Xiaomi keskustelu

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
603
Siinä olet oikeassa, että rasterinäytöistä puhuttaessa PPI olisi oikea termi. Tosin nimenomaan rasterinäytöistä puhuttaessa mitään sekaannuksen vaaraa ei ole, ja asiasta on turha nipottaa. Ja vaikka näytön fyysinen resoluutio onkin kiinteä, niin käyttöjärjestelmän käsitystä näytön resoluutiosta voidaan kyllä muuttaa. Näin saadaan kaikki näyttämään suuremmalta tai pienemmältä halun tai tarpeiden mukaan. Esimerkki:
How to Change DPI in Any Android Device (No Root) | Beebom
Kiitoksia tästä, enpä tiennykkään että DPI muuttaminen on mahollista ilman roottia.. nyt sai MIUI:stakin siedettävän käyttää.. :tup:

Oletus asetus Mi5 oli DPI 480 ja laitoin ny 380 ja sillä tuli yksi rivi lisää myös alotusruutuu kuvakkeille..
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Kiitoksia tästä, enpä tiennykkään että DPI muuttaminen on mahollista ilman roottia.. nyt sai MIUI:stakin siedettävän käyttää.. :tup:

Oletus asetus Mi5 oli DPI 480 ja laitoin ny 380 ja sillä tuli yksi rivi lisää myös alotusruutuu kuvakkeille..
Hyvät silmät sinulla, vielä.

Joko yritit uudelleen sitä tililiitosta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
603
Hyvät silmät sinulla, vielä.

Joko yritit uudelleen sitä tililiitosta?
joo oon yrittäny.. havaittin, että puhelin/MIUI versio ei tunnistu tonne omaan profiiliin.. ja mitä luin niin automaattisesti vissin pitäis kait sinne tunnistauta.. ehkäpä siinä syy ettei onnistu laitteen liittäminen accountiin..

upload_2017-12-29_6-25-17.png
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
joo oon yrittäny.. havaittin, että puhelin/MIUI versio ei tunnistu tonne omaan profiiliin.. ja mitä luin niin automaattisesti vissin pitäis kait sinne tunnistauta.. ehkäpä siinä syy ettei onnistu laitteen liittäminen accountiin..

Ei tuolla MIUI foorumilla ole mitään tekemistä minkään kanssa, ei sitä tarvitse käyttää. Eikä se näyttämäsi foorumin käyttäjäprofiilisivu "tunnista" mitään mitä et ole sinne kirjoittanut. Unohda. MIUI account on ainoa mitä tarvitset.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
603
Ei tuolla MIUI foorumilla ole mitään tekemistä minkään kanssa, ei sitä tarvitse käyttää. Eikä se näyttämäsi foorumin käyttäjäprofiilisivu "tunnista" mitään mitä et ole sinne kirjoittanut. Unohda. MIUI account on ainoa mitä tarvitset.
Toihan foorumi = miui account ja kun kävin mun toisella tunnuksella millä avasin edellisen MI5 nii sillä oli siellä tunnistuneena MIUI 7.x.x joka googlauksella ton version julkasun mukaan sopi edellisen puhelimen miui verioon.. Tiedä sitte.. Ja siinä mun toisessa tilissä toi sama kenttä on lukittuna eikä sitä ite voi muuttaa..

Koitappa käydä tsekkaas onko sulla itellä tuolla joku miui tunnistuneena kun sen edellisen luurin oot kerta unlockannu..
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Niin foorumi = mi account, johon haluttaisiin vähän lisätietoja ("kerro itsestäsi").

Ei minun foorumitiedoissani ole muuta kuin user name, jonka tulin epähuomiossa määritelleeksi. Muuten olisin pelkkä numero. Device-kenttänä on listbox jossa valittavana kaikki maailman kännykkätyypit. Ja minulla siis on kaksi miui-kännyä. Kummastakaan ei mitään jälkeä. Eli jos sinulla näkyy joku oikean näköinen tyyppi, niin olet sen itse määritellyt.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
300
Onko kenelläkään kokemusta näistä custom Xiaomeista ensimmäisenä älypuhelimena vanhemmalle ihmisille?
Äidin hyvään ikään tullut Symbian Nokialainen pitäisi päästää kierrätykseen. :D
(ikää 65v, käyttää tablettia ja tietokonetta, mutta kaikki gmailin, oikotien ja reseptisivustojen ulkopuolella on yhtä talvisotaa)

Hukkasi kameransa tuossa taannoin niin ajattelin, että älypuhelimessa olisi ne molemmat. (osaa tabletin kameraa kyllä käyttää)
Ilmeisesti custom rom täytyisi asentaa, jos haluaa edullisempia malleja kokeilla, kun pitäisi olla suomenkielinen. Redmi 4X:ää olen katsellut.
Kuinka luotettavia noi custom romit on?
En sitäkään halua, että hän alkaa sitten soitella vähän ajan päästä, kun mikään ei toimi... Tai pikemmin joku vaivaantunut naapuri soittelee, kun hänen puhelimensa ei toimi. :lol:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
603
Niin foorumi = mi account, johon haluttaisiin vähän lisätietoja ("kerro itsestäsi").

Ei minun foorumitiedoissani ole muuta kuin user name, jonka tulin epähuomiossa määritelleeksi. Muuten olisin pelkkä numero. Device-kenttänä on listbox jossa valittavana kaikki maailman kännykkätyypit. Ja minulla siis on kaksi miui-kännyä. Kummastakaan ei mitään jälkeä. Eli jos sinulla näkyy joku oikean näköinen tyyppi, niin olet sen itse määritellyt.
Kyllä se miui versio sinne on ittestää päivittynyt. 100% varmuudella ole siine ite mitään lisänny..



Mutta tosiaan jos sulla ei siellä mitään näy niin tuskin siitä sitten on kii etten saa bindattua puhelinta tiliin.. Jotain tollasta vaan lueskelin tuolta miui paksa foorumilta että toi pitäis olla eka synkattuna ennenku voi bindata..

Nyt ku laitoin tähä microsoftin launcerin nii rupee olemaan kyllä ihan käyttökelpoinen tämäki ja ainut mitä tällä hetkellä eniten kaipaa on google camera HDR+..
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Kyllä se miui versio sinne on ittestää päivittynyt. 100% varmuudella ole siine ite mitään lisänny...
Kuuluisat viimeiset sanat...


Mutta tosiaan jos sulla ei siellä mitään näy niin tuskin siitä sitten on kii etten saa bindattua puhelinta tiliin.. Jotain tollasta vaan lueskelin tuolta miui paksa foorumilta että toi pitäis olla eka synkattuna ennenku voi bindata..
Toki minullakin joku MIUI-versio näytetään, mutta se on ihan väärä. Mistä lie arponut. Hyvin harvoin noilta foorumeilta mitään hyödyllistä ja paikkansa pitävää löytyy.
Nyt ku laitoin tähä microsoftin launcerin nii rupee olemaan kyllä ihan käyttökelpoinen tämäki ja ainut mitä tällä hetkellä eniten kaipaa on google camera HDR+..
Nova-launcheria suositellaan, tosin Microsoftin uusin versio on kokeilematta. Ja kun et näköjään muuta keksi, niin törsää 9,90 taalaa kuukauden FlyVPN-tiliin (paypalilla kätevimmin) ja valitse serveriksi joku Shanghain servereistä. Minulla tämä keino toimi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
603
Nova-launcheria suositellaan, tosin Microsoftin uusin versio on kokeilematta. Ja kun et näköjään muuta keksi, niin törsää 9,90 taalaa kuukauden FlyVPN-tiliin (paypalilla kätevimmin) ja valitse serveriksi joku Shanghain servereistä. Minulla tämä keino toimi.
jos mulla pukkais samaa virhettä ku sulla niin sitte voiski maksaa ja koittaa, mutta kun on eri virhe niiin ei ny viel jaksa mksaa.. katotaan ny hetki ja ku ny ton sai käytettävää kuntoo DPI:tä muuttamalla niin ei oo mikään kauhee hätä saada sitä lineagea sisää..
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Onko kenelläkään kokemusta näistä custom Xiaomeista ensimmäisenä älypuhelimena vanhemmalle ihmisille?
Äidin hyvään ikään tullut Symbian Nokialainen pitäisi päästää kierrätykseen. :D
(ikää 65v, käyttää tablettia ja tietokonetta, mutta kaikki gmailin, oikotien ja reseptisivustojen ulkopuolella on yhtä talvisotaa)

Hukkasi kameransa tuossa taannoin niin ajattelin, että älypuhelimessa olisi ne molemmat. (osaa tabletin kameraa kyllä käyttää)
Ilmeisesti custom rom täytyisi asentaa, jos haluaa edullisempia malleja kokeilla, kun pitäisi olla suomenkielinen. Redmi 4X:ää olen katsellut.
Kuinka luotettavia noi custom romit on?
En sitäkään halua, että hän alkaa sitten soitella vähän ajan päästä, kun mikään ei toimi... Tai pikemmin joku vaivaantunut naapuri soittelee, kun hänen puhelimensa ei toimi. :lol:
Juuri hommasin Redmi Note 4:n ikäihmiselle ja asentelen xiaomi.eu:sta stablen android seiskan, jahka 72h liittäminen tilille tapahtuu.

En oikein näe että miten tuossa nyt olisi jotain ihmeen haittaa. MIUI on aika Applemainen aloitusnäytöltään, eli todella yksinkertainen ja ystävällinen. Eikä se itse käyttis sieltä mihinkään hajoa, ellei se ikäihminen sille jotain ihmeellistä tee, kunhan itse asentelee kaiken valmiiksi, niin että ei sen seniorin tarvitse mitään bootloadereita availla. Toki kannattaa esim. cloudiin laittaa manuaalisesti esto päälle, ettei se saa tehdä notificationeita, koska ne on kiinaa ja helvetin ärsyttäviä.
 
Liittynyt
26.09.2017
Viestejä
113
Onko kenelläkään kokemusta näistä custom Xiaomeista ensimmäisenä älypuhelimena vanhemmalle ihmisille?
Äidin hyvään ikään tullut Symbian Nokialainen pitäisi päästää kierrätykseen. :D
(ikää 65v, käyttää tablettia ja tietokonetta, mutta kaikki gmailin, oikotien ja reseptisivustojen ulkopuolella on yhtä talvisotaa)

Hukkasi kameransa tuossa taannoin niin ajattelin, että älypuhelimessa olisi ne molemmat. (osaa tabletin kameraa kyllä käyttää)
Ilmeisesti custom rom täytyisi asentaa, jos haluaa edullisempia malleja kokeilla, kun pitäisi olla suomenkielinen. Redmi 4X:ää olen katsellut.
Kuinka luotettavia noi custom romit on?
En sitäkään halua, että hän alkaa sitten soitella vähän ajan päästä, kun mikään ei toimi... Tai pikemmin joku vaivaantunut naapuri soittelee, kun hänen puhelimensa ei toimi. :lol:
Pari xiaomia ja muutama muu on tullut ikäihmisille asenneltua. Kyllä useimmissa tapauksissa menee ihan miui developer rom, jonka suomenkielinen käännös on ihan kelvollinen. Asennus onnistuu siis ihan puhelimen omalla päivitys ohjelmalla ilman bootloaderin käpistelyjä.

