Windows siirto / emo,prossu,ram päivitys

Moro!

Olen tässä päivittämässä emo, rami, prossu komboa. Näyttis ja virtalähde päivitetty jo.

slmgr -dli komennolla sain "windows core edition, OEM_DM" eli ilmeisesti sidottu emoon / prossuun, onko tätä mahdollista silti siirtää uuteen setuppiin?

Onko muuta tehtävää kuin windows asentaa uusiksi? Toki näyttiksen ajurit asentelen tottakai uusiksi. Pelit erillisellä kovolla ja ssd joten ne vaan irti tämän ajaksi.

Ei kyllä pysty siirtämään ellei ole retail versio.
Saat kyllä windows asennettu ilman avainta muttaa tietyt toiminnot ei toimi ja sitten on tuo vesileima siinä.
Halpoja oem versioita voi netistä ostaa mitä suht turvallinen mutta retail versiot voi olla riski kun niitä on paljon vähemän myynnissä.
Myös techbbs myydään osiossa välillä on niitä myynnissä itsekin siellä yhden olen ostanut.

Et tee mitään erityistä, kytket nykyisen asennetun Windowsin uuteen koneeseen. Odotat pari päivää jotta se huomaa epäaktivoitua, ja sitten kokeilet aktivoida sen uudestaan.

Mun mielestä siis OEM versionkin pystyy muutaman kerran uudelleenaktivoimaan muuttuneella raudalla. Ne voi ihan koska vaan lennossa muuttaa noita sääntöjä. Jos se ei uudelleenaktivoidu muuttuneella raudalla niin sitten se ei.

Uusin win11 versio 24H2 versio ei pysty ilman muokkausta asentamaan ilman nettiä jos muistan oikein netistä löytyy ohjeet miten se ohitetaan.

Ainakin asetuksissa lukee mulla ”windows on aktivoitu Microsoft-tiliin linkitetyllå digitaalisella käyttöoikeudella”.

Eikös tällöin pitäisi pystyä aktivoimaan seuraavassa emossa?

Et tee mitään erityistä, kytket nykyisen asennetun Windowsin uuteen koneeseen. Odotat pari päivää jotta se huomaa epäaktivoitua, ja sitten kokeilet aktivoida sen uudestaan.

Mun mielestä siis OEM versionkin pystyy muutaman kerran uudelleenaktivoimaan muuttuneella raudalla. Ne voi ihan koska vaan lennossa muuttaa noita sääntöjä. Jos se ei uudelleenaktivoidu muuttuneella raudalla niin sitten se ei.
Vaihdan LGA1200 kannasta am5 kantaan joten eikös sillon olisi paikallaan asentaa windows uudelleen?

Itsellä ei ainakaan onnistunut W10 aktivointi samalla tuoteavaimella millä toimi edellisen emo, prossu ja muistien kanssa.
Oem koodi sitoutuu nykyisin siihen rautaan mihin se ensimisen kerran syötetään. Se koodi ei aktivoi sen jälkeen kuin sen yhden laitteen.
Itsellä sama ongelma, kun tuli uusi emo, prossu ja muistit ja nyt ei aktivointi onnistu samalla tuoteavaimella, mutta onnistuuko aktivointi uudella tuoteavaimella, vanha W10 ja uusi setti tukee W11 joten siihen olisi tarkoitus vaihtaa.

IMG_20250309_124251.jpg

Itsellä ei ainakaan onnistunut W10 aktivointi samalla tuoteavaimella millä toimi edellisen emo, prossu ja muistien kanssa.

Itsellä sama ongelma, kun tuli uusi emo, prossu ja muistit ja nyt ei aktivointi onnistu samalla tuoteavaimella, mutta onnistuuko aktivointi uudella tuoteavaimella, vanha W10 ja uusi setti tukee W11 joten siihen olisi tarkoitus vaihtaa.

IMG_20250309_124251.jpg
Win 10 ja 11 koodit samoja.

Uusin win11 versio 24H2 versio ei pysty ilman muokkausta asentamaan ilman nettiä jos muistan oikein netistä löytyy ohjeet miten se ohitetaan.
Asennus vaiheessa kun tulee aika tehdä tili, silloin kone irti netistä.

Avataan komentokehote painamalla Shift+F10
Komentokehotteessa kirjoitetaan oobe\bypassnro
Kone käynnistyy uudelleen ja kohdassa "muodostetaan yhteys verkkoon" valitaan "minulla ei ole internet-yhteyttä"

Toimiii 24H2 versiossa komento. Itse pitänyt netin päällä asennuksen ajan ja vasta tilin luonnin tai Mikkisoftaan yhdistämisen aikana ottanut verkosta irti.

Itsellä sama ongelma, kun tuli uusi emo, prossu ja muistit ja nyt ei aktivointi onnistu samalla tuoteavaimella, mutta onnistuuko aktivointi uudella tuoteavaimella, vanha W10 ja uusi setti tukee W11 joten siihen olisi tarkoitus vaihtaa
Uudella oem avaimella aktivoituu, oli se 10 tai 11 avain.
Retail avaimen kun ostaa, ei tätä ongelmaa tule.

Vaihdan LGA1200 kannasta am5 kantaan joten eikös sillon olisi paikallaan asentaa windows uudelleen?

Ei sinänsä tarvitse, mutta jos ei tunnu olevan suurta vaivaa, niin ihan hyvä välillä.

Ainakin asetuksissa lukee mulla ”windows on aktivoitu Microsoft-tiliin linkitetyllå digitaalisella käyttöoikeudella”.

Eikös tällöin pitäisi pystyä aktivoimaan seuraavassa emossa?

Toi ei oikeastaan tarkoita mitään. Sen näkee kun kokeilee. Sen jälkeen kun olet kokeillut että suostuuko se uudelleenaktivoitumaan muuttuneella raudalla, niin sitten vasta teet uuden asennuksen ja tarvittaessa/halutessa ostat siihen mahdollisimman halvan uuden "koodin". Jos se uudelleenaktivoituu, niin silloin puhdas asennus aktivoituu automaattisesti koska se uusi rauta on aktivointiserverillä.

Statistiikka

Viestiketjuista
270 831
Jäsenet
76 678
Uusin jäsen
Jamppa247

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom