Yleinen Nintendo ketju (Switch 2, julkaisu 05.06.25)

Mutta eikös nuo naarmut tule siihen vakio tehdaskalvoon, joka on näytön suojana? Ei kai sentään itse näyttö naarmuunnu pelkästä telakkaan laitosta?

Mutta eikös nuo naarmut tule siihen vakio tehdaskalvoon, joka on näytön suojana? Ei kai sentään itse näyttö naarmuunnu pelkästä telakkaan laitosta?

No tulee tulee, mutta sitähän siinä joutuu kuitenkin katselemaan. Toki myönnän, että olen varmasti vähän keskimääräistä tarkempi näiden laitteiden kanssa.

Onko teillä oikeasti niin rankkaa käyttöä konsolille, että suojalasille on tarvetta? Ja muutenkin jos siihen pieniä naarmuja tulee, niin yleensä ne naarmut näkyvät vain silloin kun näyttö on pimeänä, harvemmin näkyy yksikään naarmu kun pelikuvaa katsoo.
En itse keksi mitään syytä miksi en suojaisi näyttöä. Kympin lasi ei lompakossa tunnu ja Switchien nöytöt ovat tunnettuja siitä että imevät itseensä naarmuja. Lisäksi on se kivempi myydä eteen päin konsoli missä on naarmuton näyttö vs suojaamaton naarmuinen.

Se alkuperäinen kalvohan on varsin työläs saada irti jos/kun aikanaan haluaisi naarmuista eroon ja tosiaan naarmuuntuu herkästi:

Panssarilasi on kuitenkin melko pieni investointi, jos laitteelle odottaa taas ~8 vuoden elinkaarta ja naarmuja siihen on vaikeampi saada, joten pitäisi pysyä pidempään naarmuttomana.

No ihan periaatteesta vituttaa naarmuttaa 500 € laitteen näyttö. Mitä olen lueskellut, niin ilmeisesti jo siihen Dockiin laitteen asettaminen saa naarmuja aikaan.

Olen tuota nyt useaan kertaan laittanut telakkaan ja ottanut pois, enkä ole mitenkään erityisesti varonut, eikä näytössä ole naarmun naarmua. Joten ei ainakaan dockiin laittaminen tuota näyttöä naarmuta. EDIT: kävin huvikseen katsomassa tuon 8 vuotta vanhan Switchin näyttöä ja sekin on täysin naarmuton.

Ja toki laitteensa saa suojata, en minä sillä. Ihmettelin vaan että miten ihmiset noita konsoleita oikein käsittelee, jos tarvitsee naarmuja pelätä. Itse olen lapsesta asti oppinut, että arvokkaita laitteita käsitellään varoen. Aikoinaan minun NES- ja SNES-kokoelmissa joka ikinen peli, kotelo, ohjekirja jne, oli sellaisessa kunnossa, että niitä ei olisi uudesta juuri muoveista riisutusta erottanut.

Olen tuota nyt useaan kertaan laittanut telakkaan ja ottanut pois, enkä ole mitenkään erityisesti varonut, eikä näytössä ole naarmun naarmua. Joten ei ainakaan dockiin laittaminen tuota näyttöä naarmuta. EDIT: kävin huvikseen katsomassa tuon 8 vuotta vanhan Switchin näyttöä ja sekin on täysin naarmuton.

Ja toki laitteensa saa suojata, en minä sillä. Ihmettelin vaan että miten ihmiset noita konsoleita oikein käsittelee, jos tarvitsee naarmuja pelätä. Itse olen lapsesta asti oppinut, että arvokkaita laitteita käsitellään varoen. Aikoinaan minun NES- ja SNES-kokoelmissa joka ikinen peli, kotelo, ohjekirja jne, oli sellaisessa kunnossa, että niitä ei olisi uudesta juuri muoveista riisutusta erottanut.
Pelaatko junassa, bussissa, lentokoneessa, pihalla yms. Switchillä? Kuinka paljon se muuten kulkee mukanasi? Näytön muovi on semmoista materiaalia, että siihen saa jo puhdistusliinalla naarmuja jos sattuu huono tuuri käymään ja joku roska olemaan välissä.

Pelaatko junassa, bussissa, lentokoneessa, pihalla yms. Switchillä? Kuinka paljon se muuten kulkee mukanasi? Näytön muovi on semmoista materiaalia, että siihen saa jo puhdistusliinalla naarmuja jos sattuu huono tuuri käymään ja joku roska olemaan välissä.

No tuolla vanhalla olen pelannut junassa ja lentokoneessa, mutta hyvin se on kestänyt, vaikka muutamankin kerran kaatunut näyttö edellä lentokoneen/junan pöydälle, kun tuo seisontatuki vanhassa Switchissä on mikä on.

Kännykässä käytän kyllä suojalasia, kun sitä tulee tungettua taskuihin sun muihin paikkoihin missä saattaa olla avaimia jne.

No tuolla vanhalla olen pelannut junassa ja lentokoneessa, mutta hyvin se on kestänyt, vaikka muutamankin kerran kaatunut näyttö edellä lentokoneen/junan pöydälle, kun tuo seisontatuki vanhassa Switchissä on mikä on.

Kännykässä käytän kyllä suojalasia, kun sitä tulee tungettua taskuihin sun muihin paikkoihin missä saattaa olla avaimia jne.
Sitten on vielä tietysti se, että toisen naarmuinen on toiselle naarmuton. Itse pidän naarmuisena jo sitä, jos näyttö sammuksissa valoa vasten käännellen näkee naarmuja, kun taas monen mielestä on naarmuja vasta kun ne näkyvät näyttö päällä laitetta käytettäessä. Eli toiset laskevat pienet hiusnaarmut naarmuiksi ja toiset vasta syvemmät.

Sitten on vielä tietysti se, että toisen naarmuinen on toiselle naarmuton. Itse pidän naarmuisena jo sitä, jos näyttö sammuksissa valoa vasten käännellen näkee naarmuja, kun taas monen mielestä on naarmuja vasta kun ne näkyvät näyttö päällä laitetta käytettäessä. Eli toiset laskevat pienet hiusnaarmut naarmuiksi ja toiset vasta syvemmät.

Tämähän se. Sitä kun vaikka netissä jotain myynti-ilmoituksia katsoo, niin aika moni "uudenveroinen" tai "hyväkyntoinen" tavaraa näyttää omaan silmään ihan kammottavalta. Kaikki nyt ei ihan pieniä naarmuja edes huomaa.

Tämähän se. Sitä kun vaikka netissä jotain myynti-ilmoituksia katsoo, niin aika moni "uudenveroinen" tai "hyväkyntoinen" tavaraa näyttää omaan silmään ihan kammottavalta. Kaikki nyt ei ihan pieniä naarmuja edes huomaa.

No joo, itsellä tosin jo elämän asenne on se, että mitään kodin kulutuselektroniikkaa ei osteta käytettynä. Uutena kaikki ja vain tarpeellinen ja ne käytetään loppuun, eikä myydä kellekään.

Itsellä lähes poikkeuksetta huonoja kokemuksia suojalasien kanssa. Pitihän se äsken koettaa asettaa tuota Naconin roskaa Switchiin. Mikrometri vinoon noilla mukana tulevilla teipeillä ja sen jälkeen tilannetta ei saanut enää korjattua kun jäi aina joku muru seuraavilla kerroilla. Noh suojalasi roskiin ja kovaa ajoa ilman noita paskeita. Jos joku tän Naconin ostaa niin suosittelen asentaa ihan vaa ilman noita teippejä.

No ihan periaatteesta vituttaa naarmuttaa 500 € laitteen näyttö. Mitä olen lueskellut, niin ilmeisesti jo siihen Dockiin laitteen asettaminen saa naarmuja aikaan.

Tätä en kyllä ymmärrä. Miten? Katsokaa sitä dockia, täysin sileä pinta siellä puolella missä näyttö on. Jerryrigs hankasi lego palikalla voimakkaasti näyttöä ja ei tullut jälkeä. En jaksa uskoa että dock niitä tekee myöskään. Ne naarmut mistä on luettu foorumeilta ja väitetty dockin aiheuttamaksi on vaan sattumalta huomattu juuri silloin kun on dockista nostettu, kun epäillään/muut kertoo että se naarmuttaa näyttöä. Täyttä legendaa sanon minä.

Itse olen omaani lykkinyt dockiin useita kertoja sen kummemmin varomatta ja näytössä ei ole naarmuja. Enkä myöskään aio asentaa mitään erillisiä näytönsuojia, käyttöön nämä on tehty! :kahvi:

Tätä en kyllä ymmärrä. Miten? Katsokaa sitä dockia, täysin sileä pinta siellä puolella missä näyttö on. Jerryrigs hankasi lego palikalla voimakkaasti näyttöä ja ei tullut jälkeä. En jaksa uskoa että dock niitä tekee myöskään. Ne naarmut mistä on luettu foorumeilta ja väitetty dockin aiheuttamaksi on vaan sattumalta huomattu juuri silloin kun on dockista nostettu, kun epäillään/muut kertoo että se naarmuttaa näyttöä. Täyttä legendaa sanon minä.

Itse olen omaani lykkinyt dockiin useita kertoja sen kummemmin varomatta ja näytössä ei ole naarmuja. Enkä myöskään aio asentaa mitään erillisiä näytönsuojia, käyttöön nämä on tehty! :kahvi:
Switchin mukana telakkaan lykkiessä, tai ihan vaan huoneilmassa leijaillen, sinne telakkaan tulee vieraspartikkeleita, osa niistä on kovempia kuin muovi, ja jos ne jää sopivaan kohtaan kiinni niin naarmuttaahan ne.

Switchin mukana telakkaan lykkiessä, tai ihan vaan huoneilmassa leijaillen, sinne telakkaan tulee vieraspartikkeleita, osa niistä on kovempia kuin muovi, ja jos ne jää sopivaan kohtaan kiinni niin naarmuttaahan ne.

Toki, jos asuu vaikka lähi-idässä, ja huoneilmaan kulkeutuu hiekkaa niin ymmärrän. Mutta melkoisia liikkeitä saa tehdä että näyttö edes koskettaa pahemmin dockiin, muuta kuin yläosasta. :hmm: Melko iso tuo väli siinä kuitenkin. Keskelle näyttöä, kuten muutamassa esimerkissä niitä ei tule vaikka dock olisi ollut hiekkalaatikossa. Tai sitten hiekkaesiintymät on erittäin isoina paakkuina dockissa, tai laite liutetaan pitkin dockin sisäosaa ;)

Noh, osittain meni huumoriksi, mutta joo, jos sitä nyt ei sinne dockiin heitä silmät ummessa niin en edelleenkään usko että dock niitä naarmuja aiheuttaa.

Viimeksi muokattu:
Toki, jos asuu vaikka lähi-idässä, ja huoneilmaan kulkeutuu hiekkaa niin ymmärrän. Mutta melkoisia liikkeitä saa tehdä että näyttö edes koskettaa pahemmin dockiin, muuta kuin yläosasta. :hmm: Melko iso tuo väli siinä kuitenkin. Keskelle näyttöä, kuten muutamassa esimerkissä niitä ei tule vaikka dock olisi ollut hiekkalaatikossa. Tai sitten hiekka esiintymät on erittäin isoina paakkuina dockissa.
Kyllä ihan Suomessakin ilmassa esiintyy kivipölyä, eikä tähän naarmuttamiseen tosiaan tarvita mitään hiekanjyvän kokoluokkaa. Sitä ei myöskään tarvitse koko telakan täydeltä olla, riittää että sitä jää siihen telakan reunalle, johon konsoli nojaa vääjäämättä konsolia telakkaan laskiessa.

Kyllä ihan Suomessakin ilmassa esiintyy kivipölyä, eikä tähän naarmuttamiseen tosiaan tarvita mitään hiekanjyvän kokoluokkaa. Sitä ei myöskään tarvitse koko telakan täydeltä olla, riittää että sitä jää siihen telakan reunalle, johon konsoli nojaa vääjäämättä konsolia telakkaan laskiessa.

Juu, toki näinkin voi olla, ja huolimattomasti heittää dockiin :hmm:

Joo laitoin nyt Saksasta tulemaan parikin erilaista settiä, missä on juurikin tuollainen kehys, millä se lasi mallataan paikalleen. Katsellaan siis parin viikon päästä uudestaan. :D
Spigenin GlazER on toiminut joka kerta. Pienen pieni pölyhiukkanen jäi näytölle, ei näy ollenkaan käytössä ja halkaisija ehkä millin. Toinen lasi paketissa varalle. Asennus on tosiaan idioottivarma, asentuu kohdalle joka kerta.
Pölyttömään lopputulokseen nuo pelkällä asennuskehyksellä varustetut eivät ole "idioottivarmoja", tuossa dbrandilla tosiaan on tuo kalvo välissä, minkä nykäistäessä noukkii pölyt mukanaan "Prism 2.0 features a statically-charged peel layer that eliminates dust during installation."
Ei olekaan, mutta huolellisesti kun tekee niin lähes täydellinen lopputulos pitäisi tulla. Lasin reunalla olevan hiukkasen saa vielä tarralla ongittua pois, mutta mitä keskemmälle jää niin sen haastavampaa. Spigenillä tosiaan se etu, että tulee 2 lasia paketissa.

Olen itse perfektionismiin taipuvainen, mitä tulee suojalasien laittamiseen. AmFilmin asetinpakkaus meni täysin pölyttä tai muita ongelmia pakasta vedetyn switchin päälle. Ja jos vanhat merkit paikkansa pitää, toista tuskin tarvitsee laittaa.

Onko kellään myydä sitä toista kappaletta suojalasista asettimen kanssa? Voisin ostaa

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
280 071
Jäsenet
78 012
Uusin jäsen
janTK

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom