• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Yhdysvaltain 45. ja 47. presidentti Donald J. Trump

Trump oli Fox & Friendsin haastateltavana tänään, en tiedä kenen alotteesta mutta ilmiselvästi kovasti mielissään mahdollisuudesta päästä itse ääneen. Katsoin tuon koko 53min setin.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Nyt kaipaisin näkemystä joltain Trumpin puolestapuhujalta: mitä olette mieltä? Omat ajatukset spoilereissa, mutta katsokaa ensin video tuorein silmin ja muodostakaa oma näkemys.

Tämä kun on hänen omilla ehdoilla ja "kotikentällä" pidetty sessio niin Trump silti - varsinkin haastattelun ekan 20min aikana (ei vissiin ADHD -lääkitys purru vielä heti) puhuu lauseen josta jatkaa seuraavaan samalla hengenvedolla ja siitä taas uuteen ja on ihan arpapeliä että pysyykö sama ajatus enää mukana kuin mistä lähti horinat. Vaikuttaa siis ihan aidosti siltä että kaverilla on jonkinsortin muistisairaus ja ei vain mahda tilanteelleen mitään. Okei, ehke Trump on vain niin aito henkilö että muistiinpanoja ei vaan käytetä vaan puhuu suoraan sydämestään mutta kun katsoo juontajienkin ilmeitä ja sitä miten ne koittaa paniikissa ohjata tuota lyyrisesti mellastavaa raivoavaa elefanttia takaisin edes etäisesti raiteita muistuttavalle uralle niin väkisinkin herää ajatus että vittu toi jätkä ON! sekasin

Sekaisinhan toi mies on kuin seinäkello.. Olen ollut joidenkin psykiatrien ohella jo aikoja sitten sitä mieltä, että Trumpilla on alzheimerin taudin esiaste. Eikä taida kohta enää olla kovin esiastekaan.

Ja toinen asia on sitten se, että mies popsii tiettyjä kyseenalaisia lääkkeitä kuin karkkia...

Enpä tiedä menikö tuo CNN:n juttu tarkasti oikein. Nunes ainakin sanonut että oikeudessa tavataan kiitospäivän jälkeen (milloin se nyt lieneekään).
Bideniltä nyt ei tarvitse kaivaa sitä likaa. Siinähän se jököttää jos ei katso poispäin.

Melkein löisin vetoa, että Trump tekee "putinit", eikä edes osallistu TV-väittelyihin vuoden päästä, jos mies sinne asti "selviää"... Se tulee olemaan niin sekaisin kuin seinäkello, että tekee itsestään täyden pellen televisiossa. Toisaalta haittaako se, on eri asia...

Trump ei kovin hirveästi tule demokraateille ääniä häviämään no matter what, mutta se voi kyllä hävitä niitä nukkuvien puolueelle...

Sanoisin, että Trumpin voi olla vaikea saada enää samanlaista hurmosliikettä aikaan kuin 2016. Ellei vastustaja ole sitten joku harvinaisen ärsyttävä SJW-ämmä.

Kyllähän tässä momentum on demokraattien puolella, mutta pienestähän kaikki on taas kiinni vaa'ankieliosavaltioiden suhteen. Vuodessa voi silti tapahtua kaikenlaista eikä se ole kirkossa kuulutettu, onko Trump lopulta edes ehdolla.

Viimeksi muokattu:
Ei haittaa corea, eli 35-40% ihmsistä jotka äänestävät trumppia vaikka se jäisi kiinni siitä että on pannut tytärtään.

Tuo video on tämän päivän realismia.

Trumpin core on se porukka, joka vaan haluaa nähdä maailman palavan. Mitä ihmisvihamielisemmän foorumin etsit, sitä varmemmin se on ihan puhdasta trumputusta jopa skandinavisissa maissa. Tyypit, jotka eivät ole maailmalta mitään saaneet (eikä sille mitään antaneet) tykkäävät siitä, että joku pistää hanttiin ja aiheuttaa hämmennystä "valtaeliitin" keskuudessa vaikka eivät itse siitä suoraan mitään hyödykään.

Siellä on sitten Tom Steyerille toinen miljardöörikaveri kisaamassa. Bloomberg tuskin saa yhtään enempää kannatusta, saa ottaa talteen :)

Bloomberg on sikäli hyvä, että hän voisi taistella Trumpia vastaan osittain tämän omilla aseilla, ja lisäksi vedonnee hyvin moniin republikaaneihin.

Se kertoo mun mielestä Bloombergista kaiken, että se ainoa fanaattinen Hillaryn kannattaja, joka mulla on Facebookissa, on nyt liekeissä Bloombergin ehdokkuudesta :D

Se kertoo mun mielestä Bloombergista kaiken, että se ainoa fanaattinen Hillaryn kannattaja, joka mulla on Facebookissa, on nyt liekeissä Bloombergin ehdokkuudesta :D
Liekeissä negatiivisessa vai positiivisessa mielessä?

Mulle on ihan sama kuka demareilla on ehdokkaana, kunhan sillä on mahdollisimman hyvät mahdollisuudet voittaa Trump, ja mielestäni Bloomberg voisi olla sellainen ehdokas. Ei sitä kukaan voi ainakaan äärivasemmistolaiseksi väittää.

Liekeissä negatiivisessa vai positiivisessa mielessä?

Mulle on ihan sama kuka demareilla on ehdokkaana, kunhan sillä on mahdollisimman hyvät mahdollisuudet voittaa Trump, ja mielestäni Bloomberg voisi olla sellainen ehdokas.
Siis joo sori positiivisessa mielessä tarkoitin. Oli kunnon itkupotkut menossa silloin sen edellisen vaalien jälkeen.

En nyt ainakaan ole kuullut mistään innostuksesta Bloombergia kohtaan, joten on vähän hankala uskoa sen mahdollisuuksiin. Trumpia vastaan ei oikein tarvitse edes miettiä, kun ei tule saamaan kannatusta esivaalissa.

Sanoisin että tällä hetkellä ehdokkuuteen on mahdollisuudet Bidenilla, Warrenilla, Sandersilla ja sillä Mayor Petellä. Noista mielellään ei Bidenia mihinkään.
Demokraatit todennäköisesti tekee jonkun taktisen liikkeen, niin että presidenttiehdokas ja varapresidenttiehdokas on eri leireistä. Jos vasemmistosiiven tyyppi voittaa ehdokkuuden, niin sitten varapressaksi pyrkii joku oikeistosiiven tyyppi.

Siis joo sori positiivisessa mielessä tarkoitin. Oli kunnon itkupotkut menossa silloin sen edellisen vaalien jälkeen.

En nyt ainakaan ole kuullut mistään innostuksesta Bloombergia kohtaan, joten on vähän hankala uskoa sen mahdollisuuksiin. Trumpia vastaan ei oikein tarvitse edes miettiä, kun ei tule saamaan kannatusta esivaalissa.

Sanoisin että tällä hetkellä ehdokkuuteen on mahdollisuudet Bidenilla, Warrenilla, Sandersilla ja sillä Mayor Petellä. Noista mielellään ei Bidenia mihinkään.
Demokraatit todennäköisesti tekee jonkun taktisen liikkeen, niin että presidenttiehdokas ja varapresidenttiehdokas on eri leireistä. Jos vasemmistosiiven tyyppi voittaa ehdokkuuden, niin sitten varapressaksi pyrkii joku oikeistosiiven tyyppi.
Jos Biden asettuisi varapressaksi. Niitä kausia ei tietääkseni ole rajoitettu

Edelleenkin olen sitä mieltä, että demokraatit voi vielä mokata koko homman valitsemalla ehdokkaaksi naisen. Elämä on!

Varapressana voi olla nainen.

Edelleenkin olen sitä mieltä, että demokraatit voi vielä mokata koko homman valitsemalla ehdokkaaksi naisen. Elämä on!

