Windowsin etäkäyttö, eli toisen koneen resurrsien hyödyntäminen

Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
6
Terve,

Samassa kotiverkossa on kaksi tietokonetta. Toinen, tehokkaampi on olohuoneessa modeemin vieressä kaapelilla kiinni verkossa. Toinen, kannettava, on ruokapöydällä WLAN-yhteydellä.
Olohuoneessa oleva tietokone on hankittu pelikoneeksi, ja pelaaminen tapahtuu sohvalta gamepadilla. Toisinaan olisi tarpeen tehdä esim videoeditointia, mutta kannettavan tehot eivät siihen oikein pysty. Olohuoneen tietokone kyllä hoitaisi asian erinomaisesti, mutta työskentelyergonomia ei toimi.

Eli löytyykö keinoa jolla saisin kannettavalla käyttöön tuon olohuoneen pelikoneen, niin että voisin sillä käytännössä tehdä kaiken, mutta kannettava toimisi näyttönä, näppiksenä ja hiirenä?

Olohuoneen koneessa on Win10 Pro ja kannettavassa Win 10 Home
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
Eli löytyykö keinoa jolla saisin kannettavalla käyttöön tuon olohuoneen pelikoneen, niin että voisin sillä käytännössä tehdä kaiken, mutta kannettava toimisi näyttönä, näppiksenä ja hiirenä?

Olohuoneen koneessa on Win10 Pro ja kannettavassa Win 10 Home
Windowsin oma Remote Desktop on ylivoimaisesti paras suorituskyvyn ja kuvanlaadun puolesta.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
6
Kokeilin tuota Microsoftin sisäänrakennettua. Mutta kun olin saanut etäyhteyden luotua ja yhdistettyä, niin avattuani videoedit-ohjelma (hitfilm4pro) tuli ohjelman promptti joka ilmoitti että järjestelmän suorituskyky ei riitä. Joten käyttäisiköhän tuo Microsoftin yhteys kuitenkin myös yhteyden ottavan koneen resurrseja?

Team Viewerin olinkin kokonaan unohtanut. Käytin sitä aikoinaan juurikin sukulaistukityökaluna.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 666
Kokeilin tuota Microsoftin sisäänrakennettua. Mutta kun olin saanut etäyhteyden luotua ja yhdistettyä, niin avattuani videoedit-ohjelma (hitfilm4pro) tuli ohjelman promptti joka ilmoitti että järjestelmän suorituskyky ei riitä. Joten käyttäisiköhän tuo Microsoftin yhteys kuitenkin myös yhteyden ottavan koneen resurrseja?

Team Viewerin olinkin kokonaan unohtanut. Käytin sitä aikoinaan juurikin sukulaistukityökaluna.
Kyllä se käyttää sen verran, että näyttää sen desktopin kuvan siinä toisella koneella. Jos on niin mopo kone, ettei löydy potkua siihen, niin sieltä asetuksista voi säätää esim. värit 16bit ja taisi siellä olla muitakin säätöjä.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
6
Kyllä se käyttää sen verran, että näyttää sen desktopin kuvan siinä toisella koneella. Jos on niin mopo kone, ettei löydy potkua siihen, niin sieltä asetuksista voi säätää esim. värit 16bit ja taisi siellä olla muitakin säätöjä.
Taisi olla editoitiohjemasta kiinni. Tein niin että käynnistin ohjelman ensin etäkäytettävässä koneessa jonka jälkeen otin yhteyden siihen ja homma toimi.

Kiitos
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 051
Windowsin oma Remote Desktop on ylivoimaisesti paras suorituskyvyn ja kuvanlaadun puolesta.
Paitsi se ikävä puoli on että käyttisten home-versiot (esim. Win 7 Home Premium ja Kympin ei-Pro versio) ovat tässä suhteessa rampautettuja. Eli suorilta et pysty ohjaamaan Homeisia versioita etänä Wintoosan Remote Desktopilla. Toisinpäin skulaa kyllä.

Mutta tähän löytyy kikkakutonen:
Releases · stascorp/rdpwrap · GitHub

 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
137
TightVNC on myös kätevä jos tarvitsee muuta kun Fundowsin oman etätyöpöydän käyttöön..
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
90
Windowsin Remote Desktop ei suoraan tue 3D kiihdytystä clientille päin (Esim. Blender käynnistyy myös virheiden saattelemana). Apuun joissakin tapauksisa tulee RemoteFX, mutta on ilmeisen ronkeli näyttiksen ja käyttöjärjestelmän version suhteen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 410
Ääni Teamviewerille täältä.
Sitä olen itse käyttänyt sekä kotona että töissä.
Täältäkin teamviewerille ääni, ehkäpä paras etäkäyttösovellus epäkaupalliseen käyttöön.

Aikanaan tuli VNC:n eri versioita käytettyä mutta sen kanssa tuli aina välillä yhtä sun toista ongelmaa NATtien tai jonkun muun asian kanssa eikä yhteys tainnut edes olla oletuksena salattu.

Teamviewerillä on tullut duunikeikalla ollessa pelkän kännykän avulla korjailtua satojen kilsojen päässä olevien tuttujen koneita varsin kivuttomasti eikä ole ollut yhteysongelmia tai muita ikävyyksiä. Itse käytän tuota jo ihan kotona olevien eri koneiden ylläpitoon, mulla on kasa miniPCitä printteriserverinä sun muina vastaavina ja tuolla niiden hallinta käy näppärästi eikä tarvitse montaa näppistä, hiirtä ja näyttöä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 433
Viestejä
4 199 264
Jäsenet
70 907
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom