• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Yhdysvaltain 45. presidentti Donald J. Trump

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
E: Juu luetaan ne linkit kunnolla jatkossa :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Joo tässähän selvästi näkee miten CNN on vasemmistolainen media, eiku...

Oikeastaan aika hyvä esimerkki, miten CNN on demokraattien puolueen media. Sitä voi ihan googlailla miten ne suhtautuu esim. Sandersiin :D

Mutta foorumin linjaa noudatellen, niin vassareitahan ne :D

Sori OT
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Joo tässähän selvästi näkee miten CNN on vasemmistolainen media, eiku...

Oikeastaan aika hyvä esimerkki, miten CNN on demokraattien puolueen media. Sitä voi ihan googlailla miten ne suhtautuu esim. Sandersiin :D

Mutta foorumin linjaa noudatellen, niin vassareitahan ne :D

Sori OT
Silmä tarkkana nyt :D

Tuo sivusto on joku kryptorahaa ja trumppia tuuttaava propagandatorvi, jonka twitter-tilikin on rajoitettu epämääräisen toiminnan vuoksi.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Ymmärsikö joku?

Miten se, että vasemmistossa "vilisee ateisteja" tai että kristittyjen toive ei ole 3. maailmansota (kenen muka on?) tekee Trumpista jotenkin kristillisiä arvoja noudattavan tai kunnioittavan presidentin? Minkä kirkon ulkomaanavusta nyt puhut?
Kirkon ulkomaan apu on hyväntekeväisyys järjestö kuten esim. Suomen Punainen Risti, Greenpeace, Unicef ja Amnesty jne. jos et ole kuullut siitä niin ehkä jossakin vaihesssa tapaat esim. sen järjestön feissariin kesällä.
Eniten näitä feissareita on todella isoisissa kaupungeissa Helsinki, Tampere ja ei esiinny esim. jossain pikku kylissä. En tiedä missä kaikissa paikoissa esintyyvät mutta vaihtelee varmaan myös riippuen järjestöstä. Ei minulla ole mitään vastaan noita järjestöjä ja kaikki lahjoittaa mihin nyt haluaa.

Jos otetaan Hillary ja Putin vihapuheet toisiansa kohtaan ennen vaalitulosta niin 3 mailman sota ei kuulosta kaukaiselta ajatukselta. He vihaavat toisiansa.

Muissa asioissa en voi auttaa jos et ymmärrä niin sitten et tee sitä:rolleyes:.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 461
Jos otetaan Hillary ja Putin vihapuheet toisiansa kohtaan ennen vaalitulosta niin 3 mailman sota ei kuulosta kaukaiselta ajatukselta. He vihaavat toisiansa.
No kyllä se aika kaukaiselta kuulostaa. Kuitenkin niin Putin kuin Hillary ovat lopulta pragmaattisia henkilöitä. Ei ne nyt ala räiskiin toisiaan ydinaseilla tuhoten koko maapallon vain siksi koska toisen pärstä vituttaa.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 244
Stargate2017:n logiikalla 3. maailmansota alkaa sitten ilmeisesti 2021, koska on epätodennäköistä, että USA:n seuraavaksi presidentiksi valitaan Putinin sylikoiraa ja perseennuolijaa.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 631
Stargate2017:n logiikalla 3. maailmansota alkaa sitten ilmeisesti 2021, koska on epätodennäköistä, että USA:n seuraavaksi presidentiksi valitaan Putinin sylikoiraa ja perseennuolijaa.
Sadan vuoden päästä selviytyneet voi muistella bunkkerissa että Donald ensimmäinen piti maailman ydinsodattomana ja Hillarylla oli ne sähköpostit
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
985
Kyllähän JFK kritisoi mediaa, petti vaimoaan ja nimitti sukulaisiaan virkatehtäviin
Ja yllytii kuubalaisia vastarintamiehiä riskialttiiseen operaatioon maihinnousuun Sikojenlahdelle ja sitten petti sekä hylkäsi heidät Castron armoille ja laajensi USA:n roolia Vietnamin sodassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 122
Lukematta uutisesta syytä veikkaan että Trumpin arvosanat oli tuon vakaan nerouden takia niin loistavia ettei hän halunnut nolata äänestäjiänsä neroudellaan... Ties mikä kompleksi siitä tulisi eikä haluttaisi äänestää kun älykkyys on epäilyttävää ja vasemmistolaista.

muoks: luinpa jutunkin ja kävi ilmi että näinhän se meni kuin arvelin, eli trump ei halua kenenkään näkevän erinomaisia arvosanoja. Oli myös mahdollisesti pedannut oman sänkynsä vielä tuohon aikaan kun ei ollut vielä palkannut paperittomia meksikaaneja tekemään sitä puolestaan.

"MÄÄRÄYS rehtorille oli tullut muutama päivä sen jälkeen kun Trump oli vaatinut julkisesti silloista presidenttiä Barack Obamaa julkistamaan koulutodistuksensa. Trump ei vielä silloin ollut ehdolla presidentiksi mutta harkitsi Obaman haastamista vuoden 2012 vaaleissa.

Trump kiersi television keskusteluohjelmissa ja vihjaili, että Obama oli todellisuudessa ollut niin huono oppilas, ettei hänen koulumenestyksensä olisi riittänyt Columbian ja Harvardin huippuyliopistoihin, joista Obama on valmistunut.

Trump on usein kertonut olleensa erinomainen opiskelija. Hän ei ole julkistanut koulu- tai korkeakoulutodistuksiaan."
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 122
Kirkon ulkomaan apu on hyväntekeväisyys järjestö kuten esim. Suomen Punainen Risti, Greenpeace, Unicef ja Amnesty jne. jos et ole kuullut siitä niin ehkä jossakin vaihesssa tapaat esim. sen järjestön feissariin kesällä.
Eniten näitä feissareita on todella isoisissa kaupungeissa Helsinki, Tampere ja ei esiinny esim. jossain pikku kylissä. En tiedä missä kaikissa paikoissa esintyyvät mutta vaihtelee varmaan myös riippuen järjestöstä. Ei minulla ole mitään vastaan noita järjestöjä ja kaikki lahjoittaa mihin nyt haluaa.

Jos otetaan Hillary ja Putin vihapuheet toisiansa kohtaan ennen vaalitulosta niin 3 mailman sota ei kuulosta kaukaiselta ajatukselta. He vihaavat toisiansa.

Muissa asioissa en voi auttaa jos et ymmärrä niin sitten et tee sitä:rolleyes:.
Lahjoitat siis samaan aikaan rahaa vihervasemmistojärjestöille kun haukut niitä netissä? Mutta kai tämä pitää sitten hyväksyä kattavaksi vastaukseksi trumpista kristillisen näkökulman kautta. Kiva kun käytit aikaa ja vaivaa selventääksesi tätä kummastuksen aihetta.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Lahjoitat siis samaan aikaan rahaa vihervasemmistojärjestöille kun haukut niitä netissä? Mutta kai tämä pitää sitten hyväksyä kattavaksi vastaukseksi trumpista kristillisen näkökulman kautta. Kiva kun käytit aikaa ja vaivaa selventääksesi tätä kummastuksen aihetta.
Häh? Et tainnut taas ymmärtää. En minä ole sanonut että lahjoitan järjestöihin. Sanoin että minua ei häiritse miten muut käyttävät rahansa jokainen kai lahjoittaa tai ostaa jotakin miten haluaa.

Selitin mitä järjestöt tekevät ja jotenkin luulet että ilmeisesti lahjoitan niihin kaikkiin? Ei teille edes kuullu jos lahjoitan tai ei selitin vain mitä ne ovat.

Mitä ihmettä edes Amnestylla on tekemistä jonkun vasemmisto liiton tai vihreiden kanssa? Ei yhtikäs mitään.

Lisäksi juttelepas joskus noitten feissareiden kanssa niin saat kuulla että he eivät edusta mitään tiettyä puoluetta tai uskontoa. Vihreä puolue todennäköisesti pitää Greenpeacesta totta, mutta virallisesti minun tietääkseni jokainen feissari on minulle sanonut että neutraaleja ja eivät ota polittista kantaa.

Missä minä muuten olen haukkunut vihreättä puoluetta? Suurin ongelma minulla on virheiden puolueen kanssa on siinä että tuen ydinvoima ajatusta energialähteenä. Loput pelastakaa luonto eläimet jne. niin sitä perusidea minulla ei ole mitään vastaan. En muistaakseni ole foorumilla sanonut että vihaan vihreättä puoluetta.

Kaikenlaisia outoja johtopäätöksiä sinulta ja taas vedät hatusta ajatuksia. En ole muuten sanonut jos lahjoitan tai en lahjoita ja asia jos lahjotan johonkin järjestöön niin se on minun yksityisasia.
 
Viimeksi muokattu:

Sceppe

Team Tokmanni - on kahisevaa
Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 151
No katsotaan ne joka eniten vastustaa Trumppia. Vasemmisto ja ANTIFA... Antifa voi painua minusta helvettiin ovat rikollisia.

Vasemmisto... noh siellä on aika paljon ateisteja. Kommunismi on vastaan uskontoa.

Kyllähän minun pitäisi tietää minulla on kaksi jopa hyvää ystävää jotka äänestävät vasemmistopuoluetta mutta he eivät pidä ANTIFASTA joka on erikseen rikollinen järjestö. Juuri nämä kaksi vasemmisto ystävääni ihan hyviä ystäviä näen heidät usein niin ovat ateisteja.

Valitettavasti en usko Utopiaan mitä suvakit uskoo. Uskon kyllä erikseen Jumalaan ja Jesukseen.
Esim. Kirkon ulkomaan apu keskittyy auttamista niitten omissa maissa.

Vasemmistossa niitä ateisteja oikein vilisee. Vasemmisto vihaa Trumpia USA:ssa ainakin näin asiat.
Kirkon ulkomaan apu on hyväntekeväisyys järjestö kuten esim. Suomen Punainen Risti, Greenpeace, Unicef ja Amnesty jne. jos et ole kuullut siitä niin ehkä jossakin vaihesssa tapaat esim. sen järjestön feissariin kesällä.
Eniten näitä feissareita on todella isoisissa kaupungeissa Helsinki, Tampere ja ei esiinny esim. jossain pikku kylissä. En tiedä missä kaikissa paikoissa esintyyvät mutta vaihtelee varmaan myös riippuen järjestöstä. Ei minulla ole mitään vastaan noita järjestöjä ja kaikki lahjoittaa mihin nyt haluaa.
Häh? Et tainnut taas ymmärtää. En minä ole sanonut että lahjoitan järjestöihin. Sanoin että minua ei häiritse miten muut käyttävät rahansa jokainen kai lahjoittaa tai ostaa jotakin miten haluaa.

Selitin mitä järjestöt tekevät ja jotenkin luulet että ilmeisesti lahjoitan niihin kaikkiin? Ei teille edes kuullu jos lahjoitan tai ei selitin vain mitä ne ovat.

Mitä ihmettä edes Amnestylla on tekemistä jonkun vasemmisto liiton tai vihreiden kanssa? Ei yhtikäs mitään.

Lisäksi juttelepas joskus noitten feissareiden kanssa niin saat kuulla että he eivät edusta mitään tiettyä puoluetta tai uskontoa. Vihreä puolue todennäköisesti pitää Greenpeacesta totta, mutta virallisesti minun tietääkseni jokainen feissari on minulle sanonut että neutraaleja ja eivät ota polittista kantaa.

Missä minä muuten olen haukkunut vihreättä puoluetta? Suurin ongelma minulla on virheiden puolueen kanssa on siinä että tuen ydinvoima ajatusta energialähteenä. Loput pelastakaa luonto eläimet jne. niin sitä perusidea minulla ei ole mitään vastaan. En muistaakseni ole foorumilla sanonut että vihaan vihreättä puoluetta.

Kaikenlaisia outoja johtopäätöksiä sinulta ja taas vedät hatusta ajatuksia. En ole muuten sanonut jos lahjoitan tai en lahjoita ja asia jos lahjotan johonkin järjestöön niin se on minun yksityisasia.
Ei ihan ensimmäiseksi uskoisi, että olemme Donald Trumpia käsittelevässä ketjussa.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Toistuva offtopic, keskustelun häirintä
Ei ihan ensimmäiseksi uskoisi, että olemme Donald Trumpia käsittelevässä ketjussa.
No ketkä Amerikassa eniten vastustavat Trumpia? Vasemmisto.

Totta että tämä keskustelu voisi keskittyä ennemän USA:han ja Trumpiin.
 

Sceppe

Team Tokmanni - on kahisevaa
Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 151
No ketkä Amerikassa eniten vastustavat Trumpia? Vasemmisto.

Totta että tämä keskustelu voisi keskittyä ennemän USA:han ja Trumpiin.
Vasemmiston Trumpin vastaisuus varmaan se ainoa kunnon anti noissa viesteissä, mutta antifat, ateistit, vasemmistolaiset ei antifasta pitävät ateistit ystävät, kirkon ulkomaanavut ja hyväntekeväisyysjärjestöt aika hämärää tarinaa tähän ketjuun.
 
Liittynyt
19.06.2017
Viestejä
768
76 000 laitonta rajanylitystä viime kuussa? MSNPC ja CNN kertoo ylimielisesti että rajakriisiä ei ole, siitä ei saa jutella ja toki että Orange Man Bad. Näistä luvuista huolimatta media koitti vääntää miten koko rajakriisi on keinotekoisesti luotu kriisi, eli siis valheellinen.




Border at ‘Breaking Point’ as More than 76,000 Unauthorized Migrants Cross in a Month

Odotas. Bushit, Arska, McCain-vainaa, Ted Cruz ja Mitt Romney auringonpilkkujen mukaan, Ann Coulter, osa Foxista, Cohen ja kaikki muut potkut saaneet..
Coulter rakastaa Trumppia, nyt on vaan vähän ryppyjä rakkaudessa.




PS Lähteenä lisäksi vielä New York Times mutta tuskin sekään kelpaa täällä koska, Plebsant, ole hyvä:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.01.2018
Viestejä
500
Orange man bad. :kahvi:

Niin siis uutisessa käy ilmi, että noi numerot ei ole lähelläkään mitään historiallisia huippuja vaan tulijoitten profiili on muuttunut paljon. Ennen tuli yksittäisiä ihmisiä Meksikosta, kun nykyään tulee perheitä Honduraksesta ja Guatemalasta paeten jengiväkivaltaa ja köyhyyttä.

''The main problem is not one of uncontrolled masses scaling the fences, but a humanitarian challenge created as thousands of migrant families surge into remote areas where the administration has so far failed to devote sufficient resources to care for them, as is required under the law.

The latest numbers stung an administration that has over the past two years introduced a rash of aggressive policies intended to deter migrants from journeying to the United States, including separating families, limiting entries at official ports and requiring some asylum seekers to wait in Mexico through the duration of their immigration cases.

More than 50,000 adults are currently in Immigration and Customs Enforcement custody, the highest number ever.''

Kuulostaisi siltä, että rajavartiolaitos olisi alimiehitetty ja -rahoitettu ja heidän pitäisi muuttaa lakejaan/käytäntöjään.

''At least 70 such groups of 100 or more people have turned themselves in at Border Patrol stations that typically are staffed by only a handful of agents, often hours away from civilization. By comparison, only 13 such groups arrived in the last fiscal year, and two in the year before.''

Siis rajavartio- ja tullilaitoksella ei ole henkilökuntaa/fasiliteetteja hoitamaan nykyisiä rajanylittäjiä nykyisen lainsäädännön mukaan, jota on jo tiukennettu.

Miksi jonkun muun pitää oikolukea nää sun linkit sulle? Voisi vähän edes panostaa eikä vaan ''Orange man bad ja tässä linkki''.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.06.2017
Viestejä
768
Eli kun lakia on rikottu aikaisemmin enemmän kuin nyt niin se ei ole nyt ongelma? @Plebsant

70 000 laitonta rajanylitystä ei ongelma? Näin pari antiTrumpettia täällä toisteli lähes verbatim MSNPC:n ja CNN:n tossa kuukausi, kaksi, sitten. @ttjm @JCSH

Demokraattien Beto Beta O Rourke haluaa tuhota muurit ja Pelosi sanoo että muurit ovat moraalittomia ja vastoin oikeuskäsitystä.

Eipa ihme ettā mitään ei tehdā, kuka nyt ei haluaisi estää lisää demokraattien äänestäjia maahantunkeutumasta laittomasti. Halpaa työvoimaa republikaaneillekin.

Pelosi: 'The Wall Is In My View Immoral'

Beto O’Rourke: ‘I'd take the wall down’

Edellisistä on uudempikin versio.

Bernie on Trumpin kanssa samoilla linjoilla. Ehkä tämän takia Bernieltä huijattiin 2016 mahdollisuudet voittaa kiitos Hillary Clingonin. Saa nähdä, joidenkin reporttien mukaan eivät enää tällä kertaa uskalla rigata DNC:n valintaprosessia.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.08.2018
Viestejä
743
Fiskaalivuonna 2018 laittomia rajanylityksiä oli vähiten sitten 70-luvun, mutta Trumpilla on paremmat tilastot.
The US government uses the number of people caught by Border Patrol on the US/Mexico border as a proxy for how many people are crossing illegally.

Unauthorized migration to the US was already on the decline before the Great Recession — probably in part because the US government started formally deporting people instead of simply turning them back, making it harder for someone to try to enter the US several times in a single year. But the recession all but killed it.

The Trump administration doesn’t present things that way. It talks about patterns of the past decade (where crossings have been roughly comparable) or simply compares 2017 to 2018. That makes 2018 seem like an alarming increase. But the reality is that 2017 was an abnormally slow year for border crossings — in part, researchers suspect, because the fear of a Trump presidency delayed some people from taking the trip.

Since numbers started ticking back up in early 2018, the Trump administration has been in a near-constant state of panic over the border. It’s the result of a bad baseline — and unreasonable expectations.
State of the Union 2019: the facts about the US-Mexico border
Six hard facts about a border wall that contradict Trump
 
Liittynyt
19.06.2017
Viestejä
768
Fiskaalivuonna 2018 laittomia rajanylityksiä oli vähiten sitten 70-luvun, mutta Trumpilla on paremmat tilastot.

State of the Union 2019: the facts about the US-Mexico border
Six hard facts about a border wall that contradict Trump
Jos Trumpin suurin oppositiopaperi New York Times antaa luvuksi 70 000 kuussa niin mihin tässä pitää uskoa?

Näppärästi Voxin artikkelissa puuttuu kokonaan viimeiset vuodet antamaan kuva että ongelma on pieni.

Hassua miten noissa Voxin ja vasemmiston propagandajutuissa on aina pienet lapset äitineen valittu kuviin. Löydetty just ne valokuvaan. Fair & balanced.

QZ-artikkelin pohja on täyttä huttua. Sen mukaan antifaa ei ole olemassa ja taulukossa oli vain 1 anti-Trump terroriteko.

ttjm: pyysin kommenttia tuohon määrään.
 
Liittynyt
19.08.2018
Viestejä
743
Viittasin nyt tähän, kun toimittaja rohkenee kyseenalaistaa Trumpin luvut tämän pressitilaisuudessa. "I get my numbers from lot of sources".
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
ttjm: pyysin kommenttia tuohon määrään.
Tuossa et kyllä kysellyt mitään kommentteja, vaan laitat sanoja toisten suuhun.
Selitäs nyt vaan missä olen sanonut mitään tämän kaltaista:
70 000 laitonta rajanylitystä ei ongelma? Näin pari antiTrumpettia täällä toisteli lähes verbatim MSNPC:n ja CNN:n tossa kuukausi, kaksi, sitten. @ttjm @JCSH
En varmasti meinaan ole tuollaista sanonut. En myöskään ole mikään antiTrumpetisti.
Olen oikeasti kiinnostunut miten olet täydellisesti (tahallisesti) väärinymmärtänyt mun kirjotuksia.
Laita nyt joko mulle lainaus vai tuliko taas puhuttua omiasi? En jaksaisi samanlaista "vesikidutusta" sun kanssa taas, että saa selvän vastauksen.
Tekee mieli jo vähän raportoida tällasia pois, jos asiallinen keskustelu ei onnistu.
 
Liittynyt
21.01.2018
Viestejä
500
Eli kun lakia on rikottu aikaisemmin enemmän kuin nyt niin se ei ole nyt ongelma? @Plebsant

70 000 laitonta rajanylitystä ei ongelma? Näin pari antiTrumpettia täällä toisteli lähes verbatim MSNPC:n ja CNN:n tossa kuukausi, kaksi, sitten. @ttjm @JCSH

Demokraattien Beto Beta O Rourke haluaa tuhota muurit ja Pelosi sanoo että muurit ovat moraalittomia ja vastoin oikeuskäsitystä.

Eipa ihme ettā mitään ei tehdā, kuka nyt ei haluaisi estää lisää demokraattien äänestäjia maahantunkeutumasta laittomasti. Halpaa työvoimaa republikaaneillekin.

Pelosi: 'The Wall Is In My View Immoral'

Beto O’Rourke: ‘I'd take the wall down’

Edellisistä on uudempikin versio.

Bernie on Trumpin kanssa samoilla linjoilla. Ehkä tämän takia Bernieltä huijattiin 2016 mahdollisuudet voittaa kiitos Hillary Clingonin. Saa nähdä, joidenkin reporttien mukaan eivät enää tällä kertaa uskalla rigata DNC:n valintaprosessia.

Yksikin laiton rajanylitys on ongelma. Ihmisten pitäisi tietysti etsiä laillinen tapa päästä maahan. Yhdysvaltoihin muuttaminen ei vaan ole niin helppoa kuin ''mene jonoon''.

Sitten numeroihin vedoten. Miksi vuonna 2000 ei ollut raja- ja humanitääristä kriisiä ja hätätilaa päällä, kun kiinniottoja rajalla oli 200 000 kuukaudessa?

Kukaan asiantuntija ei vieläkään pidä muuria mitenkään toimivana kokonaisuutena yksin. Ei edes rajavartio- ja tullilaitos. ''CBP officials want a “border wall system” that includes more technology, more manpower, and new infrastructure, but they never mentioned a coast-to-coast wall, which Trump once proposed. A barrier is not effective without technology or access roads, they said, and technology is less effective without barriers.''
US Customs and Border Protection’s radical new approach to a wall—the boring, apolitical truth

Taaskin puhutaan siitä kuinka ollaan alimiehitettyjä ja ei ole tarvittavia resursseja. Esteet ei toimi ilman niitä valvovia agentteja ja agentit ei pysty valvomaan avointa rajaa.

Miten Pelosi ja Beto o'Rourke taas liittyi tähän mitenkään?

Jos Trumpin suurin oppositiopaperi New York Times antaa luvuksi 70 000 kuussa niin mihin tässä pitää uskoa?

Näppärästi Voxin artikkelissa puuttuu kokonaan viimeiset vuodet antamaan kuva että ongelma on pieni.

Hassua miten noissa Voxin ja vasemmiston propagandajutuissa on aina pienet lapset äitineen valittu kuviin. Löydetty just ne valokuvaan. Fair & balanced.

QZ-artikkelin pohja on täyttä huttua. Sen mukaan antifaa ei ole olemassa ja taulukossa oli vain 1 anti-Trump terroriteko.
Toi Voxin kuva kuvastaa hyvin tuota New York Times:in juttu, jonka aluksi linkkasit. Sen mukaan iso osa nykyisistä laittomista rajanylityksistä on juurikin perheitä, jotka hakevat turvapaikkaa kiinnioton jälkeen. Turvapaikan hakeminen on btw ihan laillista myös Jenkeissä.

Varmasti sinusta on iljettävää linkata ja lukea tälläistä antifa-vassarien paskaa kuten QZ-artikkeli ja New York Times. Siellä, kun koitetaan pysyä faktoissa.

QZ:n mielestä äärioikeisto on vaarallinen ja sinun mielestä antifa(äärivasemmisto) ja se on ihan okei.

Mutta jos, sinusta tuntuu, että QZ-artikkelin pohja on ihan täyttä huttua niin sille en voi mitään. Ben Shapiro:n sanoin: Faktoja ei kiinnosta miltä sinusta tuntuu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.06.2017
Viestejä
768
AOC hoitaaa Trumpin 2020 kampanjan. Koko muuri on rasismia ja olet rasisti jos haluat muuria. Rajavalvonnasta on vain askel orjuuteen ja keskitysleireille.

Opetelkaa uimaan, Scania tönäisee vain kerran, rasismi kestää koko eliniän.



Sosialisti joka on huolestunut julkisen sektorin kasvattamisesta ja rahojen tuhlaamisesta. :cigar:

@ttjm mitä jos lopettaisit keskustelun keskutelusta, vaan kommentoisit noita määriä. En pistäny sanoja suuhusi, vaan tägäsin sinut keskusteluun.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 631
AOC hoitaaa Trumpin 2020 kampanjan. Koko muuri on rasismia ja olet rasisti jos haluat muuria. Rajavalvonnasta on vain askel orjuuteen ja keskitysleireille.

Opetelkaa uimaan, Scania tönäisee vain kerran, rasismi kestää koko eliniän.



Sosialisti joka on huolestunut julkisen sektorin kasvattamisesta ja rahojen tuhlaamisesta. :cigar:

@ttjm mitä jos lopettaisit keskustelun keskutelusta, vaan kommentoisit noita määriä. En pistäny sanoja suuhusi, vaan tägäsin sinut keskusteluun.
Kysy toki neuvoa jollei englanti taitu. AOC sanoo tuossa että muurihössötys perustuu siihen että tietylle porukalle menee läpi brown maan bad -linja.

Voisiko mitenkään olla ettei AOC ehkä haluakaan käyttää toisten rahoja holtittomasti? Toisaalta se tarkoittaisi sitä ettei yhden sadan olkiukkosi kaltaisikaan koko persoonaa?
 
Liittynyt
19.06.2017
Viestejä
768
TMutta jos, sinusta tuntuu, että QZ-artikkelin pohja on ihan täyttä huttua niin sille en voi mitään. Ben Shapiro:n sanoin: Faktoja ei kiinnosta miltä sinusta tuntuu.
Ihanaa että quottaat Ben Shapiroa. Artikkelissasi ei mainita antifaa edes sanalta, ja tilastoissasi ei antifa tehnyt yhtään kepposia, eikä anti-Trump terroritekoja ollut kuin 1. Toki jos kaikki antifan touhutkin klassifioidaan kivapuheiksi, niin eihän mitään ongelmaa ole.

Homeland security ja kumppanit klassifioivat Antifan kotimaiseksi terroristijärjestöksi ja anti-Trump hyökkäyksiä tapahtuu jatkuvasti. Narratiivin vastaisia tutkimuksia ei toki QZ:n artikkeliin mahdu.

US security agencies label Antifa 'domestic terrorists'


Kysy toki neuvoa jollei englanti taitu. AOC sanoo tuossa että muurihössötys perustuu siihen että tietylle porukalle menee läpi brown maan bad -linja.

Voisiko mitenkään olla ettei AOC ehkä haluakaan käyttää toisten rahoja holtittomasti? Toisaalta se tarkoittaisi sitä ettei yhden sadan olkiukkosi kaltaisikaan koko persoonaa?
AOC itse keksii päästään että muuri perustuu rasismiin. Tämä onkin sitten näppärä olkinukke jolla demonisoidaan rationaalista rajavalvontaa kannattavat ihmiset, myös demokraatteja äänestävät.

Sama oli Suomessa kun Lähi-Idän moniosaajat saapuivat mm. Ouluun rikastamaan kulttuuria.


PS Bernie Sandersin "Spokeswoman" on laiton maahanmuuttaja. Hän ei pysty äänestämään Bernietä.

Demokraattien identiteettipolitiikka kääntyy myös Bernietä vastaan, sillä olisi patriarkaalista äänestää vanhaa setämiestä. Ei progressiiviset äänestä väärää sukupuolta tai rotua olevaa. Sehän olisi rasismia.




New spokeswoman for Bernie Sanders won't be able to vote for him in 2020 -- she's an illegal immigrant
https://www.buzzfeednews.com/article/krystieyandoli/amber-tamblyn-women-election-profile
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
@ttjm mitä jos lopettaisit keskustelun keskutelusta, vaan kommentoisit noita määriä. En pistäny sanoja suuhusi, vaan tägäsin sinut keskusteluun.
Jos sä osaisit keskustella asiallisesti, niin mun ei tarvitsis vängätä sun kanssa päivänselvistä asioista. En ole koskaan sanonut mistään luvuista mitään.
Sinä väitit kahden antitumpetistin sanoneen jotain, jonka jälkeen tägäsit siihen kaksi keskustelijaa. Älä jumalauta viitsi olla noin epärehellinen.
70 000 laitonta rajanylitystä ei ongelma? Näin pari antiTrumpettia täällä toisteli lähes verbatim MSNPC:n ja CNN:n tossa kuukausi, kaksi, sitten. @ttjm @JCSH
Laitan raporttia.

Ihanaa että quottaat Ben Shapiroa. Artikkelissasi ei mainita antifaa edes sanalta, ja tilastoissasi ei antifa tehnyt yhtään kepposia, eikä anti-Trump terroritekoja ollut kuin 1. Toki jos kaikki antifan touhutkin klassifioidaan kivapuheiksi, niin eihän mitään ongelmaa ole.

Homeland security ja kumppanit klassifioivat Antifan kotimaiseksi terroristijärjestöksi ja anti-Trump hyökkäyksiä tapahtuu jatkuvasti. Narratiivin vastaisia tutkimuksia ei toki QZ:n artikkeliin mahdu.

US security agencies label Antifa 'domestic terrorists'




AOC itse keksii päästään että muuri perustuu rasismiin. Tämä onkin sitten näppärä olkinukke jolla demonisoidaan rationaalista rajavalvontaa kannattavat ihmiset, myös demokraatteja äänestävät.

Sama oli Suomessa kun Lähi-Idän moniosaajat saapuivat mm. Ouluun rikastamaan kulttuuria.


PS Bernie Sandersin "Spokeswoman" on laiton maahanmuuttaja. Hän ei pysty äänestämään Bernietä.

Demokraattien identiteettipolitiikka kääntyy myös Bernietä vastaan, sillä olisi patriarkaalista äänestää vanhaa setämiestä. Ei progressiiviset äänestä väärää sukupuolta tai rotua olevaa. Sehän olisi rasismia.




New spokeswoman for Bernie Sanders won't be able to vote for him in 2020 -- she's an illegal immigrant
https://www.buzzfeednews.com/article/krystieyandoli/amber-tamblyn-women-election-profile
Katos muuten tästäkin viestistä lainaukset kuntoon.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 631
AOC itse keksii päästään että muuri perustuu rasismiin. Tämä onkin sitten näppärä olkinukke jolla demonisoidaan rationaalista rajavalvontaa kannattavat ihmiset, myös demokraatteja äänestävät.
Kirjoititko oikeasti peräkkäisinä lauseisiin muuri ja rationaalinen rajavalvonta? Vitsilanka on toisella alaosastolla
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
120
87% rajavartijoista uskoo myös niin, samoin Obama-ajan rajavartiolaitoksen päällikkö Mark Morgan.

ps. herkkää porukkaa täällä kun pitää kieliä jostain pikkujutusta.
Tää on nyt tätä keskustelijasta keskustelemista, mutta kyseisen kaverin keskustelutyyli on "melko" rasittavaa. Repertuaariin kuuluu pitkä viesti raflaavia heittoja tyyliin "Demokraatit syö lapsia!" ja linkki johonkin Foxin puhuvista päistä, yleensä Tucker Carlson. Seuraavat pari sivua menee siihen kun muut keskustelijat yrittää tivata muitakin lähteitä kuin Breitbart, joihin vastataan olkiukoin ja AD hominemein.

Tää on mielenkiintoinen aihe niin ois kiva kun puhuttais oikeasti eikä tää ois niin saatanan poteroihin jumittunutta. Säkin tulit puolustaan "omias" ja tietenkin samaa mieltä yleensä Trumpista olevat tukivat tykkäyksillään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 595
Tää on nyt tätä keskustelijasta keskustelemista, mutta kyseisen kaverin keskustelutyyli on "melko" rasittavaa. Repertuaariin kuuluu pitkä viesti raflaavia heittoja tyyliin "Demokraatit syö lapsia!" ja linkki johonkin Foxin puhuvista päistä, yleensä Tucker Carlson. Seuraavat pari sivua menee siihen kun muut keskustelijat yrittää tivata muitakin lähteitä kuin Breitbart, joihin vastataan olkiukoin ja AD hominemein.

Tää on mielenkiintoinen aihe niin ois kiva kun puhuttais oikeasti eikä tää ois niin saatanan poteroihin jumittunutta. Säkin tulit puolustaan "omias" ja tietenkin samaa mieltä yleensä Trumpista olevat tukivat tykkäyksillään.
Muuten hyvä puheenvuoro, paitsi tuli sieltä toisesta poterosta hiukan yksisilmäisenä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Sanoisin että puolueellisuus ei ole ongelma, koska kukaan nyt ei kuitenkaan ole täysin neutraali minkään asian suhteen. Ongelma on siinä, jo ei edes halua yrittää nähdä asioita toisten ihmisten näkökulmasta.
Kyllähän ainakin alkuun jenkeissä oli sanoma, että kaikki Trumpin kannattaja on pahiksia, koska X ja Y. Samoin aidan toisella puolella on nämä "god emperor"-tyypit (ne tosissaan olevat).

Yleensä siinä vaiheessa menee vituiksi, jos alkaa tuntea tarvetta puolustaa "omaa joukkuetta" joka tapauksessa. Aika usein olen eri mieltä Trumpin touhuista, mutta ei mulla ole ongelmaa myöntää niitä paria positiivista juttua, joita sen aikana on saatu eteenpäin.
Sitten kun henkilö on jo siinä poterovaiheessa, niin kaikki eri mieltä olevat on sen mielessä toisella puolella kenttää siinä vastakkaisessa poterossa.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Koko ketjussa ei ole kuin yksi Trumpia ja hänen kannattamistaan lähtökohtaisesti pahana pitävä ja se on ollut tuo humon "orange man bad" olkiukko. Kukaan oikea ihminen ei ole moista typeryyttä täällä suustaan päästänyt.

Aika köyhää jos parempaa ei Trumpin kriitikoiden lyttäämiseksi keksi kun Trumpia kuitenkin kritisoidaan ihan tekoja, sanomisia ja tekemättömyyksiä osoittaen.

ps. Ann Coulter ei rakasta Trumpia vaan muuria. Coulter on sanonut hyvin suoraan, että muuria aikaan saamaton Trump on munaton vätys ja että enemmistöllä kaikissa vallan elimissä olisi jo pitänyt saada aikaiseksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
120
Muuten hyvä puheenvuoro, paitsi tuli sieltä toisesta poterosta hiukan yksisilmäisenä.
Olen eri mieltä, en ottanut kantaa kuin yhteen kirjoittajaan mutta on toki kuvaavaa, että kaikki ketkä ovat tykänneet tähän mennessä viestistäni ovat usein sinunkin vastaväittelijöinä. Itse en myöskään ole heidän kaikkien kanssa aina samaa mieltä ja olen sen tässäkin ketjussa tuonut esiin. Tuo mainitsemani keskustelija on vain kevyesti paskin sisällöntuottaja tässä ketjussa.

Se siitä, nyt asiaan.

Tuo on jännä, miten sekä muurin vastustajilla että kannattajilla on omat asiantuntijat. Molempien asiantuntijat lisäksi kuulostavat ihan hyviltä auktoriteeteilta enkä ole ainakaan tässä ketjussa huomannut, että heidän asiantuntemustaan olisi kyseenalaistettu.

Suorittava porras tuntuu olevan enimmäkseen muurin kannalla, koska varmaan he näkevät sen heidän hommaansa helpottavan kun ei joka paikasta voi vain kävellä rajan yli. Epäilijät taas näyttää olevan enemmän joko akateemisia tai ylempää johtoa ja sitä mieltä, että paremminkin muurirahan voisi käyttää. Varmaan poikkeuksia molemmista ryhmistä löytyy, mutta noin yleisesti tuo näyttää olevan jakolinja.

Aikaisemmin joku laittoi artikkelin jossa sanottiin, että laittomat rajanylitykset vähenivät huomattavasti San Diegossa(?) muurin pystytyksen jälkeen. Olisi mielenkiintoista tietää kuinka siellä, missä heidän tekemä muurinsa loppuu vastaavasti ylitykset kasvoivat. Sehän on selvää että sieltä tullaan mistä helpoiten päästään, joten SD teki klassisen "nimby"-liikkeen ja puski ongelman muualle. Se oikeus heille toki suotakoon.

Itse uskon että heikko kohta löytyy aina ja vaikka muuri tehtäisiinkin, sillä olisi vain väliaikainen vaikutus ellei siihen lisätä teknistä valvontaa myös. Motivoituneet tyypit vaikka hakkaa reiän seinään ja tulee läpi eikä nuo välimatkat siellä preerialla tuu muurin myötä lyheneen.
 

JLM

Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 605
Ymmärtääkseni siihen seinään olisi tarkoitus laittaa teknistä valvontaa myös ja mallikin olisi sellainen, missä olisi vähän niin kuin maahan iskettyjä tolppia vieri vieressä niin, että siitä näkee läpi (jolloin olisi toiselta puolelta helpompi nähdä mitä toisella puolella touhutaan). Osa muurin vastustajista epäilee sen toimivuutta, osalla taas on takana open borders-ideologia. Ja tarvitseehan demarit uusia äänestäjiäkin... :p

Ottaen huomioon että muuria on rakentaneet molempien Bushien lisäksi myös Clinton ja Obama, niin jollain hassulla tavalla siitä on onnistuttu Trumpin aikana saamaan elämää suurempi kiistakapula... :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Mitä nyt itse tuota muurikeskustelua oon seurannut, niin yleisin vastustuksen syy on se hinta ja tarkemmin mitä sillä hinnalla saavutetaan. Varovaisetkin arviot on jossain 30 miljardin tienoilla, niin kyllähän se aika helvetin kallista on. Sitten jos nyt yleisesti tiedetään jotain julkisista hankkeista, niin tuo 30 miljardia tuskin pitää.

Samalla hinnalla saataisiin aika paljon vaikka jotain droneja ja henkilökuntaa valvomaan raja-aluetta. Yli 10v sitten Suomellakin oli jo niitä Rangereita, joiden lämpökameralla näki ihmiset helvetin pitkältä. Jenkeillä on varmaan jo kansalliskaartilla paremmat vehkeet valmiina.

Sitten kun muistetaan, että demokraateilla on nyt kongressin alahuone, niin sitä rahaa tuskin tulee tällä kokoonpanolla. Presidenttikin ehtii vaihtua ainakin kerran tai pari, ennen kuin muuri olisi edes valmis. Ei ole mitään takeita, että edes seuraava republikaanipressa olisi muurin kannalla, kun ovat yleensä julkista rahankäyttöä vastaan.

E: Toki sitä vastustetaan myös ihan puoluepoliittisten syiden takia, kun siellä ei tunnu enää puolueet tulevan keskenään toimeen ollenkaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 466
Osaakos joku kertoa mitä harmia noista laittomista maahanmuuttajista on? Ei ole tullut vastaan aiheesta mitään.
Jenkeissä kun ei ole mitään suomen tapaista "Ai tulit laittomasti maahan, ota tuosta asunto ja pistetään vielä jokaiselle perheen jäsenelle tonni kuussa tilille" -virastoa.
Mietin vaan, että eikö näiden laittomien täydy tehdä töitä selvitäkseen. Kuten aikaisemminkin kirjoitin suurin osa raja-osavaltioiden heikoimmista töistä on maahanmuuttajien tekemiä.

En tiedä katsonko huonoilla laseilla kun en muista kuin uutisen jossa mainittiin että laittomat maahantulijat tekevät vähemmän rikoksia kuin perus-jenkit.

Eli miksi tähän täytyy käyttää 50miljardia (oma arvio kun nyt arvioitu 30miljardia)? Mikä etu siitä on?
Suomessa tilanne olisi ehkä eri, koska voitaisiin laskea takasinmaksuaika vähentyvällä asumistuki-elämistuki-hupituki maksuilla.
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 761
87% rajavartijoista uskoo myös niin, samoin Obama-ajan rajavartiolaitoksen päällikkö Mark Morgan.

ps. herkkää porukkaa täällä kun pitää kieliä jostain pikkujutusta.
Itse asiassa se oli 89%, mutta kysymys ko. kyselyssä oli, että uskoivat muuriin strategisissa kohteissa. Ei siis muuriin siinä mielessä, miten Trump haluaa sen rakentaa. Jenkeissä ei oikeastaa kukaan ole strategisesti sijoitettuja muureja vastaan, eivät demokraatitkaan.


EDIT: Mark Morgan on kieltämättä niitä harvoja joita pitäisin asiantuntijana, joka on Trumpin muurin kannalla. Mutta Markaan ei usko Trumpin hallinnon BS:ää siitä esim. siitä että Meksikon raja vuotaa terroristeja. Vaan on itsekkin huomauttanut, että Terroristit tulevat maahan Kanadan rajalta, ei Meksikon.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
1 848
Magailu vaikuttaa välillä täällä suomessa asti, jos erehtyy kertomaan kritiikkiä trumpista niin et olekkaan enää palkintoja saava journalisti, vaan alkaa tapahtua kommunikaatiokatkoksia.

Lehti: Yhdysvallat perui toimittaja Jessikka Aron palkinnon Trump-kritiikin vuoksi
Katsoin ylen yytisia aamusti. Niissä näkyy kun Yhdysvaltain ulkoministeriön tiedottaja melkein nauraa itsekin sille pupulle, mitä joutuu sanomaan. Juuri ja juuri onnistuu pitämään pokkansa eikä räjähdä nauruun. Valitettavasti ei vielä löydy juutuubista.
 

rock

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
679
Fakta on että eri näköisiä muureja ja aitoja sun muita rakennelmia on ollut USA:n ja Meksikon välisellä rajalla jo pitkään. Koko kysymys politisoitui koska Trumpille luotiin kampanjan aikana dialogi että ainoastaan muuri pysäyttää etelästä tulevat latinomurhaajat ja -ryöstäjät. Näin puhuteltiin sitä varsin rasistista kansanosaa joka on jo pitempään fantasioinut moisella. Aluki koko muuri oli siis vain tapa muistuttaa Trumpia itseään siitä että rajaturvallisuudesta pitäisi myös puhua mutta jutta lähti elämään omaa elämäänsä kun yleisön reaktiot miellyttivät erittäin narsistisia tendenssejä omaavaa ehdokasta.

Rajan ylittävien profiili on muuttunut viimeisten pari vuoden aikana huomattavasti, aiemmin tulijat olivat suurimmalta osin työn perässä tulevia meksikaaneja, nyt enimmäkseen väli- ja etelä-Amerikasta tulevia pakolaisia perheineen. Eivät meksikolaiset mitään turvapaikkaa hakeneet vaan tulivat ilman papereita tekemään töitä. Pakolaiset sen sijaan hokevat rajalla asyliä ja varmasti isolla osalla on ihan oikeatkin syyt paeta kotimaastaan. Keskimäärin Meksikossakin menee nykyään sen verran hyvin että köyhimpiä seutuja lukuunottamatta Yhdysvallat ei enää houkuta aivan yhtä paljon.

Se saataisiinko varsinaisella muurilla merkittävää muutosta on debatin alla, mutta iso osa kongressistakaan ei sitä halua (kyllä, ei edes republikaaneista). Trumpilla oli kaksi vuotta aikaa puuhata muurin kanssa kun kongressi oli kokonaan omalla puolueella, mutta omat miehet jarruttelivat asiaa koska ei heilläkään ollut mitään motivaatiota haaskata aiheeseen kymmeniä miljardeja taaloja. Trumpille itselleen tästä on tullut arvovalta-asia ja hän on tajunnut lopulta että tietty osa hänen äänestäjäkunnastaan kokee tulleensa petetyksi jos muuria ei neljän vuoden aikana valmistu edes jonkinlaista pätkää.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Muuri vaikuttaisi olevan milloin mitäkin. Kun Trump lupailee muuria, on kyseessä kaunis, yhtenäinen seinä, jonka Meksiko maksaa. Kun muurin puutetta kommentoidaan, on jokainen Obaman kaudella pystytetty pätkä piikkilankaa muuri.

Osaakos joku kertoa mitä harmia noista laittomista maahanmuuttajista on? Ei ole tullut vastaan aiheesta mitään.
Jenkeissä kun ei ole mitään suomen tapaista "Ai tulit laittomasti maahan, ota tuosta asunto ja pistetään vielä jokaiselle perheen jäsenelle tonni kuussa tilille" -virastoa.
Mietin vaan, että eikö näiden laittomien täydy tehdä töitä selvitäkseen. Kuten aikaisemminkin kirjoitin suurin osa raja-osavaltioiden heikoimmista töistä on maahanmuuttajien tekemiä.
Yksi totuus on, että laittomat ovat iso osa teittyjä talouden aloja USA:ssa, aina Trumpin omilta golfklubeilta moniin maatalouden hommiin yms. duuneihin, jotka pitää tehdä, mutta joita jenkkejä ei huvita tehdä koska niistä ei voida paljoa maksaa koska halutaan säilyttää kilpailukyky jne. jne.

Sitten on tietty se porukka, joka kiinnittää huomion ennen kaikkea laittomien tekemiin rikoksiin. He eivät ehkä mieti asiaa loppuun asti tuon talouden kannalta tai edes halua karkoittaa maassa jo olevia työtä tekeviä laittomia.

Ja sitten on nekin äärilaidan tapaukset, joiden mielestä "Dreamerit" pitäisi myös karkoittaa (laittomien USA:ssa syntyneet lapset, jotka ovat aina siellä asuneet ja joilla ei mitään muuta kotimaata edes ole).

ps. Miksi Dreamereillä ei ole USA:n kansalaisuutta kun sen käsittääkseni saa USA:ssa matkalla olevalle ulkomaalaisellekin syntyvä lapsi?

edit: Korjaus itselleni: Dreamerit eivät ole syntyneet laittomille USA:ssa vaan tuotu vauvoina tai pikkulapsina jolloin de facto kotimaan kannalta tilanne on ihan sama.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 170
Viestejä
4 214 404
Jäsenet
71 010
Uusin jäsen
vembula

Hinta.fi

Ylös Bottom