windows activation meni rikki uusimman päivityksen vuoksi

elikkäs asensin juuri uusimmat win päivitykset mikä tuli niin lopputulos on tässä. Onko windows 11 muillakin käyttäjillä viimeisin päivitys tehnyt samaa.
1739638718773.png

HUH sain rollbackilla windowsin takaisin toimimaan. Tämä nyt ainakin tiedoksi jos näitä alkaa ilmestymään muillekin että H2 päivitys paskoo!

Viimeksi muokattu:
Kyllä oli. saako windows key selville mikä se on nyt.? En meinaa muista en ole selvästikkään ottanut mihinkään fyysiseen talteen. katsoin kuitista niin linkki vanhentunut aikaa sitten.

meni niin sanotusti skeidat housuun kun rikkos aika hyvin käytön ei pystynyt vaihtamaan ääni asetuksia.
Mielessä oli jo alkoiko tässä nyt heti linux elämä kun silläkin pystyy jo pelaamaankin. otan tästä opiksi ja harjoittelen etupeltoon linux puolen.
tekoälyn kanssa koitin ratkoa asiaa. windows linsenssi taisi olla tiliin linkitetty mutta enhän minä microsoft tililtä näe sitä. Voisiko siis se hiton aktivointi joutua tekemään microsoft tuen kanssa soittaen sepittäen vain minun tilin ja he näkevät että tilillä on käyttöoikeus. vai vaatiiko aina lisenssiavaimen tavaamisen puhelimessa? Nyt en uskalla päivittää windowsia toistaiseksi. Pitää seurata löytyykö muillakin vai oliko lastentauti ja uusi päivitys yritys ja voisi toimia..
kuva windows tililtä paljoa ei näe yksityiskohtia asialle.
1739642522990.png

Uteliaisuuttani kysyn, onko kyseessä alkuperäinen Windows 11 -lisenssi, vai ns. "vitosen lisenssi"?
Oikeita Windows 7 tai 8 tuotetunnuksia on myöhemmin myyty Windows 10 tai 11 -lisenssinä ja Microsoft on nykyisin estänyt Windows 10:n tai 11:n aktivoinnin niillä.

elikkäs asensin juuri uusimmat win päivitykset mikä tuli niin lopputulos on tässä. Onko windows 11 muillakin käyttäjillä viimeisin päivitys tehnyt samaa.
1739638718773.png

HUH sain rollbackilla windowsin takaisin toimimaan. Tämä nyt ainakin tiedoksi jos näitä alkaa ilmestymään muillekin että H2 päivitys paskoo!

Minulla teki täysin saman 24H2 puhtaan asennuksen jälkeen. En saanut korjattua muuten kuin keinoilla, joista puhuminen on täällä kiellettyä (minulla ei vanhemman version palautuskaan enää auttanut tuon jälkeen).
Jos MS ei halua, että näitä käytetään, hoitakoon paskansa kuntoon.

Ja itsellä on Microsoftilta suoraan ostettu lisenssi, että mistään harmaasta alueesta ei ole kyse.

Viimeksi muokattu:
mulla ei windows atm toimi miten kuuluu ei store avaudu ja outlook sovelluksena rikki. Toki selaimella pitäs toimia. Eli se päivitys jätti jotain tod näk. eli iso päivitys..

onko sinulla jokin tietolähde jaatko kiitos. saan mielenrauhan eli voin päivittää huoletta kun asiat mikkiksellä ok

Joo, mun Windows 10 herjaa sellaista tällä hetkellä.

Myös isojen päivitysten jälkeen tyypillisesti voi mennä muutama vuorokausi että aktivointi palautuu, jos ei ole mitään varsinaista ongelmaa. Isot päivitykset ovat näitä 22H2 nimillä kulkevia juttuja. Kymppiin ei noita enää tule, niin tuossa ei ole siitä kyse, vaan jostain häiriöstä aktivointipalvelimilla.

1739647299491.png

mulla ei windows atm toimi miten kuuluu ei store avaudu ja outlook sovelluksena rikki. Toki selaimella pitäs toimia. Eli se päivitys jätti jotain tod näk. eli iso päivitys..
Rollback teki itsellä saman storelle ja hävitti mm. tiedon .jpg oletus sovelluksesta. Hämäävästi vielä ilmoitti ettei windows löydä kyseessä olevaa tiedostoa kun sitä resurssienhallinnassa klikkasi.
En nyt enää muista miten storen sain toimimaan mutta ei se vaikeaa ollut.

Rollback teki itsellä saman storelle ja hävitti mm. tiedon .jpg oletus sovelluksesta. Hämäävästi vielä ilmoitti ettei windows löydä kyseessä olevaa tiedostoa kun sitä resurssienhallinnassa klikkasi.
En nyt enää muista miten storen sain toimimaan mutta ei se vaikeaa ollut.
Heh on tämä debuggaaminen yhdessä ihmeellistä! Kiitos pistit meikäläisen aivot töihin.
tuo storen Repair korjasi tilanteen. Store käynnistyy =)
1739648896395.png

nyt kun storeen pääsin toi sovellus näyttää tältä key arvolle:
1739649019333.png

joten avainta ei liene pystyä selvittämään enään.

onko microsoft aloittanut sodan minua ja kaltaisiani vastaan :cry: asiat alkaa menemään solmuun.. Alkaa otsaan muodostumaan hikipalleroita ja skumppa lasi vieressä keventämässä tunnelmaa.
edge vittuillee jo chromelle O_o onko tämä totutun lopun alkua ja uuden alkua linuxin kanssa.

1739649409478.png

nyt kun storeen pääsin toi sovellus näyttää tältä key arvolle:
1739649019333.png

joten avainta ei liene pystyä selvittämään enään.
Ei hätää. Toi oli nyt vain yksi sovellus sen tunnuksen selvittämiseen. Eikä parhaimmasta päästä edes vaan sieltä toisesta päästä. En nyt ulkoa muista parempaa ja tänään ei jaksa koneelle mennä katsomaan sellaista.

onko microsoft aloittanut sodan minua ja kaltaisiani vastaan :cry: asiat alkaa menemään solmuun.. Alkaa otsaan muodostumaan hikipalleroita ja skumppa lasi vieressä keventämässä tunnelmaa.
edge vittuillee jo chromelle O_o onko tämä totutun lopun alkua ja uuden alkua linuxin kanssa.

1739649409478.png
Voihan tuo ollakkin malwarea. Tuohan ei ole adblock plus tai ublock origin. Älä asentele tuollaisia, kun voit asentaa tunnetun ja hyvän.

Vahvistan että ongelma on edelleen. kokeilin juuri windowsin päivitystä alkaisiko toimimaan mutta päätyy samaan tilanteeseen.
kirjoittamalla päivityksen googleen löytyy paljon ongelmia joten tässä sitä nyt ollaan. Ei hyvää päivää. yyksi linkki vahvistamaan. Eli Ehkä ongelmat korjaantuu seuraavassa isossa päivityksessä kun vinkit on pysyä vanhassa.
Kertokaa pliis kuka saa korjattua. Tod näk bios päivitys yms voi auttaa itte en nyt vaivaudu moiseen..
ja ongelma on varmaan tätä kun erilaisia laitteita kiinni eri koneissa niin minun valinnat on nyt epäsynkassa.

Statistiikka

Viestiketjuista
268 375
Jäsenet
76 238
Uusin jäsen
Hankaloittaja

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom