Yle Areena paskottu?

Persu S.A. Naali

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.12.2018
Viestejä
295
Ollut jo kuukausia ongelmia Yle Areenan toiminnassa dna-kuidun yli Android päätelaitteilla (ei verkkoyhteyttä virheilmoitus tulee useimmiten kun sovelluksen avaa). Muut sovellukset pelaa samaan aikaan ongelmitta, eli yhteydessä ei ole vikaa. Toisen operaattorin mobiiliyhteydellä toimii normaalisti, samoin Windowsissa kiinteän netin kautta. Katselin juuri Areenan arvosteluja Play Storesta ja näyttäisi etten ole yksin ongelman kanssa, tämän vuoden puolella on ollut ongelmia todella monella muullakin. Kuitumodeemin ulospäin menevän yhteyden resetti korjaa ongelman, mutta ei tuota viitsisi montaa kertaa päivässä tehdä.

Onko täällä kohtalotovereita, onko ongelmaan löytynyt korjausta? Päätelaitteissa on uusin versio Areenasta, myös modeemin softa on päivitetty tuoreimpaan.
 
Viimeksi muokattu:
Eikös DNA:lla ollut jotain DNS ongelmia tässä, ainakin jokuaika sitten, päällä?
Ts. koita vaikka Googlen 8.8.8.8 DNSää ja tsekkaa auttaisiko ongelmaan?

Ja jos muillakin on ollut ongelmia, niin kai siellä on mainittu mitä kaikkea on jo kokeiltu?
 
Googlen DNS:t kokeiltu, ei vaikuta asiaan. Monilla auttaa päätelaitteesta areena-sovelluksen välimuistin tyhjennys, mutta ei vaikuta tässä tapauksessa. Vain tuo kuitumodeemin WAN-yhteyden reset saa Areenan taas toimimaan.
 
Oletko kokeillut poistaa kaiken käyttäjädatan sovelluksesta eikä pelkästään välimuistia? Areenan ohjeissa näytti olevan tiedossa tuo ongelma ja ehdottivat tuota väliaikaiseksi ratkaisuksi. Itselläni toimii DNA taloyhtiönetin kanssa, mutta yhteys tulee asuntoon ethernetin kautta ja käytössä on oma reititin.

Joissakin Android-laitteissa Areena-sovellus saattaa ilmoittaa, että verkkoyhteyttä ei ole, vaikka laitteen verkkoyhteys toimii normaalisti. Syynä virheilmoitukseen on vanhentunut IP-osoite, joka on jäänyt laitteen välimuistiin.

Käyttäjä voi korjata tilanteen tyhjentämällä laitteen välimuistin. Tämä tapahtuu seuraamalla polkua Asetukset -> Sovellukset -> Sovelluslista -> Yle Areena -> Tallennustila -> Tyhjennä tiedot tai Asetukset -> sovellusten hallinta -> tallennustila -> tyhjennä välimuisti ja tyhjennä tiedot. Täsmällinen tapa riippuu Android-versiosta ja laitteesta.

Pyrimme ratkaisemaan ongelman sovelluspäivityksellä.
 
On kokeiltu tuotakin mutta ei auta. Vika on päällä yhtäaikaa kaikissa Android-laitteissa. Muistaakseni ainakin telkkarissa on määritelty kiinteä sisäverkon IP, joten ei taida olla samasta ongelmasta kyse. Myös ulkoinen IP säilyy ennallaan vaikka yhteyttä resetoikin, joten senkään vanhentumisesta ei taida olla tässä tapauksessa kysymys.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 431
Viestejä
4 490 821
Jäsenet
74 157
Uusin jäsen
mursu-90

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom