Yksityisleasing

Viestiketju alueella 'Autot ja liikenne' , aloittaja Tatuks, 17.11.2017.

  1. Tatuks

    Tatuks

    Viestejä:
    465
    Rekisteröitynyt:
    21.12.2016
    Työajoja tulee vuodessa 25 000 - 40 000 ja olen tässä vähän miettinyt yksityisleasingia.

    Tällä hetkellä on noin 10 000€ arvoinen 2,2l Mazda 6 diesel farkku, ei rahoituksella. Kustannukset keskimäärin kuukaudessa on 638€. Tähän on siis laskettu ihan polttoaineet, arvonalenemat, verot, korjaukset, renkaat jne.

    Jollain 500€/kk saisi jo ihan järkevän pelin jolla viitsii ajella pitempiäkin matkoja. Toki sitten polttoaine siihen päälle joka olisi jotain 200€/kk.

    Itselle isoin etu: Kilometrikorvauksilla saisi käytännössä katettua leasing-maksun ja polttoaineen.

    Toinen iso etu: Ennakoitavat kustannukset. Ei tartte miettiä että mitähän jos hiukkassuodatin menee paskaks tai jakopäänketju hajoaa jne.

    Oma auto kun menee vaihdossa tai myy pois, niin siitähän saa sitten pääomaa.

    Onko kellään kokemusta tai neuvoa että onko mitään järkeä miettiä leasingia työajoihin?
     
  2. Diaz\

    Diaz\

    Viestejä:
    4 643
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Jos tulee sieltä 40 tkm tuntumasta kilsat niin leasing on aika kallis ratkasu. Normaalilla halvan koron rahoituksella pääsee edullisemmin.

    Leasing-mallejakin on monenlaisia ja noi halvemmat leasingit on pelkkiä rahoitusleasingeja, huoltoleasing maksaa sitten enemmän. Mutta harvoin se kannattaa uuden auton kanssa, ellei kilsoja tule oikeasti todella paljon.

    Itse mietiskelin n. 30 000 euron autoa liisariksi 60 tkm vuosiajoilla, ja hinnat lähti rahoitusleasingissa jostain 650 eurosta ylöspäin per kuukausi. Totesin fiksummaksi lyhentää omaa autoa tuolta ajalta.
     
  3. Jims

    Jims

    Viestejä:
    88
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Halvin ja mukavin ratkaisu tuohon on ostaa uusi auto edullisella rahoituksella ja idioottivarmalla huoltosopparilla 3-5 vuodeksi.

    Leasing on noilla kilometreillä kohtuuttoman kallis, koska leasingyhtiön pitää tosiaan varautua mahdollisesti rikkoutuviin osiin ( siis jos kyseessä on täysi huoltoleasing ) ja siihen, ettei auton jälleenmyyntiarvo ole kummoinen sopimuskauden päättyessä.

    Muutama tuttu myyntimies, jotka ajavat noin 50-70 tkm vuodessa, harrastavat sitä, että pistävät aina kilometrikorvausten ylijäämät säästöön ja hakevat sitten vuoden tai puolentoista välein vähän ajetun Jahreswagenin saksasta.
    Yleensä näistä autonvaihdoista jää aina joku tonni käyttörahaa heillekkin, kun edellisen auton arvonpudotus ei ole ollut niin suuri, että kaikki kilometrikorvaukset uppoaisivat autonvaihtoon.
    Sitten taas alkaa kassan kerääminen alusta.

    Itse päädyin 20-35 tkm vuotuisilla työajoilla ja pakun tarpeella ( 60% töissä ja 40% kotona ) siihen, että vanha Hiace sai väistyä ja hain saksasta 1,5 vuotta vanhan Opel Movanon, jolla olisi tarkoitus ajaa 1,5-2 vuotta ( toivottavasti edullisesti ) ja hakea sitten taas 1-2 vuotta vanha paku alle.
     
    Unna tykkää tästä.