Worx Landroid robottiruohonleikkurit

Liittynyt
25.11.2019
Viestejä
27
Onkohan leikkurissa "service mode" valikkoa? Eli jos jollain näppäinyhdistelmällä pääsisi huoltotilaan ja sarjanumeron näkisi sieltä. En siis tiedä onko tuossa leikkurissa edes sellaista valikkoa ja jos on, näkyykö siellä serial.

Ellei firmistä muuten löydy, niin auttaisiko jos otat yhteyttä Worxin tukeen ja selität tilanteen heille. Asiaa saattaa hankaloittaa jos et ole leikkurin alkuperäinen omistaja. Mutta jos olet, eikä leikkuria ole aiemmin rekisteröity MyLandroid:iin, ja jos vielä sattuisi löytymään ostokuitti, niin luulisi ainakin fw päivityksen saavan sitä kautta.
Service valikkoa ei ole. Alkuperäinen ostaja olen, ja kuitti löytyy, mutta ilman sarjanumeroa sinne firmwaren lataukseen ei pääse.

Laitoin äsken Worxille viestiä, katsotaan auttavatko sarjanumeron kanssa. Otin kuvan pilalle menneestä tarrasta laitteessa, ja vasta koneella huomasin, että se sarjanumero onkin tuollaisella pistekirjoituksella tarran yläpuolella. MUTTA tulee siinä, että kun koko tuon 20 merkin "rimpsun" syöttää rekisteröitymiseen, Worxin sivu ilmoittaa, että sarjanumero ei ole oikein.

Kuuluuko tuosta jättää jotain pois? Se mitä tarrasta vähän näkee, sarjanumero ei taida olla noin pitkä, mutta päättyy kyllä "....A8". kuten yllä oleva pistekirjoitus.
 

Liitteet

hoffmann

ich komme
NOSTO
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
969
Service valikkoa ei ole. Alkuperäinen ostaja olen, ja kuitti löytyy, mutta ilman sarjanumeroa sinne firmwaren lataukseen ei pääse.

Laitoin äsken Worxille viestiä, katsotaan auttavatko sarjanumeron kanssa. Otin kuvan pilalle menneestä tarrasta laitteessa, ja vasta koneella huomasin, että se sarjanumero onkin tuollaisella pistekirjoituksella tarran yläpuolella. MUTTA tulee siinä, että kun koko tuon 20 merkin "rimpsun" syöttää rekisteröitymiseen, Worxin sivu ilmoittaa, että sarjanumero ei ole oikein.

Kuuluuko tuosta jättää jotain pois? Se mitä tarrasta vähän näkee, sarjanumero ei taida olla noin pitkä, mutta päättyy kyllä "....A8". kuten yllä oleva pistekirjoitus.
Mun leikkurin sarjanumerossa on 20 numeroa, alkaa ilmeisesti valmistusvuodella (neljä numeroa) jonka jälkeen EHKÄ valmistusviikko (kaksi numeroa), ja loput jotain randomia (oma veikkaus). Kirjaimia ei omassa serialissa ole.

edit. höps, loppulause poistettu, katoin kuvan väärin

edit2. löysin kuvan oman leikkurin myyntipaketista jonka olin ottanut ennen laatikon avaamista ja siinä näkyy nurkassa 20-mrk sarjanumero ja perässä vielä kaksi ylimääräistä numeroa joita ei itse laitteen tyyppikilvessä näy. Kokeileppa rekisteröintä ilman "A8":aa, josko onnistuisi?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.11.2019
Viestejä
27
Outo on. Täydet 20 merkkiä eli 2018.....A8 antaa "Invalid Serial Number" herjan ja ilman A8 loppua "Käytä pyydettyä muotoilua" herjan (selaimena Chrome). Toivottavasti asiakaspalvelu jeesaa. Mukava olisi saada tuohon edes nykyistä (2017) tuoreempi softa.

Ainoa vika leikkurissa on, että tänä kesänä on jostain syystä päättänyt alkaa jumittamaan trampoliinin suojiin. Olen trampoliinin jalkojen väliin virittänyt ns. kanaverkon (Worx kiipeili Berg merkkisen trampoliinin jalkojen vaakaputkien päälle). Nykyisin kun sopivasti törmää verkkoon, jää sutimaan paikalleen kunnes jumiutuneena pysähtyy. Pitää varmasti kiristää verkot, jotta worx tajuaa kyseessä olevan kiinteä este.
 

hoffmann

ich komme
NOSTO
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
969
Outo on. Täydet 20 merkkiä eli 2018.....A8 antaa "Invalid Serial Number" herjan ja ilman A8 loppua "Käytä pyydettyä muotoilua" herjan (selaimena Chrome). Toivottavasti asiakaspalvelu jeesaa. Mukava olisi saada tuohon edes nykyistä (2017) tuoreempi softa.

Ainoa vika leikkurissa on, että tänä kesänä on jostain syystä päättänyt alkaa jumittamaan trampoliinin suojiin. Olen trampoliinin jalkojen väliin virittänyt ns. kanaverkon (Worx kiipeili Berg merkkisen trampoliinin jalkojen vaakaputkien päälle). Nykyisin kun sopivasti törmää verkkoon, jää sutimaan paikalleen kunnes jumiutuneena pysähtyy. Pitää varmasti kiristää verkot, jotta worx tajuaa kyseessä olevan kiinteä este.
No, ehkä se A8 kuuluu sitten serialiin. Tuli vielä mieleen kun katoin tuota kuvan pistekirjoitusta, esim. punaisen sutun jälkeen on ..008..., vai onko se 0B8, vai 088(?) ja kokeilla rekisteröinnissä vaihdella noita merkkejä (samoin I ja 1 jne). Ehkä olet jo kokeillutkin. Toivottavasti tuesta löytyy apua jos ei muuten onnistu.
 
Liittynyt
25.11.2019
Viestejä
27
No, ehkä se A8 kuuluu sitten serialiin. Tuli vielä mieleen kun katoin tuota kuvan pistekirjoitusta, esim. punaisen sutun jälkeen on ..008..., vai onko se 0B8, vai 088(?) ja kokeilla rekisteröinnissä vaihdella noita merkkejä (samoin I ja 1 jne). Ehkä olet jo kokeillutkin. Toivottavasti tuesta löytyy apua jos ei muuten onnistu.
Worxin asiakaspalvelu vastasi ja sain oikean sarjanumeron. Tuo toista kasia edeltävä kasi (jota myös B:ksi arvelit) on 6. Nyt tuorein 2020 softa koneessa eli muistitikulta päivitys sujui hyvin. Nähtävästi jää miten 2017 vuodelta ollut 2.66 softa eroaa uusimmasta 5.X softasta. Leikkaamaan ei pääse kun koko ajan sadekuurot seuraavat toisiaan.
 

hoffmann

ich komme
NOSTO
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
969
Worxin asiakaspalvelu vastasi ja sain oikean sarjanumeron. Tuo toista kasia edeltävä kasi (jota myös B:ksi arvelit) on 6. Nyt tuorein 2020 softa koneessa eli muistitikulta päivitys sujui hyvin. Nähtävästi jää miten 2017 vuodelta ollut 2.66 softa eroaa uusimmasta 5.X softasta. Leikkaamaan ei pääse kun koko ajan sadekuurot seuraavat toisiaan.
Mahtava homma! Jos nyt innostut vielä rekisteröimään leikkurin, niin sieltä (MyLandroid:ista) pitäisi nähdä ihan lista päivityksistä/muutoksista mitä eri firmwaret sisältää.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
911
Landroid M/WR141E on saanut muutama päivä sitten uuden firmiksen.

Tuuppasin omaan laitteeseen. Aiempikin toimi kyllä ihan asiallisesti, mutta seuraillaan tätä.

Version 3.32.0+1
2023-07-31

Changelog Firmware 3.32b1 - WORX
• New Power On screen for LCD Screens
• New Boundary wire firmware to fix mower going outside wire in some gardens (thanks to WurmT for the support)
• Improved Worx PRO battery performance/life
• Fix Hi charge mode missing for some models
• Fix Some Accessories not working (Radiolink)
• Reduced Lift Sensor sensitivity (avoid mower lif error on small bumps)
• Improved FML standalone connection
• Fix one time scheduler/Zone search unwanted start after rain end
• Small Improvments on Motor Firmware
• Small Improvments on Wifi Firmware


Tuuppasin omaan laitteeseen. Aiempikin toimi kyllä ihan asiallisesti, mutta seuraillaan tätä.
 

hoffmann

ich komme
NOSTO
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
969
Landroid M/WR141E on saanut muutama päivä sitten uuden firmiksen.

Tuuppasin omaan laitteeseen. Aiempikin toimi kyllä ihan asiallisesti, mutta seuraillaan tätä.

Version 3.32.0+1
2023-07-31

Changelog Firmware 3.32b1 - WORX
• New Power On screen for LCD Screens
• New Boundary wire firmware to fix mower going outside wire in some gardens (thanks to WurmT for the support)
• Improved Worx PRO battery performance/life
• Fix Hi charge mode missing for some models
• Fix Some Accessories not working (Radiolink)
• Reduced Lift Sensor sensitivity (avoid mower lif error on small bumps)
• Improved FML standalone connection
• Fix one time scheduler/Zone search unwanted start after rain end
• Small Improvments on Motor Firmware
• Small Improvments on Wifi Firmware


Tuuppasin omaan laitteeseen. Aiempikin toimi kyllä ihan asiallisesti, mutta seuraillaan tätä.
Hyvä nosto. Sama näkyy tulleen myös L/WR155E:lle tarjolle. Täytyypä odotella muutama päivä ja jos ei soraääniä kuulu niin päivittää omakin leikkuri.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
911
Nyt kun alkaa olla nurmikko enemmän kuin märkää, leikkuujätettä kertyy aikalailla koneeseen. Kuinka paljon olette uskaltanee käyttää vettä pestessä leikkuria? Itse en ole kolmen vuoden aikana käyttänyt vettä kertaakaan.
 
Liittynyt
13.08.2018
Viestejä
618
Tarviiko sitä ylipäätään pestä? Kesän jälkeen olen raaputellut keittiöveitsellä koneesta suurimmat paakut kuivina irti ja vienyt talviteloille.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
911
Tarviiko sitä ylipäätään pestä? Kesän jälkeen olen raaputellut keittiöveitsellä koneesta suurimmat paakut kuivina irti ja vienyt talviteloille.
Ei välttämättä tarvitse, kysyin vaan että onko joku? Helpottaisi huomattavasti putsausta.
 

hoffmann

ich komme
NOSTO
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
969
Nyt kun alkaa olla nurmikko enemmän kuin märkää, leikkuujätettä kertyy aikalailla koneeseen. Kuinka paljon olette uskaltanee käyttää vettä pestessä leikkuria? Itse en ole kolmen vuoden aikana käyttänyt vettä kertaakaan.
Märkä nurtsi kyllä takertuu tehokkaasti pohjaan ja renkaisiin, mutta en ole ikinä vedellä niitä huuhdellut tai pois pessyt, vaikkakin leikkuria on mahdollista käyttää satellakin (puhelin appsissa voi tämän sallia). Yleensä vain kaavin käsin enimmät pois mitä lähtee ja kuivuessaan myös tippuu itsekseen.

Käyttöohjeessa sanotaan onko kone ns. vesipestävä, ja ainakaan vanhemmat, oliko se nyt ennen vuotta 2021 mallit, ei ole. Uudemmista en tiedä.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
77
Märkä nurtsi kyllä takertuu tehokkaasti pohjaan ja renkaisiin, mutta en ole ikinä vedellä niitä huuhdellut tai pois pessyt, vaikkakin leikkuria on mahdollista käyttää satellakin (puhelin appsissa voi tämän sallia). Yleensä vain kaavin käsin enimmät pois mitä lähtee ja kuivuessaan myös tippuu itsekseen.

Käyttöohjeessa sanotaan onko kone ns. vesipestävä, ja ainakaan vanhemmat, oliko se nyt ennen vuotta 2021 mallit, ei ole. Uudemmista en tiedä.

Itselläni 2019 vuoden malli (WR143E) ja hyvin on vesipesun kestänyt. Akku kannattaa toki irroittaa ennen pesua.
 

hoffmann

ich komme
NOSTO
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
969
Itselläni 2019 vuoden malli (WR143E) ja hyvin on vesipesun kestänyt. Akku kannattaa toki irroittaa ennen pesua.
Joo, tarkennetaan sen verran että vedellä voi varmaan pestä, kunhan ei ruutaa sitä paineella. Omassa (vm.2019 L leikkurin) manuaalissa lukee mm. näin:
MAINTENANCE AND STORAGE
Do not wash Landroid with a pressure washer—due to the high pressure, water can go inside Landroid and damage the
electronic circuit
WARNING! DO NOT use a hose, high pressure washer or otherwise pour running water on your Landroid. High pressure water can go
inside the sealings and damage electronic and mechanical parts.
Cleaning the upper body
• Clean with a spray bottle filled with water. Don’t use solvents or polishers
• Use a brush or a clean cloth to remove built-up dirt

edit: Worxin "talvihuolto" ohjeessa on tästä myös maininta:
Puhdista Landroid huolellisesti. Älä käytä korkeapainepesureita, puhdistusaineita tai vettä ylipäätään. Paineilma, liina ja hieman jynssäystä riittävät mainiosti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.03.2019
Viestejä
159
Olen käyttänyt kompuraa ja paineilmaletkua sellaisen putsauspään kanssa . Hyvin lähtee joka paikasta. Puukolla sitten eturenkaan ympäriltä kertyneen nurmen pois. Myös renkaista lentää nurmet huitsiin joihin olen torx ruuvit porannut.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
911
Olen käyttänyt kompuraa ja paineilmaletkua sellaisen putsauspään kanssa . Hyvin lähtee joka paikasta. Puukolla sitten eturenkaan ympäriltä kertyneen nurmen pois. Myös renkaista lentää nurmet huitsiin joihin olen torx ruuvit porannut.
Ite kans käyttäny paineilmaa. Tarttee ehkä pikkusen rohkastua ja käyttää vähä vettä, mutta ilman painetta.
 

Zigh

Tittelitön
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 674
Itse en paineilmaa uskalla käyttää kun pelkään että sillä työntää sitä moskaa helposti vielä syvemmälle koneen sisään. Ihan harjalla ja käsin olen tähän saakka putsaillut.

Ehkä tänä syksynä voisi ennen varastoon laittoa avata tuota vähän enemmän ja putsata perusteellisemmin. Kuitenkin neljä kesää laitteella jo takana.
 
Liittynyt
23.03.2019
Viestejä
159
Avasin vekottimen kesällä kun ajomoottorin hammasrataston yksikkö piti vaihtaa kuluneen h-rattaan takia. Oli ihan aiheellista käyttää oranssi suojamuovi ja renkaat, sekä terä ja sen suoja kokonaan pois ja putsata hyvin. Oli aika paljon moskaa. Raotin sen verran laitteen oikeaa runkoa , että sai ajomoottorin irti ja hyvin oli puhdas sisältä piirilevyt yms. Uskallan siis jatkossakin käyttää paineilmaa. Ainoa mikä on vähän kärsinyt on hälysummeri laitteen pohjassa. Pitää edelleen ääntä vaikkei niinkään puhdasta piipitystä
 
Liittynyt
13.08.2018
Viestejä
618
Ämpäri telakan päällä toiminut muutamaan vuoden hyvin ja virrat pois.
 

hoffmann

ich komme
NOSTO
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
969
Minä nostan telakan talveksi pois. Ehkä se menis talven maassakin, mutta tullut tällanen käytäntö omaksuttua kun on niin helppo purkaa ja asentaa takaisin.

myöhäinen edit: Worxin sivuilla olevassa "talvihuolto" ohjeessa vihjataan nostamaan telakka sisätiloihin ennen pakkasia:
Entä latausalusta?
Latausalusta voidaan jättää ulos talvikaudeksi. Mikäli lämpötilat laskevat erittäin alhaisiksi, suosittelemme säilyttämään sitä sisätiloissa. Kytke irti rajalangan päät ja kääri ne eritysnauhaan, jotta vältetään hapettuminen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2022
Viestejä
7
Onko kokemuksia Landroidin huoltopalveluita? Laite kiinnostaa mutta huolto on ilmeisesti Ruotsissa? Hienoa tietty jos kukaan ei huoltoa ole tarvinnut.
 

hoffmann

ich komme
NOSTO
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
969
Onko kokemuksia Landroidin huoltopalveluita? Laite kiinnostaa mutta huolto on ilmeisesti Ruotsissa? Hienoa tietty jos kukaan ei huoltoa ole tarvinnut.
Tämä kiinnostaisi iteäkin.

Lähtökohtaisesti olettaisin myyjäliikkeen vastaavan huoltoasioista takuuaikana, mutta en tiedä miten hyvin takuuasiat hoituu Worxillä, tai Worxin valtuuttamassa huollossa. Muistanko väärin että Suomessa ei enää tehtäisi Worxin huoltoja, vaan korjausta vaativa kone pitäisi lähettää ulkomaille huoltoon?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 181
Viestejä
4 214 725
Jäsenet
71 013
Uusin jäsen
Tuomiv_4

Hinta.fi

Ylös Bottom