Kannattaa harkita myös sellaista puhelinmallia, jossa valaistut navigointinäppäimet (mieluiten aina valo päällä kun näyttökin on) tai mahdollisuus onscreen navinäppäimiin. Esim Note 4 ja 4x ei ole valoa
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
287
Onko kenelläkään kokemusta näistä custom Xiaomeista ensimmäisenä älypuhelimena vanhemmalle ihmisille?
Äidin hyvään ikään tullut Symbian Nokialainen pitäisi päästää kierrätykseen. :D
(ikää 65v, käyttää tablettia ja tietokonetta, mutta kaikki gmailin, oikotien ja reseptisivustojen ulkopuolella on yhtä talvisotaa)

Hukkasi kameransa tuossa taannoin niin ajattelin, että älypuhelimessa olisi ne molemmat. (osaa tabletin kameraa kyllä käyttää)
Ilmeisesti custom rom täytyisi asentaa, jos haluaa edullisempia malleja kokeilla, kun pitäisi olla suomenkielinen. Redmi 4X:ää olen katsellut.
Kuinka luotettavia noi custom romit on?
En sitäkään halua, että hän alkaa sitten soitella vähän ajan päästä, kun mikään ei toimi... Tai pikemmin joku vaivaantunut naapuri soittelee, kun hänen puhelimensa ei toimi. :lol:
Juuri laitoin note 4x:n samanlaiseen tilanteeseen, developer/beta vaan sisään ja suomi kehiin. Teknisenä apuna ei tosin tarvitse olla päivittäin sillä Xiaomeihin seonnut isäni hoitaa tämän puolen. Joulun välipäivinä osasi jo soittaa puhelimella, että eiköhän se siitä.
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
116
Puhelin xiaomi mi5s plus, käyttis eu weekly uusin.
Ongelmia on kun asensin tänään uusimman weeklyn niin asentu ihan hyvin niinkuin ennenkin (boottaan twrp:ään ja asennan zipin sitä kautta).
Luuri käynisty ihan ok ja pelas päivän hyvin. Olen ohjelmoinut luurin sammumaan ilta ysiltä ja se oli sammunut kuten pitääkin. Laitoin ysin jälkeen latauspiuhan luuriin kinni ja ruutuun syttyi tuo kuva mistä näkee kuinka lataus edistyy , jätin lataamaan ja tunnin päästä menin ottamaan pois latauksesta.
Ruudussa näkyi kuva että puhelin ei ollut latautunut ollenkaan ja kun yritin käyntiin niin lähtee lataamaan androidia muttei pääse siihen vaiheeseen asti jossa salasana syötetään sisään ja luuri aukeaisi, tuloksena musta ruutu(laite sammuneena).
TWRP kyllä käynnistyy. Mulla oli backuppi edellisestä asennuksesta muttei restorea siitä suostunut ottamaan. Antoi tehdä backupin twrp:llä otg usbille, otin talteen.
TWRP:llä formatti internal storageen ja yritin asentaa saman weeklyn usb otg:ltä. Asensi weeklyn mutta sama tulos , android lähtee latautumaan mutta hetken päästä musta ruutu ja puhelin on sammunut. Kun luuri yrittää käyntiin näkyy Mi logo ja alhaalla unlocked muttei salasanan syöttövaiheeseen pääse.
Luurin tilasin vuosi sitten aliexpresistä Top onelta ja sain sen eu weekly sisässä eli olivat hoitaneet siihen tarvittavat toimimpiteet siellä päässä.
Vuoden olen tota päivitellyt viikottain twrp:n kautta eikä ongelmia ole ennen ollut.
Mitäköhän tähän kannattais nyt koittaa????
Edit. Kun TWRP on käynnissä ylhäällä näyttää että cpu on 105celciusta , näyttääkö toi yleensä oikein vai mikä mättää??
Edit. kattelin youtubesta noita videoita kun twrp on käynnissä niin kyllä ne näyttää järjellisiä celsius lukemia cpu:lle. Puhelin kyllä putosi käsistäni lattialle mutta oli käynnissä sen jälkeen. Onkohan joku jäähdytys ottanut itteensä??
 
Viimeksi muokattu:

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Jos on ehjä TWRP, niin se näyttää idlaavalle ehjälle luurille suunnilleen huoneenlämpötilaa. SD821-piirin maksimilämpötila on kai 60 celsiuksen luokkaa. Ja yleensä ylikuumenevat suorittimet sammuttavat itsensä. Joten...
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
116
Mitä tarkoittaa "ehjä" TWRP?
Jos näyttää sitten oikein on vissiin uuden luurin hommaaminen edessä? Vai?
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Mitä tarkoittaa "ehjä" TWRP?
Jos näyttää sitten oikein on vissiin uuden luurin hommaaminen edessä? Vai?
Ehjä tarkoittaa sellaista TWRP-versiota, jossa lämpötilanäyttö toimii oikein. Mutta oletan että käytät virallista versiota, koska luurillesi sellainen on (twrp.me).

Ylikuumenemisen voi aiheuttaa
1) ohjelmavika tyyppiä tiukka looppi. Ei oikein kuulosta siltä.
2) jäähdytysvika. Mutta kännyjen jäähdytys kai on täysin passiivinen?
3) joku muu vika.

Veikkaan tyyppiä 3, eli en tiedä. Pätevä huoltomies ehkä tietäisi, mutta mistä sellaisen Xiaomille Suomessa löytää.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
300
Kiitoksia aiemmista vastauksista kysymykseeni. :tup:
Pitää seurailla tarjouksia noista Xiaomeista. Ketjussakin on hyvin mainittu mistä kannattaa tilailla, ettei joudu ns. ylimääräistä maksella täällä Suomen päässä. :vihellys:
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Kiitoksia aiemmista vastauksista kysymykseeni. :tup:
Pitää seurailla tarjouksia noista Xiaomeista. Ketjussakin on hyvin mainittu mistä kannattaa tilailla, ettei joudu ns. ylimääräistä maksella täällä Suomen päässä. :vihellys:
Toisaalta minä en kyllä ymmärrä miksi pitäisi ikäihmiselle väenväkisin ostaa joku hauska harrastepuhelin kuten Xiaomi. Kun aivan päteviä puhelimia saa edullisesti ja tarjouksista jopa halvalla ihan kotimaastakin, eikä tarvitse miettiä takuuta ja tukea. Toki jos se ikäihminen itse haluaa harrastepuhelimen, niin siitä vaan.

Ja vielä: Kun poika/pojanpoika saa tehtäväkseen läheisen seniorin kännykän uusimisen, niin päähuomio kannattaisi laitevalinnan sijasta kohdistaa launcherin ja sovellusten valintaan ja konfigurointiin. Näissä asioissa on vapausasteita runsaasti, toisin kuin Nokia-aikoina.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Toisaalta minä en kyllä ymmärrä miksi pitäisi ikäihmiselle väenväkisin ostaa joku hauska harrastepuhelin kuten Xiaomi. Kun aivan päteviä puhelimia saa edullisesti ja tarjouksista jopa halvalla ihan kotimaastakin, eikä tarvitse miettiä takuuta ja tukea. Toki jos se ikäihminen itse haluaa harrastepuhelimen, niin siitä vaan.
Mikä helvetin harrastepuhelin? Menee tämä homma aivan naurettavaksi, jos alkaa tälle linjalle lähtemään. Vai siis on Xiaomin luurit harrastepuhelimia. Kyllä ne kuule on stable versiolla ihan tavan puhelimia, millä voi soittaa, lähettää tekstiviestejä yms. Oikeastaan vielä parempia kuin normaalit, koska niille on olemassa todella aktiivinen kannattajakunta, jotka itse päivittää sitä käyttöjärjestelmää ja tarjoaa muutenkin tukea. Samaan aikaan joku Samsung niin kallilla saat viedä kuule korjaajalle ja sieltä tulee 100% varmuudella ilmoitus kosteusvauriosta, emme korjaa maksa itsesi kipeäksi, siinä on todellinen harrastepuhelin! Saat harrastaa pankkitilisi saldoa alaspäin. Päivityksiä ei tule ikinä ja tukikin siihen lakkaa hetken päästä. Sitten saat ihmetellä että mitä sillä verkonpainolla oikein harrastelisi.

Kerroppas nyt siis mikä ihme on harrastepuhelin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
No esim. tuossa noin 100€(10€) scheibeluurissa on niin heikko kosketusnäyttö, että kuivasorminen ikäihminen ei tee sillä yhtään mitään. Ei pidä pilkata ikäihmisiä.:sori:

Redmi Note 4:ssa on kait tarpeeksi herkkä kosketusnäyttö ja se toimii myös kaukosäätimenä:tup: Runsaat asetukset tuossa kyllä on. Vieläkin pää ihan pyörällä niistä. Tavallisimmissa vähemmän ja siinä mielessä samiksia keskenään hyvin pitkälti.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Kerroppas nyt siis mikä ihme on harrastepuhelin?
Harrastepuhelin on sellainen, jonka ympärille on kehittynyt vilkas harrastajayhteisö, jolle on saatavana monenlaisia custom rommeja ja joka tarjoaa riittävästi haasteita & askartelua. Voi se silti olla hyvä puhelin. Eikä haittaa vaikka on halpa. Xiaomi on, ainakin jotkut mallit, juuri tällainen.

Seniorille tai muulle tavalliselle ei-harrastajalle taas pitää hankkia puhelin, jolle saa jonkinlaista tukea myös virallista reittiä, jos vaikka harrastajayhteisöön tai pojanpoikaan ei juuri nyt saadakaan yhteyttä. Oletko esimerkiksi yrittänyt korjauttaa Xiaomia Suomessa? Tai yleensä missään?

Vaikka kuvitteellinen pojanpoika tietenkin on hyvin taitava kännykänkonffaaja, niin kyllähän häntäkin helpottaisi kovasti, jos laite olisi jo paketista otettuna lähes käyttökelpoinen. Xiaomi ei ihan ole. Joillekin saattaa riittää MIUI Global Stable, mutta useimmat seniorit halunnevat suomenkielisen, joten heti alkuun pitää päivittää Developer. Ja niin edelleen. Kuten harrastajat tietävät, Xiaomi on "valmis" vasta kun se on avattu ja siinä on eu-rom tai lineage. Ainakin.

Kun nyt Samsung mainittiin, niin sehän on myös hyvä harrastepuhelin. Samoin Huawei, LG, OnePlus, Nokiakin ehkä nykyään, mitä niitä nyt on. Eli on yhteisö, on customeita, on haasteita. Mutta on myös tukipalvelut Suomessa, ja laite on paketista otettuna käyttövalmis, vain pientä siivousta vailla.
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Harrastepuhelin on sellainen, jonka ympärille on kehittynyt vilkas harrastajayhteisö, jolle on saatavana monenlaisia custom rommeja ja joka tarjoaa riittävästi haasteita & askartelua. Voi se silti olla hyvä puhelin. Eikä haittaa vaikka on halpa. Xiaomi on, ainakin jotkut mallit, juuri tällainen.

Seniorille tai muulle tavalliselle ei-harrastajalle taas pitää hankkia puhelin, jolle saa jonkinlaista tukea myös virallista reittiä, jos vaikka harrastajayhteisöön tai pojanpoikaan ei juuri nyt saadakaan yhteyttä. Oletko esimerkiksi yrittänyt korjauttaa Xiaomia Suomessa? Tai yleensä missään?

Vaikka kuvitteellinen pojanpoika tietenkin on hyvin taitava kännykänkonffaaja, niin kyllähän häntäkin helpottaisi kovasti, jos laite olisi jo paketista otettuna lähes käyttökelpoinen. Xiaomi ei ihan ole. Joillekin saattaa riittää MIUI Global Stable, mutta useimmat seniorit halunnevat suomenkielisen, joten heti alkuun pitää päivittää Developer. Ja niin edelleen. Kuten harrastajat tietävät, Xiaomi on "valmis" vasta kun se on avattu ja siinä on eu-rom tai lineage. Ainakin.

Kun nyt Samsung mainittiin, niin sehän on myös hyvä harrastepuhelin. Samoin Huawei, LG, OnePlus, Nokiakin ehkä nykyään, mitä niitä nyt on. Eli on yhteisö, on customeita, on haasteita. Mutta on myös tukipalvelut Suomessa, ja laite on paketista otettuna käyttövalmis, vain pientä siivousta vailla.
Niin eli et pysty tekemään eroa sen Samsungin ja Xiaomin välille, kun se on sitten joku kokenut laittanut kuntoon. Sinä et pysty kertomaan yhtään sellasta asiaa mitä jollekkin Xiaomille tarvitsisi jonkun ihme huollon puolesta tehdä, ettei sitä kannattaisi ostaa joka tapauksessa uutta luuria. Se on ihan turhaa mussutusta että paketista ei saa suomen kieltä, kun sen kuitenkin joku joka osaa sinne asentaa, miten se muuttaa onko se asentaja joku Samsungin työntekijä, vai sinä? Ei se muuta millään tavalla! Siinä vaiheessa kun se puhelin on sillä vanhuksella kädessä, se on aivan normaali puhelin, se toimii kuin normaali puhelin ja joka tapauksessa se jolle ongelmissa soitetaan on se pojanpoika tms. se sentään voi osata Xiaomin tapauksessa auttaa. Samsungin kanssa se on vie sinne kalliiseen huoltoon odota 2kk ja maksa vitusti. Koska minä olen noiden ongelmien kanssa niitä luureja kiikutellut huoltoon sen 10 kappaletta ja KERTAAKAAN ei ole ollut takuista yms. mitään iloa! Sen sijaan on tullut aina selityksiä jostain helvetin kosteusvaurioista yms. vaikka puhelin ole vettä nähnytkään.

Mutta hei dissaa sinä vaan, mutta älä tule sellaisille jotka näitä palstoja muuten lukee väittämään tollasta shaibaa. Lisäksi Xiaomi on nykyisin virallisesti Euroopassa, joten myös ne takuut jne. toimii virallisesti ostettuihin malleihin. Samaten Verkkokauppa.com myy Xiaomia joten sieltäkin saa kuule ihan samat takuut jne. Todellista harrastelua.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Sinulla siis on huonoja kokemuksia Samsungin huollosta. Vai niin. Voi voi.

Verkkokauppa kai huollattaa myymänsä Xiaomit iTapsa-nimisessä firmassa. Tämä oli tietääkseni tilanne kuukausi sitten. Varsinainen importööri lienee eräs ruotsalainen agentuuri. Espanjassa on kuulemma Xiaomilla omakin maahantuoja. Mutta kun ne Xiaomit, joiden ostamisesta tälläkin palstalla puhutaan, yleensä tuodaan ihan muita reittejä. En tiedä kuka ne huoltaa.

Mutta siis henkilökohtaisesti tykkään Xiaomeista kovasti. Juuri koska ne ovat softamielessä vieläkin varsin "kiinalaisia", eli niissä on paljon säädettävää. Aika perverssiä. Ja koska niitä harmaatuotuja voi modata vapaasti ilman pelkoa olemattoman takuun menettämisestä. Ja koska ne laitteina ovat ihan hyviä. Missään nimessä en siis halua niitä "dissata". Onhan minullakin niitä kaksi. Jos toinen särkyy, ostan ehkä uuden.

Eiköhän tämä riitä tästä.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 662
Sinulla siis on huonoja kokemuksia Samsungin huollosta. Vai niin. Voi voi.

Verkkokauppa kai huollattaa myymänsä Xiaomit iTapsa-nimisessä firmassa. Tämä oli tietääkseni tilanne kuukausi sitten. Varsinainen importööri lienee eräs ruotsalainen agentuuri. Espanjassa on kuulemma Xiaomilla omakin maahantuoja. Mutta kun ne Xiaomit, joiden ostamisesta tälläkin palstalla puhutaan, yleensä tuodaan ihan muita reittejä. En tiedä kuka ne huoltaa.

Mutta siis henkilökohtaisesti tykkään Xiaomeista kovasti. Juuri koska ne ovat softamielessä vieläkin varsin "kiinalaisia", eli niissä on paljon säädettävää. Aika perverssiä. Ja koska niitä harmaatuotuja voi modata vapaasti ilman pelkoa olemattoman takuun menettämisestä. Ja koska ne laitteina ovat ihan hyviä. Missään nimessä en siis halua niitä "dissata". Onhan minullakin niitä kaksi. Jos toinen särkyy, ostan ehkä uuden.

Eiköhän tämä riitä tästä.
Voi herranjumala.
Monta kertaa toistettu että developer rom (suomen kielellä) menee luurin sisään ilman mitään kikkailua. Lataa tiedosto kännykällä tai tietokoneella, ja sitten asenna se luurin omalla OTA päivitys-apsilla.
Sen jälkeen luuri on toiminnaltaan samanlainen kuin mikä tahansa luuri minkä saat kaupasta. Tällä hetkellä Xiaomi Note luureja eläkeikäisillä vanhemmilla käytössä ilman ongelmia.
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
Ongelmia on kun asensin tänään uusimman weeklyn niin asentu ihan hyvin niinkuin ennenkin (boottaan twrp:ään ja asennan zipin sitä kautta).
Luuri käynisty ihan ok ja pelas päivän hyvin. Olen ohjelmoinut luurin sammumaan ilta ysiltä ja se oli sammunut kuten pitääkin. Laitoin ysin jälkeen latauspiuhan luuriin kinni ja ruutuun syttyi tuo kuva mistä näkee kuinka lataus edistyy , jätin lataamaan ja tunnin päästä menin ottamaan pois latauksesta.
Ruudussa näkyi kuva että puhelin ei ollut latautunut ollenkaan ja kun yritin käyntiin niin lähtee lataamaan androidia muttei pääse siihen vaiheeseen asti jossa salasana syötetään sisään ja luuri aukeaisi, tuloksena musta ruutu(laite sammuneena).
Pääsetkö fastboot tilaan tarkistamaan onko bootloader lukossa?

Koodi:
fastboot oem device-info
Tuolla komennolla voi tarkistaa.

Oletko esimerkiksi yrittänyt korjauttaa Xiaomia Suomessa? Tai yleensä missään?
Nykyään monet liikkeet korjaavat mitä tahansa merkkejä tuntiveloituksella, harvinaisempiin malleihin tosin voi joutua tilaamaan varaosat itse.

LMGTFY

Xiaomille ei ole vaikeaa löytää korjaajaa.

Kuten harrastajat tietävät, Xiaomi on "valmis" vasta kun se on avattu ja siinä on eu-rom tai lineage. Ainakin.
Global on täysin valmis käyttöön, kiinalaista bloatwarea ei ole enää mukana. Suomen kieltä varten täytyy vielä toistaiseksi asentaa developer versio, mutta sekin asentuu helposti Updater ohjelmalla ilman bootloaderin avaamista.
 
Viimeksi muokattu:

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Huokaus. Jatketaan siis vielä.

Nykyään monet liikkeet korjaavat mitä tahansa merkkejä tuntiveloituksella, harvinaisempiin malleihin tosin voi joutua tilaamaan varaosat itse.

LMGTFY

Xiaomille ei ole vaikeaa löytää korjaajaa.
Tuon listan mukaan joidenkin mallien näytön saa vaihdettua iTapsan lisäksi parissa muussakin paikassa. iTapsa on ainoa, joka lupaa tehdä muutakin, mutta vain itse myymilleen ja Verkkokaupan laitteille.

Global on täysin valmis käyttöön, kiinalaista bloatwarea ei ole enää mukana. Suomen kieltä varten täytyy vielä toistaiseksi asentaa developer versio, mutta sekin asentuu helposti Updater ohjelmalla ilman bootloaderin avaamista.
Onko joku muuta väittänyt?
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
Tuon listan mukaan joidenkin mallien näytön saa vaihdettua iTapsan lisäksi parissa muussakin paikassa. iTapsa on ainoa, joka lupaa tehdä muutakin, mutta vain itse myymilleen ja Verkkokaupan laitteille.
Xiaomi puhelimien huolto ja korjaus | PuhelinRikki.fi

Esim. tuo PuhelinRikki kuten monet muutkin korjaavat lähes mitä tahansa mobiililaitteita vaikka kaikkia merkkejä, malleja ja vikoja ei ole erikseen listattuna. Korjauksen hinta-arvio on monilla maksuton, kannattaa kysellä paikallisesta korjaamosta.

Onko joku muuta väittänyt?
Kuten harrastajat tietävät, Xiaomi on "valmis" vasta kun se on avattu ja siinä on eu-rom tai lineage. Ainakin.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Xiaomi puhelimien huolto ja korjaus | PuhelinRikki.fi

Esim. tuo PuhelinRikki kuten monet muutkin korjaavat lähes mitä tahansa mobiililaitteita vaikka kaikkia merkkejä, malleja ja vikoja ei ole erikseen listattuna. Korjauksen hinta-arvio on monilla maksuton, kannattaa kysellä paikallisesta korjaamosta.
Uskon toki jos sanot että näin on. Mutta netissä mainostavat Xiaomin tapauksessa vain näytön vaihtoa pariin vanhempaan puhelinmalliin. Ja niistä monista muista ei ole mitään havaintoa. Mistähän pitäisi kysellä, jos tarvitsisi?

Siinä toisessa asiassa meillä taitaa olla jotain kielivaikeuksia.
 
Liittynyt
26.09.2017
Viestejä
113
Unlockauksia tai usb debugging tilan päällesaamista varten, siltä varalta että joku tarvii, kiina VPNää, niin laitan tähän ohjeet ilmaisen kiina vpn asetuksiin, ilman mitään plexVPN tms ohjelman asennusta.

Kiinan hallitus kuumeisesti yrittää kitkeä noita VPN palveluja. Ilmaiset VPNt ovat siksi kiven alla. Tuolta listasta ainakin tällähetkellä kiina vpn löytyy:
VPN Gate - Public Free VPN Cloud by Univ of Tsukuba, Japan

Tässä screenshot (kirjoitushetkellä toimivista) asetuksista:
Screenshot_2018-01-01-11-37-55-887_com.android.settings.png

Käyttäjätunnukset ja salasanat kaikkiin kohtiin: vpn
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
116
Pääsetkö fastboot tilaan tarkistamaan onko bootloader lukossa?
Koodi:
fastboot oem device-info
Tuolla komennolla voi tarkistaa.

Global on täysin valmis käyttöön, kiinalaista bloatwarea ei ole enää mukana. Suomen kieltä varten täytyy vielä toistaiseksi asentaa developer versio, mutta sekin asentuu helposti Updater ohjelmalla ilman bootloaderin avaamista.
- Ei pysty tarkastaan koska puhelimessa akku tyhjä ja ei suostu lataamaan , vilkuttaa punaista valoa laturissa kiinni ollessaan.
- Tilasin uuden xiaomin (Mi MIX2) Globaalilla androidilla. Toihan on vissiin stable rommi? Eli tohon voi asentaa suoraan global developer version jossa suomi puhelimen omalla päivitystyökalulla kunhan vaan lataa sen pc:llä ja panee zipin puhelimen sisään?
- Unlockausluvan sain eilen jo valmiiksi kun puhelin saapuu , jos vaikka tarttee unlockata. (enkku käyttis ei sinällään ongelma)
- Mites jos uuden luurin unlockaa eikä tee muuta niin käynnistyykö se vielä tohon global stable rommiin millä se toimitettiin vai pitääkö siihen heti asentaa TWRPrecovery ja esim.Eu rommi jotta saa käyntiin?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
427
Siihen developeriin ei tarvi konetta, lataa puhelimeen zip paketin ja menee päivitykseen josta lataa sen zipin. Unlockkaus ei muuta puhelinta mitenkään, antaa vaan mahdollisuuden muiden rommien asentamiseen.
MIUI ROM Downloads
Screenshot_2018-01-01-20-25-09-732_com.android.updater.png Screenshot_2018-01-01-20-25-22-149_com.android.updater.png

Edit. Valitsee tuon valitse päivityspaketti.
 
Liittynyt
26.09.2017
Viestejä
113
- Ei pysty tarkastaan koska puhelimessa akku tyhjä ja ei suostu lataamaan , vilkuttaa punaista valoa laturissa kiinni ollessaan.
- Tilasin uuden xiaomin (Mi MIX2) Globaalilla androidilla. Toihan on vissiin stable rommi? Eli tohon voi asentaa suoraan global developer version jossa suomi puhelimen omalla päivitystyökalulla kunhan vaan lataa sen pc:llä ja panee zipin puhelimen sisään?
- Unlockausluvan sain eilen jo valmiiksi kun puhelin saapuu , jos vaikka tarttee unlockata. (enkku käyttis ei sinällään ongelma)
- Mites jos uuden luurin unlockaa eikä tee muuta niin käynnistyykö se vielä tohon global stable rommiin millä se toimitettiin vai pitääkö siihen heti asentaa TWRPrecovery ja esim.Eu rommi jotta saa käyntiin?
Juu, käynnistyy ihan normaalisti.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Unlockkaus ei muuta puhelinta mitenkään
Factory reset kuitenkin tulee usein tai minun näkemissäni tapauksissa aina, jolloin tilit pitää perustaa ja sovellukset asentaa uudelleen. Kannattaa siis tehdä unlockaus vasta kun sitä oikeasti tarvitaan, eli kun halutaan saman tien asentaa twrp ja uusi käyttis (rom). Pelkästä bootloaderin avaamisesta ei ole mitään hyötyä.

Heti kannattaa kuitenkin liittää luuri tiliin siten kuin tässäkin ketjussa on äskettäin kuvattu. Koska se ei välttämättä heti onnistu, ja koska sen jälkeen pitää odottaa 72 tuntia ennen jatkoa.
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
- Ei pysty tarkastaan koska puhelimessa akku tyhjä ja ei suostu lataamaan , vilkuttaa punaista valoa laturissa kiinni ollessaan.
Redmi Note 4 Qualcomm not turning on; Red light blinking on connecting charger - Redmi Note 4 - Xiaomi MIUI Official Forum
Redmi Note 4 Qualcomm not turning on; Red light blinking on connecting charger - Redmi Note 4 - Xiaomi MIUI Official Forum
Redmi note 4 not starting, blinking red light when connected to charger - Redmi Note 4 - Xiaomi MIUI Official Forum

Akku on ehkä päässyt liian tyhjäksi, löytyykö tehokasta 2A+ laturia? Myös tuota virtanapin pohjassa pitämistä laturissa kiinni ollessa niin kauan, että alkaa lataamaan voisi kokeilla.
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
116
Kiitos vastauksista edellä.

-En saanut ladattua luuria enää, eri latureilla kokeilin (tunnit täynnä nyt tota luuria).
-Mitä eri rom versioita tolla puhelimen omalla päivityssoftalla pystyy päivittämään?(Puhelin tulee global romilla ,Mi Mix2)
-Missä vaiheessa toi TWRP softan asennus astuu kuvaan ja päivitys sen kautta.
-Edellisessä luurissa (Mi5s plus) oli kiinanpojat asentaneet twrp:n ja (eu developer-romin, pyynnöstäni) valmiiksi.
Päivittelin puhelinta twrp:n kautta vuoden lähes viikottain.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Kiitos vastauksista edellä.

-En saanut ladattua luuria enää, eri latureilla kokeilin (tunnit täynnä nyt tota luuria).
-Mitä eri rom versioita tolla puhelimen omalla päivityssoftalla pystyy päivittämään?(Puhelin tulee global romilla ,Mi Mix2)
-Missä vaiheessa toi TWRP softan asennus astuu kuvaan ja päivitys sen kautta.
-Edellisessä luurissa (Mi5s plus) oli kiinanpojat asentaneet twrp:n ja (eu developer-romin, pyynnöstäni) valmiiksi.
Päivittelin puhelinta twrp:n kautta vuoden lähes viikottain.
Kerrataan siis:
- puhelimen omalla päivityssoftalla kykenet asentamaan global stablen tilalle global developerin, ja saat näin mahdollisuuden suomenkieliseen käyttöliittymään sekä säännölliset päivitykset
- jos haluat mitä tahansa muuta, esim. eu-rommin, lineagen tai mokeen, joudut avaamaan bootloaderin ja asentamaan twrp-recoveryn. Eli tekemään sen, mitä kiinanpojat tekivät edelliselle luurillesi.
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
- puhelimen omalla päivityssoftalla kykenet asentamaan global stablen tilalle global developerin, ja saat näin mahdollisuuden suomenkieliseen käyttöliittymään sekä säännölliset päivitykset
Pitäisi onnistua kaikki Xiaomin viralliset, myös kiinalaiset stable ja developer. Kiinalaisten asennukseen ei kyllä ole mitään järkevää syytä, kun Play Store puuttuu ja suuri osa ohjelmista toimii kunnolla vain Kiinassa eikä ole kokonaan käännetty edes englanniksi.
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
116
Kiitoksia hrk ja Pertti K.

Onko käytännön kokemusta global-dev. version eroista eu-weeklyyn?
Eli onko esim. eu versiossa jotain parempaa kuin global-dev versiossa?
Lähinnä esim. akun kesto mietityttää että onko eu-romissa parempi?
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Kiitoksia hrk ja Pertti K.

Onko käytännön kokemusta global-dev. version eroista eu-weeklyyn?
Eli onko esim. eu versiossa jotain parempaa kuin global-dev versiossa?
Lähinnä esim. akun kesto mietityttää että onko eu-romissa parempi?
Tämän sinä toivoakseni olet jo lukenut:

Xiaomi.eu Vs Global Rom Differences

Koska Xiaomi.eu on ytimeltään China Developer, ei siinä suuria suorituskykyeroja voi olla. Vaikka jotain optimointeja kuulemma on tehty.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
603
Unlockauksia tai usb debugging tilan päällesaamista varten, siltä varalta että joku tarvii, kiina VPNää, niin laitan tähän ohjeet ilmaisen kiina vpn asetuksiin, ilman mitään plexVPN tms ohjelman asennusta.

Kiinan hallitus kuumeisesti yrittää kitkeä noita VPN palveluja. Ilmaiset VPNt ovat siksi kiven alla. Tuolta listasta ainakin tällähetkellä kiina vpn löytyy:
VPN Gate - Public Free VPN Cloud by Univ of Tsukuba, Japan

Tässä screenshot (kirjoitushetkellä toimivista) asetuksista:


Käyttäjätunnukset ja salasanat kaikkiin kohtiin: vpn
yhdistää kyllä tähän VPN:nään, mutta ei vaan onnistu puhelimen bindaaminen Mi accountii, että sais sen 72h rullaamaa..
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
116
Tämän sinä toivoakseni olet jo lukenut:

Joo luettu on mutta jutut voi olla juttuja. Meinasin vaan että jos joku on todennut esim. akunkestosta jotain todellista.
Edit. Jos ja kun tolla omalla päivitystyökalulla päivittää global-stablen developeriin niin meneekö data ketuilleen samalla. Twrp;llä kun olen päivitellyt niin datan on voinut palauttaa backupista.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
yhdistää kyllä tähän VPN:nään, mutta ei vaan onnistu puhelimen bindaaminen Mi accountii, että sais sen 72h rullaamaa..
Niin. Jos jollain on tiedossa joku TOIMIVA ilmainen ratkaisu, niin saa kertoa. FlyVPN toimi puheena olevassa käyttötarkoituksessa ainakin yhden kerran, mutta maksaa $9.90/kk. Ja FlyVPN siis tuntee useita kiinalaisia(kin) servereitä, ja on helppokäyttöinen.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Edit. Jos ja kun tolla omalla päivitystyökalulla päivittää global-stablen developeriin niin meneekö data ketuilleen samalla. Twrp;llä kun olen päivitellyt niin datan on voinut palauttaa backupista.
Käyttäjän datalle ei tapahdu mitään, mutta saat toki tehdä backupin.
 
Liittynyt
26.09.2017
Viestejä
113
Niin. Jos jollain on tiedossa joku TOIMIVA ilmainen ratkaisu, niin saa kertoa. FlyVPN toimi puheena olevassa käyttötarkoituksessa ainakin yhden kerran, mutta maksaa $9.90/kk. Ja FlyVPN siis tuntee useita kiinalaisia(kin) servereitä, ja on helppokäyttöinen.
Itse sain usb debug tilan päälle kyllä tuolla mainitsemallani VPNllä. Tuo mi tiliin linkkaaminen ei pitäisi kyllä tarvita mitään VPNiä, kyllähän se pitää kiinan ulkopuoleltakin toimia. Kyllä se ongelma on jossain muualla nyt
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
14
APN ei vaikutusta.

Huomattu myös että yhteydet rupesi toimimaan kun siirtyi keskustaan, mutta kirjaimellisesti kodin pihalla yhteydet katkesi.

Oma arvaus: joku taajuusalue (900MHz?) ei toimi lainkaan?
72h odoteltu kiltisti, bootloader avattu ongelmitta. Modem (NON-HLOS.bin) flashattu uudelleen, ei apua. Vedetty tehdasresetti, ei apua. Asennettu uusin developer, ei apua.

Taaksepäin päivitystä en äkkiseltään saanut toimimaan, miten se pitäisi tehdä? Se on ainoa mitä ei vielä ole kokeiltu. Ohje oli nimetä update.zipiksi ladattava zip ja laittaa juureen josta recovery sen osaisi asentaa. Ei anna kuitenkaan vaihtoehdoiksi kuin wipe data ja reboot. fastbootilla saisin asennettua, mutta en löytänyt vanhoja versioita tuossa formaatissa.

Huomattu myös että keskustassa yhteydet toimii, mutta down suht. normaali, up säälittävä, muutamia kymmeniä kiloja.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Itse sain usb debug tilan päälle kyllä tuolla mainitsemallani VPNllä. Tuo mi tiliin linkkaaminen ei pitäisi kyllä tarvita mitään VPNiä, kyllähän se pitää kiinan ulkopuoleltakin toimia. Kyllä se ongelma on jossain muualla nyt
USB Debug? Sen enablointi puhelimessa edellyttää vain, että developer-tila on aktivoitu. VPN-yhteys tai sen puute ei tähän liity mitenkään. Vai puhutko jostain muusta, väärillä sanoilla?

Olemme kaikki yksimielisiä siitä, että tilin linkkaamisen _pitäisi_ onnistua ilman VPN-yhteyttä. Mutta kun se ei aina onnistu. Oma teoriani on, että Kiinan markkinoille tehdyt puhelimet pitää liittää ikäänkuin Kiinasta käsin. Global version -luurit mistä vaan. Teoriani voi olla väärä, mutta se sopii omiin havaintoihini.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 387
Viestejä
4 200 253
Jäsenet
70 894
Uusin jäsen
JapPro

Hinta.fi

Ylös Bottom