YLE Areena, VLC ja viive

Liittynyt
01.06.2018
Viestejä
130
Tuli muualta viestiä, että Areenan soitin aloittaa striimin toistamisen vanhimmasta videolohkosta ja siellä saattaa olla lohkoja tarjolla useamman minuutin ajalta. Jos näin, onko mitään keinoa päästä ulkoisella soittimella käsiksi vanhimpaan lohkoon - voisiko vaikkapa tuohon linkkiin lisätä jonkin komennon, joka pakottaisi soittimen hakemaan vanhinta lohkoa?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 408
Taitaa olla joku VLC:n juttu, koska samaa ei tapahdu toisella soittimella (MPV) eikä myöskään tuon suoran linkin avaamalla selaimeen (selaimen pitää tukea HLS-soittoa joko suoraan tai lisäosan kanssa). Ero tosin mulla minuutti tai pari.

VLC on muutenkin aika huono soittamaan HLS/M3U8-linkkejä, erikoisempia soittolistaformaatteja se ei edes tajua.

Ootko muuttanut VLC:ssä network cache/caching -asetusta? Palauta oletukseksi.
 
Liittynyt
01.06.2018
Viestejä
130
Taitaa olla joku VLC:n juttu, koska samaa ei tapahdu toisella soittimella (MPV) eikä myöskään tuon suoran linkin avaamalla selaimeen (selaimen pitää tukea HLS-soittoa joko suoraan tai lisäosan kanssa). Ero tosin mulla minuutti tai pari.

VLC on muutenkin aika huono soittamaan HLS/M3U8-linkkejä, erikoisempia soittolistaformaatteja se ei edes tajua.

Ootko muuttanut VLC:ssä network cache/caching -asetusta? Palauta oletukseksi.
Areenan soitin toistaa tuon linkin mukaisesti, selain ei siis itsessään osaa avata sitä. Olen kokeillut VLC:n asetuksista vaihtaa cachen puskuria vakiosta 1500ms nollaan ja 9999 ilman vaikutusta. Samoinkaan muutokset HTTP Live -käyttölähdön asetuksista segmenttien pituuteen, lukumäärään tai ensimmäisen segmentin numeroon eivät vaikuta mitenkään.

Logiikkani on siis se, että Areenan soitin toistaa uusimmasta segmentistä lähtien ja VLC taas aloittaa vanhimmasta tarjolla olevasta, ja tästä syystä VLC on ajallisesti yli puolitoista minuuttia jäljessä.
 
Liittynyt
01.06.2018
Viestejä
130
Testasin MPV ja ajallinen ero Areenaan oli noin 10 sekuntia. Käyttäisin toki MPV, mutten osaa säätää sen asetuksia haluamikseni. Onko visiota miten saisi vaihdettua hiiren rullauksen pois kelauksesta volumeen?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 408
Areenan soitin toistaa tuon linkin mukaisesti, selain ei siis itsessään osaa avata sitä.
Osaa (Edge, Safari, useimmat mobiiliselaimet) ja Chrome/Firefox esim. tällä lisäosalla:

Native HLS Playback
Native HLS – Get this Extension for Firefox (en-US)

Testasin MPV ja ajallinen ero Areenaan oli noin 10 sekuntia. Käyttäisin toki MPV, mutten osaa säätää sen asetuksia haluamikseni. Onko visiota miten saisi vaihdettua hiiren rullauksen pois kelauksesta volumeen?
MPV on hyvä ja käytän itse lähes kaikkeen, mutta ei ehkä sovi kaikille koska kaikki konffaaminen pitää tehdä plain text konffitiedostojen kautta (pikanäppäimet: input.conf, kaikki muut mpv.conf). Tarkempi vastaus mitä tuonne input.conf pitää laittaa tulikin jo yllä.

Löytyy myös eri buildejä joissa on graafinen käyttöliittymä: mpv-player/mpv
 
Liittynyt
01.06.2018
Viestejä
130
Osaa (Edge, Safari, useimmat mobiiliselaimet) ja Chrome/Firefox esim. tällä lisäosalla:

Native HLS Playback
Native HLS – Get this Extension for Firefox (en-US)


MPV on hyvä ja käytän itse lähes kaikkeen, mutta ei ehkä sovi kaikille koska kaikki konffaaminen pitää tehdä plain text konffitiedostojen kautta (pikanäppäimet: input.conf, kaikki muut mpv.conf). Tarkempi vastaus mitä tuonne input.conf pitää laittaa tulikin jo yllä.

Löytyy myös eri buildejä joissa on graafinen käyttöliittymä: mpv-player/mpv
Kiitos. Syvennynpä noihin graafisiin buildeihin.
 

a85

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 009
Muilla ongelmia VLC ja ylen audio streamien kanssa? Kaikkien radiokanavien streamit lähtee kyllä pyörimään mutta jo noin 5s jälkeen katkeaa ääni, mutta vlc näyttää että aika pyörisi vielä. Muiden streamien kanssa ei ongelmia, sekä nuo ylen streamit toimii selaimen kautta kuten pitää.
 
Liittynyt
01.06.2018
Viestejä
130
Näin minulle kerrottiin YLEstä, mitä tulee ohjelmien kopiointiin:

YLE Areenassa tai Elävässä arkistossa tarjolla olevia ohjelmia ei ole luvallista ladata koneellesi.
Tämä johtuu siitä, että ohjelmien oikeuksien haltijat ovat edellyttäneet, että YLE suojaa teknisesti ohjelmat tallentamiselta.
Tällaisesta materiaalista ei siis saa tehdä kopiota edes yksityiseen käyttöön.
Mites tämä nyt liittyy aiheeseen eli Ylen striimien toistamiseen ulkoisella soittimella?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 408
Näin minulle kerrottiin YLEstä, mitä tulee ohjelmien kopiointiin:

YLE Areenassa tai Elävässä arkistossa tarjolla olevia ohjelmia ei ole luvallista ladata koneellesi.
Tämä johtuu siitä, että ohjelmien oikeuksien haltijat ovat edellyttäneet, että YLE suojaa teknisesti ohjelmat tallentamiselta.
Tällaisesta materiaalista ei siis saa tehdä kopiota edes yksityiseen käyttöön.
Se on itse kunkin päätettävissä miten lainkuuliainen haluaa tämän suhteen olla.

Suojaus on kyllä hetkellä aika heikko, mitään oikeaa DRM:ää ei edes ole ja tallennus on helppoa (Flickfetch/yle-dl).
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 435
Viestejä
4 161 652
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom