- Liittynyt
- 21.12.2016
- Viestejä
- 2 886
Työajoja tulee vuodessa 25 000 - 40 000 ja olen tässä vähän miettinyt yksityisleasingia.
Tällä hetkellä on noin 10 000€ arvoinen 2,2l Mazda 6 diesel farkku, ei rahoituksella. Kustannukset keskimäärin kuukaudessa on 638€. Tähän on siis laskettu ihan polttoaineet, arvonalenemat, verot, korjaukset, renkaat jne.
Jollain 500€/kk saisi jo ihan järkevän pelin jolla viitsii ajella pitempiäkin matkoja. Toki sitten polttoaine siihen päälle joka olisi jotain 200€/kk.
Itselle isoin etu: Kilometrikorvauksilla saisi käytännössä katettua leasing-maksun ja polttoaineen.
Toinen iso etu: Ennakoitavat kustannukset. Ei tartte miettiä että mitähän jos hiukkassuodatin menee paskaks tai jakopäänketju hajoaa jne.
Oma auto kun menee vaihdossa tai myy pois, niin siitähän saa sitten pääomaa.
Onko kellään kokemusta tai neuvoa että onko mitään järkeä miettiä leasingia työajoihin?
Tällä hetkellä on noin 10 000€ arvoinen 2,2l Mazda 6 diesel farkku, ei rahoituksella. Kustannukset keskimäärin kuukaudessa on 638€. Tähän on siis laskettu ihan polttoaineet, arvonalenemat, verot, korjaukset, renkaat jne.
Jollain 500€/kk saisi jo ihan järkevän pelin jolla viitsii ajella pitempiäkin matkoja. Toki sitten polttoaine siihen päälle joka olisi jotain 200€/kk.
Itselle isoin etu: Kilometrikorvauksilla saisi käytännössä katettua leasing-maksun ja polttoaineen.
Toinen iso etu: Ennakoitavat kustannukset. Ei tartte miettiä että mitähän jos hiukkassuodatin menee paskaks tai jakopäänketju hajoaa jne.
Oma auto kun menee vaihdossa tai myy pois, niin siitähän saa sitten pääomaa.
Onko kellään kokemusta tai neuvoa että onko mitään järkeä miettiä leasingia työajoihin?