Xreal Air 2 Pro + Beam

Liittynyt
11.01.2021
Viestejä
41
Kysyinsin onko kukaan suomessa päässyt testaamaan kyseisiä laseja tai omistaako? Itselle pitäisi olla tällä viikolla lasit tulossa, mutta kokemusta tuotteesta ei ole.

- Eniten kiinnostaisi tuo monipöytä työtilan toimivuus
- Elokuvien etc. katselu

Softat puhelimeen jo ladattu ja windows:iin pitäisi olla "lähiaikoina" softa tulossa. Beta softaa pääsee jo testaamaan halutessaan.

Linkki valmistajan sivuille:
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Kysyinsin onko kukaan suomessa päässyt testaamaan kyseisiä laseja tai omistaako? Itselle pitäisi olla tällä viikolla lasit tulossa, mutta kokemusta tuotteesta ei ole.

- Eniten kiinnostaisi tuo monipöytä työtilan toimivuus
- Elokuvien etc. katselu

Softat puhelimeen jo ladattu ja windows:iin pitäisi olla "lähiaikoina" softa tulossa. Beta softaa pääsee jo testaamaan halutessaan.

Linkki valmistajan sivuille:
Oon itsekkin noita ja etenkin rokid maxia katsellut joista löytyy vielä silmälasien käyttäjille vahvuus säätö. Luulen että suurin ongelma on ettei noita saa tilattua esim. Amazon.de vaan suoraan kiinasta tai amazon.com johon verot päälle. Laitahan kokemuksia tänne kun lasit saat. Oon noita leffalaseiksi silloin katsellut kun itse ainakin saisin samsungin puhelimen niihin yhdistettyä. Mitä tubesta katson kokemuksia niin kyllähän noi jo on aika kehittyneitä mutta vaas 1080p micro oled näyttö sanotaan vähän heikkoudeksi/ ainoastaan 3 dof.
 
Liittynyt
11.01.2021
Viestejä
41
Oon itsekkin noita ja etenkin rokid maxia katsellut joista löytyy vielä silmälasien käyttäjille vahvuus säätö. Luulen että suurin ongelma on ettei noita saa tilattua esim. Amazon.de vaan suoraan kiinasta tai amazon.com johon verot päälle. Laitahan kokemuksia tänne kun lasit saat. Oon noita leffalaseiksi silloin katsellut kun itse ainakin saisin samsungin puhelimen niihin yhdistettyä. Mitä tubesta katson kokemuksia niin kyllähän noi jo on aika kehittyneitä mutta vaas 1080p micro oled näyttö sanotaan vähän heikkoudeksi/ ainoastaan 3 dof.

Juu, täytyy laittaa fiiliksiä kun saa sisään ajettua.

Itse tilasin Ebayn kautta Japanista :). Piti varmistaa englannin kielen mahdollisuus ennen tilausta ;).

Olin Xreal:Iin yhteydessä ennen tilausta ja kertoi, että he ovat ottamassa käyttöön amazon.de, josta näitä voisi tilata esim. Suomeen. Tiedä sitten milloin se tarkalleen ottaen tapahtuu .

Eikös näihinkin saa linssit vahvuuksilla, muistelisin.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Juu, täytyy laittaa fiiliksiä kun saa sisään ajettua.

Itse tilasin Ebayn kautta Japanista :). Piti varmistaa englannin kielen mahdollisuus ennen tilausta ;).

Olin Xreal:Iin yhteydessä ennen tilausta ja kertoi, että he ovat ottamassa käyttöön amazon.de, josta näitä voisi tilata esim. Suomeen. Tiedä sitten milloin se tarkalleen ottaen tapahtuu .

Eikös näihinkin saa linssit vahvuuksilla, muistelisin.
Juu kyllähän niihin varmaan saa tetettyä kanssa linssit...taitaa se aihio tulls mukana jonka vie optikolle. Noissa rokideissa on vaan se säätökiekko itse laseissa niin saa vasen/ oikea silmä säädettyä vahvuudet suoraan.

Hyvä jos olis tulossa noita aireja amazon.de
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
242
Itse tilasin Ebayn kautta Japanista :). Piti varmistaa englannin kielen mahdollisuus ennen tilausta ;).

Olin Xreal:Iin yhteydessä ennen tilausta ja kertoi, että he ovat ottamassa käyttöön amazon.de, josta näitä voisi tilata esim. Suomeen. Tiedä sitten milloin se tarkalleen ottaen tapahtuu .
Joko ovat tulleet ja onko kokemuksia. Nyt saatavilla amazon.de:n kautta ja olen kovasti pyöritellyt sormea tilausnapin päällä. Vähän kahtalaisia tuntuu olevan arviot, toiset kehuvat taivaisiin ja osa valittelee että ruudun reunat jäävät pehmeiksi.
 
Liittynyt
11.01.2021
Viestejä
41
Moikka. Tulivat kyllä, nopea oli toimitus. Olen just Espanjassa reissussa yksin ja tullut käytettyä laseja täällä aika paljon, toki myös ennen tätä suomessa... Juuri alkamassa Netflixiä katsomaan niillä .

Käyttökokemukset:
Kahdenlaisia arviot. Tämä on varmasti totta, toiset ovat erittäin tyytyväisiä ja toiset kaipaisi pieniä parannuksia muutamaan pieneen asiaan.

Mobiili käyttäminen. Itsellä Samsung s22 ja toimii moitteetta. Lasit luonnollisesti käyttää puhelimen akkua, joten käyttöaika puhelimen akusta riippuvainen. En nyt osaa tarkasti sanoa miten pitkään kestää, minun s22 akku jo "kulahtanut", mutta 1-2 elokuvaa pystyy katsomaan.
--> Mobiilissa ärsyttävin ominaisuus luonnollisesti, kun joudut pitämään myös puhelimen näytön auki (elokuva pyörii myös puhelimen näytöllä samaan aikaan). Et voi siis sulkea puhelimen näyttöä kun katsot -> luonnollisesti syö myös enemmän puhelimen akkua.

Beam -> Uskoisin, että 2 elokuvaa akku riittää. Beam kuumenee suht helposti -> ei niin kuuma etteikö pystyisi käsittelemään, mutta varmasti yksi ratkaistava asia tulevaisuuden Beamissa, koska kuumeneminen varmasti syö akun käyttöikää (oma mielipide).

REUNOJEN PEHMEYDET. Tämä on totta, niissä on pehmeyttä Kuvassa, mitä paremmin istutat ne päähäsi, sitä vähemmän pehmeyttä on... osittain pehmeys johtuu jos lasit eivät ole kunnolla säädetty tai et aseta niitä tarpeeksi napakasti nenälle.. Tämä on vaikea kysymys ja tähän ei pysty antamaan yksilöllistä vastausta, toisia ei haittaa ja toiset ei voi sietää... Itse pystyn elämään, ei ole niin suuri haitta -> kunhan asettaa napakasti ne.

1080 -> Itse toivoisin ehkä eniten uusista laseista kuvanlaadun parantamista.. Mielestäni yksi oleellisin asia -> edelleenkin pystyn elämään asian kanssa, koska todennäköisesti vie 3-5 vuotta ennen kuin parempia/tarkempia kuvanlaadulla olevia laseja saadaan. Vaatii myös akkujen keston pidentymistä silloin, koska parempi teho syö varmasti enemmän akkua...

Johto asiat ->
Beam lataus-> kuten varmaan olet lukenut kaikki usb-c latausjohdot eivät toimi. So far, olen tullut siihen tulokseen, että Beam lataus ei onnistu USB pistoke - USB-c pää vaan on oltava USB-c pistoke - USB-c pää, eli molemmissa päissä usb-c .. ei siis ongelma, mutta ärsyttää kun huomasin tämän vasta espanjassa ja en ottanut kuin puhelimen USB pistoke - USB-c pää mukaan -> ei pysty Beamiä käyttää .. Minulla on onneksi läppäri, jossa USB-c liitäntä, niin siitä pystyn tod.näk. lataamaan Beamin.

Beam:Iin pystyy lataamaan sovelluksia eri sovellus kirjastojen kautta. Ei kuitenkaan google play storen, ei ainakaan tällä hetkellä tue sitä. Pystyy kuitenkin YouTube etc. käyttämään eri kirjastojen/sovellusten kautta

AR toiminta puhelimella
-> Toimii, mutta siellä ei tällä hetkellä pysty lataamaan lisää sovelluksia (koskee suomalaisia), koska sovellus kirjasto/store ei "vissiin" toimi suomessa.. eli siellä olevia sovelluksia ei suomen "verkkotunnuksilla" näe. Tästä samasta ongelmasta oli kysymys reddit:ssä yhdellä kanadalaisella ja Xreal oli vastannut ja sanoi että he miettivät miten asian voisi kiertää -> asiasta aikaa, enkä päässyt näkemään miten mahdollisesti ovat asian ratkaisseet... laitoin asiasta kysymyksen Discord xreal yhteisöön, mutta eivät vissiin ole vastanneet.. Täytyy ottaa heihin suoraan yhteyttä. En ole jaksanut asian kanssa kiirehtiä, koska ei tässä vaiheessa niin oleellinen minulla.

Tietokoneella/läppärillä en ole vielä testannut.

Mainitsit 3dot tuossa aikaisemmassa viestiketjussa. Nyt on julkaistu uudet lasit Xreal Air 2 Pro Ultra, joissa 6dot mahdollisuus. Suositellaan erityisesti kehittäjille, mutta jos siitä hyötyä kuluttaja näkökulmasta niin miksei.. muistaakseni hintaero noin 50-70 euroa.

Itse en ymmärrä tuota 3dot vr 6dot asiaa, eli jos pystyt helposti minua valaisemaan mitä se kuluttajalla tarkoittaa, olisin kiitollinen.

Loppu kaneetti:
Jäi varmasti monta asiaa mainitsematta, mutta nämä on varmasti yhdet parhaimmista markkinoilla. Monen asian pitää kehittyä, jotta vastaisi nykyajan vaatimuksia, mutta se edellyttää varmaan asioita joita minä en välttämättä ymmärrä (lisää tehoja -> vaatii lisää akku kapasiteettia/tuuletusta)

Sanoisin, että jos tuo 1080 kuvanlaatu kelpaa, niin todennäköisesti soveltuu nykypäivänä sarjojen/elokuvien katseluun. Itse tosiaan käytän näitä paljon yksin matkustaessa -> siihen loistavat.

Jos haluaa paremmat, veikkaan että joutuu sen 3-5 vuotta odottamaan, vähintään.. Tulen kyllä itse paremmat hommaamaan kun ne joskus on saatavilla.

Ja softan suhteen kehittävät kokoajan, mutta nämä vie yleensä vähintään 6 kk - 12 kk ennen kuin aina uusia parannuksia softaan tulee.

Liity discordin Xreal yhteisöön. Siellä julkaisevat kaikista uusista asioista ja vastailevat ihmisten kysymyksiin / kehityksiin.. lisäksi monet käyttäjät laittavat sinne uusia tapoja miten ovat pystyneet laitetta käyttämään jos joku ongelma ollut...

Pasi
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
242
Kiitos, tässähän oli tosi paljon uutta ja hyvää infoa. Itselle pääkäyttö olisi Samsung Flip 5 tai iPad Pro viihdekäytössä ja toivetila on, että myös Windows 11 -koneessa tällä pystyisi jonkin verran tekemään töitä reissussa. Ilmeisesti Windows -tuki on kehnompi kuin Maceille, mutta jotenkin olemassa.

Beamin hankintaa olen miettinyt, että tarvitseeko sitä oikeasti vaiko ei. Reilu 100 euroa tuosta tuntuu järeältä, etenkin kun uskon, että tulen jakamaan sisällöt aina suoraan laitteilta.
 
Liittynyt
14.09.2019
Viestejä
35
Moikka. Tulivat kyllä, nopea oli toimitus. Olen just Espanjassa reissussa yksin ja tullut käytettyä laseja täällä aika paljon, toki myös ennen tätä suomessa... Juuri alkamassa Netflixiä katsomaan niillä .

Käyttökokemukset:
.......
Nyt, kun lasit ovat olleet taloudessa pidempään, niin millaisia mietteitä? Minua alkanut kovasti kiinnostamaan näiden Air2 Pro hankinta. Käyttö olisis satunnainen SteamDeck, Dex ja toimistolla monitorina, kun siellä käydessä näytölliset paikat on varattuina. Eli matkanäyttö luurille,steamdeckille ja työ-suunnittelukoneelle. En ole varma tarvitsenko Beamia, kun sen puolesta ja vastaan mielipiteet niin jyrkkiä ja useimmilla plussat ja miinukset menee ristiin toisen käyttäjän mielipiteisiin. Pro Malli kiinnostaa tuon "sisäänrakennetun" shade ominaisuuden takia. Ei pitäisi olla tarvetta sille clip-on taustablokkerille.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
242
Nyt, kun lasit ovat olleet taloudessa pidempään, niin millaisia mietteitä? Minua alkanut kovasti kiinnostamaan näiden Air2 Pro hankinta. Käyttö olisis satunnainen SteamDeck, Dex ja toimistolla monitorina, kun siellä käydessä näytölliset paikat on varattuina. Eli matkanäyttö luurille,steamdeckille ja työ-suunnittelukoneelle. En ole varma tarvitsenko Beamia, kun sen puolesta ja vastaan mielipiteet niin jyrkkiä ja useimmilla plussat ja miinukset menee ristiin toisen käyttäjän mielipiteisiin. Pro Malli kiinnostaa tuon "sisäänrakennetun" shade ominaisuuden takia. Ei pitäisi olla tarvetta sille clip-on taustablokkerille.
Itsellä ollut Air Pro 2:t nyt pari kuukautta. Omiin silmiin ja pään muotoon osuu erittäin hyvin itselleni. Olen ymmärtänyt että joillekin jää erityisesti kuvan reunat sumeiksi, joka työpöytäkäytössä voi ärsyttää.

Monitorina olen käyttänyt lähinnä satunnaisesti ja siinä toimii kohtuullisesti, mutta usein kyllä käytän mieluummin suoraan läppärin näyttöä. Ehkä pitäisi tota enemmän käyttää, jotta siihen saisi kunnon tuntuman.

Beamia en ottanut, isoin tarve olis sille, että saisi samaan aikaan ladattua puhelinta kun käyttää laseja puhelimen kanssa.

Ylivoimaisesti suurin käyttö itselläni on viihdekäyttö puhelimen kanssa junassa ja lentokoneessa, joissa on jo kymmeniä tunteja tullut noi päässä istuttua. Toimii erittäin hyvin ja eristää itsensä sopivasti muista, mutta ei kuitenkaan niin rajusti kuin vaikka Quest 2:t päässä, jotka olivat yleisissä tiloissa aika ahdistavat.

Pro-mallit ottaisin ehdottomasti, tuo säädettävä lasien tummennus toimii hyvin, ainoastaan valoisissa tiloissa on käynyt mielessä, että pitäisikö laittaa ne mekaaniset esteet tilalle, mutta en ole sitä tehnyt.

Puhelimena Samsung Flip 5. Harmittaa, ettei ole DEX -tukea, työkaverin DEX-laitteeseen noi lasit sujahtaa vielä paremmin.
 
Liittynyt
14.09.2019
Viestejä
35
Itsellä ollut Air Pro 2:t nyt pari kuukautta. Omiin silmiin ja pään muotoon osuu erittäin hyvin itselleni. Olen ymmärtänyt että joillekin jää erityisesti kuvan reunat sumeiksi, joka työpöytäkäytössä voi ärsyttää.

Monitorina olen käyttänyt lähinnä satunnaisesti ja siinä toimii kohtuullisesti, mutta usein kyllä käytän mieluummin suoraan läppärin näyttöä. Ehkä pitäisi tota enemmän käyttää, jotta siihen saisi kunnon tuntuman.

Beamia en ottanut, isoin tarve olis sille, että saisi samaan aikaan ladattua puhelinta kun käyttää laseja puhelimen kanssa.

Ylivoimaisesti suurin käyttö itselläni on viihdekäyttö puhelimen kanssa junassa ja lentokoneessa, joissa on jo kymmeniä tunteja tullut noi päässä istuttua. Toimii erittäin hyvin ja eristää itsensä sopivasti muista, mutta ei kuitenkaan niin rajusti kuin vaikka Quest 2:t päässä, jotka olivat yleisissä tiloissa aika ahdistavat.

Pro-mallit ottaisin ehdottomasti, tuo säädettävä lasien tummennus toimii hyvin, ainoastaan valoisissa tiloissa on käynyt mielessä, että pitäisikö laittaa ne mekaaniset esteet tilalle, mutta en ole sitä tehnyt.

Puhelimena Samsung Flip 5. Harmittaa, ettei ole DEX -tukea, työkaverin DEX-laitteeseen noi lasit sujahtaa vielä paremmin.
Itsellä Fold5, niin luontevasti pitäisi Dex toimia. Onko sulla Windows konetta? Oletko käyttänyt sitä Nebulan Beta äppiä. Sillä pitäisi ilmeisesti saada toteutua multinäyttökin.... Tämä hieman epäselvä, kun osassa lähteissä väittää, että tarvitsee Beamin ja toisissa, ettei sille ole tarvetta Tuon Beta Windows äpin kanssa.
Tämä sillä, etten näe itsellä järkeä Beamin ostoon, jos tuon saa hoidettua tuolla ja muuten käyttö olisi enemmän juurikin mobiilikäyttöä luurin ja Deck kanssa. Ainoastaan tuo toimistolla käydessä, jos näytölliset paikat on viety, olisi tarpeen tuo moninäyttötuki.
 
Liittynyt
11.01.2021
Viestejä
41
Nyt, kun lasit ovat olleet taloudessa pidempään, niin millaisia mietteitä? Minua alkanut kovasti kiinnostamaan näiden Air2 Pro hankinta. Käyttö olisis satunnainen SteamDeck, Dex ja toimistolla monitorina, kun siellä käydessä näytölliset paikat on varattuina. Eli matkanäyttö luurille,steamdeckille ja työ-suunnittelukoneelle. En ole varma tarvitsenko Beamia, kun sen puolesta ja vastaan mielipiteet niin jyrkkiä ja useimmilla plussat ja miinukset menee ristiin toisen käyttäjän mielipiteisiin. Pro Malli kiinnostaa tuon "sisäänrakennetun" shade ominaisuuden takia. Ei pitäisi olla tarvetta sille clip-on taustablokkerille
Laseja tulee itsellä pääsääntöisesti käytettyä matkustaessa. Aina kun tulee liikuttua juna, bussi tai lentokone, niin lasit on päässä. Se oli suurin käyttö tarkoitus itsellä laseja hankkiessa. Tähän tarkoitukseen erittäin mainiot. Ostin tosiaan myös Beamin ja olen siitä tyytyväinen, ilman sitä puhelimen akku kesto kyykkää pidemmillä reissuilla liian nopeasti... Yleensä lentokoneeseen mennessä lataan leffat/sarjat sekä puhelimeen että Beamiin, jotta molempia voi käyttää jos toisesta virta alkaa huveta.

Olen kyllä tietokoneeseenkin softan Ladannut, mutta ei ole tullut testattua, johtuu varmaan siitä, etten juuri pelejä pelaa.

Suurimmat Heikkoudet omasta mielestäni:
HD tarkkuus -> Seuraavat lasit saisi edustaa vielä tarkempaa kuvanlaatua.
AR ominaisuus (selitän mitä ymmärrän tästä;) -> Alkuun ei ollut mahdollista esim katsoa leffaa ja selata puhelimen näytöltä jotain muuta. Nyt tämä on ilmeisesti mahdollista, mutta AR "maailman" appista pitää muistaakseni ladata tähän jotain (en enää muistaa miten meni). Yllätys yllätys, kun tätä kokeilin aikanaan, niin Suomi kuuluu alueeseen jossa näitä sovelluksia ei tarjota (vähän kuin lasien appi pitää ladata valmistajan sivuilta kun Suomi ei kuulu tuettavaan alueeseen). Tästä en ole saanut aikaiseksi Discordissa esittää valmistajille kysymystä, että voisivatko tehdä asialle jotain, mahdollisesti voisivat, koska Kanadassa oli jollain sama ongelma ja olivat Reddissä vastanneet ja luvanneet keksiä jotain (tarkemmin en tuosta tiedä)

Summarum:
Lasit sopii parhaiten viihde käyttöön nykyisellään (elokuvat, lukeminen, ehkä myös pelaaminen, mutta en ole testannut). Tämä on se mihin tarkoitukseen itse lasit ostin. Uskon kyllä että kehitys potentiaalia tulee olemaan vielä paljon. Jos ja kun uusi malli tulee markkinoille, niin ostan ne, jos jokin ominaisuus selkeästi menee eteenpäin (esim. kuvanlaatu).
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
242
Itsellä Fold5, niin luontevasti pitäisi Dex toimia. Onko sulla Windows konetta? Oletko käyttänyt sitä Nebulan Beta äppiä. Sillä pitäisi ilmeisesti saada toteutua multinäyttökin.... Tämä hieman epäselvä, kun osassa lähteissä väittää, että tarvitsee Beamin ja toisissa, ettei sille ole tarvetta Tuon Beta Windows äpin kanssa.
Tämä sillä, etten näe itsellä järkeä Beamin ostoon, jos tuon saa hoidettua tuolla ja muuten käyttö olisi enemmän juurikin mobiilikäyttöä luurin ja Deck kanssa. Ainoastaan tuo toimistolla käydessä, jos näytölliset paikat on viety, olisi tarpeen tuo moninäyttötuki.
On Windows-kone, mutta en ole Nebula -appia siihen laittanut, käyttänyt suorana pelkkänä näyttönä. Nebulahan on aika beta ja työkoneeseen en noin epävirallista softaa halua enkä pysty asentamaan. Mutta ymmärtääkseni Nebulan Windows -softan kanssa Beamia ei tarvitse.

Kuten yllä mainittiin, lasit + puhelin syö viihdekäytössä aivan karmeasti virtaa. Siis paljon enemmän kuin mikään normaalikäyttö. Itse olen ratkaissut tämän pitämällä mukana magneettista powerbankkia, jolla puhelin pysyy virrassa pidemmätkin matkat / lennot.
 
Liittynyt
14.09.2019
Viestejä
35
Kiitoksia molemmille kokemuksista ja näkemyksistä. Erittäin todennäköiseti menee Air2Pro ostoon, kun Rokid ja Viture vaikuttaa vielä keskeneräisemmille. Niissä tosin olisi Diopter säätö, jolle tosin omalla kohdalla ei ole tarvetta.
Vahvasti myös kuulostaa, että ainakin alkuun pärjäisin ilman Beamiä vinkumaan vieressä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 758
Viestejä
4 205 854
Jäsenet
70 959
Uusin jäsen
Sallys

Hinta.fi

Ylös Bottom