Windows ei käynnisty

Windows ei enää käynnisty. Tällainen ruutu vain tuli tänä aamuna kun käynnistin konetta. Eilen suljin koneen normaalisti eikä hämminkiä. Käytössä joko win 10 tai 11.

Tai sellainen ongelma tuli yhdessä vaiheessa etten voinut sulkea windowsia lepotilaan enää ollenkaan, koska lepotilasta käynnistäessä tuli vain pelkkä musta ruutu eikä windows käynnistynyt. Piti sammuttaa kone virtanapista ja käynnistää uudestaan. Pelkästään sammuttamalla koko laitos joka käyttökerran jälkeen windows käynnistyi ja hommat toimi. En tiedä onko tällä yhteyttä?

Miten mun kannattaa lähteä toimimaan tässä tilanteessa?
Ulkoisella kovolla on suurin osa kuvista jne, joten toivon että sille ei oo käynyt mitään.
Haluaisin toki pääsyn vanhaan käyttöjärjestelmääni jos se on mahdollista(?), mutta pitääkö tässä windows asentaa kokonaan uudestaan?

Mä olen melko huono yleensä ymmärtämään tietoteknisten koneiden sielun elämää, niin toivon sellaisia selkeitä ohjeita ilman tietokone alan slangia jos mahdollista 🙏

Sivukysymyksenä vielä et mulla oli ostettu capture one kuvanmuokkaus ohjelma ja aktivoitu tähän windowsiin. Saanko sen aktivoitua uuteen windowsiin jos ei tää tästä jostain syystä enää tokene? Todella ikävää jos tässä ois menny 300e hukkaan 😭

Auttakaa pliis mua, sain täältä viimeksikin apua, josta oon iki kiitollinen. Mun pitäs päästä muokkaan ja lähettään kuvia ihmisille mitä on niille luvannu, ja oon hieman kusi sukassa tän homman kanssa. Pitäis koulujuttujakin päästä tekemään.

IMG20241125145950.jpg

Windows lähti sittenkin uudestaan käyntiin. Tuo ruutu, minkä kuvasin, niin sen jälkeen sammutin koneen. Otin ulkoisen kovalevyn sekä usb bluetooth adapterin irti. Sen jälkeen käynnistin koneen uudestaan, eikä mitään ongelmia ilmennyt.

Nyt tulee hiukan hassu kysymys. Voiko nää koneen sekoilut johtua tuosta halvasta bluetoothusb adapterista? Siis ettei voi sulkea konetta lepotilaan ja nyt sitten tämä boottiruutu? Tää ongelma(ettei voi sulkee lepotilaan) alkoi meinaan tasan sillon kun hommasin prismasta ton halvan haman usb-bt adapterin?

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 325
Jäsenet
74 381
Uusin jäsen
Matimane

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom