Ratkaistu Windows asennus/käynnistysongelma

Jomppeli

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
541
Edit. RATKAISU: uudelleenasennettu winukka...

Lisäsin koneeseeni m.2 SSD -aseman, johon asensin Windowsin. Vanha SSD, jossa oli asennettuna Windows, oli kytkettynä asennuksen ajan.

Nyt kun sain vanhalta levyltä tarpeelliset tiedostot talteen ja olin siirtämässä sitä toiseen projektiin huomasin, ettei tietokoneeni boottaa käyttöjärjestelmään vanhan SSD:n ollessa irti kytkettynä. Biosiin pääsee, mutta sieltäkään ei löytynyt boottaavaa levyä. Nopealla Googlailulla ilmeisesti joku käynnistyshommeli löytyy vanhalta levyltä eikä asentunut uudelle Windowsia asentaessani. Onko tässä muuta vaihtoehtoa kuin asentaa käyttöjärjestelmä uudestaan? Vai pystyykö tuon käynnistyshommelin lisätä levylle jälkikäteen?

Samppa on vanha levy jonka tyhjensin jo ja FireCuda uusi. FireCudan osioin Windowsia asentaessa kahteen osaan joista toiseen asensin käyttöjärjestelmän.

1680432924785.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 948
Tämä johtuu siitä, ettet poistanut vanhaa Windows-levyä, uudelleen asennuksen ajaksi.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 965
Tuolta uudelta levyltä puuttuu kaikki järjestelmä osiot. Pelkkä korjauksen ajo ei välttämättä riitä. Windows ei luonut bootti yms osioita, koska asentaessa oli kiinni levy, jolta ne jo löytyi. Itse tyhjentäisin levyn, ja asentaisin uudelleen (tiedostot talteen jonnekin ensin. Ja pelkästään tuo levy jolle asennetaan paikoilleen asennuksen ajaksi. Miettisin myös tarvitsetko oikeasti osioida levyä, itse en ole pitkään aikaan luonut enää eri osioita levylle. Mutta tietysti jos on joku tarve tälle, niin on sitten eri asia.

Jos et jaa levyä osioihin, niin asennuksessa poista kaikki vanhat osiot ja valitset sen osioimattoman levyn asennuskohteeksi ja Windows luo tarvittavat levyosiot itse.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 968
Viestejä
4 215 762
Jäsenet
70 984
Uusin jäsen
sisu1980

Hinta.fi

Ylös Bottom