XXL menossa konkkaan ?

Limainen setämies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.04.2019
Viestejä
125

Jotenkin on tunne että tämä "urheilun" erikoiskauppa on menossa konkkaan.

Silloin kun siellä viitsii käydä. Niin ei siellä asiakkaita paljon ole.
Yleensä enemmän henkilökuntaa kuin asiakkaita.
Mikä on aina huono merkki.

Loputon kusetus aleprosenteilla ja alekampanjoilla.
Tyyliin: Joku 800€ takki 200€ seksivaualennuksessa vain 600€ !!!

Nämä XXL tuotteet ovat juuri niitä karvalakkimalleja. Polkupyörät on painavia alumiinikankia. Kengät halvimpia Nikejä yms.
Laadukkaat tuotteet saa ilmeisesti vain tilaamalla. Samalla vaivalla tilaan Saksasta. Saa parempaa palvelua muutenkin.

Eikä tarvitse pelleillä Klarnan kanssa. Saksassa pystyy maksamaan esimerkiksi tilisiirrolla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Kurssia kun katsoo, joka on siis vuodessa pudonnut 33:sta noin 11:sta, niin on selvää ettei yrityksellä mene "ihan hyvin".

Kilpailijat painavat päälle alekampanjoilla, on laajennuttu paljon ja nopeasti esim. Suomessa ja suuret varstojen kuoletukset kaiki viittaavat ongelmiin - kuten lähes kaikki sijoittajauutisetkin.

Jos olisin Inderes, niin sanoisin "myy, vielä kun voit". On suuri mahdollisuus että *jotain* tapahtuu, luultavasti yrityksen kivijalkaa pienennetään isolla kädellä lähitulevaisuudessa kustannusten suitsimiseksi. Tämä saattaa hetkellisesti pelastaa muutaman osakkeenomistajan suuremmilta tappiolta.

Nauttikaa aleista, ostakaa luottokortilla... ;)
 

Limainen setämies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.04.2019
Viestejä
125
Kurssia kun katsoo, joka on siis vuodessa pudonnut 33:sta noin 11:sta, niin on selvää ettei yrityksellä mene "ihan hyvin".

Kilpailijat painavat päälle alekampanjoilla, on laajennuttu paljon ja nopeasti esim. Suomessa ja suuret varstojen kuoletukset kaiki viittaavat ongelmiin - kuten lähes kaikki sijoittajauutisetkin.

Jos olisin Inderes, niin sanoisin "myy, vielä kun voit". On suuri mahdollisuus että *jotain* tapahtuu, luultavasti yrityksen kivijalkaa pienennetään isolla kädellä lähitulevaisuudessa kustannusten suitsimiseksi. Tämä saattaa hetkellisesti pelastaa muutaman osakkeenomistajan suuremmilta tappiolta.

Nauttikaa aleista, ostakaa luottokortilla... ;)
Nämä "alet" on ihan vitsi. Kusetusta prosenteilla. Ja tuulipuvut ostaa.

Omasta salkusta ei onneksi löydy yhtään XXL. Alkukiimassahan XXL meni "ihan hyvin".

XXL tilallehan voisi perustaa kirpputorin. Tuotteiden laatu ei huononisi yhtään. Itseasiassa paranisi. :)

Ainoa haitta itselle olisi XXL kadottua ettei voisi kokeilla oikeaa kokoa ja tilata sitten Saksasta. Mutta XXLn paskatuotteet on muutenkin karvalakkiversioita. Joten ne ei kiinnosta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Ainoa haitta itselle olisi XXL kadottua ettei voisi kokeilla oikeaa kokoa ja tilata sitten Saksasta. Mutta XXLn paskatuotteet on muutenkin karvalakkiversioita. Joten ne ei kiinnosta.
Tämän takiahan suurimmalla osalla kivijaloista laskee myynti koko ajan vs verkkokauppa.

Sitten kun omilta hoodeilta lähtee kivijalka ja Amazon voi laskuttaa monopolilla mitä huvittaa kannattaa muistaa ajat lämmöllä... :D
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
93
Tuulipukua minulla ei ole, mutta olen kyllä ostanut tällä viikolla sieltä mm. Lundhags Håkken 20 repun 20 eurolla. Nopealla googletuksella halvin esim. Amazon.de:ssa noin 60€. Vuosien varrella tullut tehtyä monia muitakin hankintoja. Valikoiman/laadun dissaus ehkä tarpeettoman voimakasta.
 

Limainen setämies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.04.2019
Viestejä
125
Huomautus - jätä tämä turha aggressiivisen provosoiva tyyli viesteistä pois
Tuulipukua minulla ei ole, mutta olen kyllä ostanut tällä viikolla sieltä mm. Lundhags Håkken 20 repun 20 eurolla. Nopealla googletuksella halvin esim. Amazon.de:ssa noin 60€. Vuosien varrella tullut tehtyä monia muitakin hankintoja. Valikoiman/laadun dissaus ehkä tarpeettoman voimakasta.
Ja tämä esimerkki todistaa mitä? Ei yhtään mitään.

Tämä esimerkki todistaa tasan sen, että näitä XXLn HÅǵfóŕś merkkejä ei löydy kuin XXLstä. Vaikea vertailla hintoja.

Tämän olisi luullut olevan selvää ilman että minun piti hakata näppäimistöä ???
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Osa aletavarasta on oikeassa alessa. Yleensä ale tuo hinnat halvan kaupan tasolle - kuten lähes kaikissa kotimaisissakin kaupoissa.
 
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
439
Ja tämä esimerkki todistaa mitä? Ei yhtään mitään.

Tämä esimerkki todistaa tasan sen, että näitä XXLn HÅǵfóŕś merkkejä ei löydy kuin XXLstä. Vaikea vertailla hintoja.

Tämän olisi luullut olevan selvää ilman että minun piti hakata näppäimistöä ???
Juurihan tuossa sanottiin, että löytyy myös Amazonista? Silmä käteen taas ennen kommentointia.
 

Limainen setämies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.04.2019
Viestejä
125
Jotenkin huvittaa miten se paskatuote muuttuu laaduksi kun sen tilaa Saksasta :D
Niinkuin sanoin niin 1:1 tuotetta ei ollut Saksassa. XXLssä on jotain ihme karvalakkimalleja. Joten vertailu on mahdotonta. Saman valmistajan vastaavia tuotteita kokeilen.

Juurihan tuossa sanottiin, että löytyy myös Amazonista? Silmä käteen taas ennen kommentointia.
Näitä XXLn HÅǵfóŕś tuotteita saattaa löytyä Saksasta vaikkapa 1 kpl. Vertailu on ihan turhaa. Joten tuo esimerkki on ihan turha. Joku norjalainen riepu kyseessä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
En ole ostanut juuri koskaan mitään XXL, mielestäni todella kallista. Aina on joku ale, mutta silti joku takki maksaa satoja euroja vaikka olisi kuinka 70% ale jne.

Tosin 1 asian olen tuolta ostanut. Jostain poistolaarista sai kahdella eurolla toppahousut jotka normaalisti olivat joku 70€ muka maksaneet. Ihan hyvät jos olisi kova pakkanen, mutta nykyään harvemmin on pakkasta ylipäänsä ollenkaan.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Itse olen ostanut Scottin sähköpyörän ja Asicsin kalliimmanpuoleiset lenkkarit XXL:stä. Muita urheilukauppoja ei sitten olekaan, Intersport ainoana "kilpailijana" myy sekin 90 %:sti riepuja. XXL tuntuu olevan ainoa kauppa, josta saa edes jotain urheiluvälineitä.

Kaukana ovat ne ajat, kun esimerkiksi korkeushyppypiikkareita hakiessa sai tässäkin pikkukaupungissa käydä kokeilemassa useammassa kaupassa tarjontaa. Nykyään pelkät kunnolliset lenkkikengät tuntuvat olevan erikoistuotteita.
 
Liittynyt
05.10.2017
Viestejä
346
Tuulipukua minulla ei ole, mutta olen kyllä ostanut tällä viikolla sieltä mm. Lundhags Håkken 20 repun 20 eurolla. Nopealla googletuksella halvin esim. Amazon.de:ssa noin 60€. Vuosien varrella tullut tehtyä monia muitakin hankintoja. Valikoiman/laadun dissaus ehkä tarpeettoman voimakasta.

Juu tuli mieleen että onko triidin aloittajalla ehkä jotain henkilökohtaisia antipatioita tai motiiveja ko. liikkeen parjaamiseen. Itse ostin viimeksi xxl:stä neljälläkympillä kengät joiden hinta näyttää saksassa lähtevän kuudestakympistä ylöspäin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
444
Täällä on käytä enemmän ja vähemmän säännöllisesti xxl:stä hakemassa vaatteita, varusteitaja välineitä. Hyvä palvelu ja asialliset hinnat. Saa kouraan sen mitä tarvii eikä tarvi mahdollisissa takuukeisseissä alkaa lähetteleen romuja mihinkään saksaan.

Itseä ainakin harmittaa jos katoaisi yksi isoista valikoimista pois.
 

Limainen setämies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.04.2019
Viestejä
125
Täällä on käytä enemmän ja vähemmän säännöllisesti xxl:stä hakemassa vaatteita, varusteitaja välineitä. Hyvä palvelu ja asialliset hinnat. Saa kouraan sen mitä tarvii eikä tarvi mahdollisissa takuukeisseissä alkaa lähetteleen romuja mihinkään saksaan.

Itseä ainakin harmittaa jos katoaisi yksi isoista valikoimista pois.
Kaikki meni hyvin täällä, kunnes tuli takuiden aika. No ilman norjalaista rättikauppaa on pärjäilty.

Niinkuin joku sanoikin niin helvetin kallistahan siellä kaikki on. Kusetellaan kaikilla alekampanjoilla.

Joku Forten 1kg normaalisti 20€/kg alessa 10€/kg. Se nyt oli ok.

Kyseessä taas yksi pettynyt asiakas purkamassa pahaa oloaan kun joku random takuukeissi ei mennytkään niinkuin kuvitelmissa oli?

Avaas nyt sitä tapaustasi.
Tämä keissi piti vetää kuluttaja-asiamiehen kautta ennenkuin näihin nahjuksiin saatiin ryhtiä korjaamaan paskansa. Ainoa mikä vituttaa on ajan tuhlaaminen reklamaatioiden ja kuluttaja-asiamiehelle ilmoittamiseen.

Helpommalla selviän kun en asioi XXLn kanssa enää koskaan. :)

Asiakas on aina mulkku. Se tiedetään joo.
 

Limainen setämies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.04.2019
Viestejä
125
Juu tuli mieleen että onko triidin aloittajalla ehkä jotain henkilökohtaisia antipatioita tai motiiveja ko. liikkeen parjaamiseen. Itse ostin viimeksi xxl:stä neljälläkympillä kengät joiden hinta näyttää saksassa lähtevän kuudestakympistä ylöspäin.
Ehkä on antipatioita. Ehkäpä nautin lasillisen punaviiniä kun XXLn lappu on luukulla.

Mutta pohdin vain että onko tämä varastojen realisointi yrityssaneerausta edeltävää toimintaa? Ruohonjuuritasolta katsoen ei toiminta näytä kauhean kannattavalta.

Osakekurssi on 5 vuoden käyrän mukaan tippunut 1100%. Halvalla saisi. Mutta eipä XXLn osakkeita kannata ostaakaan jos johto vedetään hengityskoneesta pian irti?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
121

Jotenkin on tunne että tämä "urheilun" erikoiskauppa on menossa konkkaan.

Silloin kun siellä viitsii käydä. Niin ei siellä asiakkaita paljon ole.
Yleensä enemmän henkilökuntaa kuin asiakkaita.
Mikä on aina huono merkki.

Loputon kusetus aleprosenteilla ja alekampanjoilla.
Tyyliin: Joku 800€ takki 200€ seksivaualennuksessa vain 600€ !!!

Nämä XXL tuotteet ovat juuri niitä karvalakkimalleja. Polkupyörät on painavia alumiinikankia. Kengät halvimpia Nikejä yms.
Laadukkaat tuotteet saa ilmeisesti vain tilaamalla. Samalla vaivalla tilaan Saksasta. Saa parempaa palvelua muutenkin.

Eikä tarvitse pelleillä Klarnan kanssa. Saksassa pystyy maksamaan esimerkiksi tilisiirrolla.
Toivottavasti ei mene konkkaan, kilpailua tarvitaan. Suomessa on osin juuri XXL:n takia nykyään aika vähän liikuntatarvikkeiden kivijalkaketjuja. Olen samaa mieltä, että lähes kaikki XXL:n tarjoukset ovat aika kehnoja, mutta hintavertailuhan kuuluu kuluttajan velvollisuuksiin.

Parhaat tarjoukset ovat olleet ystävänpäivän -25% alekampanjoita, joita on satunnaisesti ollut muulloinkin. Pelkästään niiden takia olen pysynyt tarjouskirjeen tilaajana. Tuolla prosentilla XXL:stä on kannattanut ostaa verkkokaupan sijaan mm. kalliimman pään juoksukenkiä. Ikävä kyllä tänä keväänä kampanja jätettiin väliin ja korvattiin tuolla tyhjennysmyynnillä.

edit/typo
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
71
Mitä kompressiotrikoita olen ostanut XXL:stä tarjouksessa (UX2, jne), niin aina olleet vähintään 40 pinnaa halvempia mitä normihinta. Ei ole ollut valittamista. Ei siellä kaikki mitään kuraa ole sen enempää kuin muuallakaan, kun hiukan tarkemmin valikoinut mitä ostoskoriin sujahtaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 037
Jaa ei tämä ollutkaan räbä... Ei ole menossa konkkaan. Paska talvi, thats it
Yleinen uskomushan on se, että paskat talvet ovat nyt noin 5 vuoden otoksella pysyvä ilmiö. Tämän narratiivin mukaan konkurssi on siis varma. :p

Ei vaan, mutta ei tule ehkä tarpeeksi käytyä moisten liikkeiden lähellä. Sen mitä olen käynyt, olen myös havainnut että paskaahan sieltä tarjotaan, kallista on, ihmisillä ei ole rahaa ja täten melko vähän asiakkaita näkyy. Valtava ketju isoja hallimyymälöitä runsaalla henkilökunnalla tuskin voi kannattaa. Kannattaako verkkokauppa on eri asia. Riittääkö valikoima kilpailemaan erikoisliikkeiden kanssa? En minä ainakaan etsi tiettyä erikoistuotetta kaiken paskan yleislafkasta, varsinkin kun sieltä saa kahta bulkkituotetta jos saa. Urheilusta en juuri perusta, mutta esimerkiksi GPS-laitteita ja aseita tarvikkeineen XXL:ssä on. Olen joskus verkkokaupasta selannut että käynyt myymiössä katsomassa ja ostanutkin molemmista tuoteryhmistä. Tuskin ostan toistamiseen, ja ihan sattumalta oli saatavilla haluttu tuote nopeasti. Valikoima perseestä, hinnat melko korkeat.

Anteeksi yksityiskohtiin menevä esimerkkini, mutta kuka haluaa ostaa vaikkapa pienoiskiväärin patruunoita juuri hypermarketista, jossa myydään laadukkaan halpiksen hintaan yhtä helvetin heikkolaatuista kaikille tuntematonta bulkkimerkkiä ja ylihinnoiteltua yhtä laadukasta(markkinoillamme hieman harvinaisempaa) vaihtoehtoa? Kerrottakoon siis, että laadukkaistakaan merkeistä ei jokainen sovi jokaiseen aseeseen ja muitakin muuttujia on, eikä kenellekään vähänkään selväpäiselle kelpaa tuntematon randomitavara. On olemassa ainakin kymmenkunta vakavasti otettavaa hyvän valikoiman tarjoavaa valtakunnallisesti toimittavaa erikoisliikettä, joilla on yleensä kymmeniä vaihtoehtoja. Ergo, XXL:stä a-tarvikkeita ostaa vain se yksi kaupunkilainen, joka ostaa kerran kymmeneen vuoteen 500 kappaletta .22lr patruunoita mökkipyssyyn. Sillä ei saada ihan hirveää markkinaosuutta. Kevyestikin vähän harrasteleva ostaa joka vuosi tuon erän mutta todennäköisesti enemmän - ja vain haluamaansa merkkiä. Oikea urheilija tietenkin paljon enemmän.

Eiköhän sama logiikka päde myös kajakin tai futisvarusteiden ostoon. Vai olisiko viimemainittu liian mainstreamia joten kauppa kävisi? Joka tapauksessa luulen esittäneeni ihan pointin.
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
906
En kyllä ymmärrä miks kivijalka myymälän hinnat (tai vois edes olla) halvempia kuin puhtaan nettikaupan.
Kyllä itse ainakin maksan vähän extraa että takki on kerralla sopiva, ku että lähetän pariin kertaan takas johonkin nettikauppaan.

XXL alennus % en välitä. Katson hintaa että about markkinatasolla. Kuka muuten ostaa Jysk/huonekaluliikkeistä yhtään mitään "normihinnoilla"? kun oikea hintataso on about - 50/60%
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
347
En nyt fanipojaksi tunnustaudu, mutta pyöräilyharrastajana olen aika paljon XXL ostoja tehnyt. Onhan siellä 98% samaa tusinatavaraa ja huijausalea kun muualla, mutta siellä on myös jonkin verran aina todellisia huippumerkkejäkin tarjolla varsinkin verkossa. Merkkejä joita ei paljon muualla Suomessa myydä edes paitsi ehkä erikoisliikkeissä ilman alea ja huonolla saatavuudella. Ja välillä näitä huipputuotteita sattuu alennuksiin, jonka veroisia ei löydä edes ulkomailta.

Esimerkiksi aiemmin Castellin kallìimman pään tuotteita löytyi hyvin ja välillä saksankin alet voittaen. Nyt alennuksesta lähti käsittämättömään 60e hintaan Pearl Izumin talvihousuja, jotka ovat talvihousujen legenda. Piti ostaa toiset. Samoin löytyi 50e naisten ajohousut ja takki Assos merkkiä, joka on yksi kalleimmista brändeistä pyörävaatteissa ja todella tarkka, ettei tuotteita myydä alella. Tolla hintaa ei saa edes menneitä vuosimalleja alesta heidän omassa outletista. Assos on merkki joka yleensä on aina ulkomaan verkkokauppojen alennuksissa rajattu pikkupräntillä alen ulkopuolelle.
 
Viimeksi muokattu:

MkH

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
432
Satunnaisesti on ihan edullisiakin ostoksia tullut sieltä tehtyä, mutta vedätystähän nuo alennusprosentit isolta osin on. Suuri osa urheiluvarusteista on sieltä kuitenkin tullut hommattua, joten harmittaisi jos se poistuisi.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
71
Tolla prosentilla ja normihinnalla itse ainakin viittasin nimenomaan tuotteisiin, jotka ovat alennuksen jälkeen -40% halvempia kuin vastaavat tuotteet listahinnoin UK:n/saksalaisissa pyöräilyn verkkokaupoissa. Eli siis ihan aitoja aleja, tai ainakin siinä mielessä että ei ole ensin pumpattu hintaa ja sitten "alennettu".
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
XXL on ihan hyvä mesta periaatteessa, mutta se ei ole varsinainen hintakilpailija sen hehkuttavista mainoslehdistä huolimatta. Tämä kumpuaa epävarmuudesta haluta olla joka alueen ässä, vaikkei se ole mahdollista. Hinnat ovat yleensä normitasolla erikoisliikkeiden, siis toisin sanoen pienempien kanssa, mutta ajottain kampanja tai yksittäinen alennus voi yllättää ja saa halvalla laatumerkin. XXL ei myy juurikaan halppistavaraa vaan laatu on yksi lähtökohta. Heillä on kieltämättä hyvä politiikka sen suhteen että tuotetta saa kokeilla pitkään ja vaihtaa silti toiseen, mutta sitä markkinoidaan hämäävästi "100 % tyytyväisyystakuuna" kuten kirjoitin toiseen ketjuun. Ei minusta hyvä tuollainen liioittelu kun tuon pitäisi edellyttää ehdottomasti suoraa rahojen palautustakin. Yhtenä hyvänä puolena taas on kuluton laskulla tilaamisen mahdollisuus ja aika kattavat tuotetiedot netissä.

Mistä en pidä XXL:ssä on heidän asiakaspalvelunsa laatu ja liikkeiden hieman hifistelevä tyyli. Suomalainen haluaa kävellä rennon rempseään kauppaan, olen aika varma tästä. En tiedä johtuuko sisustuksesta vaiko henkilökunnasta, muttei ole jotenkin rento tunnelma kaupassa vaan ennemminkin sellainen että kytätään kun väärässä oleva paha asiakas taas kyylää tavaroita. Kallistun siihen ettei henkilökunta ole ammattitaitoista ja sitä tosiaan jostain syystä parveilee enemmän kuin asiakkaita. Tietoa voi heillä tuotteista olla, mutta on oikeasti tärkeämpi olla vaan lämminhenkinen ja asiakaslähtöinen kuin tietää kaikesta sanoisin minä. Se että kysellään toistuvasti tarvitseeko apua ei ole vielä lämminhenkisyyttä, vaan ennemminkin turhanpäiväistä.

Vaikea sanoa pärjääkö vaiko eikö jatkossa, mutta parantaisin noita epäkohtia ripeästi ennen kosahdusta. Ei mitään liikettä vastaan, muttei oikeastaan puolestakaan. Harvoin tosin sitä ihastuu noihin jättipuljuihin, se on yhtälönä hankala.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Ite oon satulalaukut tuolta tilannut, mutta yleensä ongelmana on ollut noiden sivuilla huonot tuotekuvat tai tekstit joista puuttuu mitat yms. Asiakaspalvelu heillä toimi kyllä ihan hyvin ja sitä kautta on saanu mitat, mutta ei aina jaksa erikseen kysellä. Tuon ja noiden raivostuttavien mainoksien takia olen amazonista pääsääntöisesti tilannut. Amazonissa etuna se, että siellä ainakin takuu toimii paremmin kuin missään suomalaisessa liikkeessä. Nykyisin melkeinpä tilaa enemmin saksasta amazonista vaikka maksaisi enemmän kuin suomessa.
 

Diplomaatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
864
Nämä "alet" on ihan vitsi. Kusetusta prosenteilla. Ja tuulipuvut ostaa.

Omasta salkusta ei onneksi löydy yhtään XXL. Alkukiimassahan XXL meni "ihan hyvin".

XXL tilallehan voisi perustaa kirpputorin. Tuotteiden laatu ei huononisi yhtään. Itseasiassa paranisi. :)

Ainoa haitta itselle olisi XXL kadottua ettei voisi kokeilla oikeaa kokoa ja tilata sitten Saksasta. Mutta XXLn paskatuotteet on muutenkin karvalakkiversioita. Joten ne ei kiinnosta.
Kusetusta?

Itse ostin 300eurolla posteineen headin sukset joiden svh hinta oli 800e. Kävin koko Euroopan suksikaupat läpi ja halvin hinta oli 450e+50e postit ja sekin oli loppuunmyyty. Torissa joku myy vanhempaa mallia käytettynä 450e.

Enemmänkin se on, että karjalalippikset kitisee persaukisena, kun varastontyhjennyksiä pitäisi saada ilmaiseksi tai xxl pitäisi pitää rajoitettua erää loputtomiin tarjolla, koska Tiina-Petterillä on paha mieli, kun 1,5 viikon jälkeen tarjousten julkaisemisesta tuotetta ei olekaan enää tarjoushintaan.

Ai mistäkö tiedän? Facebook...


Edit. Ootko sä se tyyppi joka on kitissyt 2 viikkoa loppuneen tarjouserän takia?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 378
En ymmärrä tämän ketjun poittia. Kaikki liikkeet tekee tuota alennus perseilyä, "Ennen 400€, nyt 200€", vaikka tuote ei ole koskaan ollut yli 250€ hintainen. Tästä nyt vaan pitää olla tietoinen nykypäivänä. Kun ostan jotain, selaan useamman putiikin läpi ja ostan yleensä sieltä mistä tuotteen saa halvimmalla. Ja ylipäätään tulee pidettyä silmällä niiden tuoteryhmien hintatasoa, mitkä itseä kiinnostaa. Jos jollekin tuotteelle ei ole välitöntä tarvetta, sen voi poistaa sitten kun tulee hyvä ale kohdille.

Mitä laatuun tulee, niin varmasti on kallista ja huonoa laatua jos ostaa... noh, kallista ja huonoa laatua. XXL:stä löytyy ihan samoja arvokkaita laatumerkkejä kuin muualtakin ja välillä ihan hyvissä aleissa. Toki jos ehdoin tahdoin hakee ja ostaa sitä halvinta "inttersportin poistokoppa bulkki sukkaa, sandaalia ja t-paitaa", niin se on sitten ihan oma moka.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
En ymmärrä tämän ketjun poittia. Kaikki liikkeet tekee tuota alennus perseilyä, "Ennen 400€, nyt 200€", vaikka tuote ei ole koskaan ollut yli 250€ hintainen. Tästä nyt vaan pitää olla tietoinen nykypäivänä. Kun ostan jotain, selaan useamman putiikin läpi ja ostan yleensä sieltä mistä tuotteen saa halvimmalla. Ja ylipäätään tulee pidettyä silmällä niiden tuoteryhmien hintatasoa, mitkä itseä kiinnostaa. Jos jollekin tuotteelle ei ole välitöntä tarvetta, sen voi poistaa sitten kun tulee hyvä ale kohdille.
Se, että melkein kaikki liikkeet harrastaa tuota kikkailua ei pitäisi tehdä siitä yhtään hyväksyttävää. Jos KKV hoitaisi hommansa tuota ei tapahtuisi. Onhan ne sentään uhka sakkoja jaellut ja googlesta löytyi XXL saaneen niitä montakin suomessa oltuaan esim. AL: Hintakikkailusta uhkasakko XXL:lle – nyt seurataan muitakin

Nuo hinta.fi sivustot yms. on hyviä kun näyttää sen menneisyyden tason, mutta noissa urheilu tai huonekaluissa niitä harvemmin on. Onneksi kauppoja sentään pystyy näpäyttämään takaisin kun monet tarjoaa erittäin pitkän palautusoikeuden ja voi laittaa viestiä, että hyvitättekö hinnan vai palautanko tavaran ja ostan takaisin halvemmalla hinnalla jos sattuu oston jälkeen hinta putoamaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
187
Eikä tarvitse pelleillä Klarnan kanssa. Saksassa pystyy maksamaan esimerkiksi tilisiirrolla.
Eikös konkurssivaarassa olevasta firmasta ole juurikin valttia ostaa laskulla, tai vaihtoehtoisesti luottokortilla? Klarnan lasku on kätevä ja kuluton maksutapa. Jos palautat tuotteen tai osan niistä, ilmoitat vain Klarnan sivuilla palautuksesta ja jäät odottelemaan uutta laskua. Tunteisiin tietysti voi mennä, jos Klarna ei suostu lähettämään laskulla luottotietojen ollessa kuralla.

XXL:stä löytyy myös hyviä alennusprosentteja, kun tarpeidensa mukaan penkoo. Mainoskirjeissä tuntuu olevan viikosta toiseen samat lenkkarit, fleecet ja alemman keskikastin fatbiket.
 
Liittynyt
28.09.2017
Viestejä
73
Tämä ketju vaikuttaa kyllä vähän mustamaalausuritykseltä kun kaikki ei mennyt niin kuin asiakas haluaisi, varsinkin kun ei kehdata ees avata mikä meni pieleen.

Ja eikai täysin samasta tuotteesta ole olemassa mitään "karvalakkimalleja" vai mitä tässä yritetään sanoa? Se että johonkin erikoisempaan tuotteeseen on saatavilla setti johon kuuluu enemmän jotain lisäosia ei tarkoita että myyty tuote olisi sama.

Se että maksaako jotkut kengät 40€ verkkokaupassa ja 60€ liikkeessä niin ihan mielelläni maksan sen parikymppiä ekstraa siitä että pystyn sovittamaan niitä jalkaan ennen ostopäätöstä. Pitäähän ne tilat jollain kustantaa. Se että joku tilaa XXL:n verkkokaupasta vaikka muualta saisi halvemmalla on sit ihan omaa hölmöyttä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 037
Eniten ihmetyttää tuossa kaupassa, että vaikka nimessä on XXL niin tuotteiden koissa ei välttämättä sitä XXL:ää sitten ole. Sukkia on samaa mallia koko seinä ja loppuvat kokoon 45 tai 46...
Kaipa tuon nimen takia voi pieni osa mainoksiin vähemmän keskittyvästä asiakaskunnasta jättää saapumatta luullessaan lihavien vaatekaupaksi. :hmm:
 

Limainen setämies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.04.2019
Viestejä
125
Sijoittajana mietin että halvalla saisi XXLn osakkeita. Mutta veikkaan ettei se nouse.

XXL on ihan hyvä mesta periaatteessa, mutta se ei ole varsinainen hintakilpailija sen hehkuttavista mainoslehdistä huolimatta. Tämä kumpuaa epävarmuudesta haluta olla joka alueen ässä, vaikkei se ole mahdollista. Hinnat ovat yleensä normitasolla erikoisliikkeiden, siis toisin sanoen pienempien kanssa, mutta ajottain kampanja tai yksittäinen alennus voi yllättää ja saa halvalla laatumerkin. XXL ei myy juurikaan halppistavaraa vaan laatu on yksi lähtökohta. Heillä on kieltämättä hyvä politiikka sen suhteen että tuotetta saa kokeilla pitkään ja vaihtaa silti toiseen, mutta sitä markkinoidaan hämäävästi "100 % tyytyväisyystakuuna" kuten kirjoitin toiseen ketjuun. Ei minusta hyvä tuollainen liioittelu kun tuon pitäisi edellyttää ehdottomasti suoraa rahojen palautustakin. Yhtenä hyvänä puolena taas on kuluton laskulla tilaamisen mahdollisuus ja aika kattavat tuotetiedot netissä.

Mistä en pidä XXL:ssä on heidän asiakaspalvelunsa laatu ja liikkeiden hieman hifistelevä tyyli. Suomalainen haluaa kävellä rennon rempseään kauppaan, olen aika varma tästä. En tiedä johtuuko sisustuksesta vaiko henkilökunnasta, muttei ole jotenkin rento tunnelma kaupassa vaan ennemminkin sellainen että kytätään kun väärässä oleva paha asiakas taas kyylää tavaroita. Kallistun siihen ettei henkilökunta ole ammattitaitoista ja sitä tosiaan jostain syystä parveilee enemmän kuin asiakkaita. Tietoa voi heillä tuotteista olla, mutta on oikeasti tärkeämpi olla vaan lämminhenkinen ja asiakaslähtöinen kuin tietää kaikesta sanoisin minä. Se että kysellään toistuvasti tarvitseeko apua ei ole vielä lämminhenkisyyttä, vaan ennemminkin turhanpäiväistä.

Vaikea sanoa pärjääkö vaiko eikö jatkossa, mutta parantaisin noita epäkohtia ripeästi ennen kosahdusta. Ei mitään liikettä vastaan, muttei oikeastaan puolestakaan. Harvoin tosin sitä ihastuu noihin jättipuljuihin, se on yhtälönä hankala.
XXLn kiteytyy sanonta: "Jack of all trades. Master of none."

Onhan siellä kaikkea, mutta se miljöö on jotenkin stressaava ja ahdistava.

Eikös konkurssivaarassa olevasta firmasta ole juurikin valttia ostaa laskulla, tai vaihtoehtoisesti luottokortilla? Klarnan lasku on kätevä ja kuluton maksutapa. Jos palautat tuotteen tai osan niistä, ilmoitat vain Klarnan sivuilla palautuksesta ja jäät odottelemaan uutta laskua. Tunteisiin tietysti voi mennä, jos Klarna ei suostu lähettämään laskulla luottotietojen ollessa kuralla.

XXL:stä löytyy myös hyviä alennusprosentteja, kun tarpeidensa mukaan penkoo. Mainoskirjeissä tuntuu olevan viikosta toiseen samat lenkkarit, fleecet ja alemman keskikastin fatbiket.
Nämä pyörät ei ainakaan minussa herätä mitään omistamisenhaluja. En tiedä mihinkä ne paremmat pyörät on jemmattu. Onko niitä edes olemassa?

Klarnaa en suostu käyttämään. Jos ei tilisiirto tai paypal kelpaa. Niin pitäkööt tunkkinsa. En niin HC-materialisti ole, että jotain Klarnaa vielä tarvitsisin.

Varmasti löytyy hyviä alennuksia. Itselle riittää kirppiksen rievut. Jos ei kelpaa porukkalenkeille näillä rytkyillä. Niin pitäkööt tunkkinsa. :)
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 797
Erätukulla ollessani töissä oli kyllä vakio, että uusikin tuote tuli suoraan "alehinnalla" myyntiin.

XXL:ään en hakenut töihin, kun konsepti ei oikein miellyttänyt ja alaan liittyy niin paljon perseilyä.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 751
XXL on ihan hyvä mesta periaatteessa, mutta se ei ole varsinainen hintakilpailija sen hehkuttavista mainoslehdistä huolimatta. Tämä kumpuaa epävarmuudesta haluta olla joka alueen ässä, vaikkei se ole mahdollista. Hinnat ovat yleensä normitasolla erikoisliikkeiden, siis toisin sanoen pienempien kanssa, mutta ajottain kampanja tai yksittäinen alennus voi yllättää ja saa halvalla laatumerkin. XXL ei myy juurikaan halppistavaraa vaan laatu on yksi lähtökohta. Heillä on kieltämättä hyvä politiikka sen suhteen että tuotetta saa kokeilla pitkään ja vaihtaa silti toiseen, mutta sitä markkinoidaan hämäävästi "100 % tyytyväisyystakuuna" kuten kirjoitin toiseen ketjuun. Ei minusta hyvä tuollainen liioittelu kun tuon pitäisi edellyttää ehdottomasti suoraa rahojen palautustakin. Yhtenä hyvänä puolena taas on kuluton laskulla tilaamisen mahdollisuus ja aika kattavat tuotetiedot netissä.

Mistä en pidä XXL:ssä on heidän asiakaspalvelunsa laatu ja liikkeiden hieman hifistelevä tyyli. Suomalainen haluaa kävellä rennon rempseään kauppaan, olen aika varma tästä. En tiedä johtuuko sisustuksesta vaiko henkilökunnasta, muttei ole jotenkin rento tunnelma kaupassa vaan ennemminkin sellainen että kytätään kun väärässä oleva paha asiakas taas kyylää tavaroita. Kallistun siihen ettei henkilökunta ole ammattitaitoista ja sitä tosiaan jostain syystä parveilee enemmän kuin asiakkaita. Tietoa voi heillä tuotteista olla, mutta on oikeasti tärkeämpi olla vaan lämminhenkinen ja asiakaslähtöinen kuin tietää kaikesta sanoisin minä. Se että kysellään toistuvasti tarvitseeko apua ei ole vielä lämminhenkisyyttä, vaan ennemminkin turhanpäiväistä.

Vaikea sanoa pärjääkö vaiko eikö jatkossa, mutta parantaisin noita epäkohtia ripeästi ennen kosahdusta. Ei mitään liikettä vastaan, muttei oikeastaan puolestakaan. Harvoin tosin sitä ihastuu noihin jättipuljuihin, se on yhtälönä hankala.
Varmaan sitten riippuu tuo palvelun taso ihan kapungista/myyjistä, mutta ainakin oman kaupungin XXL:ssä olen aina saanut erittäin ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua. Se, mistä itse en ko. liikkeessä (ja oletettavasti koko ketjussa) en pidä, on myymälän layout. Eli semmoisesta IKEA/Giganttityyppisestä putkimaisesta sokkelosta mikä täytyy kävellä läpi alusta loppuun että pääsee kassoille. Ja silti vaikea hahmottaa mitä missäkin sijaitseeja onko tässä kaikki tämän tuoteryhmän tuotteet vai onko niitä jossain muuallakin. Tuosta käytäväideologiasta en ole koskaan pitänyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
381
Varmaan sitten riippuu tuo palvelun taso ihan kapungista/myyjistä, mutta ainakin oman kaupungin XXL:ssä olen aina saanut erittäin ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua. Se, mistä itse en ko. liikkeessä (ja oletettavasti koko ketjussa) en pidä, on myymälän layout. Eli semmoisesta IKEA/Giganttityyppisestä putkimaisesta sokkelosta mikä täytyy kävellä läpi alusta loppuun että pääsee kassoille. Ja silti vaikea hahmottaa mitä missäkin sijaitseeja onko tässä kaikki tämän tuoteryhmän tuotteet vai onko niitä jossain muuallakin. Tuosta käytäväideologiasta en ole koskaan pitänyt.
Tuli muuten Honkkareihinkin sama "sokkelo" tyyli (tai ainakin lähi Honkkariin, missä olen käynyt). Eli joutuu kävelemään kaikkien osastojen läpi että pääsee kassalle. No, Honkkari on nyt muutenkin nykyään sellainen "romukauppa" ettei tarvitse sen puolestakaan siellä käydä..
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Onhan siellä kaikkea, mutta se miljöö on jotenkin stressaava ja ahdistava.
Aika jännä näkemys. Minun mielestäni XXL on paras urheilutarvikekauppa mitä on olemassa. Siellä on paljon valikoimaa ja tuotteita pääsee testaamaan ongelmitta. Hinnat ovat kautta linjan yleensä edullisempia kuin jossakin Intersportissa ja verkkokauppakin on ihan ok. Mainoskampanjoissa ylistetään tarjouksia hieman liikaa ja siitä XXL on saanut moitteitakin, kun ei niissä ole aina mitään tarjousta normihintoihin verrattuna, mutta se nyt on hyvin pieni ongelma, varsinkin kun siellä on seassa useimmiten ihan oikeastikin kohtuullisia tarjouksia.

Se on totta, että erikoisliikkeissä on paikoin laadukkaampia yksittäistuotteita, mutta ei XXL yritä ollakaan mikään "erikoisliike", vaan urheilu- ja vapaa-ajantarvikkeiden supermarketti. Jos jotakuta häiritsee se, että myyjä moikkaa vastaantullessa ja kysyy että tarvitsetko apua, niin kyllä se ongelma on 100% siellä asiakkaan puolella.

Olisi todella harmi jos XXL menisi jossakin vaiheessa nurin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Erätukulla ollessani töissä oli kyllä vakio, että uusikin tuote tuli suoraan "alehinnalla" myyntiin.
Ketään syyttämättä, mutta eikös tuossa pitäisi jo työntekijänkin moraalin sanoa jotain? Kyllähän se olisi kaikkien etu kun tuo saataisiin korjattua. Siinä mielessä helppo ymmärtää ettei yksittäinen firma oikein voi taistella tuota kusettamista vastaan jos muut kusettaa tuolla tyylillä kun niin moneen tuo kuitenkin uppoaa. Tosin luulisi, että firmojen olisi kannattavaa hankkia kilpailijoilleen huonoa mainetta ja sakkoja.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 797
Minä sanoin asiakkaalle suoraan kysyttäessä, että onko ollut tuolla hinnalla ollenkaan. Kertaakaan en valehdellut tai edes liioitellut tuotteiden hyvyyttä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
610
XXL ihan ok liike kunhan ei "koskaan" osta sillä normaalihinnalla vaan odottelee aina viikkotarjouksia. Tietysti jos tuotteen on pakko saada heti, niin asia erikseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 001
Erätukulla ollessani töissä oli kyllä vakio, että uusikin tuote tuli suoraan "alehinnalla" myyntiin.

XXL:ään en hakenut töihin, kun konsepti ei oikein miellyttänyt ja alaan liittyy niin paljon perseilyä.
Mites sen Erätukun kävikään?


Ei ehkä olisi pitänyt heti alennusmyydä niitä uusiakaan tuotteita.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 797
Kyllähän minä sen kohtalon tiedän ja myös sen etten voinut käytäntöihin vaikuttaa.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 683
Onhan tuo XXL erikoinen pulju, paljon kamaa, mutta vähän ostettavaa ainakin omalla kohdalla. Perustreenivaatteet löytää kyllä ja kiitosta esim. H/H -takkien valikoimasta, mutta muuten aika kehnoa esim. kenkäosasto, ei ole kertaakaan ollut edes etäisesti haluttavia treeni- tai kasuaalitennareita tarjolla.

Yhden fillarin ostin aikoinaan ’alesta puoleen hintaan’, liekö montaa päivää normihinnalla edes olleen kaupan, mutta oli ehkä satkun halvempi kuin vastaavilla osilla olevat vastaavat muualla kun oli alessa. Parin vuoden ilmaiset huollot oli hyvä homma.

Eniten vituttanut myymälöiden hautausmaafiilis, rönsyävä tavaroiden esillelaitto, valikoiman erikoisuus -> tuntuu, että valmistajien parhaita kamoja ei edes haluta tarjota vaan vedetään perusbulkilla, kenties ostavat jotain jäännöseriä tms. Ja sitten tietysti viikkotarjousten surkeus, 99% paskaa kamaa jotakuinkin normaalilla hinnalla mitä saa muualta halvemmalta ja ehkä uudempaa malliakin. Bonusta hyväperseisistä myyjäneidoista joilla on tapana pitää joogapantseja.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 802
XXL:n isoin ongelma on ne "tarjoukset".

Kun ihminen on useamman kerran lukenut niistä huippu tarjouksista, siitä mainoksen kannesta tai sähköpostin otsikosta, miten nyt -50%....

... ja kun sen tarjouskuvaston avaa, niin suurin osa siinä olevista tuotteista ei edes ole tarjouksessa ja lopulta löyty se yksi -50% tarjous, joka on jotku 10€ rantasandaalit tai muuta roskaa, mitä saa muutenkin tuohon hintaan.

Sitten ne 20% alennukset on jotain toppahousuja, joihin on lyöty lähtöhinnaksi 199€.... Ja nopealla googlauksella löytyy vastaavia housuja 120€:lla. Täysin samoja housuja ei toki löydy, kun XXL nimetyttää ne tuotteet tehtaalla uudella nimellä ja niihin lisätään joku neppari johonkin tai poistetaan joku vetoketju.

Eli siis kusetustahan tuo aika pitkälti on, joten ei tuolla kovin pitkälle pääse... Kun tämän on muutamaan kertaan todennut, niin ei tämän paikan tarjoukset paljoa kiinnosta.

Muiden kuin vaatteiden puolestahan XXL:llä on välillä ihan asiallisia alennuksia. Nyt tosin kun suksia katselin tästä XXL nyt on pakko kampanjasta, niin samoilla hinnoilla muutkin myivät.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
93
Ja tämä esimerkki todistaa mitä? Ei yhtään mitään.

Tämä esimerkki todistaa tasan sen, että näitä XXLn HÅǵfóŕś merkkejä ei löydy kuin XXLstä. Vaikea vertailla hintoja.

Tämän olisi luullut olevan selvää ilman että minun piti hakata näppäimistöä ???
Etpä ole kovin paljoa viitsinyt hakata. Haku "Lundhags Håkken" antaa googlessa 19600 tulosta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 480
Viestejä
4 163 681
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom