Kuinka ennalta arvattavaa, että N-Fanit saivat raivokohtauksen ja huutelevat huonoksi trolliksi. Samat naamat olivat toistelemassa Nintendon erinomaisuutta Wii U kohdalla, kuin myös flopanneen Gamecuben kohdalla sata vuotta sitten. N-fanien kanssa on aivan mahdoton päästä objektiiviseen keskusteluun kuten 9/10stä Nintendoa käsittelevistä ketjuista osoittaa eri platformeilla. Mites ne yksinoikeuspelit.. äskettäin julkaista Mario and.. ? Käsikonsoli? Eiköhän suurin osa pelaa tuota möhkälettä kotisohvalla ja erikseen Gameboyt reissussa. Ihan turha huudella mitään Ebay/Amazon hintoja, kun vertailukohtana on Suomihinnat. Pitäkää tunkkinne.
Onneksi emme ole yhden "oikean" mielipiteen foorumilla, joten saan vapaasti kritisoida Nintendon politiikkaa, konsoleita ja ennen kaikkea aivopestyjä fanipoikia
Minä en ole Gamecubea pelannut ikinä ja esim Wii U:n ostin vuosi sitten virtual consolen vuoksi, kun halusin pelata lapsuuden muistojen pelejä.
Switch on syrjäyttänyt aikalailla PS4:n mulla. Ja Switch ei juurikaan telakassa käy. Joko sängyssä lokoillen, tai reissussa. Kyllä, jokaisessa reissussa ollut mukana. Ollaan menty sitten asuntovaunulle, hotelliin, sairaalan osastolle tms. Tästä innostuneena ostin kesällä 3DS:n, jota ei tule pelattua.
Ja en minä ole ostanut yhtä ainuttakaan peliä ulkomailta. Kaikki hintani oli suomihintoja. Esim Mario oli Gigantissa sen 49e julkaisupäivänä.
Hehkuttaako tätä uusinta Mariota joku, jolle pelisarja ei ollut ennestään tuttu? Zeldasta näki minuutin tutustumisella, että nyt on mestariteos tarjolla. Vertailun vuoksi olisin varmaan itsekin innoissani, jos joku samassa hengessä olisi Sonicia jatkojalostanut nykypäivään. Vaikea on silti lumoutua peleistä, joissa viisivuotiaat ovat ydinkohderyhmää. Sonic Manian alennuksia odotellessa.
Toki hintaakin laitteistolla on vielä 150 euroa liikaa. Käsikonsoleiden hengessä laitteistoa soisi hiottavan tulevina vuosina tiheään ja hartaasti.
Kyllä hehkuttaa.
Sonic Mania on myös loistava tekele.
Viisivuotiaat kohderyhmää? Mulle Odyssey tuli päivää ennen julkaisua ja sattui olemaan lapsen kummit kylässä. Kyseisen perheen noin 40v mies ei ole aikuisiällä kovinkaan paljon pelannut mitään. Switchistä oli jonkun mainoksen nähnyt ja oli hieman innostunut. Pistettiin sit Mario sisään ja hän pelasi 6,5h putkeen, eikä juuri ohjainta antanut lapsille. Oli aivan fiiliksissä.
Pikemminkin nuo on siitä loistavia, että se 5v voi pelata ja seurata vieressä, mutta se antaa meille aikuisille todella paljon myös. Jokaiselle jotain. Yhdistää kummasti perheen yhteisiä hetkiä.
Olen tänä vuonna ostanut noin 150 peliä, joista kaksi parasta on Switchille. Mario ja Zelda. Zeldaa olen pelannut yksistään varmaan yhtä paljon, kuin muita yhteensä. (No en ole, mutta kuvainnollisesti ero on niin iso).
Mariota vedin ekan kolmen päivän aikana yli 30h, mikään muu peli Zeldan ohella ole oikein koskaan moisia jumituksia mulla aiheuttanut.