Yksi tärkeimmistä tulonlähteistä Venäjälle on maakaasu, jota he myyvät Keski-Eurooppaan. Esim. Saksa on täysin riippuvainen tästä. Trump on lobannut jatkuvasti Merkeliä siitä, että Saksa ostaisi vähemmän kaasua Venäjältä ja yrittänyt estää Nord Stream 2-putken rakentamista.
Miksi trumppia kiinnostaa venäjän ja saksan välisen kaupat? Eikö se ole ihan kahden itsenäisen valtion asia? Ai niin, ne ei tee kauppaa jenkkien kanssa siksi pitää päästä väliin. Ehkä motiivina onkin vain raha eikä mikään muu?
Sitä minä en ymmärrä, miten joidenkin mieleståä Trump voisi olla Venäjän näpeissä kun hänen aikanaan USA:n politiikka on ollut konkreettisesti Venäjän etujen vastaista.
Miksi mielestäsi asia on täysin mustavalkoinen? Ehkä se tekee sovitusti vähän venäjän etujen vastaista politiikkaa että sinun kaltaisesi henkilöt saadaan epäilemään?
Itse en usko että trump on 100% venäläisten hanskassa, mutta uskon että niillä on jonkin verran naruja joista vedellä tarvittaessa. Ja bonuksena trump kusee länsimaiden suhteet ihan itse, ei sen tartte olla käsky kremliltä vaikka se venäläisten pussiin pelaakin.
Tilanne näyttää paljon loogisemmalta kun ottaa ne musta-valkolasit pois päästä.
Ei venäjän vaikuttaminen vaalehin tarvinnut olla mikään sopimus trumpin ja venäläisten välillä, venäläiset näkivät vain trumpin heille sopivammaksi ehdokkaaksi ja pelasivat siksi trumpin pussiin. Koska trump saa ilmeisesti rahoitusta venäjältä bisneksilleen niin ne tietätävät että niillä on enemmän painostus mahdollisuuksia kuin esim Hillarya vastaan. Ei tämän tarvinnut mikään 100% suunniteltu juttu olla, laivaa ohjattiin vain oikeaan suuntaan ja katsottiin minne päädyttiin.
Viimeksi muokattu:

Kun toimittaja kysyi Trumpilta pelkääkö tämä levittävänsä nyt vääriä teorioita niin Trump vastasi: "You are a total faker".