Varapressana voi olla nainen.
Itse luulen että Biden olisi sekä helpoin voittaa meemeillä, että tekisi huonoimpia päätöksiä tavallisen kansan näkökulmasta

Olisiko kunnon peliliike mahdollinen ja demarit pistäisi varapresidenttiehdokkaaksi jonkun "never-trumper-reppulin"? :D

Aikookohan Bolton myös kohta tulla todistamaan?
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.

Nunes jäi kiinni siitä että käväisi ukrainassa possen kanssa verorahoilla yrittäessään saada salaliittoteoriaa puskettua Bidenistä. Kenenköhän ohjeistuksien mukaan on tuota ollut toteuttamassa?
Financial Disclosure Forms Show Devin Nunes Spent $57,000 of Taxpayer Money on Trip to Europe to Dig Up Dirt on Biden
Nunes sanoo että tuo on "Mother of all fake news stories, there is not one bigger than this in last three years.", ja että aikoo viedä ensi viikolla CNN:n ja The dailybeastin oikeuteen.

Kyllähän ajankohta täsmää Euroopan matkan osalta, mutta voihan sen tietenkin ottaa huomioon jos sepittää tarinaa. Saapas nähdä.

Nunes sanoo että tuo on "Mother of all fake news stories, there is not one bigger than this in last three years.", ja että aikoo viedä ensi viikolla CNN:n ja The dailybeastin oikeuteen.

Kyllähän ajankohta täsmää Euroopan matkan osalta, mutta voihan sen tietenkin ottaa huomioon jos sepittää tarinaa. Saapas nähdä.
Reaktiona hyvin ylimitoitettu. Reaktioksi riittäisi hyvin että: "CNN ja Daily beast ovat väärässä ja voin todistaa sen". Uhkailu oikeuistoimilla kertoo aivan muuta kuin syyttömyydestä.

Reaktiona hyvin ylimitoitettu. Reaktioksi riittäisi hyvin että: "CNN ja Daily beast ovat väärässä ja voin todistaa sen". Uhkailu oikeuistoimilla kertoo aivan muuta kuin syyttömyydestä.

Nunes näkyy ennenkin haastelleen oikeuteen vasemmalta ja oikealta just niin herkästi kuin sellainen ihminen, joka ei kestä julkisten toimiensa julkista käsittelemistä.

Trumpin presidenttikauteen on jo ehkä jotenkin päässyt tottumaan, niin ei tule enää oikein naureskeltua kaikelle sen huumoriarvolle.
Jos olisin selittänyt vaikka tämän twiitin ihmisille joskus Obaman ekan kauden aikana, niin sitä pidettäisiin totalisen absurdina.
Nyt kun asiaa mietin vähän menneisyyden näkökulmasta, niin tulee vähän mieleen, että tajutaanko me tässä ajassa millainen huumorin runsaudensarvi meillä on?

Se on vaan mielenkiintoista miten sitä vaan tottuu kaikkeen...

Trumpin presidenttikauteen on jo ehkä jotenkin päässyt tottumaan, niin ei tule enää oikein naureskeltua kaikelle sen huumoriarvolle.
Jos olisin selittänyt vaikka tämän twiitin ihmisille joskus Obaman ekan kauden aikana, niin sitä pidettäisiin totalisen absurdina.
Nyt kun asiaa mietin vähän menneisyyden näkökulmasta, niin tulee vähän mieleen, että tajutaanko me tässä ajassa millainen huumorin runsaudensarvi meillä on?

Eikö tämä ole tulkittavissa niin että Trump viimein antaa homofaneilleen takaisin? Joskin yksi photoshoppaus on aika pientä vaalilupauksien verrattuna

Onhan tämä nyt aika absurdia menoa. Ei tuo mies voi olla enää stabiili tyyppi.

Tää on vähä semmonen, what I think everybody see.....Reality
01ea7aeaeb3121ffdd31e8b776bcba11.jpg

Viimeksi muokattu:
Vähän alkaa näkyä merkkejä siitä että taas olisi yksi lakimies menossa kiertoon:
Republicans are throwing Rudy Giuliani under the bus

Tästä voi tulla mielenkiintoistakin jos Giuliani päättää että ei haluakkaan olla Cohen 2, siihen nuo "henkivakuutus" kommentit vähän viittaavat.

Seurataan miten talking pointit lähtee kehittymään, jos alkaa kuulua trump ihmisiltä vähättelevää sävyä Giuliania kohtaan ja puhetta siitä että Giuliani teki itse omasta tahdostaan rikoksia niin voi päätellä mistä näitä talking pointteja jaellaan.

Jos Tucker Carlsson käyttää termiä "rogue" tässä yhteydessä niin homma on käytännössä varma.

Viimeksi muokattu:
Pari golf-faktaa:

-Trump on pelannut tähän mennessä golfia noin 115 miljoonaa USD kustannukset aiheuttaen
-Summa on 287 kertaa presidentin vuosipalkka, jonka hän ylpeästi on ilmoittanut lahjoittavansa hyväntekeväisyyteen
-Salainen palvelu on kuluttanut pelkästään Trumpin omilla kentillä 2,3 miljoonaa USD
-Obaman golftahtiin (aivan liiallinen) verraten Trumpin tahti on 2,5-kertainen

Kolopallossa huijaaminen ja suorituksistaan valehtelu on mielestäni amatööritasolla toissijaista. Onneksi Trump ei ole Suomen presidentti koska täällähän triggeröidytään jo liian lyhyestä taksimatkasta. Vai oliko se vain jos poliitikko on "väärää mieltä"? :btooth:

Olis kiva kuulla spinnit tähän mutta ilmeisesti ritari Jussi on napannut pitemmät vaihteeksi...

Miten tällaiseen lukemaan on päädytty?

Sori, linkki unohtui. Laskettu yhteen kustannukset, jota koituu kun Trump käy golfaamassa. Kaikki matkakulut ja turvajärjestelyt, hintaa lisää tosiaan se, että käy kauempana omilla klubeillaan eikä DC:n nurkilla, kuten edeltäjänsä.

Donald Trump täyttää taskujaan veronmaksajien rahoilla, golfinpeluu maksanut jo yli sata miljoonaa dollaria

Normaalioloissa tässä kohdin kuuluisi varmaan "pöyristyä" ja "tyrmistyä" mutta uskoisin, että henkilökultti suojaa :)

Aika kallista golfailua, onneksi ei ole suomalaisten vero euroja tuhlattu. Parempi olisi harrastaa golfia lähempänä työpaikkaa, niin säästäisi veronmaksajat jokusen dollarin. Harrastukset noin yleisesti ottaen ovat hyvä juttu, pitäähän sitä ihmisellä olla vapaatakin.

Kivahan se on toki tunkea sanoja muiden suihin. :comp:

Luulen että Hesarin itkuartikkelit Trumpista ohitetaan ihan rutiinilla. Monipuolisemmin lähteitä kehiin niin ei tarvitse agitoituna pöyristyä joka päivä.

Luulenpa, että joudut ohittamaan ihan kaikki lähteet Foxia ja Breitbartia lukuunottamatta :)

Trump Golf Count
Trump’s “Very Inexpensive” Golf Habit Could Cost More Than $340 Million
Trump’s Golf Trips Could Cost Taxpayers Over $340 Million
https://www.huffpost.com/entry/trump-golf-102-million-taxpayers_n_5ce46727e4b09b23e65a01bb
Trump's golf outings have reportedly cost taxpayers more than $100 million

Luulen että Hesarin itkuartikkelit Trumpista ohitetaan ihan rutiinilla. Monipuolisemmin lähteitä kehiin niin ei tarvitse agitoituna pöyristyä joka päivä.
Mikä tuossa tarkalleen ottaen on itkua?

Pitää nyt muistaa kuinka äänekkäästi ja kärkkäästi Trump itse dissaili Obamaa golffailusta.

Ja kas kukas se nyt onkaan golffannut enemmän

Parhaan kitkerän tilityksen Trumpin golfaamisesta tarjoaa golf.com:

To say “Donald Trump cheats” is like saying “Michael Phelps swims.” He cheats at the highest level. He cheats when people are watching, and he cheats when they aren’t. He cheats whether you like it or not. He cheats because that’s how he plays golf, that’s how he learned it, that’s how he needs it, and whether you’re his pharmacist or Tiger Woods, if you’re playing golf with him, he’s going to cheat.
How Donald Trump cheats at golf even when playing against Tiger Woods

Kusettaminen amatööritasolla nyt kertoo lähinnä miehen pienuudesta mutta satojen miljoonien (jos kolopallo jatkuu) polttaminen omilla kerhoillaan golfaamiseen on ihan puhdasta valtion rahojen siirämistä omaan taskuun. Tuo vertautuisi siihen, että Trumpin kauden pituisella pätkällä Rinne olisi harrastellut kahdella miljoonalla veronmaksajan piikkiin omistamissaan paikoissa (vertaan nyt pääministeriin koska Suomessa presidentti on lähinnä edustuvirka).

Mielestäni artikkeli oli kokonaisuutena kitkerää tilitystä.

Onhan se, mutta joskus katkera tilitys on myös aiheellista.

Mitä tähän itse keissiin tulee niin Trump kritisoi Obamaa golfaamisesta ja sitten itse golfaa paljon enemmän.

Trump kritisoi Obamaa Executive Orderien tekemisestä, niin itse teki/tekee niitä paljon enemmän. Trump on hyvä esimerkki ihmisestä, joka valittaa muiden toimista, mutta kun itse tekee samaa vielä useammin ja suuremmin, niin se on ihan ok. Haisee hyvin paljon narsismilta.

Toki. Toisaalta onko Hesarin Trump-uutisointi normaalisti tasapainoista?

Kauanko Rinne ehtisi tätä harrastelemaan jos maan johtavat mediatoimijat ottaisivat tavoitteekseen saada mies syrjään?

Pelataas avoimin kortein taas ettei mene koko ilta vääntäessä. Mikä on pointtisi vai yritätkö vain hämmentää keskustelua kun Trumpin toimia on vaikea puolustaa?

Pelataas avoimin kortein taas ettei mene koko ilta vääntäessä. Mikä on pointtisi vai yritätkö vain hämmentää keskustelua kun Trumpin toimia on vaikea puolustaa?
Veikkaan että jollei kehtaa kiistää etteikö Trump olisi disauttanut Obamaa golffaamisesta, luvannut ettei itse ehtisi, pelaisi silti enemmän ja käyttämällä omia tiluksia kierrättäisi rahaa omiin taskuihin, voi vielä kiistää huijaamisen, väittää että käyttää peliajan diilien tekemiseen ja haukkua viestintuojan

Jos lähdettä x lukemalla joko ei voi ymmärtää miten puolet kansasta voi kannattaa/vastustaa Trumpia tai kykenisi selittämään sen vain tietämättömyydellä, kulttiajattelulla, pahansuopuudella tms. niin on hyvä mahdollisuus että lähde ei ole tasapainoinen. Ratkaisuna on luultavasti hankkia monipuolisemmin lähteitä.

Väität siis, että tieto on väärä? Kuinka monta lähdettä on riittävän monipuolista?

Ei vaan, että Suomen mediassa toistetaan uutisia, jotka ovat enimmäkseen Trumpia kritisoivia.

Miten tämä nyt sitten liittyy itse asiaan eli uutisen sisältöön? Joku uusi whataboutismin muoto "mutku positiiviset jutut"? Niitä on kyllä kehotettu listaamaan tänne.

Statistiikka

Viestiketjuista
302 283
Jäsenet
82 123
Uusin jäsen
Tzitzian

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom