Xbox 360 S wifi- & sisäänkirjautumis-ongelma

Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
888
Harvoin tulee pelattua enää 360:llä ja eilen kokeilin. Ensinnäkin laite ei ilmeisesti ole ollut netissä aikoihin vaikka olen sitä käyttänyt. En vaan ole huomannut asiaa koska ei ole tullut ladattua mitään tai pelattua livenä. Viime käynnistyksen jälkeen on vaihtunut sekä wifi-laitteisto, että microsoft-tilin salasana. Nyt kun kokeilin niin pelkkää ongelmaa;

1. Xbox ei pääse nettiin. Näyttäisi yhdistyvän wifiin, mutta siitä eteenpäin ei. Vahva muistikuva, että joskus oli samaa ongelmaa ja silloin piti vaihtaa WPA2->WPA, mutta google antoi ristiriitaista tietoa toimiiko Xbox 360S myös WPA2 salauksella ? Sain kuitenkin sen yhdistymään jakamalla puhelimesta netin (yhteensopivuus tilassa) ja tätä kautta tuli päivitykset. Tämä nyt sinänsä on pieni ongelma, koska liveen pitää päästä vain päivitysten&latausten takia ja sen voi hoitaa sitten vaikka puhelimella.

2. Yhteyden testaus vaati kaikkien profiilien uloskirjauksen. Nyt en enää pääse omalla profiilillani kirjautumaan sisään vaan valittaa väärää salasanaa ? Kokeilin läppärin selaimella ja hyvin meni sisään microsoft-tiliin. Eikö nykyään Microsoft-tili ja xbox tili ole sama asia ?
Poistin profiilini kokonaan koneesta, tyhjensin "system cachen" ja yritin ladata uudelleen, mutta sama tilanne.

Kiitos jos joku osaa auttaa antiikin kanssa. En tiedä olisiko tämä kuulunut laittaa tänne vai konsolipuolen topiciksi, pahoittelen jos meni väärään.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
888
Mulla oli 1kk taaksepäin hyvin samalta kuulostava ongelma, joskin langallinen, joka ratkesi kun availin reittimestä (selaimen osoitepalkkiin 192.168.1.1 tai 192.168.100.1) seuraavat portit:
  • Portti 88 (UDP)
  • Portti 3074 (UDP ja TCP)
  • Portti 53 (UDP ja TCP)
  • Portti 80 (TCP)
Kopioin nämä siis suoraan tästä support.xbox.fi artikkelista: Xbox Support
Täytyy kokeilla tätä. Oliko sulla myös ongelmia sisäänkirjautumisen kanssa vai ainoastaan nettiyhteyden suhteen ?
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
888
Itseasiassa molemmat. Olin vuosia sitten päässyt kirjautumaan omalle tunnukselle, mutta kun kaivoin 1kk sitten tuon xbox 360:n komerosta, niin ei enää antanut kirjautua tililleni. Xbox näytti myös siinä yhteyttä testatessa, että reitittimeen pääsee, muttei internetiin. Oletan siis että aiemmalla reittimellä/nettiliittymällä, nuo portit olivat vakiona auki, mutta jossakin vaiheessa nettiliittymää ja/tai reititintä vaihtaessa on eri firma sulkenut nuo portit.

En siis ole varma, että ratkooko näiden porttien avaaminen ongelmasi, mutta ainakin ne ovat testaamisen arvoisia. Toivon parasta.
Kokeillaan ja jos ei auta niin kai se sitten on pakko alkaa vetämään piuhaa reitittimeltä xboxiin. Ihmetyttää vaan miksei kirjautuminen onnistunut puhelimenkaan yhteydellä, mutta näissä on tottunut niin outoihin ongelmiin ettei mikään enää yllätä :D
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
888
Edellä neuvottu kokeiltu ja en ole ammattilainen näissä. Eli TP-Link Deco ohjelmistossa "portin edelleenlähetys" ja sieltä valitsin listasta ip-osoitteeksi xboxin ip-osoitteen. Sitten se kysyy "sisäinen portti" ja "ulkoinen portti" ja molempiin syötin samat eli noissa ohjeissa lukevat numerot. Menikö oikein ? Ei ainakaan tilannetta muuttanut. Huomenna sitten piuhaa vetämään ja ihmettelemään jos ei vieläkään suostu kirjautumaan sisään.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
888
Oma reitittimeni ei kysynyt ollenkaan IP osoitetta, mutta luulen että reitittimesi pyytämä IP tarkoittaanee ulkoverkon (WAN) osoitetta. Teen sellaisen oletuksen, että tuo Xboxin IP, jonka laitoit sivuille, on vähän kuten liitteessä näkyvä 192.168.1.3, noita kuvan alareunassa olevia osoitteita kutsutaan paikallisverkon (LAN) osoitteeksi. Omaa kokemusta TP-Linkin Decosta minulla ei ole, joten en tiedä tarkalleen toimiiko tämä ohje, mutta tässä ohjeessa näyttäisi tuossa Step 5 kohdassa löytyvän WAN IP: How to set up Port Forwarding feature on the Deco | TP-Link

Muuten nuo mitä sanoit meni kuten minulla, elikkäs syötin saman portin molempiin kohtiin ja tuo "portin edelleenlähetys" on myös se oikea toimenpide (englanniksi. port forwarding)
Tuli nopeasti kirjoitettua vähän epäselvästi. Tuo Deco ohjelmisto (mobiili appi) kysyy "sisäinen ip" ja kirjoittamisen vaihtoehtona on myös valita suoraan listalta. Ilmeisesti lista koostu verkkoon yhteydessä olevista laitteista joista tuo xbox löytyi nimellä "microsoft". Näytti tosin kaiutinta kuvakkeena, mutta Decon ip-osoite täsmäsi xboxin itsensä kertomaan osoitteeseen. Tietysti sitä voisi koittaa vielä syöttää ulkoverkon osoite tuohon kenttään. Puhelimessa on oletuskielenä suomi ja selvästikään Deco-appi ei kovin hyvin siihen taivu niin voi olla käännöskukkasestakin kyse. Ikävä kyllä tuota appia ei näköjään pysty vaihtamaan oletuskielestä muuhun.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
888
Niinpä muuten myös tuossa minun laittamassa "How to set up..." linkissäkin, tuo sivu näyttää kyselevän step 4:ssä tuota internal IP:tä, eli ei se taida käännöskukkanen olla. Valitettavasti kyllä oma osaamiseni loppuu tähän, olen pahoillani ettei tästä nyt ollut ilmeisesti hyötyä. Toivottavasti joku muu kykenee auttamaan, tai sitten löydät jostakin esim. redditistä apuja englanniksi. Koitin itsekin silloin apua hakiessa kaikelaisia "reddit xbox 360 can't connect to internet" -luokan googlailuja tehdä, kunnes jossakin netin syövereissä oli tuo minulle toiminut apukeino.
Kyllä tästä apua oli joten kiitos siitä. Wifi-ongelmaa en ole vieläkään saanut ratkaistua eikä suostunut menemään nettiin edes kaapelilla. Systeeminä Huawein 4G-modeemi sillatussa tilassa ja sen perässä (kaapelilla) TP-link deco M9+. Pistin siis piuhan decosta suoraan Xboxiin ja yhteystestissä tulee OK verkkoyhteydellä, mutta failed internet connectioniossa. Eli ainut tapa millä saan xboxin nettiin on jakamalla puhelimesta netti. Jostain syystä tämä toimii. Olishan tuo wifi ihan kiva saada toimimaan, mutta pärjään kyllä ilmankin.

Profiililla kirjautuminen takaisin oli suurempi ongelma. Jostain syystä se nyt ratkesi kun läppärillä vaihdoin microsoft-tilin salanan. Xboxille tarjoamani salasana oli siis täysin oikea, mutta ei suostunut kirjautumaan vaikka mitä teki. Nyt kun vaihdoin salasanan toiseen niin suostui menemään ekalla yrityksellä sisään ja lataamaan profiilin. Outoa, mutta pääasia että ratkesi.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 349
Viestejä
4 233 687
Jäsenet
71 192
Uusin jäsen
Pyrhiss

Hinta.fi

Ylös Bottom