• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Yhdysvaltain 45. ja 47. presidentti Donald J. Trump

Nyt menee taas mitävittua tasoille ja hyvin pitkälle sinne. Trump ei hyväksy maaimanlaajuista tulitaukoa, vaan estää sen jos sanotaan WHO:n on tärkeää saada rahaa koronan torjumiseen.

No nii. Rauhaarakastava Taleban noudattaa omaehtoista tulitaukoa ja Trump potee kroonistuvaa WHO kammoa. Ehkä tämäkin on taas väärä tulkinta ja core hurraa kunhan keskari vaan heiluu. Tai sitten huomiota halutaan mihin tahansa muuhun kuin kotimaan koronatilanteeseen.

Onko kenellekään tullut eteen tuo, että sairaalat saa 13k per naama, jos "todetaan" korona? En ole vielä itse kerinnyt tuota penkomaan, mutta murican sukulaiset laittoivait tuosta naamakirjaan postauksen. En tiedä, että onko tuo summa kuolleista, vai vain todetuista, mutta varmaan joku kerkiää tällä välin tekemään salapoliisin työtä.

Mikään ei ole niin ahne, kuin ihminen ja ahneella on aina enemmän, joten jos tuo pitää paikkansa, niin en yhtään ihmettele, jos lyödään corona leima ottamaan vaikka olisi ollut autokolarissa (näin kärjistäen).

Eikö ole ihan reilua että minä kuvailen molempien puolueiden kannat asiaan?

Kuten jo vastauksessani aiemmin totesin, et ole tuollaista kuvaillut, vaan pyrit nimenomaan luomaan mainitsemaasi polarisoitunutta, vääristynyttä poliittista hyperboliaa - ilman tervettä skeptisyyttä.

Öö, en toki ole tässä manipulomassa vaan tuo minun laittama kakkosvaihtoehto oikeasti on se, mitä demokraatit ihan puolueen kärkipoliitikkoja myöten ja media puskevat nyt. Eikö ole ihan reilua että minä kuvailen molempien puolueiden kannat asiaan?

Tehdääss nyt yksi asia selväksi, minä en ole demokraatti, en edes asu jenkeissä, miksi hitossa minun pitäisi jotenkin puolustella tai ottaa kantaa demokraattien sanomisiin. Luulin että tämä topic on trumpista ja sitä kautta republikaaneista, jos haluat vinkua demokraateista niin etsi joku toinen ketju tai nillitä twitteriin Clintonille, älä minulle.

Toisekseen jätit (taktisesti) vastaamatta juuri siihen mielenkiintoiseen kohtaan viestissäni, entäs jos Flynn onkin syyllinen? Pitäisikö rikollinen jättää tuomitsematta rikoksista koska "trump ajojahti" vai mitä sinun mielestäsi pitäisi tehdä? Tunnustaisitko sinä rikoksia joita et ole tehnyt?
Miten Flynnin syyllisyys tai syyttömyys todistetaan jos ei mennä edes oikeuteen? Aikamoinen banaanivaltio pitää olla kyseessä jos syylisyys/syyttömyys päätetään poliittisissa kabineteissa ilman oikeuslaitoksen asianmukaista käsittelyä.

Viimeksi muokattu:
Kuten jo vastauksessani aiemmin totesin, et ole tuollaista kuvaillut, vaan pyrit nimenomaan luomaan mainitsemaasi polarisoitunutta, vääristynyttä poliittista hyperboliaa - ilman tervettä skeptisyyttä.
Tässä keskustelussa on nyt 383 sivua ja alat vasta nyt valittamaan, että tänne postitetaan poliittista hyperboliaa? Kas kun et ole aikaisemmin herännyt?

Tehdääss nyt yksi asia selväksi, minä en ole demokraatti, en edes asu jenkeissä, miksi hitossa minun pitäisi jotenkin puolustella tai ottaa kantaa demokraattien sanomisiin. Luulin että tämä topic on trumpista ja sitä kautta republikaaneista, jos haluat vinkua demokraateista niin etsi joku toinen ketju tai nillitä twitteriin Clintonille, älä minulle.

Enhän minä ole vinkumassa tässä sinulle mihinkään suuntaan. Minä vain kommentoin asiaa esittäen molempien puolien kannan. Miksi sinä siitä pillastut?

Toisekseen jätit (taktisesti) vastaamatta juuri siihen mielenkiintoiseen kohtaan viestissäni, entäs jos Flynn onkin syyllinen? Pitäisikö rikollinen jättää tuomitsematta rikoksista koska "trump ajojahti" vai mitä sinun mielestäsi pitäisi tehdä? Tunnustaisitko sinä rikoksia joita et ole tehnyt?

Jos Flynn on syyllistynyt rikokseen, niin totta kai hänen tulisi siitä saada tuomio. Mutta jos FBI on syyllistynyt väärinkäytöksiin, virittänyt ansan Flynnille ja kiristänyt häneltä lasta uhkailemalla muotoseikkaan plea bargainin, niin Flynn pitäisi vapauttaa syytteistä ja vastaavasti tähän FBI:n tekemiset asettaa tutkimuksen alle.

Miten Flynnin syyllisyys tai syyttömyys todistetaan jos ei mennä edes oikeuteen? Aikamoinen banaanivaltio pitää olla kyseessä jos syylisyys/syyttömyys päätetään poliittisissa kabineteissa ilman oikeuslaitoksen asianmukaista käsittelyä.

Tämä asiahan on oikeudessa. Kuten aikaisemmin kirjoitin, syyttäjä on luopumassa syytteistä, mutta tuomarin pitää tämä vielä hyväksyä.

Loppujen lopuksi me emme vielä tiedä, mihin suuntaan tämä tulee kääntymään. Voit ihan hyvin olla oikeassa, mutta tällä välin poliittista sotaa käydään asiasta äärivaihtoehtojen välillä.

Eikös Hillarya tutkittu juuri parin vuoden ajan ja sieltä ei löytynyt yhtään mitään? Tämä tosin unohtuu monilta, etenkin rebublikaaniporukalta.
Miten niin ei löytynyt mitään? Sehän on päivänselvä fakta että hän käytti turvatonta privaattiserveriä, sen kautta kulki salaista materiaalia, näitä sähköposteja löytyi leväperäisesti jopa lähimmän avustajan miehen läppäriltä ja että hän hävitti niitä suuren määrän kun jäi kiinni. Häntä ei vaan tästä laitettu tilille.

Nuo tuomaripestit sun muut väännöt ovat kyllä juuri niitä askeleita jotka vahvistavat ääripäitä entisestään, ja ovat sinne totalitarismin suuntaan, IMO. Niihinkään seikkoihin et mielelläsi näemmä ota kantaa.
Olenhan minä ottanut kantaa siinä vaiheessa kun Kavanauhgia oltiin nimeämässä korkeimpaan oikeuteen. Siinäkin sotkut aiheutti nimenomaan demokraatit, jotka tekivät asiasta erittäin ruman taistelun. Voisitko selventää, millä lailla tämä tekee Trumpista totalitäärisen?

Enhän minä ole vinkumassa tässä sinulle mihinkään suuntaan. Minä vain kommentoin asiaa esittäen molempien puolien kannan. Miksi sinä siitä pillastut?

Minkä toisen puolen? Tässä ketjussa on tarkoitus puhua trumpista, eikä mistään toisesta puolesta. Yritä nyt ymmärtää että vaikka demokraateilla olisi ollut pedofiilirengas pizzerian kellarissa niin se ei liity trumppiin, jos trumpilla olisi vastaava niin se liittyisi trumppin ja kuuluisi tähän ketjuun.

Yrität jostain tuntemattomasta syystä rakentaa koko ajan vastakkainasettelua että jos kritisoin trumppia niin hyväksysin jollain järjettömällä logiikalla demokraattien kommentit ja teot kautta koko tunnnetun historian tai minun pitäsi pystyä jotenkin perustelemaan jotain Hillary shittiä kuten alla kohta nähdään.

Jos Flynn on syyllistynyt rikokseen, niin totta kai hänen tulisi siitä saada tuomio. Mutta jos FBI on syyllistynyt väärinkäytöksiin, virittänyt ansan Flynnille ja kiristänyt häneltä lasta uhkailemalla muotoseikkaan plea bargainin, niin Flynn pitäisi vapauttaa syytteistä ja vastaavasti tähän FBI:n tekemiset asettaa tutkimuksen alle.

Tulevaisuus näyttää mitä tapahtuu, DOJ tiputtaa syytteet trumpin nimittäjän johtajan toimesta, voip olla sattummoo voip olla olemattakkii. Tässä on typerää yhdistää väärinkäytöksiä, jos FBI on syyllistynyt johonkin niin se on täysin riippumaton asia että onko Flynn syyllistynyt johonkin, mutta jostain kumman syystä nämä asiat yritetään niputtaa taas vastakkainasetteluksi.

Tämä asiahan on oikeudessa. Kuten aikaisemmin kirjoitin, syyttäjä on luopumassa syytteistä, mutta tuomarin pitää tämä vielä hyväksyä.
Syyttäjä työskentelee DOJ johtajalle, joka on trumpin valitsema. On täysim mahdollista että "sen lauluja laulat jonka leipää syöt", tai sitten ei. Tästä ei ole luotettavaa tietoa.

Miten niin ei löytynyt mitään? Sehän on päivänselvä fakta että hän käytti turvatonta privaattiserveriä, sen kautta kulki salaista materiaalia, näitä sähköposteja löytyi leväperäisesti jopa lähimmän avustajan miehen läppäriltä ja että hän hävitti niitä suuren määrän kun jäi kiinni. Häntä ei vaan tästä laitettu tilille.
Miksi mikään mitä Hillary teki tai ei tehnyt liittyisi trumppiin, venäjäkytköksiin tai flynnin oikeudenkäyntiin? Yritätkö ohjata keskustelua "katso mitä x teki" linjalle?

Olenhan minä ottanut kantaa siinä vaiheessa kun Kavanauhgia oltiin nimeämässä korkeimpaan oikeuteen. Siinäkin sotkut aiheutti nimenomaan demokraatit, jotka tekivät asiasta erittäin ruman taistelun. Voisitko selventää, millä lailla tämä tekee Trumpista totalitäärisen?
Vaikka demokraatit olisivat aiheuttaneet millaisia sotkuja tahansa niin entä sitten? Trump saa myös sikailla vapaasti eikä sitä saa kritisoida? Vai mitä yrität sanoa? Eikä minua kiinnosta mitä demokraatit ovat tehneet, jos kiinnostaa niin avaisin jokun hillary/demokraatti ketjun ja menisin keskustelemaan siitä sinne.

Ja Trump on salannut keskustelunsa Putinin kanssa, ja myös Trumpin sähköposteja on siellä jossain "salaisella palvelimella" johon kellään ei ole pääsyä. Ihan turhaa vastakkainasettelua, kuten yllä olevaissa viesteissä jo sanottiin. Mitään mitä Hillary on mahdollisesti tehnyt ei vähennä Trumpin tekemisiä millään tavalla. Molempia on tutkittava tasapuolisesti. Se tosin on jo nähty mitä tapahtuu, kun Trumpin toimia tutkitaan: kaikki on noitavainoa, hoaxia ym. ja rebublikaanit antavat yksipuolisesti aina äänen Trumpin puolesta. Tämä nähtiin jo viraltapanoprosessissa, ja sama meno jatkuu nyt, kun Venäjä vaikuttaa myös tuleviin vaaleihin, mutta rebublikaanien mielestä postitse äänestäminen koronavirustilanteessa on se vakavin rike johon on puututtava.

Ei kai Hillary Clintonin rikos ollut se, että salasi viestinsä, vaan rikos tapahtui nimenomaan siinä, ettei salannut riittävän hyvin, koska käytti ulkoministerinä toimiessaan yksityistä palvelinta salaiseksi luokiteltujen sähköpostiviestien käsittelyyn. Trump on itse syyllistynyt käytännössä paljon pahempiin tietoturvarikkeisiin, mutta koska presidentti voi itse muuttaa salaisen materiaalinen turvallisuusluokitusta ei tätä voi ajatella rikoksena.

Minkä toisen puolen? Tässä ketjussa on tarkoitus puhua trumpista, eikä mistään toisesta puolesta. Yritä nyt ymmärtää että vaikka demokraateilla olisi ollut pedofiilirengas pizzerian kellarissa niin se ei liity trumppiin, jos trumpilla olisi vastaava niin se liittyisi trumppin ja kuuluisi tähän ketjuun.
Yritä nyt rauhoittua. Olet ihan turhaan tässä pillastumassa. Minä kirjoitin Flynnistä ja Flynn liittyy asiaan Venäjä-kolluusioepäilysten kautta. Se liittyy siis Trumpiin.

Yrität jostain tuntemattomasta syystä rakentaa koko ajan vastakkainasettelua että jos kritisoin trumppia niin hyväksysin jollain järjettömällä logiikalla demokraattien kommentit ja teot kautta koko tunnnetun historian tai minun pitäsi pystyä jotenkin perustelemaan jotain Hillary shittiä kuten alla kohta nähdään.
Tähän viestiisi olet sekoittanut itse mukaan keskustelua, joka ei liittynyt millään lailla meidän käymäämme keskusteluun ja syytät vieläpä minua siitä. Minä olen keskustellut sinun kanssasi vain Flynnistä. Jos tällaiseen oksennusketjuun ei saa tuoda mitään kolikon kääntöpuolta mukaan ilman että "syyllistyy vastakkainasetteluun", niin jo on.

Tulevaisuus näyttää mitä tapahtuu, DOJ tiputtaa syytteet trumpin nimittäjän johtajan toimesta, voip olla sattummoo voip olla olemattakkii. Tässä on typerää yhdistää väärinkäytöksiä, jos FBI on syyllistynyt johonkin niin se on täysin riippumaton asia että onko Flynn syyllistynyt johonkin, mutta jostain kumman syystä nämä asiat yritetään niputtaa taas vastakkainasetteluksi.

Nämä FBI:n ja DOJ:n väärinkäytökset ovat tässä aika tärkeä osuus. Ja itse asiassa minä en ole tässä se joka on asiaa vetänyt mitenkään vastakkainasetteluksi. Katso tuonne rapakon toiselle puolelle ja siellä on demokraattipuolue suu vaahdossa tekemässä asialla politiikkaa.

Syyttäjä työskentelee DOJ johtajalle, joka on trumpin valitsema. On täysim mahdollista että "sen lauluja laulat jonka leipää syöt", tai sitten ei. Tästä ei ole luotettavaa tietoa.

Olen samaa mieltä. Jäädään katsomaan, miten tilanne etenee.

Miksi mikään mitä Hillary teki tai ei tehnyt liittyisi trumppiin, venäjäkytköksiin tai flynnin oikeudenkäyntiin? Yritätkö ohjata keskustelua "katso mitä x teki" linjalle?

Katso viestini 19120, niin näet kenelle vastasin ja minkä vuoksi. Hillary ei liity mitenkään tähän meidän väliseen keskusteluun.

Ei kai Hillary Clintonin rikos ollut se, että salasi viestinsä, vaan rikos tapahtui nimenomaan siinä, ettei salannut riittävän hyvin, koska käytti ulkoministerinä toimiessaan yksityistä palvelinta salaiseksi luokiteltujen sähköpostiviestien käsittelyyn.

Tässä on monta aspektia. Ensinnäkin se oman privaattiserverin käyttäminen viranomaisten turvallisten järjestelmien sijaan. Tähän liittyy kaksi asiaa. Ensinnäkin se rikkoo räikeästi tietoturvamääräyksiä. Salassapidettävän materiaalin osalta tällaisten käyttäminen on yksiselitteisesti kielletty, vaarallista ja rangaistava teko.

Kun tämä paljastui, senaatti vaati Clintonin serverin tutkimista. Tämän vaatimuksen jälkeen Clinton yritti peitellä jälkensä tuhoamalla serveriltä kymmeniä tuhansia sähköposteja. Tästä huolimatta löytyi viestejä, jotka olivat luokiteltu salaisiksi. Joten on yksiselitteisesti todistettua että serverin kautta kulki salaista materiaalia. Bonuksena tutkittavalle listalle olisi voinut laittaa: Syyllistyttiinkö tässä myös todisteiden tuhoamiseen virallisen takavarikointikäskyn jälkeen?

Toinen aspekti näissä privaattisähköposteissa on se, että edellinen hallinto käytti niitä julkisuuslakien kiertämiseen. Kun asioita käsittelee privaattisähköpostien kautta, sähköposteja ei tarvitse julkistaa FOI-pyynnön yhteydessä. Tähän syyllistyi mm. EPA, jonka johtaja käytti sähköpostiosoitteenaan koiransa nimeä.

Trump on itse syyllistynyt käytännössä paljon pahempiin tietoturvarikkeisiin, mutta koska presidentti voi itse muuttaa salaisen materiaalinen turvallisuusluokitusta ei tätä voi ajatella rikoksena.

Jos haluat jatkaa tästä vääntämistä, niin sitten sinun pitää lisätä lihaa luiden ympärille. Sitä lihaa pitää olla aika paljon jos meinaat saada tietoturvarikkeet sille tasolle, mitä turvattoman privaattiserverin käyttäminen kaikkeen ulkoministerin kommunikointiin oli.

Mutta ennen kuin harkitset viitsitkö viedä tätä vänkäystä pidemmälle, niin alkuperäinen pointtini oli että Trumpin aikana ei ole nähty ollenkaan mitään viranomaisten iskuja Trumpin vastustajia vastaan. Joten Trump ei ole käyttänyt hallintoa totalitäärisellä tavalla vastustajiaan vastaan. Eikö olisi paikallaan, että oltaisiin edes tästä samaa mieltä?

Joten Trump ei ole käyttänyt hallintoa totalitäärisellä tavalla vastustajiaan vastaan. Eikö olisi paikallaan, että oltaisiin edes tästä samaa mieltä?

"The benefit of controlling a modern state is less the power to persecute the innocent, more the power to protect the guilty."

Jos haluat jatkaa tästä vääntämistä, niin sitten sinun pitää lisätä lihaa luiden ympärille. Sitä lihaa pitää olla aika paljon jos meinaat saada tietoturvarikkeet sille tasolle, mitä turvattoman privaattiserverin käyttäminen kaikkeen ulkoministerin kommunikointiin oli.
Ei siinä mitään vääntämistä ole. Did Trump tweet classified military imagery?

Joten Trump ei ole käyttänyt hallintoa totalitäärisellä tavalla vastustajiaan vastaan. Eikö olisi paikallaan, että oltaisiin edes tästä samaa mieltä?

Miksi se olisi paikallaan, kun se ei pidä paikkaansa?
William Barrin toiminta (ja nimittäminen ensin Trumpin agendaa huonommin ajaneen oikeuskanslerin paikalle) Flynnin tapauksessa on esimerkki totalitäärisestä tavasta toimia. Äänestäjien äänestysmahdollisuuksien rajoittaminen on Yhdysvalloissa varsin perinteistä, mutta Trumpin kaudella ottanut uusia kierroksia ja tänäänkin uutisissa, kun Trump on sekaantunut osavaltioiden sisäisiin vaaleihin (viimeisen vuorokauden aikana Kalifornian vaaleihin). Totalitäärinen tapa toimia. Sukulaisten nimittäminen hallintoon virkoihin (ja virkojen luominen heitä varten) on totalitäärinen tapa toimia. Eri mieltä olevien hallitusten jäsenten erottaminen ja nukkeministerien ja virkamiesten nimittäinen, joilta vaaditaan lähinnä uskollisuutta presidnettiä kohtaan on totalitäärinen tapa toimia.

Tämän lisäksi on ainakin seuraavat asiat ja luultavasti paljon enemmän:
Ainakin 7 henkilöä Trumpin lähipiiristä on käyttänyt yksityisiä kommunikointitapoja asioissa joissa ei olisi saanut

Trump käytti turvattoman kenties häkkeröidyn mobiilipuhelimen kameraa ja salamaa katsoakseen tarkemmin salaista dokumenttia. Ympärillään oli suuret joukot henkilöitä ilman turvallisuusluokitista jotka ottivat kuvia tapahtumasta ja julkaisivat facebookissa.

Trump on ainakin kahdesti tavanut Putinin ilman USA:n virallista kielenkääntäjää ja pöytäkirjanpitäjää eli näistä tapahtumista puuttuu USA:n puolelta dokumentit. Vastaa täysin dokumenttien hävittämistä kun niitä ei ole luotu alunperinkään.

Eli kaikki mistä Hillaryä syytetään on toistettu Trumpin puolelta moninkertaisesti. He eivät yksinkertaisesti välitä.

Salaisia asioita kerrotaan jatkuvasti Mar-a-Lagossa maksaville vieraille ympäri maapalloa joissa on ollut mukana ulkovaltojen agentteja mm kiinasta:

JAred Kushner ei saanut turvaluokitusta normaaliin tapaan koska hänellä on aivan liikaa punaisia lippuja hänen yhteyksissään ympäri maailmaa. Vasta Trumpin käskyllä hänelle tämmoinen järjestettiin vaikka ei todellakaan olisi kuulunut sellaista saada.
Maailmalla eri tahot kehuvat Kushnerin vuotavan heille salaista informaatiota

Näitä löytyy ihan niin paljon kuin jaksaa googlata. Mulle riitti nyt 5 minuuttia tällä kertaa. Ja ollaan jo nyt menty moninkertaisesti ylitse sen mikä oli Hillaryn rike.

Viimeksi muokattu:
Trump käytti turvattoman kenties häkkeröidyn mobiilipuhelimen kameraa ja salamaa katsoakseen tarkemmin salaista dokumenttia. Ympärillään oli suuret joukot henkilöitä ilman turvallisuusluokitista jotka ottivat kuvia tapahtumasta ja julkaisivat facebookissa.
Tuon ekan uutisen jaksoin katsoa läpi ja olipa yllätys että otsikkon, ja sinun kuvaus, ei vastaa yhtään sitä mitä oikeasti tapahtui.
1. Trump ei itse käyttänyt puhelinta valona, vaan avustajat tekivät sen.
The patio was lit only with candles and moonlight, so aides used the camera lights on their phones to help the stone-faced Trump and Abe read through the documents.
2. Ei ollut edes varmaa oliko Trumpilla mukana turvaamatonta puhelinta.
It is unclear if Trump had his unsecured Android phone with him during the briefing, which he still carries around with him to send tweets, according to The New York Times.
3. Tuo oli ihan avoin illallinen jossa porukka sai ottaa vapaasti kuvia. Kun tuo ohjusten laukaisu tapatui niin tieto tuotiin heti Trumpille ja Abelle kuten kuuluukin joten mahdotonta tuossa estää porukkaa ottamassa siitä tapahtumasta kuvia.
It was fascinating to watch the flurry of activity at dinner when the news came that North Korea had launched a missile in the direction of Japan. The Prime Minister Abe of Japan huddles with his staff and the president is on the phone with Washington DC.
4. Vaikka Trump ja Abe keskustelevita asiasta avoimella paikalla niin niin lähelle ei päässyt että olisi kuullut mitä puhuttiin.
DeAgazio insisted, however, that he couldn't hear anything that was discussed between the leaders and their aides.

Tuon ekan uutisen jaksoin katsoa läpi ja olipa yllätys että otsikkon, ja sinun kuvaus, ei vastaa yhtään sitä mitä oikeasti tapahtui.
1. Trump ei itse käyttänyt puhelinta valona, vaan avustajat tekivät sen.
2. Ei ollut edes varmaa oliko Trumpilla mukana turvaamatonta puhelinta.
3. Tuo oli ihan avoin illallinen jossa porukka sai ottaa vapaasti kuvia. Kun tuo ohjusten laukaisu tapatui niin tieto tuotiin heti Trumpille ja Abelle kuten kuuluukin joten mahdotonta tuossa estää porukkaa ottamassa siitä tapahtumasta kuvia.
4. Vaikka Trump ja Abe keskustelevita asiasta avoimella paikalla niin niin lähelle ei päässyt että olisi kuullut mitä puhuttiin.

Blah, blah. Vastasi aivan tarpeeksi lähelle ja sun selitykset on siihen verrattuna 10000 kertaa isompaa potaskaa. Oikea tapa toimia olisi ollut poistua illalliselta ja mennä turvalliseen sivuhuoneeseen ja jättää kaikki puhelimet ulkopuolelle. Näin ei vaan toimita jos ei välitetä lainkaan turvallisuudesta.

Blah, blah. Vastasi aivan tarpeeksi lähelle ja sun selitykset on siihen verrattuna 10000 kertaa isompaa potaskaa. Oikea tapa toimia olisi ollut poistua illalliselta ja mennä turvalliseen sivuhuoneeseen ja jättää kaikki puhelimet ulkopuolelle. Näin ei vaan toimita jos ei välitetä lainkaan turvallisuudesta.
Sinä väitit että "Trump käytti turvattoman kenties häkkeröidyn mobiilipuhelimen kameraa ja salamaa katsoakseen tarkemmin salaista dokumenttia.", mutta oikeasti ei ollut edes tietoa oliko Trumpilla koko puhelinta mukana niin miten hitossa se on "tarpeeksi lähelle" totuutta?

Sinä väitit että "Trump käytti turvattoman kenties häkkeröidyn mobiilipuhelimen kameraa ja salamaa katsoakseen tarkemmin salaista dokumenttia.", mutta oikeasti ei ollut edes tietoa oliko Trumpilla koko puhelinta mukana niin miten hitossa se on "tarpeeksi lähelle" totuutta?
Jos nyt puretaan ihan sana sanalta niin kameraa ei (tietoisesti) käytetty mutta ehkä se avasi että käytettiin puhelimen kameran salamavaloa taskulamppuna. Se kuka puhelinta piti kädessä on aika saivartelua eikä mielestäni väärä väite sikäli kun Trump tuon valon varassa luki. Se että puhelimet olivat jonkin muun henkilön tekee siitä vain turvattomampaa koska luultavasti presidentin oma tietoturva on parhaimmalla tasolla. Se oliko näiden lamppuina käytettyjen puhelinten lisäksi taskussa myös Twitter-luuri ehkä vaan hämää tuossa yhteydessä

Huomautus - offtopicin tarkoituksellinen jatkaminen ketjussa
Näitä löytyy ihan niin paljon kuin jaksaa googlata. Mulle riitti nyt 5 minuuttia tällä kertaa. Ja ollaan jo nyt menty moninkertaisesti ylitse sen mikä oli Hillaryn rike.
Tämä on tietenkin mielipidekysymys ja riippuu näkökannoista mutta IMHO, nämä sinun siteeraamasi tapaukset eivät ole edes samalla planeetalla sen kanssa, että Hillary hoiti tietoisesti kaiken virallisen sähköpostiliikenteensä turvattoman privaattipalvelimen läpi, joka kaiken lisäksi tuli häkättyä.

Huomautus - Alueella on tarkoitus keskustella ketjun aiheesta, ei kanssakeskustelijoista.
trumpisteilla ja putinistelilla näyttää olevan paljon yhteistä. whataboutismi on ahkerassa käytössä. Onkohan niin, että kun raaputtaa trumpistia sisältä löytyy putinisti.? Argumentoinityyli on niin saman kaltaista.

Tämä on tietenkin mielipidekysymys ja riippuu näkökannoista mutta IMHO, nämä sinun siteeraamasi tapaukset eivät ole edes samalla planeetalla sen kanssa, että Hillary hoiti tietoisesti kaiken virallisen sähköpostiliikenteensä turvattoman privaattipalvelimen läpi, joka kaiken lisäksi tuli häkättyä.
Voisitko jo lopettaa tämän keskustelun vetämisen sivuraiteille? Ei minua kiinnosta lukea sivutolkulla Trumpiin keskittyvässä ketjussa jotain sinun ylläpitämääsi vikinää Hillaryn sähköpostikommunikaatiosta. Tällä juuri alleviivaat sen whataboutismin, josta teitä Trumpetisteja jatkuvasti syytetään.

Voisitko jo lopettaa tämän keskustelun vetämisen sivuraiteille? Ei minua kiinnosta lukea sivutolkulla Trumpiin keskittyvässä ketjussa jotain sinun ylläpitämääsi vikinää Hillaryn sähköpostikommunikaatiosta. Tällä juuri alleviivaat sen whataboutismin, josta teitä Trumpetisteja jatkuvasti syytetään.
Kerrohan nyt sitten tyhmälle minulle, mikä on oikea tapa toimia? Minä aloitin kommentoimalla toisen kirjoittajan väitettä että Trump vie vallan kolmijakoa totalitaarisempaan suuntaan. Olen tästä eri mieltä sillä Trump ei ole harrastanut vastapuolen vainoamista. Jos muut alkavat vänkäämään tässä kirkkaasti selvässä asiassa vastaan, niin miksi se on minun vikani?

Kerrohan nyt sitten tyhmälle minulle, mikä on oikea tapa toimia? Minä aloitin kommentoimalla toisen kirjoittajan väitettä että Trump vie vallan kolmijakoa totalitaarisempaan suuntaan. Olen tästä eri mieltä sillä Trump ei ole harrastanut vastapuolen vainoamista. Jos muut alkavat vänkäämään tässä kirkkaasti selvässä asiassa vastaan, niin miksi se on minun vikani?
Sitä voi harrastaa myös muuten, kuin usuttamalla viranomaisia vastustajien kimppuun. "Lock her up" jne jutut toimii tosi hyvin kannattajiin. Antaa niiden tehdä se vastustajien häirintä.

Sitä voi harrastaa myös muuten, kuin usuttamalla viranomaisia vastustajien kimppuun. "Lock her up" jne jutut toimii tosi hyvin kannattajiin. Antaa niiden tehdä se vastustajien häirintä.
Talk is cheap. Se että puhuu paskaa toisesta ei ole totalitääristä vaan ihan tyypillistä politiikkaa tuolla. Asiat menevät toki vaarallisemmiksi jos kannattajat alkavat riehua hyökäten muiden kimppuun tai rikkoen paikkoja, mutta tyypillisesti tätä on harrastanut lähinnä antifa.

Olisin itse pitänyt huolestuttavana sitä jos Hillaryä vastaan olisi käynnistetty jotain oikeustoimia.

Talk is cheap. Se että puhuu paskaa toisesta ei ole totalitääristä vaan ihan tyypillistä politiikkaa tuolla. Asiat menevät toki vaarallisemmiksi jos kannattajat alkavat riehua hyökäten muiden kimppuun tai rikkoen paikkoja, mutta tyypillisesti tätä on harrastanut lähinnä antifa.

Olisin itse pitänyt huolestuttavana sitä jos Hillaryä vastaan olisi käynnistetty jotain oikeustoimia.
Lopeta sitten paskan kirjoittaminen ja lopeta whataboutismi. Vai etkö muuten pysty enää trumppia puolustamaan?

Olisit pitänyt huolestuttavana jos vaalilupauksesta olisi pidetty kiinni? Joko ne sähköpostit olivat paha virhe ja se tulee tutkia tai sitten asia on jo käsitelty. Sanonnan mukaan piirakan voi joko pitää tai syödä.

kuinka paljon muuten luulet että Hunter Bidenin korruptiota tutkitaan marraskuun vaalien jälkeen? Itse veikkaan ettei minuuttiakaan foorumien ulkopuolella. Molemmat esimerkit superkorruptoituneesta demokraattipuolueesta ovat vain vaalitaktiikkaa eikä kumpaakaan puoluetta itse oikeus tai rehellisyys kiinnosta

Olisit pitänyt huolestuttavana jos vaalilupauksesta olisi pidetty kiinni? Joko ne sähköpostit olivat paha virhe ja se tulee tutkia tai sitten asia on jo käsitelty. Sanonnan mukaan piirakan voi joko pitää tai syödä.

kuinka paljon muuten luulet että Hunter Bidenin korruptiota tutkitaan marraskuun vaalien jälkeen? Itse veikkaan ettei minuuttiakaan foorumien ulkopuolella. Molemmat esimerkit superkorruptoituneesta demokraattipuolueesta ovat vain vaalitaktiikkaa eikä kumpaakaan puoluetta itse oikeus tai rehellisyys kiinnosta
Jos Trump voittaa, en usko että Hunter Bidenin korruptiota tutkitaan sen pidemmälle. Jos Trump häviää, toivon että Biden on yhtä hyvä voittaja. Se nimittäin ei ole mikään hyvä ennakkotapaus jos vaalien voittaja alkaa laittamaan vastapuolta kiven sisään - ei edes vaikka olisi aihetta.

Hunter Biden on jo eilisen uutisia, nyt siirrytään jo Obamaan (ja sitä kautta Bideniin).

Kuten sanoin, totalitarismia voi harjoittaa muuten. Omat kannattajat hoitaa sen vastustajan osittaisen häirinnän, koska niille uppoo kaikki.

Jos Trump voittaa, en usko että Hunter Bidenin korruptiota tutkitaan sen pidemmälle. Jos Trump häviää, toivon että Biden on yhtä hyvä voittaja. Se nimittäin ei ole mikään hyvä ennakkotapaus jos vaalien voittaja alkaa laittamaan vastapuolta kiven sisään - ei edes vaikka olisi aihetta.
Ymmärrän kyllä pointin että hävinneen vangitseminen kostoksi ja vittuiluksi on ihan banaanivaltiomeininkiä, mutta näen tässä silti kaksi ongelmaa: ensinnäkin juuri näin väitettiin toimittavan eli tietenkin kaikki äänestäjät ymmärsivät sarkasmin ja hokivat lock her up koska se oli edellisessä Putous-jaksossa. Toisekseen ei voi mennä niin että pääsemällä presidenttiehdokkaaksi vapautuu kaikista synneistä. Näiden molempien syiden takia tarvitaan aitoa ja itsenäistä kolmijakoa

Hunter Biden on jo eilisen uutisia, nyt siirrytään jo Obamaan (ja sitä kautta Bideniin).
Mitä Obama on tehnyt? Jonkun otsikon näin että puolivirallisesti otti kantaa koronatilanteeseen, mutta eikö Bushkin ottanut? Sitäpaitsi Yhdysvallathan voittaa bigly, kohta ovat Euroopan kanssa tasoissa tilastoissa jollei Venäjä skarppaa

Mitä Obama on tehnyt? Jonkun otsikon näin että puolivirallisesti otti kantaa koronatilanteeseen, mutta eikö Bushin ottanut? Sitäpaitsi Yhdysvallathan voittaa bigly, kohta ovat Euroopan kanssa tasoissa tilastoissa jollei Venäjä skarppaa

No mitä Obama ei olisi tehnyt :tongue:

Seuraava talking pointti on se, että Obamaa (ja Bideniä) briiffattiin Kislyakin ja Flynnin yhteyksistä ja se on nyt skandaali (Fox Newsin mukaan "Obamagate" joka linkittää Obaman "spygateen" ja "Russia hoaxiin"). Tämä siis 2017, ennen Trumpin virkaanastumista.

Tossa voi lukea Trumpin twitteriä, tässä yksi esimerkki joka tähän viittaa:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Havaintojeni mukaan palstalla on yksi tietäjä ja muutama kynnyksellä olevaa. Suurin osa nyt näistä viime päivinä esitetyistä väitteistä ja teorioista ovat olleet noin kaksi vuotta sitten esillä. Nyt tällä ajanhetkellä noista samoista tarinoista tulee kahta eri versiota ulos, riippuen mistä niitä lukee.

Tietäjät tietää, halukkaat oppii.

Useimmat eivät kumpaakaan.

Pahalta näyttää nyt. Noista alahuoneen tiedustelu komitean haastatteluista ( 53 HPSCI Transcripts ) käy ilmi että kenelläkään ei ollu mitään todisteita venäjän vehkeilystä Trumpin kamppanjan kanssa. Silti ainakin james clapper, samantha power ja susan rice ovat julkisesti valehdellut että toditeita on. Andrew mccabe myöntää että steele dossieria ei ole pystytty varmistamaan oikeaksi.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
ekat puolitoista minuuttia aiheesta.

Myös Adam Schiff on tiennyt kokoajan ja valehdellut koko maailmalle jatkuvasti että on nähnyt todisteita, vaikka sellaisia ei ole ollut.
Kuinkahan paljon tästä ajojahdista on itse Hussein tiennyt? Eiköhän sekin aikanaan paljastu:)

Pahalta näyttää nyt. Noista alahuoneen tiedustelu komitean haastatteluista ( 53 HPSCI Transcripts ) käy ilmi että kenelläkään ei ollu mitään todisteita venäjän vehkeilystä Trumpin kamppanjan kanssa. Silti ainakin james clapper, samantha power ja susan rice ovat julkisesti valehdellut että toditeita on. Andrew mccabe myöntää että steele dossieria ei ole pystytty varmistamaan oikeaksi.

Myös Adam Schiff on tiennyt kokoajan ja valehdellut koko maailmalle jatkuvasti että on nähnyt todisteita, vaikka sellaisia ei ole ollut.
Kuinkahan paljon tästä ajojahdista on itse Hussein tiennyt? Eiköhän sekin aikanaan paljastu:)

Voisi tällaisen trollauksen jättää pois?

Tällä kertaa Trump sai sen oikein. Tosin vähän mietityttää tuo journalisti tyrkytys. Veikkaan väen olevan sellaista, joka toistaa Trumpin toivomaan narratiivia, todellisuudella ei niin väliä.

Screenshot_20200511-071441__01.jpg

Liitin tuon foxin tuohon vain koska oli nuo valehtelut median edessä niputettu yhteen. Tämä ei siis ole mikään foxin tarina.
No, kyllä teillekin joskus totuus aukeaa.

Liitin tuon foxin tuohon vain koska oli nuo valehtelut median edessä niputettu yhteen. Tämä ei siis ole mikään foxin tarina.
No, kyllä teillekin joskus totuus aukeaa.

Voitko muuten laittaa kevyesti pointit tuosta 37min videosta? Ei huvita katsoa noin pitkää.

Ekan pari min koitin katsoa, jossa annettiin jotain todisteita valehtelusta. 3-4 sanaa annettiin lauseen keskeltä. Ajattelin käydä hakemassa sen lauseen, mutta ei ihan nyt onnistukaan. 116s pdf pitäisi käydä läpi eka, ja nyt ei ole oikein aikaa. Jään siis odottaan, kun joku jolla on siihen aikaa. Tuskin tarvii montaa päivää odotella. Aika hyvällä prosentilla näitä Foxin juttuja kumotaan.

Pistetäänpäs pikkuisen aikajanaa (konservatiivipiireissä näyttäisi olevan meneillään Flynnin puhdistusoperaatio)

8.11.2016 vaalit, Trump voittaa
29.12.2016. Obama asettaa Venäjälle pakotteita, samana päivänä Flynnin ja Kislyakin puheluita
30.12.2016 Putin sanoo ettei aseta vastapakotteita
5.1.2017 Obama infoaa mm. Sally Yatesia ja Susan Ricea Flynnin ja Kislyakin puheluista.
20.1.2017 Trumpin virkaanastujaiset

Ja 2017 molemmat Pence ja Trump julkisesti sanoivat, että Flynn oli valehdellut heille. Flynn itse myönsi tämän (kahdesti).

Ja Adam Schiff tiesi asiasta koska istui komiteassa, jonka tehtävänä oli asiaa selvittää ja haastatteli mm. Yatesia.

FBI:lla on ilmeisestikin puhelut nauhoitettuna, mutta ne eivät ole julkisia.

Voisitko postata asian tekstinä ja linkkeinä tarpeellisiin dokumentteihin? Kukaan ei katsele kolmea varttia Foxia siltä varalta, että sieltä tulisi jotain uutta ja rehellistä.

Ilmeisesti en ollut tarpeeksi selkeä mutta kirjoitin alle että "puolitoista minuuttia aiheesta", tarkoittaen että katsoo puolitoista minuuttia sitä videoa.

Ilmeisesti en ollut tarpeeksi selkeä mutta kirjoitin alle että "puolitoista minuuttia aiheesta", tarkoittaen että katsoo puolitoista minuuttia sitä videoa.

Ainakin tuossa videolla olevat henkilöt McCabe ja Power ovat antaneet todistuksen syyskuu ja joulukuu 2017. TV:ssä he ovat antaneet omat lausuntonsa 2019, joten en nyt sanoisi, että ovat valehdelleet. Tieto on voinut lisääntyä tuossa välissä. McCabe myös sanoo, että se mahdollista, ei että Trump on.

Haiskahtaa taas uudelta vedätykseltä ja uuden talking pointin luomiselta. En väitä etteikö tuossa voisi olla perääkin, mutta jos Trumpin pää-äänenkannattaja sanoo jotain tuollaista, niin valitettavasti en ainakaan sitä itse purematta niele varsinkaan jonain puolentoista minuutin sensaatiopätkänä. Samoin kyllä toisinkin päin, jos CNN tekee vastaavaa, niin samalla lailla kannattaa nyt hetki odottaa muiden tahojen tulkintaa aiheesta ennen kuin alkaa tietoa jumalan totuutena levittämään. Nyt näyttäisi tuo aineisto olevan myös sen verran laaja, ettei sitä oikein kukaan normitallaaja jaksa lähteä perkaamaan.

Muutenkin nämä epätoivoiset yritykset kääntää puheet jonnekin muualla nyt oikeasti tärkeistä asioista alkaa jo hieman ärsyttää/huvittaa. Ihan kuin tuolla ei olisi nyt mitään muuta mietittävää kuin joku Flynn tai miten venäjä muutama vuosi sitten vaikutti USA:n presidentinvaaleihin (ja siitäkin kaikki kuitenkin yksimielisiä että vaikutti). Mutta tätä samaa sivuraiteille ohjaamista ja mediapeliä se on ollut koko Trumpin kauden aikana. Pääasiallisena tarkoituksena vain piilottaa se kuinka epäkompetentti presidentti heillä on. Ylipäätään on jotenkin karmeaa katsoa ettei edes kansallisen pandemiakriisin aikana voida olla mistään asiasta edes periaatteessa samaa mieltä vaan joku globaali viruskin yritetään sysätä vastapuolen viaksi sen sijaan että yhdessä yrittäisivät tehdä asialle jotain.

Kuulenko trumppihumppaorkesterin sanovan että trump väärässä?

Kuulenko trumppihumppaorkesterin sanovan että trump väärässä?

tässähän puhutaan Pencelle valehtelusta, jonka pitäisikin olla fudujen arvoinen juttu. MP oli niin sanotusti äänestyslipulla mukana eli 50% niistä henkilöistä joiden nimet tiedettiin marraskuussa ja kun Miken laittaa nolaamaan itsensä telkkarissa voi alkaa katsoa työkkärin sivuja

Mutta ennen kuin harkitset viitsitkö viedä tätä vänkäystä pidemmälle, niin alkuperäinen pointtini oli että Trumpin aikana ei ole nähty ollenkaan mitään viranomaisten iskuja Trumpin vastustajia vastaan. Joten Trump ei ole käyttänyt hallintoa totalitäärisellä tavalla vastustajiaan vastaan. Eikö olisi paikallaan, että oltaisiin edes tästä samaa mieltä?

Ei trumpin tarvitse käyttää viranomaisia iskeäkseen vastustajiaan vastaan, sillä se ihan avoimesti supporttaa sekopäitä joka larppaavat jotain puolisotilaallista militiaa. Tämän porukan edustajat leipovat trumpin vastustajia turpaan mielenosoituksissa ja syyllistyvät esim Charlottesvillen autolla tehtyyn terroristi-iskuun. Joku voisi vetää yhtäläisyyksiä tiettyihin ruskea paitoihin.... Tuollaisten kadulla toimivien puolisotilaallisten ryhmien käyttöä poliittisien tarkoitusperiensä ajamiseen on yksi totalitarismin merkki.

Oletko nähnyt paljonkin antifaa rynkyt kaulassa valtaamassa capitolia esim Michiganissa? Vai voisikohan olla että tämä porukka on taas sitä trumpin kannattajasakkia?

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
302 315
Jäsenet
82 127
Uusin jäsen
jsh

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom