XDefiant (PC/PS5/XSX|S)

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
841
Keskustelua Ubisoftin kilpailijasta Call Of Duty pelisarjalle, julkaisuajankohdaksi on ilmoitettu kesä 2023, joka tässä tapauksessa oletettavasti tulee olemaan kuluvan vuoden elokuu.

Peli julkaistiin 21.5.2024, ja on ladattavissa ilmaiseksi PC:lle ja konsoleille.

Tähän mennessä innokkaimmat ovat päässeet pelaamaan closed betaa huhtikuun 23. päivään saakka, sekä open betaa aikavälillä 21.-23. kesäkuuta.

Viralliset kotisivut:
Virallinen Twitter:


Twitchissä viewership rewardina jaossa pari aseskiniä ja weapon booster token 28.5 asti:

IMG_4775.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.06.2020
Viestejä
192
Pakkohan tämä on testiin laittaa, kun SteelSeries GG löyty jo valmiina.
 

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
841
Pakkohan tämä on testiin laittaa, kun SteelSeries GG löyty jo valmiina.
Mulla jäi vielä testit illalla/yöllä suorittamatta kun oli palvelimet niin jumissa :joy: näitä eurooppalaisten ongelmia, jenkit pelas ja striimas menemään.
 
Liittynyt
22.06.2020
Viestejä
192
Eipä näytä serverit kestävän vieläkään, erroria pukkaa heti alkuruudussa.

Tässä ylimääräinen twitchin kautta napattu koodi jos joku ei jaksa nähdä vaivaa:

DV9X-JGG4-WFAR-RVLL
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 037
Eipä näytä serverit kestävän vieläkään, erroria pukkaa heti alkuruudussa.

Tässä ylimääräinen twitchin kautta napattu koodi jos joku ei jaksa nähdä vaivaa:

DV9X-JGG4-WFAR-RVLL
Ihan vaan tiedoksi muillekin, että tämä on näköjään jo mennyt. Ihan vaan ettei tarvitse klikkailla turhaan.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
163
Noh aikasemmin päivästä echo erroria pääpainossa echo-2. Nyt tässä kohta puolikkaan tunnin odotellut että hausta pääsis peliin. Jos se siitä että pääsis kokeilee kuitenkin.
 
Liittynyt
22.06.2020
Viestejä
192
Ubi vissiin vähän liian avoimella kädellä jaellut avaimia kun ei serverit vieläkään kestä...
 

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
841
Ubi vissiin vähän liian avoimella kädellä jaellut avaimia kun ei serverit vieläkään kestä...
Mä oon pelailemaan päässyt, mutta ongelmia ollut senverta ettei kyllä nauttia ole voinut, ohjain toimii nappien osalta ihan miten sattuu vaikka peli tunnistaa pleikkarin ohjaimeksi, näppäimet vaihtelee toimintojaan jne. Äänet pätkii ja katoaa ymym. no onhan tässä 23.pv asti aikaa.

Ite pelistä vähän mixed feelings, en ehkä näe CODin korvaajana, liian piirrosmaiset grafiikat.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
163
Mä oon pelailemaan päässyt, mutta ongelmia ollut senverta ettei kyllä nauttia ole voinut, ohjain toimii nappien osalta ihan miten sattuu vaikka peli tunnistaa pleikkarin ohjaimeksi, näppäimet vaihtelee toimintojaan jne. Äänet pätkii ja katoaa ymym. no onhan tässä 23.pv asti aikaa.

Ite pelistä vähän mixed feelings, en ehkä näe CODin korvaajana, liian piirrosmaiset grafiikat.
Jotenkin tää peli omasta mielestä kankea mitä yhden erän pääsin pelaamaan. Ehkä se on tottunut kun tää uusin mw reboot liikkeiltä sulava niin tää tuntu todella kankealta verrattuna siihen mut pitäisi päästä enemmän testaamaan kuhan nuo servut kestäisi ettei tulisi erroria niin paljon.
EDIT: Eikä se ainakaan että pelasin 160 pingillä ainakaan helpottanu asiaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
724
ei täs pelis päästä lähellekkää samaan tuntumaan kuin bo4 mut selvästi yritetään. täs betassa tuntuu et fps ois välillä tyylii 60 vaikka peli hakkaa kokoajan 160fps lukkoon. toivottavasti keksis jotain koukuttavaa ranked tsydeemiä peliin. vaikka porttais edes siegen ranked tsydeemin tähän peliin.
 
Liittynyt
18.02.2018
Viestejä
522
Tähtäystuntuma on täs pelis huonompi ku Codeis. Mut eipä siihen oikein ole mikään peli päässytkään tai pyrkinytkään. Nyt kun sai XclusiveAcen tähtäysasetukset kopioitua, nii alkoi osumaan, mut joo on toi vähän "clunky". Aim assist ei oo myöskään kaikista vahvimman tuntuinen PS5:llä, mut tää on vaa hyvä asia. CODeissa on liian kova aim assist.

Se, että pelissä ei ole minkäännäköistä skill-based matchmakingia unrankedissa on parasta. Esim. Eilen väänsin pari tuntia muutaman randomin kanssa välillä samal puolel ja välillä eri puolella. Tuli juteltua heille ja tuli rivalryja sekä välil pelattiin hyvin yhteen samal puolel. Taitotasoerot oli myös tosi isot. Tätä mie itse haen eli kokemuksia, jossa on sekaisin samoissa peleissä aloittelijoita, kasuaaleja, hyviä ja lähes pro-pelaajia. Tää kehittää myös itseä helkkaristi, kun ei tarvi koko ajan kaikkien vihuje kaa olla hiki otsassa (ja osan kanssa täytyy). Säilyy hauskuus kokonaan! Toivottavasti vähentää myös pingiä tää match-making ku ei etsi vaan oman taitotason pelaajia. En ole sitä seurannut.

Hahmojen hero abilityt on omasta mielestä liian voimakkaita ja jostain syystä en niistä tässä pelissä pidä juurikaan. Parempi ois melkein ilman, vaikka ite pelaan pelejä, kuten Apex Legends joka viikko. No ehkä ne laitetaan paremmin balanssiin tai tarjotaan mahdollisuus pelata ilman niitä jossakin pelimuodossa.
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
724
Tähtäystuntuma on täs pelis huonompi ku Codeis. Mut eipä siihen oikein ole mikään peli päässytkään tai pyrkinytkään. Nyt kun sai XclusiveAcen tähtäysasetukset kopioitua, nii alkoi osumaan, mut joo on toi vähän "clunky". Aim assist ei oo myöskään kaikista vahvimman tuntuinen PS5:llä, mut tää on vaa hyvä asia. CODeissa on liian kova aim assist.

Se, että pelissä ei ole minkäännäköistä skill-based matchmakingia unrankedissa on parasta. Esim. Eilen väänsin pari tuntia muutaman randomin kanssa välillä samal puolel ja välillä eri puolella. Tuli juteltua heille ja tuli rivalryja sekä välil pelattiin hyvin yhteen samal puolel. Taitotasoerot oli myös tosi isot. Tätä mie itse haen eli kokemuksia, jossa on sekaisin samoissa peleissä aloittelijoita, kasuaaleja, hyviä ja lähes pro-pelaajia. Tää kehittää myös itseä helkkaristi, kun ei tarvi koko ajan kaikkien vihuje kaa olla hiki otsassa (ja osan kanssa täytyy). Säilyy hauskuus kokonaan! Toivottavasti vähentää myös pingiä tää match-making ku ei etsi vaan oman taitotason pelaajia. En ole sitä seurannut.

Hahmojen hero abilityt on omasta mielestä liian voimakkaita ja jostain syystä en niistä tässä pelissä pidä juurikaan. Parempi ois melkein ilman, vaikka ite pelaan pelejä, kuten Apex Legends joka viikko. No ehkä ne laitetaan paremmin balanssiin tai tarjotaan mahdollisuus pelata ilman niitä jossakin pelimuodossa.
Tää ois kyl iha huippua jos ei ois mitää skillbased jaottelua casuaalipuolella vaan se olisi ihan täysin villi länsi. Ja ylipäätänsäkin kun joskus ranked pelimuoto tulee niin kaikki jaottelu tapahtuisi näkyvästi divisioonissa ettei olisi mitään piilotasotuksia.
 
Liittynyt
18.02.2018
Viestejä
522
Tää ois kyl iha huippua jos ei ois mitää skillbased jaottelua casuaalipuolella vaan se olisi ihan täysin villi länsi. Ja ylipäätänsäkin kun joskus ranked pelimuoto tulee niin kaikki jaottelu tapahtuisi näkyvästi divisioonissa ettei olisi mitään piilotasotuksia.
Eikö se ole nyt näin Xdefiantissa. Näin mie ymmärsin.
 
Liittynyt
28.12.2021
Viestejä
255
Törmäsin tähän youtuben suositusten kautta. Virallinen julkaisu oli ilmeisesti tällä viikolla 21.5. Arvostelut olleet "ihan ok", mutta ilmeisesti aika perus first person, ilman erityistä koukkua jolla massat saisi mukaan. Lisäksi pelin saa ilmeisestivain ubin oman launcherin kautta, joka pienentänee suosiota, vaikka ilmainen onkin. Onko kukaan palstalla pelaillut?
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
724
Törmäsin tähän youtuben suositusten kautta. Virallinen julkaisu oli ilmeisesti tällä viikolla 21.5. Arvostelut olleet "ihan ok", mutta ilmeisesti aika perus first person, ilman erityistä koukkua jolla massat saisi mukaan. Lisäksi pelin saa ilmeisestivain ubin oman launcherin kautta, joka pienentänee suosiota, vaikka ilmainen onkin. Onko kukaan palstalla pelaillut?
nimenomaan peli on vaik "OK. pelikehittäjien puolella on selvästi hyvistä ideoista pulaa kun tän vuosikymmenen uudet pelit, tämä ja the finals jää kyllä sakkaamaan pahasti vaikka hyvästä yrityksestä voisi pointsit antaa.
 
Liittynyt
28.12.2021
Viestejä
255
Ei varmaan tarvi sitten asentaa. Ehkä tuossa finalsissa oli jopa enemmän yritystä kuin tässä, mutta senkin pelaajamäärät putos käsittääkseni aika nopeasti "ynnä muut" osastolle. Odotellaan kuka seuraavana yrittää iskeä kiilaa fortniten, pubg:n ja codin ylivaltaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 137
Aika tylsää räimettä. Matsien saaminen alkuun myös kestää. Ensin odotellaan aulassa pelaajia, sitten venaillaan että valitaan hahmo, sitten venaillaan lämmittely ja sitten venaillaan että matsi alkaa. Hahmojen jatkuva muka hauskojen "one-linerien" heittely myös nopeasti alkaa ärsyttämään.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 252
Latasin julkkaripäivänä testiin PS5:lle. 10 minuuttia koitti etsiä servuja missä pelaajia, ei löytynyt. Poistin ja ei tule enää palattua kun niin paljon muutakin pelattavaa.
 

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
841
Kolmisen tuntia tuohon nyt tuhlannut, ihan kivan oloinen peli, muttei oikein mitään mikä innostaisi starttaamaan pelin ja vieläpä pelaamaan sitä.
 

scowl

Tukijäsen
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
628
Noin tusina matsia takana. Peli ihan "ok", ei mitään varsinaista valittamisen aihetta, mutta tuntuu vain että joku koukku tästä puuttuu mikä saisi jaksamaan pidempään.
 

Makina

#LifeAt150BPM
Tukijäsen
Liittynyt
27.07.2022
Viestejä
436
Vituttaa suoraan kun jokaisen aseen lisäkilikkeisiin menee puoli vuotta että saa yhdestä kaikki auki. Mulla on AK47 level 23 ja samassa ajassa saisin todennäköisesti 2-3 aseeseen vanhemmissa Codeissa kaikki kilikkeet auki. Toisi pelattavuutta lisää että saisi aseet nopeammin muokattavaksi omaan makuun.

Ja kyllä, olen täysin samaa mieltä että koukku puuttuu, mutta muuten ihan maittavaa ADHD-mättöä. Toisaalta eipä vanhemmissa Codeissakaan ollut mitään koukkua, ne vaan vetivät pelaajia kun olivat niin perkeleen hyviä pelattavia.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
647
No joo, onhan tää kyllä iha pelattava peli, mutta ei kyllä kovin pitkään jaksa yhdeltä istumalta pelata. Hieman ärsyttää nuo pitkät odotus/latausajat tässä. Hieman kyllä ihmeellistä, että tässä pitää avata kaikki aseet, hahmot ja sun muut suorittamalla haasteita. Perus deathmatch pelimuoto näköjään puuttuu tästä
 

Makina

#LifeAt150BPM
Tukijäsen
Liittynyt
27.07.2022
Viestejä
436
No joo, onhan tää kyllä iha pelattava peli, mutta ei kyllä kovin pitkään jaksa yhdeltä istumalta pelata. Hieman ärsyttää nuo pitkät odotus/latausajat tässä. Hieman kyllä ihmeellistä, että tässä pitää avata kaikki aseet, hahmot ja sun muut suorittamalla haasteita. Perus deathmatch pelimuoto näköjään puuttuu tästä
TDM ja DM ehdottomasti pitäisi olla tässä. Saisi mielestäni myös tulla No Abilities-versio moodeista missä ei olisi muuta kuin aseet ja naatit.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
647
TDM ja DM ehdottomasti pitäisi olla tässä. Saisi mielestäni myös tulla No Abilities-versio moodeista missä ei olisi muuta kuin aseet ja naatit.
Perus TDM ilman abilityjä voisi ollakkin ihan mielenkiintoinen kokemus. :hmm:

Kovasti kyllä mainostavat tuota battle passin ostamista.
 
Liittynyt
18.02.2018
Viestejä
522
Täs ei oo skill based matchmakingia unrankedissa. Siksi parempi peli kuin kilpailijansa. Ei koskaan tiedä, mitä tulee vastaan. Lobbyt sais toki pysyä yhes matsin jälkee.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
155
Tässä olis paljon hyvää, mutta jotenkin ei vaan koukuta. Vähän raaputtaa sinne COD-suonen kylkeen, mutta ei silti kuitenkaan. Toi hitreg on paska. Ja noi muutamat itemit jota jengi käyttää vaan pelkästään kun ne on niin op. Ärsyttävää kun odotin tästä semmosta jota voisi käydä joskus naputtamassa jokusen rundin mp-fps -puutteeseen, mutta rahaa ei kiinnosta laittaa kiinni. CODit toimisi siihen hyvin, mutta periaatteesta vaan olen jättänyt ne hankkimatta sen naurettavan hintapolitiikan (+ kaiken muun josta ei jaksa tässä sen enempää) takia.
 
Liittynyt
28.07.2019
Viestejä
67
Tämmöiselle myöhäisheränneelle joka ei ole eläessään yhteenkään codiin koskenut, aika hauska räiske (Battlefieldiä pelailen jonkin verran, ja tämä on mukavan erilainen). Nettikoodia toivottavasti parannetaan kun olen pelannut nelisen tuntia ja nyt on jo tullut pari raivostuttavaa tilannetta, joissa olen ampunut sillä marksman riflellä kolme-neljä laukausta vierestä suoraan vastaanottajan mahaan mutta tehnyt nolla pistettä vahinkoa. Lisäksi joskus kuolee todella kauas nurkan taakse.
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
1 034
Ite en oo koskaan pelannut codia ja bäfääkin vain testannut, joten tää on mukavan erilainen peli kuin Valorant mitä yleensä pelaan. Pelimuotojen moninaisuus on jees, sekä aseiden speksaaminen mieleiseksi. Jatkoon :thumbsup:

Itse kaipaisin tähän ainoina muutoksina ehkä rajoituksia, että montako sniperia voi olla per tiimi, tuntuu olevan meta pelata 2-4 snipun voimin tiettyjä moodeja. Samaten että montako samaa hahmoa voit käyttää per joukkue.
 
Liittynyt
18.02.2018
Viestejä
522
Tässä pelissä itsellä vaivaa pari asiaa. Ensimmäinen on toi net code. Sen takia tässä kuolee todella usein sekunnin myöhässä kulman taakse, kun joku rätkyttää sinua selkää. Osumien tunnistamisessa ei ole itsellä ongelmaa, kun kävi harjoittelee kaikkien aseiden rekyylit ja pisti muistiin, mihin suuntaan ase (aina sama rekyyli muuten aseessa, ei varianssia) potkii ammuttaessa.

Pelimuodot on ehkä itsestä se toinen asia, mikä vaivaa. Hotshot on periaatteessa TDM twistillä ja on itselleni selkeästi paras pelimuoto, kun CODeissa olen tykännyt Kill confirmedia pelata. Muut pelimuodot ei ainakaan toistaiseksi maistu ollenkaan. Kaipaisin SnD -tyyppistä pelimuotoa ja sit ehkä jotain hassuttelumodeja.

En betassa tykännyt näistä classeista, mutta jostain syystä olen alkanut niistä tykkäämään. Ne on ikään kuin perkkejä ja joutuu miettimään aina, että mikä toimii. Onneks ei oo killstreak rewardei pilaamassa pelejä.

Mitä oon nyt tässä tätä peliä pelannut, niin koko ajan maistuu paremmalta ja paremmalta, kun sai pädin sensit kuntoo (oli muuten vaikeaa löytää oikeat senssit tähän) tällaisella 8 - 8 senssillä CODeja pelanneelle (response curve dynamic eli tässä pelissä reverse s curve). Käytän nyt itse 74 - 74 (reverse s curve) ja kaikki ne kerroin jutut 1x. Täs pelis huomasin, et hitaammilla osun paremmin, mut täs on pääosumat ihan must niiden suuren damagen takia, niin vaihoin nopeampii.

Sen olen myös huomannut, että W/L ratio on todella korkealla ja K/D myös huomattavasti korkeampi kuin CODeissa, kun pelejä ei koko ajan pakoteta pelkästään saman tasoisten pelaajien kanssa. Peleistä löytyy aina sua parempia pelaajia, sun tasoisia, sua huonompia ja sit ihan aloittelijoitakin niin kuin sen pitääkin olla. Tulee ihan vanhat CODi ajat 15 vuoden takaa mieleen. Skill based match makingin puuttuminen unrankedissa pitää mut tässä pelissä pitkään. On joku syy pelata, kun se kans näkyy siinä, että olet muita parempi. CODissa hakkaisit päätä seinää ja W/L & K/D ratiot menis koko ajan lähemmäksi yhtä.
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
1 034
Nyt vähän lisää peliä takana ja ääniin kaipaisi sellaisen muutoksen, että toisten pelaajien askeleet olisi kiva kuulla selkeästi paremmin. Ehkä se on tän pelin meta toisaalta, että sen kuin hypit ja juokset, mutta on se melko uuno fiilis kun vihu onkin yhtäkkiä sun vieressä, etkä ole kuullut.

Ja vähän tähän saisi tulla aseisiin myös scopeillakin rekyyliä, ei kauaa kestä itsellä mielenkiinto kun ei ole mekaanikoissa mitään radikaalia vaihtelua.
 

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
841
Tässä pelissä itsellä vaivaa pari asiaa. Ensimmäinen on toi net code. Sen takia tässä kuolee todella usein sekunnin myöhässä kulman taakse, kun joku rätkyttää sinua selkää. Osumien tunnistamisessa ei ole itsellä ongelmaa, kun kävi harjoittelee kaikkien aseiden rekyylit ja pisti muistiin, mihin suuntaan ase (aina sama rekyyli muuten aseessa, ei varianssia) potkii ammuttaessa.

Pelimuodot on ehkä itsestä se toinen asia, mikä vaivaa. Hotshot on periaatteessa TDM twistillä ja on itselleni selkeästi paras pelimuoto, kun CODeissa olen tykännyt Kill confirmedia pelata. Muut pelimuodot ei ainakaan toistaiseksi maistu ollenkaan. Kaipaisin SnD -tyyppistä pelimuotoa ja sit ehkä jotain hassuttelumodeja.

En betassa tykännyt näistä classeista, mutta jostain syystä olen alkanut niistä tykkäämään. Ne on ikään kuin perkkejä ja joutuu miettimään aina, että mikä toimii. Onneks ei oo killstreak rewardei pilaamassa pelejä.

Mitä oon nyt tässä tätä peliä pelannut, niin koko ajan maistuu paremmalta ja paremmalta, kun sai pädin sensit kuntoo (oli muuten vaikeaa löytää oikeat senssit tähän) tällaisella 8 - 8 senssillä CODeja pelanneelle (response curve dynamic eli tässä pelissä reverse s curve). Käytän nyt itse 74 - 74 (reverse s curve) ja kaikki ne kerroin jutut 1x. Täs pelis huomasin, et hitaammilla osun paremmin, mut täs on pääosumat ihan must niiden suuren damagen takia, niin vaihoin nopeampii.

Sen olen myös huomannut, että W/L ratio on todella korkealla ja K/D myös huomattavasti korkeampi kuin CODeissa, kun pelejä ei koko ajan pakoteta pelkästään saman tasoisten pelaajien kanssa. Peleistä löytyy aina sua parempia pelaajia, sun tasoisia, sua huonompia ja sit ihan aloittelijoitakin niin kuin sen pitääkin olla. Tulee ihan vanhat CODi ajat 15 vuoden takaa mieleen. Skill based match makingin puuttuminen unrankedissa pitää mut tässä pelissä pitkään. On joku syy pelata, kun se kans näkyy siinä, että olet muita parempi. CODissa hakkaisit päätä seinää ja W/L & K/D ratiot menis koko ajan lähemmäksi yhtä.
Tuo senssi pisti silmään, mulla CODissa 7-7 1x dynamic curve, ja XDefiantissa 35-35 1X reverse S curve, joka tuntuu ehkä jopa hieman CODia nopeemmalta. Lisäksi XDefiantissa on joku pirullinen deadzone tateissa, vaikka asetuksista rullattu minimiin.
 
Liittynyt
22.06.2020
Viestejä
192
Yhden rundin perusteella ihan ok räimettä. CoDissa tuli 90% ajasta pelattua Search & Destroyta, joten vastaavaa pelimuotoa odotellessa.
 
Liittynyt
18.02.2018
Viestejä
522
Tuo senssi pisti silmään, mulla CODissa 7-7 1x dynamic curve, ja XDefiantissa 35-35 1X reverse S curve, joka tuntuu ehkä jopa hieman CODia nopeemmalta. Lisäksi XDefiantissa on joku pirullinen deadzone tateissa, vaikka asetuksista rullattu minimiin.
Joo CODin aimaus on niin smooth, että melkein kaikis muis peleis tuntuu, että on deadzonea "omasta takaa". Sensistä vielä sen verran, että itse pelasin saman tyyppisille senseil täs ku sie aluks. Sit kokeilin noin 50-50 asetusta, mutta hitaammalla ADS sensillä (tyylii 0,5x), mutta ei siin kerkeä flickailemaa päähä, niin palasin toho 74-74 1x. Meni tunteja harjoitteluaulas ja peleis testailla oikeet senssit, mut nyt tuskin enää vaihtelen.
 
Liittynyt
28.12.2021
Viestejä
255
Alkoi Fortnitessä niin surkee season, että tulipahan laitettua tämä asentumaan. Harmi kun tässä ei pelimuotona ilmeisesti oo battle royalia.
 

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
841
Alkoi Fortnitessä niin surkee season, että tulipahan laitettua tämä asentumaan. Harmi kun tässä ei pelimuotona ilmeisesti oo battle royalia.
Ei oo ei, Warzone myös ilmainen ja vois olla hyvä korvike, jotkut tykkää myös Apex Legendsistä.
 
Liittynyt
18.02.2018
Viestejä
522
Apex Legends on kova peli, mut se ei kyl uusille pelaajilla ole kovin ystävällinen, kun saa niin paljon ampua ennen kuin kuolee. Siin mieles Warzone paljo helpompi lähestyy. Omasta mielestä Apex ylivoimaisesti paras battle royale.

Tykkään tästä XDefiantista ja sen omasta jutusta, mut jotain se kaipaa. En tiiä. Iha niiku siit puuttuis jotai (tyylii single player, zombie, battle royale, search and destroy jne.). Jossakin kohtaa alkaa puuduttaa, jos ei tuu uusia pelimuotoja. :)
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 355
Sen olen myös huomannut, että W/L ratio on todella korkealla ja K/D myös huomattavasti korkeampi kuin CODeissa, kun pelejä ei koko ajan pakoteta pelkästään saman tasoisten pelaajien kanssa. Peleistä löytyy aina sua parempia pelaajia, sun tasoisia, sua huonompia ja sit ihan aloittelijoitakin niin kuin sen pitääkin olla. Tulee ihan vanhat CODi ajat 15 vuoden takaa mieleen. Skill based match makingin puuttuminen unrankedissa pitää mut tässä pelissä pitkään. On joku syy pelata, kun se kans näkyy siinä, että olet muita parempi. CODissa hakkaisit päätä seinää ja W/L & K/D ratiot menis koko ajan lähemmäksi yhtä.
Tässä on myös iso vaara, että peli menettää suuren osan pelaajistaan, kun heikommat pelaajat joutuvat jatkuvasti pelaamaan parempien kanssa. Parempien pelaajien kannalta tuo voi olla kivaa, mutta toisella puolella tuskin on yhtä kivaa.

Aika moni peli on jopa kaatunut tähän, että pelaajat eivät pelaa itsensä tasoisia vastaan.
 
Liittynyt
28.12.2021
Viestejä
255
Tässä on myös iso vaara, että peli menettää suuren osan pelaajistaan, kun heikommat pelaajat joutuvat jatkuvasti pelaamaan parempien kanssa. Parempien pelaajien kannalta tuo voi olla kivaa, mutta toisella puolella tuskin on yhtä kivaa.

Aika moni peli on jopa kaatunut tähän, että pelaajat eivät pelaa itsensä tasoisia vastaan.
Jep. Tuommonen tappaa kyllä innon suurimmalta osalta aloittelijoita sekä satunnaispelaajia. Lopputulos siis se, että vain ne parhaat jaksaa pelaa parhaita vastaan. Ymmärtääkseni PUBG:a tämä on jo jonkin aikaa vaivannut. Fortnitessä toi oli hyvin balanssissa ainakin aloittelijoilla. Palaajamääriä tuijottamalla myös muilla.

Täytyy nyt illalla tai vkl kokeilla tätä xdefiantia ja myöhemmin Apexia tai WZ:a, jos BR:n puuttuminen vaivaa. Warzonea kyllä kokeilinkin jo ennen Fortniteä, mutta siinä tuntui että TTK ja liikkuminen teki pelistä liian nopeaa. Fortnitessä jää aikaa ajatellakin ja pelata jollakin "strategialla".
 
Liittynyt
18.02.2018
Viestejä
522
Tässä on myös iso vaara, että peli menettää suuren osan pelaajistaan, kun heikommat pelaajat joutuvat jatkuvasti pelaamaan parempien kanssa. Parempien pelaajien kannalta tuo voi olla kivaa, mutta toisella puolella tuskin on yhtä kivaa.

Aika moni peli on jopa kaatunut tähän, että pelaajat eivät pelaa itsensä tasoisia vastaan.
On hyvä, että on vaihtoehtoja. Harmi, että nykyisin kaikissa peleissä on skill based match making (tai retention based). Sen kannalla toki olen, että jokin suojattu bracket pitää olla niille ihmisille, joilla on esimerkiksi joku vamma, mikä vaikuttaa siihen, että heidän K/D tai W/L on tyylii 0,2 jne.

Varmasti suurin osa keskivertopelaajista on tyytyväisiä siihen, että pelaa omantasoisten vihollisten kanssa unrankedissa. Itse vihaan sitä. Se todella vahvasti manipuloitu pelikokemus on syy, miksi CODeja ei jaksa yhtään. Peleinä ne olisivat muuten omaan makuun täydellisiä, mutta skill based match making pilaa kaiken innon pelata niitä. EDIT: eli siis se, että häviät neljä peliä putkeen ja sitten palkintopeli, jossa on yhtäkkiä 4,0 K/D ja sit takaisin häviämään. Pahinta on se, että sen oppii tietämään, milloin peli rankaisee sua hyvin pelaamisesta. Ei ole myöskään sattumaa, että päivän ensimmäinen peli on aina helpoin, jotta "koukuttuu" peliin. EDIT2: Toisin sanoen, miksi pelata hyvin, jos siitä rankaistaan? Sama on siis pelleillä, jotta saa vähän inhimillisemmät lobbyt.

Se olisi sitten eri asia, jos olisi erikseen ranked, jossa on skillbased match making ja/tai rank based match making. En ymmärrä yhtään, miksi se pitää unrankediin tunkea. Näen asian niin, että jos taso ei riitä, niin sitten menee pelailemaan niitä rookie/pronssi jne.-tason ranked matsei ja nauttii siellä oman tasoisten vihollisten kanssa. CODit tekee tämän väärin verrattuna XDefianttiin, kun Activision tunkee meille sekä unrankedin että rankedin skillbased match makingilla.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 355
On hyvä, että on vaihtoehtoja. Harmi, että nykyisin kaikissa peleissä on skill based match making (tai retention based). Sen kannalla toki olen, että jokin suojattu bracket pitää olla niille ihmisille, joilla on esimerkiksi joku vamma, mikä vaikuttaa siihen, että heidän K/D tai W/L on tyylii 0,2 jne.

Varmasti suurin osa keskivertopelaajista on tyytyväisiä siihen, että pelaa omantasoisten vihollisten kanssa unrankedissa. Itse vihaan sitä. Se todella vahvasti manipuloitu pelikokemus on syy, miksi CODeja ei jaksa yhtään. Peleinä ne olisivat muuten omaan makuun täydellisiä, mutta skill based match making pilaa kaiken innon pelata niitä. EDIT: eli siis se, että häviät neljä peliä putkeen ja sitten palkintopeli, jossa on yhtäkkiä 4,0 K/D ja sit takaisin häviämään. Pahinta on se, että sen oppii tietämään, milloin peli rankaisee sua hyvin pelaamisesta. Ei ole myöskään sattumaa, että päivän ensimmäinen peli on aina helpoin, jotta "koukuttuu" peliin. EDIT2: Toisin sanoen, miksi pelata hyvin, jos siitä rankaistaan? Sama on siis pelleillä, jotta saa vähän inhimillisemmät lobbyt.

Se olisi sitten eri asia, jos olisi erikseen ranked, jossa on skillbased match making ja/tai rank based match making. En ymmärrä yhtään, miksi se pitää unrankediin tunkea. Näen asian niin, että jos taso ei riitä, niin sitten menee pelailemaan niitä rookie/pronssi jne.-tason ranked matsei ja nauttii siellä oman tasoisten vihollisten kanssa. CODit tekee tämän väärin verrattuna XDefianttiin, kun Activision tunkee meille sekä unrankedin että rankedin skillbased match makingilla.
Unrankedin on tarkoitus olla rennompaa, kun ei tarvitse välittää tilastoista, mutta siitä on rentous kaukana, jos valovuosia paremmat pelaajat laittavat nippuun, eikä saa itse mitään aikaan. Siksi unrankedissa on myös yleensä skill based match making.

Sinun ajatuksesi siis on, että heikommilla pelaajilla ei pitäisi olla mahdollisuutta rennompaan unranked pelaamiseen ollenkaan, vaan joko ottavat vitusti turpaan unrankedissa tai sitten on mentävä rankedin puolelle.

Onhan näissä asioissa aina monia puolia, mutta helpottaa paljon, kun miettii asioita muidenkin kannalta. Itse en ymmärrä mitä iloa siitä saa irti, että laittaa nyyppiä pataan 100-0 ilman mitään haastetta. Jos sitä on pakko päästä kokemaan, niin smurffihommia vaikka sitten.

Se ei ole rangaistus, että nousee rankeissa ja päätyy pelaamaan parempien pelaajien kanssa. Sehän on palkinto.
 
Liittynyt
04.08.2017
Viestejä
164
En ymmärrä tätä peliä. Tästä ei saa jotenkin otetta. Olen yleensä fps peleissä ihan ok, mutta tässä olen jostakin syystä aivan paska. En ymmärrä miksi häviän taisteluita, vaikka tuntuu että aimi on ihan kunnossa. Aseet tuntuu aivan tuhnuilta, siis ihan ääniä myöten, eikä osumista saa tarpeeksi "feedbackkia". En normaalisti kaipaakaan sellaista, mutta en tiedä toisiko se tässä vähän lisää tuntumaa. Snipuissa on todella vähän rekyyliä. Hahmojen animaatiot on surkeita ja ne hahmot oli muutenkin jotenkin kieliposkella suunniteltuja kopioita muista peleistä. Tällaisessa nopea tempoisessa pelissä toivoisi myös matsien löytyvän nopeasti. On vähän sellainen tunne, että tätä on työstänyt joku keltanokka tiimi. Suosittelen myös testaamaan The Finalsia. Se on kans ilmainen, mutta huomattavasti tasokkaamman tuntoinen. Kaikesta huolimatta jatkan vielä tämän testailua.

Edit: näköjään muutkin maininneet huonon nettikoodin/hit regin. Sitä se varmasti oli omallakin kohdalla kun tuntui, että turpaan tuli vaikka itse aloitin ensin ampumisen. Yhdessä matsissa tuli vastaan eräs pelaaja, jolla oli 40 tappoa kun seuraavaksi parhaalla oli ~20. Olen yleensä niin sinisilmäinen etten usko kenenkään koodaavan nettipeleissä, mutta tämän kohdalla olin aivan varma. Tai sitten se oli vaan niin hyvä, vaikka jollain omituisella tavalla se ei mitenkään erityisen hyvältä tuntunut. Omituinen peli.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.12.2021
Viestejä
255
Oli kyllä semmosta ADHD-touhua suljetuissa pienissä kentissä, että lähti samantien poistoon :D Matsissa oli porukkaa väliltä 1-50 leveliä, jolloin K/D oli toisilla 0.1 ja toisilla 5. Varmasti hauskaa niille jotka pääs scoreboardin palkintosijoilla. Lisäksi matchmaking tuntu vievän aika kauan ja pingi 50+ :rofl:
 
Liittynyt
18.02.2018
Viestejä
522
1. Unrankedin on tarkoitus olla rennompaa, kun ei tarvitse välittää tilastoista, mutta siitä on rentous kaukana, jos valovuosia paremmat pelaajat laittavat nippuun, eikä saa itse mitään aikaan. Siksi unrankedissa on myös yleensä skill based match making.

2. Sinun ajatuksesi siis on, että heikommilla pelaajilla ei pitäisi olla mahdollisuutta rennompaan unranked pelaamiseen ollenkaan, vaan joko ottavat vitusti turpaan unrankedissa tai sitten on mentävä rankedin puolelle.

3. Onhan näissä asioissa aina monia puolia, mutta helpottaa paljon, kun miettii asioita muidenkin kannalta. Itse en ymmärrä mitä iloa siitä saa irti, että laittaa nyyppiä pataan 100-0 ilman mitään haastetta. Jos sitä on pakko päästä kokemaan, niin smurffihommia vaikka sitten.

4. Se ei ole rangaistus, että nousee rankeissa ja päätyy pelaamaan parempien pelaajien kanssa. Sehän on palkinto.
1. Unrankedissa ei ole keskitasoa paremmalle pelaajalle rentoa koskaan, jos on skill based match making. Pidän XDefiantista, koska siellä kyllä pärjää, mutta erittäin harvoin olen ykkönen, koska peleissä on minua parempiakin pelaajia ja niin on myös huonompia. Varianssi on se, mitä haetaan pelaajien tasossa eikä se, että kaikki on heikompia kuin itse.

2. Rankedia en ole tässä pelissä pelannut, mutta Apexissa olen. Itse olen siinä pelissä alemman keskitason hiihtelijä ja kyllä vain minä menen rankedii rentoutuu. Ei siel ole pakko alemmis rankeis mitää hampaita kiristellä ja on kiva kun saa välil tappojakin. Eli kyllä, olen etsinyt rankedin, jotta löytyisi oman tason pelaajia. Unrankedissa en tätä odota ja tiedän, että pataan tulee suurimman osan aikaa. Mutta hei, ainakin voin valita. Tällainen ei ole edes mahdollista esim. CODeissa minulle keskitason tai sitä hieman parempana pelaajana.

3. Skill based match makingin tunkeminen kaikkiin pelimuotoihin on pahin asia, mitä pyssypeleihin on tehty, koska se vie pois valinnan pelaajilta. Ei ole enää mahdollista löytää pelejä, joissa on pelaajistossa varianssia. Onneksi on XDefiant, joka ymmärsi tämän ja splittasi pelimuodot unrankediin (ei skill based match making), rankediin (skill based match making) ja welcome playlistiin (oliko tyylii pelaajan leveliin 20 tjsp. asti skill based match making, jossa uudet pelaajat voivat harjoitella pelin salat ennen kuin heidän täytyy tehdä valinta unrankedin ja rankedin välillä). Nyyppien pataan lyöminen ei kiinnosta ollenkaan, vaan se, että en pelaa 11 itseni kopion kanssa pelimuodosta riippumatta. Toivottavasti tosta smurffauksesta tulisi kaikille sitä tekeville IP-permabannit.

Olisi todella kiva, jos muutkin pelintekijät osaisivat ajatella XDefiantin tavoin KOKO pelaajakuntaa, eikä vain niitä, joita tämä skill based match making -järjestelmä suojelee (mikä on siis tietysti suurin osa koko pelaajamäärästä). Nämä suojellut pelaajat (esim. CODissa) pelaavat ihan eri peliä kuin keskitasoa paremmat pelaajat ja näin voivat nauttia pelistä sekä unrankedissa että rankedissa. Keskitasoa paremmat eivät voi nauttia kummassakaan, paitsi jos rankin saaminen/ansaitseminen rankedissa kiinnostaa ja motivoi.

Itse esimerkiksi olen jo hyväksynyt, että pyssypeleissä on melkein pakko pelata battle royalea, koska niissä skill based match makingia ei saa niin tiukaksi, että se alkaisi hirveästi vaivaamaan. Sen lisäks olen toki itse Apexissa pelannut rankedia, koska se suojelee minua parhaimmilta pelaajilta alhaisissa rankeissa. Paljon mieluummin pelaisin toki arena shootereita niin kuin XDefiant ja siksi toivon, että tämä peli menestyy.

4. Skill based match makingista voi saada palkinnon, jos pelaa rankedia, kun sitten voit näyttää, että olet päässyt vaikka platinum-rankkiin hyviä pelaajia vastaan pelatessa. Sen sijaan unrankedissa tätä palkintoa ei ole.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 266
Ei hyvää päivää miksi näihin peleihin pitää tunkea haulikot mukaan jos niillä ei tee yhtään mitään? Ja vieläpä laittaa tehtäviä missä pitää saada tappoja niillä. Ei paljon naurata kun metrin päästä päähän ei edes tapa. Kaikilla muilla primary aseilla on parempi TTK kaikilla etäisyyksillä.
 
Liittynyt
18.02.2018
Viestejä
522
Ei hyvää päivää miksi näihin peleihin pitää tunkea haulikot mukaan jos niillä ei tee yhtään mitään? Ja vieläpä laittaa tehtäviä missä pitää saada tappoja niillä. Ei paljon naurata kun metrin päästä päähän ei edes tapa. Kaikilla muilla primary aseilla on parempi TTK kaikilla etäisyyksillä.
Jaa, en oo ees kokeillut haulikkoja vielä. Onko kaikki haulikot huonoja vai vaan jotkut?
 

Makina

#LifeAt150BPM
Tukijäsen
Liittynyt
27.07.2022
Viestejä
436
Haulikot toimii siinä kompaktissa areenamapissa mutta ei juurikaan muuten mielestäni.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
244 618
Viestejä
4 265 845
Jäsenet
71 539
Uusin jäsen
ketunleipä

Hinta.fi

Ylös Bottom