Onko teillä 10/11:n säätäjillä sitten kovin erikoista tietokoneen käyttö, jotain ammattilaisohjelmia/pelaamista jne käytössä? Itse en sen kummemmin ole viritellyt/putsannut kikkaresta, mitä nyt telemetriaa koittanut blokata ja oletusselaimen vaihtanut.
Onks tää jo OT:ta? noh, jokatapauksessa...
Ite oon kai kohtalaisen säätäjä, oma rutiinini win10 asennukseen olisi joku tämmönen
- asennus lokaalilla tilillä (koska en oo keksiny miten muuten saa c:/users/ kansion alikansion mieluisekseen, jännästi jotkui vanhemmat pelit ottaa tuota oletusprofiilinimeksi) ja vasta jossain myöhemmin microsoft-tilin liittäminen ko. lokaaliin tiliin
- sycnex debloat sopivilla mutu-hiirenklikkauksilla
- ninitellä kasa perusohjelmia, esim selaimet, 7zippi, paint.netti, classic shell, ym. + niiden toiminnan säätö + adobe reader erikseen joka ei oo tuolla ninitessä, mutta koska oon tottunu käyttämään sitä
- officeasennus
- ajuripäivitykset + muut päivitykset windows updatesta ja mahd. omilta sivuiltaan (esim. näyttis)
- discord + mumble
- steam, ubisoft connect, gog galaxy, ea app, epic launcher, battle.net launcher
- noille yllä + xbox appille asennuskansioiden säätö jollekkin muulle ssd:lle kun boottissd:lle
- telegram, slack, whatsapp työpöytäapit
- mahdollisesti ladattujen tiedostojen ja työpöydän lokaation siirto jollekkin muulle kuin boottissd:lle
- filehistorysäätö oletussijainneille + työpöydälle joko jollekkin verkkolevylle tai lokaalisti
- tumma teema kaikkialle mitä mahdollista + oma tietokone, tiedostot, roskis ym. näkyviin työpöydälle
- virranhallinan ropaaminen, esim. mahdolliset virtanappuloiden ym. toiminnot ja lepotilaan siirron viiveet
- eri softien automaattikäynnistyksien säätö
Unohdinkohan jotain.. noh, johan tuossa on ihan perus asennukseen yhtä sun toista säätöä. Yltiöpäisesti? en tiedä. Sitten, mitä kaikkea win11 vaatisikaan noiden lisäksi, en osaa oikein kuvitella.. ainakin tuo hiiren kakkosnappulan menut pitäs saada säädettyä perinteisiksi, ja onkos käynnistäpalkille jotain tehtävissä, en ole jaksanut ottaa selvää.