Yhteys ongelmia DNA purkissa vaiko väärät asetukset. Apuja kaivataan.

Liittynyt
22.01.2017
Viestejä
73
Elikkä peleissä alkanu kiusaamaan packetburst ja steam kadottaa yhteyden oikeestaan joka pitemmän session jälkeen. Tässä oon yrittäny tutkia ja kokeilla keinoja korjata vikaa mutta vielä ei ole mikään auttanu. MW2 ketjusta löysin bufferbloat testin joka antaa tulokseksi joko D tai C, en ota oikeen selvää mikä tähän tulokseen vaikuttaa et se muuttuu testikertojen välillä. Ja tuolla testisivustolla nyt ei oikeen muuta neuvoja ole kuin että vaiha reititin.
Eli modeemina toimii tällä hetkellä DNA vanha Sagemcom 3686v2 joka muuttaessa oli jätetty tänne niin ei tullu ostettua uuttakaan kun tälläkin sai netin wörkkimään. Eli olisko siitä purkin vaihosta nyt edes mtn apua? Tosin nuita kaapelimodeemeja en nyt ihan hirveästi edes löytänyt muualta ku DNAlta. Tässä ois ainaki yksi Fritz!Boxn purkki. Arvosteluissa kyllä näky just paljon että DNAn oman purkin tilalla ton vaihtoivat eikä temppuillu enään sen jälkeen. Mulle myös ehotettiin kaverin toimesta että tämä vanha siltaavaksi ja uusi reititin vaan perään. :hmm:

Asetuksia en oo muuttanu muuten kun vaihtamalla wifi verkkojen salasanat.

Aattelin kirjotella oman ketjun tästä että reititin-triidi ei täyty tästä mun viasta ja jos joku nettivelho osaisi auttaa ratkomaan kyseisen ongelman. :) Näistä verkkohommista en hirveesti ymmärrä mutta koitan vastailla jos kysyttävää ilmenee tai haluaa lisätietoa.

Alla pari testiä mitä oon tehny.
Speedtesti ja Bufferbloat
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
99
Koita nyt ensimmäisenä laittaa se siltaavaan tilaan (bridge mode). Sen jälkeen sinne purkkiin pääsee sisälle osoitteesta http://192.168.100.1/ .
Sitten kannattaa olla koneen tietoturva kunnossa, ja muutenkin, mutta sitten kone saa julkisen IP:n suoraan. Ostat vaikka kunnollisen reitittimen modeemin ja koneen väliin, jos tuolla asetuksella alkaa toimia, mutta kokeile ensin.

Wifit pois käytöstä ja kone kaapelilla kiinni, eli mahdollisimman vähän hommia sille modeemille eli vain se modeemina toimiminen.

Ja katso sieltä connection-välilehdeltä paljon siellä niitä total correctables ja total uncorrectables virheitä tulee vaikka päivässä. Itsellä näyttäisi tulevan vajaa 100 correctables per päivä ja 0 uncorrectables. Kai sulla on se modeemin mukana tullut antennijakaja paikallaan ja lyhyt antennikaapeli.
Pidä antennikaapeli ja modeemi kaukana virtajohdoista ainakin, jos on maadoittamattomat pistorasiat. Oma purkki ainakin otti noita virheitä paljon enemmän, kun jatkojohto oli kiinni antennikaapelissa.

Ei sillä bufferbloatilla ole merkitystä, jos et tee mitään muuta sillä yhteydellä samaan aikaan. Ja siitäkin voisi päästä eroon vaan laittamalla jonkun osaavan QOS-reitittimen perään, jos se on ongelma. Eli kaikki muu netinkäyttö nolliin ja kokeile mitä tapahtuu.

En nyt itse paljoa netissä pelaile muuta kuin rocket leaguee eikä mitään ongelmia ole ollut.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 277
Viestejä
4 231 639
Jäsenet
71 187
Uusin jäsen
Gojitta

Hinta.fi

Ylös Bottom