Xbox One & Nat-tyyppi

Liittynyt
09.04.2022
Viestejä
13
Heips!
Mulla on nyt jonkun aikaa ollut Nat-tyyppinä tiukka, kun menen verkkoasetuksiin ja siinä on se kohta "Nykyinen verkon tila", siinä lukee näin.

IPv4 ja IPv6
Nat-tyyppi: Tiukka
Kaikki palvelut käytettävissä.

Sitten kun tarkistan oman Nat-tyypin, siinä sanotaan että se on tarkka, mutta kun suljen sen tarkistamisen niin siinä verkon tilassa lukee edelleen vaan tiukka.

Oon kokeillut porttien vaihtoa, reitittimen nollaamista sekä päivittämistä, sen jonkun bluray homman nollaamista? Ja mitä näitä nyt on.

Alan oikeesti olla jo aika epätoivonen, kun en näiden päälle niin paljon ymmärrä enkä saa yhteyttä microsoftin asiakaspalveluun ja tää vaikuttaa mun peleihin ja partyihin. Myös pelit valittaa mulle siitä että mun nat-tyyppi on tiukka.

Toivottavasti joku osais auttaa.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 953
Mikä yhteys ja mitä verkkolaitteita on xboxin ja netin välissä?
 
Liittynyt
09.04.2022
Viestejä
13
Elisa 5g/300m, mitä katsoin netistä niin maston pitäis olla ihan vieressä, eli en asu "keskellä ei mitään".
Ja eipä kai tossa mitään ylimääräsiä verkkolaitteita oo, vaan tv.
 
Liittynyt
09.04.2022
Viestejä
13
Ainiin, sain nyt vianmäärityksenä vihdoin ja viimeksi vastauksen että mulla on kai joku MTU-virhe, ainakaan se johtojen irrottelu ja laitteiden sammuttelu ei toiminut siihen.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 953
Mikä reititin/modeemi? Saattanee olla tupla nat ainakin käytössä. Jos operaattori nattaa yhteyden ja vielä päälle reititin toisen kerran.

Kannattaa ainakin ottaa Elisalta käyttöön julkinen ip, niin pääset tupla natista eroon: Mobiililaajakaistan julkinen IP-osoite

Oliko tarkempaa tietoa tuosta MTU virheestä?
 
Liittynyt
09.04.2022
Viestejä
13
Ööh, en oikein ymmärrä näistä yhtään mitään mutta kaipa tuo on joku Huawei B525s-65a

Ei oo sen tarkempaa tietoa tost MTU virheestä, alkaa vaan ehdottamaan kaikkea palomuurin asetuksien säätelyä tms, eikä niistä kyllä mikään auttanut tai sit en vaan osaa laittaa niitä asetuksia oikein.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 953
Ota ainakin tuo julkinen IP käyttöön. Saattanee ratkaista koko ongelman. Itse modeemin asetuksiin pitää sitten muuttaa APN-yhteysosoitteeksi tuo internet4

Tuo on muuten sitten 4G-reititin, eli 5G:stä et tuolla hyötymään pääse.
Itse reitittimen asetuksiin pääsee selaimella joko osoitteesta: http://192.168.100.1 tai http://192.168.8.1

Itse APN asetetaan näin:
1. Asetukset > Modeemi > Profiilin Hallinta
2. Klikkaa Uusi profiili.
3. Nimeä profiili haluamallasi nimellä
4. Käyttäjänimi ja salasana kentät jätetään tyhjäksi
5. Kirjoita APN-kenttään internet4
6. Tallenna

Kannattaa vaan sitten tarkistaa, että tuo on oletuksena käytössä.
 
Viimeksi muokattu:

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 953
Ei mitään! Hyvä, että lähti toimimaan :tup:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 431
Viestejä
4 218 029
Jäsenet
71 044
Uusin jäsen
jlehtira

Hinta.fi

Ylös Bottom