossa.. [emoji23][emoji23]

No tämän jälkeen ostin uudet, jotka toimi ongelmitta, samoin kuin toinen ohjainpari. Varmuuden vuoksi kuitenkin ostin Ebaystä nämä muutamalla eurolla:


Mukana siis ruuvimeisselit, myös tuo erikoinen kolmiokantainen, sekä metalliset lukot neljään joyconiin, tai siis kahteen ohjainpariin.
Nyt pettää kyllä sit jo ohjainten rakenteet ennen kuin lukot.

Orginaalit on muoviset ja konsolin päässä metallinen kolo, joka syö sen muovin nopeasti siitä jos paljon pelaa käsikonsolina, kun laitteen paino on käytännössä noiden lukkojen varassa.

Vaihto operaatio kesti muutaman minuutin per ohjain. Ei voi kuin suositella.

PS. Kuluttaja-asiamiehen vinkki. Älkää ikinä olko yhteyksissä maahantuojaan (Bergsala), vaan hoitakaa aina asia myyjäliikkeen kautta. Itse vänkäsin useamman kuukauden Bergsalan kautta ja lopputuloksena tosiaan uskomaton ruljanssi. Vielä kun vpd tyyppi tunsi Bergsalan huollon tyypit ja juttelivat keskenään kaikkea paskaa, niin sai niin ihme piirteitä keissi että..

Noh, en osta enää vpd:stä mitään kun kielsivät, enkä haluaisikaan. Toisekseen en kyllä aio Bergsalalle enää olla yhteyksissä. Kävin heidän kanssaan myös noin 6kk väännön 3DS konsolin tunnuksista joka on toinen asia sit. Mut siinä on niin kuraa firma kuin kerran pääsee..
Et menetä mitään olemalla ostamatta Vpd:stä. Itse en ole kyseisestä paikasta mitään ostanut vuoden 2004(?) jälkeen. Silloin olin ostamassa tarvikepiuhaa vanhalle xboxille, joka maksoi 18,90€, jostain kumman syystä pankkikortti oli jäänyt kotiin, käteistä mukana 18,75€. Ei lähtenyt piuha sillä ja palvelu oli erittäin huonoa, vaikka silloin liikkeessä usein asioin. En enää.

Bergsala taitaa yksin olla syyllinen Nintendon huonoon saatavuuteen ja koviin hintoihin. Classic Nessit yms.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Joo kyllä Bergsalan asiakaspalvelu on uskomattominta mitä tiedän. Mun 3DS keissin kohdalla valehtelivat päin naamaa ettei pyytämäni asia onnisti. Kun kaivoin Nintendon omia ohjeita asiaan niin pyörsivät asiansa ja valehtelivat seuraavasta. Aina sai 3-4 viestiä pistää perään et edes vastailivat mulle ja aina vastasi eri henkilö.
En ymmärrä mikä siinä on et väkisin taistellaan vastaan, valehdellaan, eikä hoideta mitä pyydetään, vaikka itse ohjeistaa miten tehdään.

Noiden Joyconien kanssa kaiken huippu oli siinä, että tarvike ohjain oli se mikä aina hajosi. Silti mun ois pitänyt toimittaa konsoli huoltoon ja vielä sanoivat et nollaavat sen jos toimitan. Switchissä ei siis ongelmaa ollut, eikä sen softaan olisi tarvinnut kajota laisinkaan, mutta olisivat sen sinne halunneet. :D
 
Liittynyt
23.04.2018
Viestejä
360
Joo tuo Bergsalan takuuhuolto on kyllä eräänlaista touhua. Minullehan ne yritti kovasti väittää että 2 vuoden takuu koskee vain konsolia eikä muka sen mukana tulleita ohjaimia. Tuosta tuohtuneena soitin Discshopille mistä olin konsolin ostanut ja vielä Giganttiin varmistaakseni asian että takuu koskee koko pakettia, myös ohjaimia. Joka olikin totta. Jäi pahasti sellainen kusetuksen maku koko touhusta ja maahantuojan venkoilu alkoi ketuttamaan. Minusta tuotteen ostaneen ei pitäisi joutua soittelemaan ja todistelemaan takuu huoltoon että takuu koskee myös konsolin ohjaimia.

No eipä tuo ole ainutlaatuista. Ammattityökalujeni myyjien kanssa olen joutunut alkuun käymään samanlaista vääntöä joka loppui kyllä osaltani uhkailuihin ja sen jälkeen toimikin takuu huollot moitteetta eikä tavinut vääntää mikä kuuluu takuuseen ja mikä ei.
 

tnr

Liittynyt
08.03.2018
Viestejä
85
Taustalla lienee jonkinlainen kiinteähintainen könttäsopimus Nintendon kanssa, eli mitä vähemmän huoltavat laitteita, sen enemmän Bergsalalle jää viivan alle. Kuulostaa todellakin siltä, että siellä hommia tehdään vain omalle liiketoimintajohdolle eikä suinkaan asiakkaalle.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Taustalla lienee jonkinlainen kiinteähintainen könttäsopimus Nintendon kanssa, eli mitä vähemmän huoltavat laitteita, sen enemmän Bergsalalle jää viivan alle. Kuulostaa todellakin siltä, että siellä hommia tehdään vain omalle liiketoimintajohdolle eikä suinkaan asiakkaalle.
Näinhän se varmasti onkin, mutta jännä sikäli, kun muualla on tää Nintendo of Europe tms, joten miksi eivät hoida itse jakelua myös Pohjoismaissa.

Ei tuossa muuten mitään, mutta kun jatkuvasti saa lukea näistä kokemuksista, sit vielä nää hinnoittelut classic vehkeissä jne, niin sekin maine mitä Nintendolla täällä on, menee huonoksi kolmannen osapuolen firman vuoksi..
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 083
Juu. Lisäksi Nintendon huollolla tuntuu olevan muualla maailmassa suorastaan erinomainen maine; esim. takuuseen kelpaa käytännössä aina kaikki tällaiset vähän subjektiivisetkin ongelmat, kuten "huono D-pad", vaeltava thumbstick, epävarma langaton yhteys yms. Asiakkaan oma kokemus otetaan faktana eikä yritetä rimpuilla vastuusta. Bergsalan kanssa taas nämä tapaukset on tappelua.

Oma henkilökohtainen kokemukseni oli Wii U:n GamePadin D-padistä, joka ei toimi kunnolla; vaatii tiettyihin suuntiin tosi voimakasta painamista. Käytännössä käyttökelvoton peleissä, joissa D-pad on pääasiallinen ohjaustapa eikä vain menuihin tai pikavalintoihin. Lähetin takuuseen, ja Bergsala vain lähetti ohjaimen sellaisenaan takaisin ja sanoi, että testattu useamman huoltomiehen toimesta eikä vikaa havaittu. Luovutin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 767
Jos nintendo itse saisi tietää bergsalan touhuista, niin maahantuoja vaihtuis hyvin nopeesti. Bergsala kusee käytöksellään suoraan nipan kengille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Omassa Switchissä tuo laturi ei lataa välillä ollenkaan, mutta ketjusta päätellen taidan kyllä jättää laittamatta huoltoon ja käyttää vaan jotain geneeristä USB-C-laturia.
 

tnr

Liittynyt
08.03.2018
Viestejä
85
Omassa Switchissä tuo laturi ei lataa välillä ollenkaan, mutta ketjusta päätellen taidan kyllä jättää laittamatta huoltoon ja käyttää vaan jotain geneeristä USB-C-laturia.
Bergsala pyytänee lähettämään sinne huoltoa varten konsolin, ohjaimet, virtajohdon, muut kaapelit, pistorasiat koko talosta, sulaketaulun ja pienjännitelinjasta ensimmäiset 100 metriä.
 
Liittynyt
23.04.2018
Viestejä
360
Jos nintendo itse saisi tietää bergsalan touhuista, niin maahantuoja vaihtuis hyvin nopeesti. Bergsala kusee käytöksellään suoraan nipan kengille.
Jotakin kautta pitäisi saada Nintendolle tieto Bergsalan toimista niin luulempa että alkaisi ääni kellossa muuttua!
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Jotakin kautta pitäisi saada Nintendolle tieto Bergsalan toimista niin luulempa että alkaisi ääni kellossa muuttua!
Mä yritin sillon NES minin hinnoittelu episodin aikana näistä kaikista ottaa yhteyttä siihen Euroopan Nintendoon, mutta niitä ei kiinnostanu.
Täytyis japaniin saada tieto..
 
Liittynyt
23.04.2018
Viestejä
360
Tästä ketjusta voisi ottaa kuvan ja lähettää palautteen Bergsalalle ja samalla kysyä että laitetaanko tämä laajempaankin levitykseen! Oikeasti harmittaa tälläinen toiminta mikä ei ole hyväksi ainakaan Nintendolle ja sen maineelle Suomessa. Eikä tietenkään asiakkaille!
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 083
Niin joo, nyt kun tuli puheeksi niin oli mulla toinenkin kokemus Bergsalasta ja sekin vähän paska: vanhan käyttäjätilin siirto myydyltä 3DS:ltä uuteen (oikeammin tilin irrotus alkuperäisestä konsolista). Pyysin sitä puhelimitse ja lähetin vaaditut tiedot sähköpostilla; 2 viikkoon ei kuulunut mitään eikä tili siirtynyt. Soitin sitten uudestaan, ja tyyppi sanoi että "ekalla kerralla ei tainnut mennä läpi", ja se klikkaili toimenpiteen onnistuneesti läpi tietokoneella sen puhelun aikana.

Toki siis nettisysteemissä saattoi oikeasti olla vikaa. Mutta jos olisivat vain vastanneet sähköpostiin, että lukitus on nyt avattu, niin en olisi odotellut turhaan.

Miten kaikki voi aina olla niin vaikeaa?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 714
Tästä ketjusta voisi ottaa kuvan ja lähettää palautteen Bergsalalle ja samalla kysyä että laitetaanko tämä laajempaankin levitykseen! Oikeasti harmittaa tälläinen toiminta mikä ei ole hyväksi ainakaan Nintendolle ja sen maineelle Suomessa. Eikä tietenkään asiakkaille!
Niin onkohan sama paska maine Bergsalalla muissakin pohjoismaissa vai pelkästään Suomen toimistolla?
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106


Oho, marraskuun 16. luvassa kannettavaa Civilizationia. Hyvästi vapaa-aika. ...one more turn...
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Löytyisikö tälle uutiselle mitään luotettavaa lähdettä?
https://www.nintendo.com/games/detail/splatoon-2-starter-pack-switch

Nintendo Switch Online membership (sold separately) and Nintendo Account required for online play. This game does not support Save Data Cloud backup. Not available in all countries. Internet access required for online features.

Oli se syy mikä vain, niin pelit ei sitä tue Nintendon itsensä mukaan, joten älytöntä jokatapauksessa.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 417
Runsaasti Final Fantasya tulossa Nintendo Switchille

Nintendo paljasti yöllisessä Direct-lähetyksessään, että Switchille on tulossa runsaasti Final Fantasy -pelejä vuoden 2019 aikana

1) Final Fantasy Crystal Chronicles Remastered Edition
2) Final Fantasy XV Pocket Edition HD
3) World of Final Fantasy Maxima julkaistaan 6. marraskuuta
4) Chocobo's Mystery Dungeon: Everybuddy on uusittu versio Wii-pelistä Final Fantasy Fables: Chocobo's Dungeon, joka julkaistaan talven 2018 aikana.
5) Final Fantasy XII: The Zodiac Age
6) Final Fantasy VII
7) Final Fantasy IX
8) Final Fantasy X
9) Final Fantasy X-2

Näillä sitten pelataankin hetken ajan Final Fantasya Switchillä.
FF fanit pääsevät herkuttelemaan switchillä myös :tup:
15 osaa tuskin nähdään "aikuisten" versiona switchillä.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 938
Luigis Mansion 3 ja uusi Animal Crossing julkistettu. Siinä ne isot uutiset tähän mennessä.

Sen lisäksi Nintendo jatkaa rahastusta täysihintaisilla Wii U käännöksillä. Luulin nähneeni jo pohjan Donkey Kong TF uudelleenjulkaisun jälkeen, mutta nyt vuorossa on New Super Mario Bros U:n uudelleenjulkaisu. Siis ikivanha Wii U julkaisupeli, joka oli puolestaan pitkälti HD-päivitys alkuperäisestä Wiin 2D tasoloikasta. Noh tyhmiltä rahat pois..

Mario Makerin uudelleenjulkaisusta olisi voinut maksaakin jotain.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
795
Sen lisäksi Nintendo jatkaa rahastusta täysihintaisilla Wii U käännöksillä. Luulin nähneeni jo pohjan Donkey Kong TF uudelleenjulkaisun jälkeen, mutta nyt vuorossa on New Super Mario Bros U:n uudelleenjulkaisu. Siis ikivanha Wii U julkaisupeli, joka oli puolestaan pitkälti HD-päivitys alkuperäisestä Wiin 2D tasoloikasta. Noh tyhmiltä rahat pois..
Tälläiset julkaisut kiinnostavat itseäni kun ei ole tullut WII:tä tai WII U:ta koskaan omistettua, eikä missään pelattua. Mario pelit ovat kiinnostavia ja varsinkin nämä uudemmat, mitkä myös näyttää hyvältä! Itse en vielä omista Switchiä, mutta odotellaan millaisia joulubundleja tulee tarjolle.... :think:
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
...New Super Mario Bros U:n uudelleenjulkaisu. Siis ikivanha Wii U julkaisupeli, joka oli puolestaan pitkälti HD-päivitys alkuperäisestä Wiin 2D tasoloikasta.
Kumpikin noista on kyllä pirun hyviä, ja uskon että menee täyteen hintaan kaupaksi kun Wii U:n myynnit jäivät pieniksi.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 938
Kumpikin noista on kyllä pirun hyviä, ja uskon että menee täyteen hintaan kaupaksi kun Wii U:n myynnit jäivät pieniksi.
Wii U versiota myydään 19,95 hintaan, sisältäen Super Luigi U:n. Switchin uudelleenjulkaisusta joku Gamestop ryöstää 69,95 euroa.
Itse pelinä tuo ei ole ollut vuonna 2012 edes kovin kaksinen julkaisu saati todellakaan mitään klassikkoainesta. Jos helvetin hyvän 2D Marion haluaa, SNESin Super Mario Worldin tai Yoshis Islandin HD-remaket olisivat todella kova juttu.
 

tpu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
939
Jos helvetin hyvän 2D Marion haluaa, SNESin Super Mario Worldin tai Yoshis Islandin HD-remaket olisivat todella kova juttu.
Tämä! Maksaisin viisikymppiä samantien, jos tommoset tekisivät :) Itsellä on tuossa hyllyssä tuo Wiin ja Wii U:n Super Mariokin, mutta mielelläni ostaisin ne uusiksi Switchille ihan vain siksi, että voisin jossain vaiheessa hävittää tuon Wii U:n tuosta hyllystä pois :) Tosin Skyward Sword on vielä avaamattomassa paketissa, kun olen odottanut, että josko siitäkin tulisi Switchille HD remake. Twilight Princessin kanssa kävi samalla tavalla, ennenkuin kerkesin muoveista sitä repiä ulos, julkaistiinkin HD remake Wii U:lle, joten tuli sitten hankittua sekin ja pelattua se versio läpi.

Että kyllä noille uudelleenjulkaisuille markkinoita on. Tällaisia hörhöjä, jotka ostavat saman pelin moneen kertaan löytyy varmasti :) Ja lisäksi on paljon Switch-käyttäjiä, joilla on Wii ja Wii U jäänyt kokonaan välistä, joten heille ne ovat ihan uusia pelejä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 077
Mitä ihmettä nintendo live maksaa jotain 20€ :tdown:
Eikä edelleenkään ole switchille mitään kunnon peliä. (zelda oli parempi wiiu lla)
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Mitä ihmettä nintendo live maksaa jotain 20€ :tdown:
Eikä edelleenkään ole switchille mitään kunnon peliä. (zelda oli parempi wiiu lla)
Niin? Puolet halvempi kuin esim pleikalla.
Pelejä on kyllä niin paljon ettei ehdi pelaamaan, mutta millähän logiikalla WiiU:lla oli parempi? Jo yksin ruudunpäivityksessä on niin iso ero, ettei tulisi mieleenkään koskea WiiU versioon.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 083
millähän logiikalla WiiU:lla oli parempi? Jo yksin ruudunpäivityksessä on niin iso ero, ettei tulisi mieleenkään koskea WiiU versioon.
Yhdyn kyllä kysymykseesi, mutta en tuohon väitteeseesi. Lukuisien päivitysten jälkeen Wii U -version ruudunpäivitys on käytännössä ihan samaa tasoa kuin Switchillä. Molemmilla tulee fps-droppeja joissain paikoissa mutta keskimäärin molemmilla ihan samaa tasoa. Julkaisukunnossa molemmat kyllä droppailivat rankasti, Wii U ehkä vähän pahemminkin.

Resoluutiossa on ainoa selvä ero, vaikkei valtava ero sekään.

En toki näe, mikä nostaisi Wii U -version Switchiä edelle. (Tietysti jos sen pelasi aiemmin Wii U:lla, niin Switch-versio on kyllä tarpeeton, ellei sitten tahdo pelata uudelleen mobiilisti.)
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 202
Viestejä
4 194 545
Jäsenet
70 871
Uusin jäsen
Hedelma

Hinta.fi

Ylös Bottom