Ratkaistu xb360 langaton ohjain win 10 ongelma

Liittynyt
26.10.2017
Viestejä
90
Onkohan jollain ollut vastaavaa ongelmaa että ohjain ei toimi uusimmassa win versiossa mutta edellisessä toimii, uudempi ei anna asentaa ajureita eikä löydä uusia. Edellisen kerran kun ongelma ilmeni palasin vain takas vanhempaa versioon, mutta nyt ostin tuon ms gamepassin (3kk 1€) niin sovellus vaatii uusimman windowsin..
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 474
Onko vastaanotin virallinen Microsoftin vai mallia kiinakopio? Minulla sattuu olemaan käytössä molempia.

Jos virallinen, ongelma kuulostaa hyvin oudolta. Oletko kokeillut laitetta jossain toisessa USB-portissa?

Jos kyseessä on kiinakopio, niin jokainen isompi Windows-päivitys katsoo että mitäs ihmettä nämä ovat ja tiputtaa ajurit pois. Tämän jälkeen receiver näkyy laitehallinnassa nimellä "Tuntematon laite", josta ainakin itse olen selvinnyt avaamalla kyseisen tuntemattoman laitteen asetukset, sieltä ajurit, ja ajureista joku "Browse my computer for driver software" -> "Select from list" tjsp. Mikään automatiikka ei löydä noihin ajureita, vaan pitää käytännössä itse pakottaa ne ajurit sille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
985
Jeps virallinen vastaanotin ei tarvitse kyllä mitään erillisiä ajureita. Ihan plug-and-play tyyppinen ratkasu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 200
Kiinankopio käytössä ja vaatii juurikin tuon @arcane mainitseman kikan että valitsee laitteen manuaalisesti listalta niin tunnistuu ja toimii oikein.
 
Liittynyt
26.10.2017
Viestejä
90
Onko vastaanotin virallinen Microsoftin vai mallia kiinakopio? Minulla sattuu olemaan käytössä molempia.

Jos virallinen, ongelma kuulostaa hyvin oudolta. Oletko kokeillut laitetta jossain toisessa USB-portissa?

Jos kyseessä on kiinakopio, niin jokainen isompi Windows-päivitys katsoo että mitäs ihmettä nämä ovat ja tiputtaa ajurit pois. Tämän jälkeen receiver näkyy laitehallinnassa nimellä "Tuntematon laite", josta ainakin itse olen selvinnyt avaamalla kyseisen tuntemattoman laitteen asetukset, sieltä ajurit, ja ajureista joku "Browse my computer for driver software" -> "Select from list" tjsp. Mikään automatiikka ei löydä noihin ajureita, vaan pitää käytännössä itse pakottaa ne ajurit sille.


Joskus ehkä vpd:stä palikan ostanut, voi hyvinkin olla mallia kiina..
Juurikin tuolla lailla ennen saanut ohjaimen toimimaan mutta tässä uudessa win versiossa ei enää toimi, tulee joku virhe asentaessa eikä suorita hommaa loppuun. Palautin äsken windowsin 1809 versioon ja ohjain toimii heti, paitsi tietysti tuo ms pelipalvelu hommeli katosi. Jos yrittää asentaa uudelleen haluaa uusimman win version :bored:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 474
Entäs jos otat koko laitteen irti, isket uuden windows-patchin, ja sitten kokeilet samaan tai toiseen USB-porttiin ja sen jälkeen driverien asennusta?

Mulla on tässä kaksi kiinakopiota, iskin toisen (joka ei ole ollut aikoihin liitettynä) kiinni uuteen usb-porttiin, niin on Unknown device. Hyvin näyttää toimivan kun vain valitsee Devices and Printers -> Unknown Device -> (right click) Properties -> Hardware -> Properties -> Change Settings (Admin) -> Update Driver... -> Browse -> Let me Pick -> Xbox 360 peripherals -> Xbox 360 Wireless receiver for Windows -> "Ok" varoitukseen.

Windows 10 versiona 1903.

..ja kiinakopiot tunnistaa ihan siitä, ettei niissä ole Microsoftin logoa siinä laitteen päällä.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 620
Viestejä
4 196 832
Jäsenet
70 755
Uusin jäsen
Leevi L

Hinta.fi

Ylös Bottom