Moikka. Tulivat kyllä, nopea oli toimitus. Olen just Espanjassa reissussa yksin ja tullut käytettyä laseja täällä aika paljon, toki myös ennen tätä suomessa... Juuri alkamassa Netflixiä katsomaan niillä .
Käyttökokemukset:
Kahdenlaisia arviot. Tämä on varmasti totta, toiset ovat erittäin tyytyväisiä ja toiset kaipaisi pieniä parannuksia muutamaan pieneen asiaan.
Mobiili käyttäminen. Itsellä Samsung s22 ja toimii moitteetta. Lasit luonnollisesti käyttää puhelimen akkua, joten käyttöaika puhelimen akusta riippuvainen. En nyt osaa tarkasti sanoa miten pitkään kestää, minun s22 akku jo "kulahtanut", mutta 1-2 elokuvaa pystyy katsomaan.
--> Mobiilissa ärsyttävin ominaisuus luonnollisesti, kun joudut pitämään myös puhelimen näytön auki (elokuva pyörii myös puhelimen näytöllä samaan aikaan). Et voi siis sulkea puhelimen näyttöä kun katsot -> luonnollisesti syö myös enemmän puhelimen akkua.
Beam -> Uskoisin, että 2 elokuvaa akku riittää. Beam kuumenee suht helposti -> ei niin kuuma etteikö pystyisi käsittelemään, mutta varmasti yksi ratkaistava asia tulevaisuuden Beamissa, koska kuumeneminen varmasti syö akun käyttöikää (oma mielipide).
REUNOJEN PEHMEYDET. Tämä on totta, niissä on pehmeyttä Kuvassa, mitä paremmin istutat ne päähäsi, sitä vähemmän pehmeyttä on... osittain pehmeys johtuu jos lasit eivät ole kunnolla säädetty tai et aseta niitä tarpeeksi napakasti nenälle.. Tämä on vaikea kysymys ja tähän ei pysty antamaan yksilöllistä vastausta, toisia ei haittaa ja toiset ei voi sietää... Itse pystyn elämään, ei ole niin suuri haitta -> kunhan asettaa napakasti ne.
1080 -> Itse toivoisin ehkä eniten uusista laseista kuvanlaadun parantamista.. Mielestäni yksi oleellisin asia -> edelleenkin pystyn elämään asian kanssa, koska todennäköisesti vie 3-5 vuotta ennen kuin parempia/tarkempia kuvanlaadulla olevia laseja saadaan. Vaatii myös akkujen keston pidentymistä silloin, koska parempi teho syö varmasti enemmän akkua...
Johto asiat ->
Beam lataus-> kuten varmaan olet lukenut kaikki usb-c latausjohdot eivät toimi. So far, olen tullut siihen tulokseen, että Beam lataus ei onnistu USB pistoke - USB-c pää vaan on oltava USB-c pistoke - USB-c pää, eli molemmissa päissä usb-c .. ei siis ongelma, mutta ärsyttää kun huomasin tämän vasta espanjassa ja en ottanut kuin puhelimen USB pistoke - USB-c pää mukaan -> ei pysty Beamiä käyttää .. Minulla on onneksi läppäri, jossa USB-c liitäntä, niin siitä pystyn tod.näk. lataamaan Beamin.
Beam:Iin pystyy lataamaan sovelluksia eri sovellus kirjastojen kautta. Ei kuitenkaan google play storen, ei ainakaan tällä hetkellä tue sitä. Pystyy kuitenkin YouTube etc. käyttämään eri kirjastojen/sovellusten kautta
AR toiminta puhelimella
-> Toimii, mutta siellä ei tällä hetkellä pysty lataamaan lisää sovelluksia (koskee suomalaisia), koska sovellus kirjasto/store ei "vissiin" toimi suomessa.. eli siellä olevia sovelluksia ei suomen "verkkotunnuksilla" näe. Tästä samasta ongelmasta oli kysymys reddit:ssä yhdellä kanadalaisella ja Xreal oli vastannut ja sanoi että he miettivät miten asian voisi kiertää -> asiasta aikaa, enkä päässyt näkemään miten mahdollisesti ovat asian ratkaisseet... laitoin asiasta kysymyksen Discord xreal yhteisöön, mutta eivät vissiin ole vastanneet.. Täytyy ottaa heihin suoraan yhteyttä. En ole jaksanut asian kanssa kiirehtiä, koska ei tässä vaiheessa niin oleellinen minulla.
Tietokoneella/läppärillä en ole vielä testannut.
Mainitsit 3dot tuossa aikaisemmassa viestiketjussa. Nyt on julkaistu uudet lasit Xreal Air 2 Pro Ultra, joissa 6dot mahdollisuus. Suositellaan erityisesti kehittäjille, mutta jos siitä hyötyä kuluttaja näkökulmasta niin miksei.. muistaakseni hintaero noin 50-70 euroa.
Itse en ymmärrä tuota 3dot vr 6dot asiaa, eli jos pystyt helposti minua valaisemaan mitä se kuluttajalla tarkoittaa, olisin kiitollinen.
Loppu kaneetti:
Jäi varmasti monta asiaa mainitsematta, mutta nämä on varmasti yhdet parhaimmista markkinoilla. Monen asian pitää kehittyä, jotta vastaisi nykyajan vaatimuksia, mutta se edellyttää varmaan asioita joita minä en välttämättä ymmärrä (lisää tehoja -> vaatii lisää akku kapasiteettia/tuuletusta)
Sanoisin, että jos tuo 1080 kuvanlaatu kelpaa, niin todennäköisesti soveltuu nykypäivänä sarjojen/elokuvien katseluun. Itse tosiaan käytän näitä paljon yksin matkustaessa -> siihen loistavat.
Jos haluaa paremmat, veikkaan että joutuu sen 3-5 vuotta odottamaan, vähintään.. Tulen kyllä itse paremmat hommaamaan kun ne joskus on saatavilla.
Ja softan suhteen kehittävät kokoajan, mutta nämä vie yleensä vähintään 6 kk - 12 kk ennen kuin aina uusia parannuksia softaan tulee.
Liity discordin Xreal yhteisöön. Siellä julkaisevat kaikista uusista asioista ja vastailevat ihmisten kysymyksiin / kehityksiin.. lisäksi monet käyttäjät laittavat sinne uusia tapoja miten ovat pystyneet laitetta käyttämään jos joku ongelma ollut...
Pasi