Xiaomi Mi Robot Vacuum

Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
36
Hyviä kokemuksia tääläkin, reilu 100m2 yhdessä tasossa oleva kämppä puhdistuu 2x yhdellä latuksella, Ainoa moitittavuus on roboimurien yleisvika, eli mustat matot, niistä se ei tykkää, mutta sekin korjaantuu anturien teippaamisella. Softakin on ihan näppärä, varsinkin nyt kun sen saa enkuks. Muistaa vaan valita ton singaporen pannun, ni imuri osaa navigoidakin.
 

freekevin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
549
Mistä tätä saa halvimmalla ja ostaako uuden vai vanhan version?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 916
Gearbestista tilaile. Mä ottaisin edelleenkin ykkösversion omaan kotiin. Se moppikuvio olisi itselle tarpeeton. Tosin kakkonen nousee korkeampien esteiden päälle kuin ykkönen. Kakkosen puhelin appissa voi robotin käskeä kartalta siivoamaan halutun paikan. Ykkösellä ei voi, mutta tuo pitäis jossain vaiheessa tulla kyllä ykkösellekin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 916
Pitäis olla gw4 tai gw5 siinä warehouse kohdassa jotta lähtee eusta. Kaikissa tuotteissa ei ole eu toimitusmahdollisuutta. Johtuisko siitä ettei näy?
 

freekevin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
549
Pitäis olla gw4 tai gw5 siinä warehouse kohdassa jotta lähtee eusta. Kaikissa tuotteissa ei ole eu toimitusmahdollisuutta. Johtuisko siitä ettei näy?
Yön aikana oli ilmestynyt gw4 ja hinta pompsahti 270 - 370€ :vihellys:

Täytyy odotella ennen mahdollista ostoa että tippuu alle 300 sadan kerta on saanut melkein 250 kotiin asti aiemmin.
 

freekevin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
549
En jaksanut odotella enempää hintojen laskua. Tilasin Aliexpressistä 309 euroa lisätarvikkeilla eu varastosta.
Kysyin vielä myyjältä niin 3-vuoden takuu laitoksella.

Roomba 560 korjauksen hinnaksi olisi tullut ~170 euroa (li ion akku Suomesta 107 ja harjasosa 60 ebaysta)
Uuden 615 sarjan roomban saisi 229 amazonista.
 

freekevin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
549
En jaksanut odotella enempää hintojen laskua. Tilasin Aliexpressistä 309 euroa lisätarvikkeilla eu varastosta.
Kysyin vielä myyjältä niin 3-vuoden takuu laitoksella.

Roomba 560 korjauksen hinnaksi olisi tullut ~170 euroa (li ion akku Suomesta 107 ja harjasosa 60 ebaysta)
Uuden 615 sarjan roomban saisi 229 amazonista.
Perseelleen se meni. Myyjä otti yhteyttä ja sanoi, että pitäisi peruuttaa tilaus koska heillä ei ole euroopassa saldoa. Kysyin että miksi sivunne näyttää useita kymmeniä ympäri Eurooppaa, ei vaivautunut vastaamaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 916
No jopas nyt vaikuttaa hankalalta saada yksi imuri tänne. Itse tosiaan bongasin robotin gearbestin tarjouksesta johonkin 250€ hintaan jos oikein muistan. Siellä oli suoraan EU varastossa kamaa ja tuli perille nätisti. Toivottavasti löydät hyvän hintainen robon ja saat sen vihdoin kotiin.
 

freekevin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
549
Ei tästä tunnu tulevan yhtään mitään. Seuraava kauppias aliexpressissä ilmoitti että DHL ei suostu kuljettamaan akkuja Suomeen tai ruotsiin, joten ei heiltä osto onnistu. :beye:

Kai se pitää yrittää vielä kolmannelta myyjältä.

Gearbestista maksaa yli 70 euroa enemmän.

Edit. Nyt olikin taas ilmestynyt useampaan gearbestin eu varastoon halvempaan hintaan. 307 taisi tulla pikatoimitukselle ja vakuutukselle hintaa. Noissa eu varastoissa ei vaan ollut mitään lisähilkkeitä tarjolla mutta niitä voi tilailla yksitellen kiinasta ilman toimituskuluja.
 
Viimeksi muokattu:

freekevin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
549
Paljos voi varautua maksamaan tulleja kun näyttää siltä että gearbest lähettää 300 euron imurin UK:sta?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
233
Melkein pari tuntia tappelin wifi-asetusten kanssa.. Sain toimimaan jakamalla iphonesta verkon ja toisella (android) puhelimella ohjasin tuohon kiinni. Androidin sovelluksella kun testailin niin ei antanut valita koti-wifiä, ilmoitti ettei voi yhdistää julkiseen verkkoon. Tätä kun hetken googlaili niin löytyi tieto että vaatii wifi-verkolta wpa2 salauksen. Oma on tällä hetkellä wep, koska tykkään yksinkertaisesta salasanasta. Täytyy vaihtaa joku päivä niin saa kotiverkkoon kiinni :)

edit: siis 1st gen imuri. Gearbestin gw-5 (tsekki) varastosta 297€
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
233
Todettakoon nyt kun salauksen ja salasanan vaihdoin wpa2-muotoiseksi niin kivuttomasti onnistui yhdistäminen wifiin :) Ja yli 8 merkkiä pitkä salasana nyt. Aiempi oli 5 merkkiä ja ihan sanakirjasta löytyvä.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
363
Katselin, että GearBest myy ykkösversiota tällä hetkellä ~279 euron hintaan Euroopan varastosta. Lisäksi postikulut ~4,50 euroa ja kuljetusvakuutus 6,40e. Eilen saman laitteen olisi saanut muutaman kympin halvemmalla, mutta en ehtinyt ajoissa... Kuinkahan tarpeellinen kuljetusvakuutus on? Onko vaarana menettää koko 283 euroa, jos imuri särkyy toimituksessa? Tosin OP:n Visalla ostettaessa omavastuuosuudeksi taitaisi jäädä vain 70 euroa.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
807
Ykkösversioon on tullut firmware, joka tukee zonecleaningia. Appsi on myös päivittynyt tuon tukemiseen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 004
Ykkösversioon on tullut firmware, joka tukee zonecleaningia. Appsi on myös päivittynyt tuon tukemiseen.
Huomasin saman, lisäksi joku neljäs toiminto "GO" ilmestynyt alapalkkiin.Ilmeisesti sillä pystyy osoittamaan kartalta paikan johon imuri ajaa, minkä jälkeen sen voi käskeä tekemään "Spot cleaningin". Täytyypä testailla myöhemmin, tällä hetkellä normaali imurointi menossa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
233
Lueskelin muualta että olisi ilmestynyt aluksi vain Kiinan serverille. Ei ainakaan mulle tarjoa päivitystä, mutta en muista minkä itse valitsin, muutamaa testasin ennen kuin löytyi imuri valittavaksi. Täytyy koittaa vaihdella regionia illalla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 004
Kiinaserverillä olen juu, silloin ainakaan kun tuon ostin niin ei edes toiminut koko appi muilla servereillä (tai jotain häikkää oli, olisiko ollut ettei löytänyt imuria muilla).
 
Liittynyt
21.01.2018
Viestejä
7
Kiinaserverillä olen juu, silloin ainakaan kun tuon ostin niin ei edes toiminut koko appi muilla servereillä (tai jotain häikkää oli, olisiko ollut ettei löytänyt imuria muilla).
Juuh okei:


Vaihdoin kiinaservulle, ja sieltähän ne päivitykset putkahti.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Onko tämä aina lukittuna tietylle regionin palvelimelle? Jos nyt tiputtaa Kiinasta pois niin saako esim. Euroopan kautta kiinni?
 
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
1 841
Itse sain ainakin vaihdettua Singapore (US) --> Kiina, wifi piti vaan resetoida palvelimen vaihdon jälkeen niin löysi imurin. Vaihdoin takaisin Singaporeen kun päivitys oli asennettu.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
807
Itse sain ainakin vaihdettua Singapore (US) --> Kiina, wifi piti vaan resetoida palvelimen vaihdon jälkeen niin löysi imurin. Vaihdoin takaisin Singaporeen kun päivitys oli asennettu.
Mitä etua tuosta Singaporen serveristä on kiinaan verrattuna ?
 
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
1 841
En saanut imuria toimimaan Kiinan serverillä. Appsi väitti että se on offlinessä vaikka päivitys kyllä asentui ilman mitään ongelmia.
 
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
1 841
Kyllä nuo ainakin omaan silmään näyttää hyviltä hinnoilta. Toki tuohon kiinalaiseen varastohintaan täytyy ottaa huomioon +alv, jos laite jää tulliin. Itse en ole kakkosversiota kaipaillut, ykkösversio toimii todella hyvin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
875
Olis kiva vehje mutta tuskin se vanhan talon isojen usean sentin kynnysten yli menee?
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
1 498
Tämä kai toimii Google assitantillakin nykyään (sen toiminta suomessa toki oma asiansa) ainakin jollain serverillä Mi Homen kautta.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
260
Roboa on toivottu meillä kotiiin mutta näitä eri malleja on melkoisesti ja uusia pukkaa. Olen itse hieman skeptinen kun tuolia, mattoja, leluja jne. on lattiat täynnä eli ainakin melko fiksu laite saisi olla eikä törmäillä päättömästi. Onko tuo Mi robotti edelleen hyvä hankinta vai suoraan jotain uudempaa?
 
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
1 841
Roboa on toivottu meillä kotiiin mutta näitä eri malleja on melkoisesti ja uusia pukkaa. Olen itse hieman skeptinen kun tuolia, mattoja, leluja jne. on lattiat täynnä eli ainakin melko fiksu laite saisi olla eikä törmäillä päättömästi. Onko tuo Mi robotti edelleen hyvä hankinta vai suoraan jotain uudempaa?
Itse nostelen suosiolla pienemmät huonekalut pois tieltä, jotta robo saa siivottua kunnolla. Helpompi homma se on kuin imuroida itse ;) Lelut ei liene ongelma jos ne vaan on sen verran korkeita, että osuvat sensorin kenttään.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
260
Itse nostelen suosiolla pienemmät huonekalut pois tieltä, jotta robo saa siivottua kunnolla. Helpompi homma se on kuin imuroida itse ;) Lelut ei liene ongelma jos ne vaan on sen verran korkeita, että osuvat sensorin kenttään.
Kaippa tuollaiset valmistelut voi pohjalle tehdä. Mikäs noista nyt sitten kannattaisi apulaiseksi oikein hommata?
 
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
1 841
Meillä tuo Mi Vacuumin ykkösversio sai ekan siivouskerran jälkeen jopa vaimon hyväksynnän. Kumpikaan meistä ei ole imuroinut kuin pienemmän WC:n ja jotain ahtaita nurkkia tarvittaessa sen jälkeen kun laite tuli meille vajaa puoli vuotta sitten. Meillä on 120m2 kämppä, josta tuo pörrää ehkä 80-90m2 edestä Turbo-teholla ilman välilatausta. Pölysäiliössä on tiivis briketti karvaa ja pölyä kun kone touhuaa kerran viikossa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 004
Roboa on toivottu meillä kotiiin mutta näitä eri malleja on melkoisesti ja uusia pukkaa. Olen itse hieman skeptinen kun tuolia, mattoja, leluja jne. on lattiat täynnä eli ainakin melko fiksu laite saisi olla eikä törmäillä päättömästi. Onko tuo Mi robotti edelleen hyvä hankinta vai suoraan jotain uudempaa?
Se törmäilee niihin leluihin (ja muihin objekteihin) tunnistimen kanssa ja jos tarpeeksi kevyitä ovat, niin siirtelee tieltään. Muussa tapauksessa merkkaa karttaan esteeksi ja kiertää ne. Toki jos niitä pienempiäkin leluja isompia kasoja alkaa olla niin haittaa varmaan jo robotin liikkumista ja siivoamista. Pahimpia esteitä sen toiminnalle ovat liian korkeat kynnykset tai korkeat matot, tai liian kevyet/liukkaat matot (tästä enemmän aikaisemmassa postauksessani) sekä pienet jutut mitkä voivat imeytyä harjan väliin (sukat, lankakerät, pienet lelut).
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
260
Se törmäilee niihin leluihin (ja muihin objekteihin) tunnistimen kanssa ja jos tarpeeksi kevyitä ovat, niin siirtelee tieltään. Muussa tapauksessa merkkaa karttaan esteeksi ja kiertää ne. Toki jos niitä pienempiäkin leluja isompia kasoja alkaa olla niin haittaa varmaan jo robotin liikkumista ja siivoamista. Pahimpia esteitä sen toiminnalle ovat liian korkeat kynnykset tai korkeat matot, tai liian kevyet/liukkaat matot (tästä enemmän aikaisemmassa postauksessani) sekä pienet jutut mitkä voivat imeytyä harjan väliin (sukat, lankakerät, pienet lelut).
Ok, nyt täytyy vielä arpoa eri mallien välillä ja löytää sopiva tarjous. Onko tuo roborock s50 nyt sama kuin jossain sivuilla näkyvä Xiami Mijia 2nd gen? Ja kannattaako eu-versiosta pulittaa extraa eli mitäs tuossa on eroa?
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 837
Kaipailen kanssa vinkkejä mikä kannattaisi hommata ja mistä. Onko roborockin moppiominaisuudesta iloa? Entä international vai normiversio?

Noita ei tunnu olevan kovin hyvin saatavissa ainakaan tänne. Gearbest ei tarjoa lainkaan EU-varastoa. Aliexpressistä yksi ainoa Saksasta lähettää tänne, Espanjan varastoista ei mikään. Geekbuyingillä näytti olevan EU-varastossa reiluun 300e hintaan vanhempaa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
260
Kaipailen kanssa vinkkejä mikä kannattaisi hommata ja mistä. Onko roborockin moppiominaisuudesta iloa? Entä international vai normiversio?

Noita ei tunnu olevan kovin hyvin saatavissa ainakaan tänne. Gearbest ei tarjoa lainkaan EU-varastoa. Aliexpressistä yksi ainoa Saksasta lähettää tänne, Espanjan varastoista ei mikään. Geekbuyingillä näytti olevan EU-varastossa reiluun 300e hintaan vanhempaa.
Tuolla ylempänä oli linkattu roborock tomtop-sivulle ja sitä näyttäisi saavan Saksasta (ainakin siis lukee DE). Luotettavuudesta en sitten tiedä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
260
Mi Scale vaa'an olen tuolta tilannut ja tuli ihan Saksasta ainakin se.
Roborockin hinta tosin pompsahtaa melkoisen reilusti kun alkaa tilaamaan eli täytynee katsella vielä muitakin paikkoja (434,34e näyttää lopulta kun pistää kaikki saitin alennuskoodit päälle, lähtö oli joku 387).
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
1 498
Roborockin hinta tosin pompsahtaa melkoisen reilusti kun alkaa tilaamaan eli täytynee katsella vielä muitakin paikkoja (434,34e näyttää lopulta kun pistää kaikki saitin alennuskoodit päälle, lähtö oli joku 387).
upload_2018-6-5_18-42-54.png

Ihan tuolla 390 näyttäisi saavan ilman mitään koodeja. Alennuskoodit nostaa hintaa, koska laskevat alennukset normaalihinnasta
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 520
Viestejä
4 165 050
Jäsenet
70 419
Uusin jäsen
KukkoPärssinen

Hinta.fi

Ylös Bottom