Windowsin värimaailma muuttui hieman BSOD:n jälkeen

Liittynyt
10.11.2021
Viestejä
44
Eli otsikon mukainen ongelma kyseessä, en tiedä mistä johtuu. Olen tarkastanut Nvidian asetukset (RTX 2060) eikä asetukset ole muuttuneet. :hmm:
Aluksi ajattelin että digital vibrance on mennyt 50% mutta samassa 70% se oli kuin aikasemminkin, kokeilin jopa nostaa sitä mutta peleissä värit näyttää liian kirkkailta. GPU kuolemassa?

Osaisiko kukaan neuvoa eteenpäin ongelman ratkaisemiseksi? Kiitos jo etukäteen!
 

AsiJu

Premium-jäsen
Liittynyt
09.04.2024
Viestejä
220
Siis kuva näyttää vähemmän värikylläiseltäkö?

Varmista nyt vielä, että väriformaatti on täysi RGB eikä limited range
Johonkin aikaan NV ajuri tuppasi käyttämään jälkimmäistä oletuksena jos näyttö oli kiinni HDMI:llä.
 
Liittynyt
10.11.2021
Viestejä
44
Siis kuva näyttää vähemmän värikylläiseltäkö?

Varmista nyt vielä, että väriformaatti on täysi RGB eikä limited range
Johonkin aikaan NV ajuri tuppasi käyttämään jälkimmäistä oletuksena jos näyttö oli kiinni HDMI:llä.
En tiedä miten tuota selittäisi, esim. Counter-Strike 2 pelatessa crosshairin ympärillä on "outlinet" kun katsoo kirkkaita objekteja/tekstuureja kohti tai tiettyjä värejä vastaan teksti näyttää jotenkin oudolta. Eli "valotus" on erilainen näytössä jos näin voi sanoa. Värit näyttää haalemmalta, eikä esim. Windowsin HDR asetuksen pois ottaminen auttanut.

Olen googletellut netin ympäri mutta tuloksetta, kenelläkään ei tunnu olevan samaa ongelmaa. :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
257
Mun teki Soldier of Fortune 2 kaatuessaan sellaisen et se heitti väriasetukset ihan perseelleen, gamma meni sekaisin tai jotain. Se tavallaan näytti siltä et työpöytä ylivalottui ihan saatanasti. Muistaakseni fiksi oli luokkaa mene asetuksiin ja klikkaa Windowsin näytön mukautus auki ja se palasi normaaliksi sillä. En tiedä päteekö tässä mut kokeile. Sit kannattaa tosiaan tsekata Nvidian ohjauspaneelista, että siellä on oikea väriavaruus valittuna, löytyy resoluution alta.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
248 207
Viestejä
4 330 475
Jäsenet
72 151
Uusin jäsen
Osimandius

Hinta.fi

Ylös Bottom