Windows ei tunnista SSD:tä joka käynnistyksellä

Mistähän johtuu kun Windows ei tunnista WD:n Sn850x SSD:tä mikä on lisälevynä tallennustilana? About joka viides käynnistyskerta ei näy...
Health on 96% ja vuosi sitten ostettu uutena. Smart testit menee läpi ja muutaman kerran olen irrottanut ja laittanut uudestaan emoon. Bios on kyllä aina tunnistanut kun oon käynyt katsomassa.

Mikä Windows? Samaa teki itsellä Win10 + Samsungin 850 EVO. Ei tosiaan jokaisella käynnistyksellä mutta useasti, biossissa näkyi aina. Loppui kun asensin puhtaan Win 11. En osaa yhdistää alkoiko jonkun päivityksen jälkeen tai jotain, mutta toistaiseksi ei ole hävinnyt kertaakaan Win11 asennuksen jälkeen.

Ei näy edes Laitehallinnassa silloin kun ei tunnistu? Oletko kokeillut päivittää firmwarea tuohon SSD-levyyn?

On laitettu Windows uusiksi ja ei oo auttanut (23h2 ja 24h2)

Joo laitehallinnassakin häviää ainakin tuo nvme-ajuri, diskistä en oo ihan varma. On uusin firmware... On myös 2terane saman valmistajan sama malli koneessa kiinni ja se kyllä toimii ihan mukisematta

mikä emo kyseessä? ainakin esim msi x670e tomahawkissa WD/samsung levyt välillä puuttuu cold bootissa ja restart auttaa tässä, muistaakseni tämä ongelma oli (on?) vain yhdessä m2 slotissa ja vaihtamalla sen toiseen ongelma häviää. en tiedä mikä esim tuon tomahawkin tilanne on nykyään ku tuosta olen lukenut joskus kuukausia takaperin.

Sen voi koitta pistää bios asetuksissa joku sekunti lisää kiintolevy tunnistukseen.
En muista ulkoa asetuksen nimeä mutta jossain valikossa se löytyy.
En tiedä onko siitä hyötyä mutta ainakin voi koittaa.

Asuksen B650 A gaming wifi, kolmannessa (viimeisessä) slotissa on kiinni. Pitää etsii biosista tuo asetus, veikkaan että just siitä johtuu. Thx

Statistiikka

Viestiketjuista
268 205
Jäsenet
76 171
Uusin jäsen
Paskartelija

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom