Yhteistyökumppanin (Datatronic) surkea palvelu

Liittynyt
21.05.2017
Viestejä
236
Pidän io-techiä erittäin laadukkaana toimijana ja esimerkiksi io-techin julkaisemat puhelinarvostelut ovat olleet ratkaisevassa asemassa sen suhteen mitä laitteita tähän talouteen on hankittu. Datatronic on foorumin virallinen yhteistyökumppani ja komponenttivinkkejä tiedustellessa saa monesti linkkejä Datatronic-verkkokauppaan. Tästä johtuen en myöskään missään vaiheessa miettinyt, että pitäisi erikseen tutkia virallisen yhteistyökumppanin taustat ja arviot.

Jos lukee Datatronicin keskusteluketjua tältä palstalta, niin tuoreimmat tapaukset ovat järjestelmällisesti negatiivista palautetta pitkään kestäneistä tilauksista. Kaikista pahinta on kuitenkin se, että kyseinen verkkokauppa ei vastaa sähköpostiviesteihin ollenkaan.

Oma tapaukseni on samaa sarjaa muiden viime aikaisten Datatronic-keskustelun kokemusten kanssa. Parin tonnin konepaketti oli kasattu osista, joita piti olla varastossa tai tukkurilla "4-6 päivän toimitusajalla". Lopputulos on kuitenkin se, että vielä neljä viikkoa tilauksen jälkeen toimitus on tulematta eikä sähköpostitiedusteluihin ole vastattu.

Datatronicin keskusteluketjussa näyttää saavan tilauskoodilla tietoa tilauksesta paremmin kuin sähköpostilla. Mielestäni tämä ei ole kuitenkaan hyvää palvelua, vaan hyvin toimiva verkkokauppias informoi asiakasta yllättävistä viivästyksistä proaktiivisesti ja vähintäänkin asiakkaan lähettämiin sähköpostitiedusteluihin pitäisi saada vastauksia ilman tilauskoodin postaamisella luotua julkista painetta.

Mielestäni järjestelmällisesti virheelliset toimitusajat tuotteille sekä täydellinen osaamattomuus hoitaa sähköpostiasiakaspalvelua ovat erittäin pahoja ongelmia. Onko tämä sellaista palvelua, joka täyttää io-techin virallisen yhteistyökumppanin laatuvaatimukset?
 
Konepakettien kokoamisessa on eri jono, kuin komponenteilla. Siellä on viikkojen jono, että joku Datatronicin teknikko kokoaa koneesi, testaa toimivuuden ja pakkaa lähetykseen.

Jos pitää saada nopeasti, tilaa pelkät komponentit - ja yleensä tulee toimitusajan puitteissa.

--

Negatiivinen palaute näyttää juuri olevan näiden konepakettien toimituksia käsittelevää. Lisäksi taisit saada sen kokoamisen ilmaiseksi, niin pieni viive on vain hyväksyttävä.

--

En ole töissä Datatronicilla, mutta useasti suosittelen sieltä tilattavia kokonaisuuksia. Ja en niitä valmiskoneita (edes heidän kokoamiaan), koska vain niin saa parhaiten alati muuttuvassa markkinassa parhaan vastineen rahoilleen. Enkä siis itse osta koottuna, koska a) saan nopeammin b) osaan koota itse (ja se on jopa kivaa).
 
Pidän io-techiä erittäin laadukkaana toimijana ja esimerkiksi io-techin julkaisemat puhelinarvostelut ovat olleet ratkaisevassa asemassa sen suhteen mitä laitteita tähän talouteen on hankittu. Datatronic on foorumin virallinen yhteistyökumppani ja komponenttivinkkejä tiedustellessa saa monesti linkkejä Datatronic-verkkokauppaan. Tästä johtuen en myöskään missään vaiheessa miettinyt, että pitäisi erikseen tutkia virallisen yhteistyökumppanin taustat ja arviot.

Jos lukee Datatronicin keskusteluketjua tältä palstalta, niin tuoreimmat tapaukset ovat järjestelmällisesti negatiivista palautetta pitkään kestäneistä tilauksista. Kaikista pahinta on kuitenkin se, että kyseinen verkkokauppa ei vastaa sähköpostiviesteihin ollenkaan.

Oma tapaukseni on samaa sarjaa muiden viime aikaisten Datatronic-keskustelun kokemusten kanssa. Parin tonnin konepaketti oli kasattu osista, joita piti olla varastossa tai tukkurilla "4-6 päivän toimitusajalla". Lopputulos on kuitenkin se, että vielä neljä viikkoa tilauksen jälkeen toimitus on tulematta eikä sähköpostitiedusteluihin ole vastattu.

Datatronicin keskusteluketjussa näyttää saavan tilauskoodilla tietoa tilauksesta paremmin kuin sähköpostilla. Mielestäni tämä ei ole kuitenkaan hyvää palvelua, vaan hyvin toimiva verkkokauppias informoi asiakasta yllättävistä viivästyksistä proaktiivisesti ja vähintäänkin asiakkaan lähettämiin sähköpostitiedusteluihin pitäisi saada vastauksia ilman tilauskoodin postaamisella luotua julkista painetta.

Mielestäni järjestelmällisesti virheelliset toimitusajat tuotteille sekä täydellinen osaamattomuus hoitaa sähköpostiasiakaspalvelua ovat erittäin pahoja ongelmia. Onko tämä sellaista palvelua, joka täyttää io-techin virallisen yhteistyökumppanin laatuvaatimukset?

Ainakin tällä hetkellä kasauspalvelun kohdalla hyvin selvästi mainitaan 1-4 vko toimitusaika: 49,34 € | Tietokoneen kasauspalvelu

Tiedä sitten mitä siellä on sanottu tilaushetkellä...
 
Hyvää palveua ja nopeasti sieltä on ainakin itse saanut. Ei tosin konepaketteja, vaan yksittäisiä komponentteja. Kerran laitoin sähköpostin kautta tilauksen peruutuksen ja vastasivat varmaan ehkä noin tunnissa ja sanoivat laittavansa rahat takaisin. Sitten ihmettelin, että miksi ei näytä raha tulevan, niin olikin käynyt niin, että raha oli tullut niin nopeasti, etten huomannut, vaan ainoastaan ihmettelin, että miksi ei tule lisää. Datatronicin ketju nyt on mitä on, valittajat valittaa, hyvien kokemuksien omaavat ovat hiljaa.
 
Parin tonnin konepaketti kyseessä, etkä kuukauteen saa myyjään sähköpostilla yhteyttä. Miten tässä tulisi toimia?
A) Laittaa big boy pantsit jalkaan ja soittaa.
B) kirjoittaa kolmannen osapuolen foorumille asiasta anonyymisti.
uskon että vaihtoehto B) on järkevämpi ja edistää asiaa mallikkaasti. /s
 
Ainakin tällä hetkellä kasauspalvelun kohdalla hyvin selvästi mainitaan 1-4 vko toimitusaika: 49,34 € | Tietokoneen kasauspalvelu

Tiedä sitten mitä siellä on sanottu tilaushetkellä...
Tämä pitää paikkaansa ja tämä tieto on ollut siellä jo aiemmin. Tässä ei kuitenkaan varsinaisesti ole kyse siitä, että kasauksessa kestää paljon aikaa, vaan että komponenttien toimitusajat eivät pidä paikkaansa. Oma koneeni ei ole vielä edes kasauksessa (tilausseurannan mukaan) vaan siihen on odoteltu kuukausi osaa, jonka saatavuus oli 4-6 arkipäivää.

Datatronic kirjoitti myös 30.5.2025 näin:
Tällä hetkellä toimittamattomia tilauksia on varsin vähän eli varmaan alin määrä vuoteen. Kasausjonokin jo varsin lyhyt.
Sikäli ei pitäisi olla kasauksessa ruuhkaa ja pitkät toimitusajat johtuvat ongelmista komponenttitilausten kanssa.

Parin tonnin konepaketti kyseessä, etkä kuukauteen saa myyjään sähköpostilla yhteyttä. Miten tässä tulisi toimia?
A) Laittaa big boy pantsit jalkaan ja soittaa.
B) kirjoittaa kolmannen osapuolen foorumille asiasta anonyymisti.
uskon että vaihtoehto B) on järkevämpi ja edistää asiaa mallikkaasti. /s
Datatronic on niin nykyaikainen toimija, että kirjoittelee nettifoorumille. Sähköposteihin vastaaminen ei kuitenkaan onnistu ja se on vielä jotenkin asiakkaan vika. Olen tehnyt puhelinasiakaspalvelua eikä soittaminen ole minulle mikään ongelma. Samalla tiedän, että tämänkaltaisiin tiedusteluihin on yleensä helpompi vastata sähköpostilla, kun ei tarvitse puhelimessa tavata pitkiä tilauskoodeja ja myyjä voi myös rauhassa selvitellä järjestelmästä tilannetta.
 
Tämä pitää paikkaansa ja tämä tieto on ollut siellä jo aiemmin. Tässä ei kuitenkaan varsinaisesti ole kyse siitä, että kasauksessa kestää paljon aikaa, vaan että komponenttien toimitusajat eivät pidä paikkaansa. Oma koneeni ei ole vielä edes kasauksessa (tilausseurannan mukaan) vaan siihen on odoteltu kuukausi osaa, jonka saatavuus oli 4-6 arkipäivää.

Datatronic kirjoitti myös 30.5.2025 näin:

Sikäli ei pitäisi olla kasauksessa ruuhkaa ja pitkät toimitusajat johtuvat ongelmista komponenttitilausten kanssa.


Datatronic on niin nykyaikainen toimija, että kirjoittelee nettifoorumille. Sähköposteihin vastaaminen ei kuitenkaan onnistu ja se on vielä jotenkin asiakkaan vika. Olen tehnyt puhelinasiakaspalvelua eikä soittaminen ole minulle mikään ongelma. Samalla tiedän, että tämänkaltaisiin tiedusteluihin on yleensä helpompi vastata sähköpostilla, kun ei tarvitse puhelimessa tavata pitkiä tilauskoodeja ja myyjä voi myös rauhassa selvitellä järjestelmästä tilannetta.
Mistä tiedät onko viestisi mennyt edes perille asti? Jää johonkin spämmifiltteriin kiinni tai vastaavaa. Ei kauheen kova kiire ilmeisesti osilla ole, jos soittminen ei onnistu.
Voit toki koittaa vielä tehdä fcebook-kirjoituksen asiasta tai käydä kommentoimassa random youtube-videoon, niin ehkä asia etenee.
 
siihen on odoteltu kuukausi osaa, jonka saatavuus oli 4-6 arkipäivää.

Tuo on kyllä asia, josta datatronicia voi vähän moittia. Tavaran, jota ei heillä ole varastossa, toimitukset vaan kestää, toimitusaikataulut pitää kertoa vähintään kolmella, ehkä jopa seitsemällä. Siitä on kuitenkin helppo välttyä. Tilaa vain tavaraa, joka varastossa.
 
Pidän io-techiä erittäin laadukkaana toimijana ja esimerkiksi io-techin julkaisemat puhelinarvostelut ovat olleet ratkaisevassa asemassa sen suhteen mitä laitteita tähän talouteen on hankittu. Datatronic on foorumin virallinen yhteistyökumppani ja komponenttivinkkejä tiedustellessa saa monesti linkkejä Datatronic-verkkokauppaan. Tästä johtuen en myöskään missään vaiheessa miettinyt, että pitäisi erikseen tutkia virallisen yhteistyökumppanin taustat ja arviot.

Jos lukee Datatronicin keskusteluketjua tältä palstalta, niin tuoreimmat tapaukset ovat järjestelmällisesti negatiivista palautetta pitkään kestäneistä tilauksista. Kaikista pahinta on kuitenkin se, että kyseinen verkkokauppa ei vastaa sähköpostiviesteihin ollenkaan.

Oma tapaukseni on samaa sarjaa muiden viime aikaisten Datatronic-keskustelun kokemusten kanssa. Parin tonnin konepaketti oli kasattu osista, joita piti olla varastossa tai tukkurilla "4-6 päivän toimitusajalla". Lopputulos on kuitenkin se, että vielä neljä viikkoa tilauksen jälkeen toimitus on tulematta eikä sähköpostitiedusteluihin ole vastattu.

Datatronicin keskusteluketjussa näyttää saavan tilauskoodilla tietoa tilauksesta paremmin kuin sähköpostilla. Mielestäni tämä ei ole kuitenkaan hyvää palvelua, vaan hyvin toimiva verkkokauppias informoi asiakasta yllättävistä viivästyksistä proaktiivisesti ja vähintäänkin asiakkaan lähettämiin sähköpostitiedusteluihin pitäisi saada vastauksia ilman tilauskoodin postaamisella luotua julkista painetta.

Mielestäni järjestelmällisesti virheelliset toimitusajat tuotteille sekä täydellinen osaamattomuus hoitaa sähköpostiasiakaspalvelua ovat erittäin pahoja ongelmia. Onko tämä sellaista palvelua, joka täyttää io-techin virallisen yhteistyökumppanin laatuvaatimukset?

Me emme puutu yhteistyökumppaneidemme yritystoimintaan tai tarkkaile mitään laatuvaatimuksia. Alan yritykset maksavat meille mahdollisuudesta toimia täällä ja me tarjoamme alustan jossa toimia. Tietyt kriteerit meillä kuitenkin on ennen kuin yhteistyö aloitetaan ja Datatronic täyttää ne vallan mainiosti.

Yhteistyökumppaneiden TechBBS-viestiketjun tarkoitus on tarjota yritykselle virallinen kanava kun he haluavat tavoittaa yhteisö ja kommunikoida yhteisön kanssa. Sitä voitaneen pitää puhelimen ja sähköpostin rinnalla vaihtoehtoisena asiakaspalvelukanavana ja juuri näin Datatronic onkin viestiketjussaan toiminut.

Jokaisella yrityksellä on ongelmia ja haasteita ja mielestäni on hyvä, että niistä voi antaa palautetta ja keskustella yrityksen edustajien kanssa TechBBS:ssä. Toivottavasti tilauksesi saadaan toimitettua pikimmiten.
 
Negatiivinen palaute näyttää juuri olevan näiden konepakettien toimituksia käsittelevää. Lisäksi taisit saada sen kokoamisen ilmaiseksi, niin pieni viive on vain hyväksyttävä.
No ei kyllä ole :)

Jos kasauksen saaminen ilmaiseksi aiheuttaa pienen viiveen, niin jossain pitäisi lukea selkeästi että huom. ilmaisen kasauksen alennuskoodin käyttö voi johtaa viiveeseen ja että jättämällä alennuskoodin käyttämättä pääsee jonon edelle.
 
No ei kyllä ole :)

Jos kasauksen saaminen ilmaiseksi aiheuttaa pienen viiveen, niin jossain pitäisi lukea selkeästi että huom. ilmaisen kasauksen alennuskoodin käyttö voi johtaa viiveeseen ja että jättämällä alennuskoodin käyttämättä pääsee jonon edelle.

Vähän veikkasin nyt, että odotus johtuu kasausjonosta. Mutta nähtävästi 9900X:ää ei ole löytynyt tukkurilta tai jotain..
 
Kommenttini ei liittynyt odottelun syihin, vaan siihen että kasauksen ilmaisuus ei oikeuta viivästyksiä
Oikeuttaa se sen kasausjonon verran viivästystä, mistä @hsalonen kai luuli olevan kyse. Mutta tässä on nyt ilmeisesti odoteltu jotain osaa (prossua?) kuukausi, mikä on oletettavasti pitempi aika kuin se kasausjono. Ja tosiaan jos sähköposteihin ei vastata ja tuolla Datatronicin ketjussakin vastaillaan (ainakin melkein) kaikille muille mutta @Nipsu n tiedustelu vain sivuutettu niin saattais muakin hänen kengissään alkaa pikkuhiljaa vituttamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Oikeuttaa se sen kasausjonon verran viivästystä, mistä @hsalonen kai luuli olevan kyse. Mutta tässä on nyt ilmeisesti odoteltu jotain osaa (prossua?) kuukausi, mikä on oletettavasti pitempi aika kuin se kasausjono. Ja tosiaan jos sähköposteihin ei vastata ja tuolla Datatronicin ketjussakin vastaillaan (ainakin melkein) kaikille muille mutta @Nipsu n tiedustelu vain sivuutettu niin saattais muakin hänen kengissään alkaa pikkuhiljaa vituttamaan.
Mielestäni kyllä ei oikeuta. Voi olla toki syynä viivästymiselle, mutta että pitäisi asiakkaan vaan mukisematta hyväksyä asia? Noh, ilmaiseksi kun saa kasauksen niin eihän se sitten haittaakaan että tyypillisesti tonnin pari maksava paketti viivästyy? Oikeutus on eri asia kuin syy-seuraussuhde. Ehkä en itse ole tyypillinen nöyristelevä suomalainen.
 
Mielestäni kyllä ei oikeuta. Voi olla toki syynä viivästymiselle, mutta että pitäisi asiakkaan vaan mukisematta hyväksyä asia? Noh, ilmaiseksi kun saa kasauksen niin eihän se sitten haittaakaan että tyypillisesti tonnin pari maksava paketti viivästyy? Oikeutus on eri asia kuin syy-seuraussuhde. Ehkä en itse ole tyypillinen nöyristelevä suomalainen.
Eli kasausjonon pitäisi olla koko ajan 0? Tuo syy-seuraussuhde: ( useita tilaajia, rajallinen määrä kasaajia -> kasauksessa on jonoa -> ensin tilattu kasataan ensin -> sinun viimeisenä tilattu kasaus menee jonon perälle ) on mielestäni oikeutus sille, että kasatun koneen toimitus viivästyy kasausjonon verran.

Mutta siitähän ei tässä nyt ole kai kyse.
 
Eli kasausjonon pitäisi olla koko ajan 0?
Ei...
Tuo syy-seuraussuhde: ( useita tilaajia, rajallinen määrä kasaajia -> kasauksessa on jonoa -> ensin tilattu kasataan ensin -> sinun viimeisenä tilattu kasaus menee jonon perälle ) on mielestäni oikeutus sille, että kasatun koneen toimitus viivästyy kasausjonon verran.

Mutta siitähän ei tässä nyt ole kai kyse.
Noinhan se toimii oli kasaus ilmainen tai ei, eli ei liity aiheeseen. @hsalonen alkuperäinen kommentti oli "Lisäksi taisit saada sen kokoamisen ilmaiseksi, niin pieni viive on vain hyväksyttävä", mikä implikoi että nimenomaan se kasauksen ilmaisuus tekee viivästymisestä hyväksyttävän, ei että kasausjonon olemassaolo ylipäätään on hyväksyttävä.

En jauha asiasta enempää kun ei näemmä mene pointti kenellekään perille. Jatkakaa... :')
 
@hsalonen alkuperäinen kommentti oli "Lisäksi taisit saada sen kokoamisen ilmaiseksi, niin pieni viive on vain hyväksyttävä", mikä implikoi että nimenomaan se kasauksen ilmaisuus tekee viivästymisestä hyväksyttävän, ei että kasausjonon olemassaolo ylipäätään on hyväksyttävä.
Mä sivuutin tuon ilmaisuuden ottamisen niin kirjaimellisesti, koska vaan oletin että ne kaikki (tai ainakin suurin osa) edellä olevat kasaukset ovat myös ilmaisia.
Käsittääkseni @hsalonen luuli että tässä odotellaan vaan normaalia kasausjonoa ja totesi että se on ihan hyväksyttävää, mitä se minunkin mielestäni olisikin. Eli kasausjonon olemassaolo oikeuttaa viivästyksen, ei se kasauksen ilmaisuus. Sä luit hänen viestin tarkemmin kuin mä.

Mutta tässä nyt varmaan kasausjono on vaikka 2 viikkoa mutta @Nipsu n kone ei ole kuukaudessa edes mennyt sinne jonoon, koska on odotellut jotain prossua, jonka toimitusaika piti olla 4-6 päivää. Asiaa tiedusteltuaan Nipsu ei ole saanut vastausta sähköpostilla eikä myöskään tuolla ketjussa vaikka hänen jälkeensä muille on vastailtu. Tämä ei ole hyväksyttävää ja ymmärrän täysin Nipsun turhautumisen.

Ainut kultareunus tässä taitaa olla se, että jos se Nipsun prossu joskus jostain löytyy, menee kone suoraan kasausjonon kärkeen, koska käsittääkseni sitten kun kaikki palikat on fyysisesti paikalla, menee kone Datatronicin kasausjonossa paikalleen tilausjärjestyksessä - ei osien saapumisjärjestyksessä.

Joo, munkin puolesta tämän voi jättää tähän. :)

EDIT: @Datatronic jos tukkureilta ei saa niin hakekaa nyt jostain Gigantista tms. prossu ja kasatkaa @Nipsu lle kone. Se olis sitä vielä parempaa palvelua. Tavoitteena paras!
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
279 398
Viestejä
4 803 754
Jäsenet
77 933
Uusin jäsen
Namahage

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom