- Liittynyt
- 07.06.2023
- Viestejä
- 176
Jaahas, kyllä on paska tämä uusi areenan ulkoasu.
Millä tavalla se on paska?Jaahas, kyllä on paska tämä uusi areenan ulkoasu.
Jep, jos ei ole kirjautumispakkoa, ei tarvitse kärsiä Netflix-ikiongelmasta - eli siitä että kun olet kerran katsonut jotain, appi alkaa piilottaa sellaisia sisältöjä jotka eivät "sovi" profiiliisi. Ja kun jonkin aikaa on kulunut, kaikki ehdotettu sisältö on kammottavan tylsää ja samanlaista, ja mahdollisesti kiinnostavatkin saadaan työnnettyä omaan henkilökohtaiseen laari Ö:hön markkinoimalla niitä mahdollisimman laskelmoivan tuntuisesti (siis tyyliin "scandic noir anime jossa hirviöt valtaavat vähitellen pikkukaupungin, juuri samanlaista kuin katsoit xxx:ssä ja yyy:ssä"). Mutta statistiikkojen kannalta personointi näyttänee kannattavan, koska melkein kaikki katsovat profiiliaan vastaavaa sisältöä (koska muuta ei edes tarjota, mutta se on sivuseikka).Yle vastasi kritiikkiin korostamalla, että kirjautumisella saadaan tietoa muun muassa kielen ja saavutettavuuden näkökulmasta, mikä auttaa Yleä parantamaan palveluitaan. Lisäksi kirjautunut käyttäjä saa personoidumpaa palvelua, mikä tarkoittaa esimerkiksi sopivampien ohjelmien tarjontaa sekä kesken jääneiden ohjelmien sujuvaa katselun jatkamista.
Lihavoitu kohta kyllä v*tuttaa. Varmasti se on näin, mutta miksi en käyttäjänä saa itse päättää, haluanko personoidumpaa palvelua? Hienoa, että kirjautumalla YLE tarjoaa personoitua palvelua, mutta jos en asiakkaana kaipaa sellaista, miksi sitä pitää pakottaa. Vaatekaupassakin myyjä kysyy haluanko apua jos kieltäydyn, ei minulle väkisin tarjota personoitua vaatevalikoimaa vaan voin ihan rauhassa tutustua siihen.
Tämä on selvä miinus minkä itsekin huomasin tuossa uudessa leiskassa. Vaikuttaisi olevan perinteinen "muutos muutoksen vuoksi", joka heikentää käytettävyyttä.Areenan sisältö on ryhmitelty aihepiireittäin, mutta jostain syystä tätä tapaa selata sisältöä työnnetään taka-alalle (Hae ja selaa > Löydä lisää) poistamalla suorat linkit valikkopalkista, kun niitä ei mobiilissakaan ole. Tilalle tyrkytetään toimituksen nostamia aiheita ja hakua sekä toki kirjautumista.
Tuolta voi ottaa tuon täpän poisYle vastasi kritiikkiin korostamalla, että kirjautumisella saadaan tietoa muun muassa kielen ja saavutettavuuden näkökulmasta, mikä auttaa Yleä parantamaan palveluitaan. Lisäksi kirjautunut käyttäjä saa personoidumpaa palvelua, mikä tarkoittaa esimerkiksi sopivampien ohjelmien tarjontaa sekä kesken jääneiden ohjelmien sujuvaa katselun jatkamista.
Lihavoitu kohta kyllä v*tuttaa. Varmasti se on näin, mutta miksi en käyttäjänä saa itse päättää, haluanko personoidumpaa palvelua? Hienoa, että kirjautumalla YLE tarjoaa personoitua palvelua, mutta jos en asiakkaana kaipaa sellaista, miksi sitä pitää pakottaa. Vaatekaupassakin myyjä kysyy haluanko apua jos kieltäydyn, ei minulle väkisin tarjota personoitua vaatevalikoimaa vaan voin ihan rauhassa tutustua siihen.