Windows HDR muuttaa kuvan vaaleaksi

Liittynyt
27.03.2019
Viestejä
100
PC kytketty Procasterin 40'' telkkariin, missä HDR10 tuki.
Windowsissa kun räppää HDR:n päälle, kuva menee aivan vaaleaksi ja haaleaksi.

Tästä ei muuta haittaa ole kuin joissain peleissä ei mene HDR päälle jos sitä ei ole Windowsissa kytketty. Peleissä HDR päällä kuva ja värit on ok. Ongelma vain työpöydällä yms.

Onko tähän korjaus konstia, vai pitääkö sitä rumpata itse päälle/pois sen mukaan mitä pelaa.
Näyttis on nvidia 1060GTX jos sillä on merkitystä.
 
Liittynyt
18.04.2019
Viestejä
708
Kysyin samaa asiaa "4K Televisio PC-näyttönä" -viestiketjussa ja näin vastattiin:

HDR ei kannata pitää päällä työpöytäkäytössä Windowsissa ellei ole aivan pakko. Värit ovat mitä ovat koska työpöytä on edelleen SDR kamaa vaikka voissa sen paistaisi.

Useimmat pelit osaa potkaista Winukan HDR-tilaan (ja takaisin SDR-tilaan) muutenkin, joten pistä HDR suosiolla pois päältä.

Lyhyesti: HDR:n käsittely Windowsissa on edelleen aivan hanurista.
edit: Tätä ongelmaa ei minulla enää ole, koska ostin uuden LED-television (Sony ZH8), jolla Windowsin työpöytä näyttää samanlaisena, oli sitten "Käytä HDR:ää" käytössä tai ei.
 
Viimeksi muokattu:

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 395
Windows HDR tuki on kyllä keskeneräinen eli voi johtua siitä.
Myös en tiedä miten laadukas tuo hdr on procasterin tuotteissa eli voi myös olla siinä ongelma.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
492
Jos haluaa kokeilla niin katso myös sen hdr-kuva-asetuksen mustan taso/black level asetus jos se onkin eri kuin sdr-kuvatiloissa. Epäilen silti kyllä myös Windowsia. Itsellä toimi samalla tavalla ~vuosi sitten mutta nykyään toimi muistaakseni jopa työpöydällä näyttäen kuvan normaalisti, silti pidän offilla kuten yllä todettu koska pelit joita olen pelannut ovat vaihtaneet hdr-puolelle itsestään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 339
Viestejä
4 157 765
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom