Ratkaistu Windows 11 hotspot

Liittynyt
08.12.2023
Viestejä
10
Nyt on sormi suussa kun täällä tulee kyseltyä mutta.
Tänään kasattu uusi kone, winkku 11 asennettu usb tikulta onnistuneesti.
Yritin yhdistellä puhelimesta nettiä koneelle piuhan kautta niin se ei onnistunutkaan?
Ei hotspot painiketta missään eikä mistään sitä löydykkään.
Kaikki yt videot aiheesta katsottu läpi eikä millään meinaa onnistua.
Ei mitään hajua että mitä voin enää tehdä.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
4 000
Ainakin oman viimeaikaisen kokeilun mukaisesti kun android-luurin kytki tietisikkaan piuhalla kiinni, antoi luurin asetuksista oikeudet toimia verkon jakajana niin ilmestyi verkkokortiksi win11:lle ja netti toimi sen mukaan. Vaikuttaisi siltä että sulla on vain puhelimen asetukset pielessä.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
427
@Ipsuli

Tuo termi "Hotspot" on tässä hieman väärä mikäli olet kytkemässä luuria piuhalla koneeseesi. Nimitystä käytetään niinkin langattomassa yhteydessä. Tällöin koneessa tulisi olla Wlan-antennit masiinan perässä tai erillinen wlan-kortti. Puhelimesta valitaan asetuksista Hotspot ja kone tunnistaisi puhelimen, mikä nimitys sille on sitten annettukaan sekä kerran syötetty salasana.

Mutta asiaan... Tarkasta puhelimen asetuksista USB - asetukset:
Screenshot_20231209-053546.jpg

Luurin näytöstä alas vetämällä:
Screenshot_20231209-053537.jpg

Pitäisi näkyä tehtäväpalkissa että yhteys muodostettu:
1702093546017.png


Mainittakoon vielä että tietyt USB - piuhat eivät toimi tiedonsiirrossa, ainoastaan latauksessa. Kyllä pitäisi tuo yhteyden jakaminen luurista onnistua mikäli käyttää luurin mukana tullutta kaapelia. Voihan siinä piuhassakin olla vikaa.

muoks Kyseessä Android - luuri?
 
Liittynyt
08.12.2023
Viestejä
10
Aikasemminkin tosiaan toisessa koneessa kyllä on muodostanut normaalisti yhteydet jne, kyseessä iphone! Sori se piti mainita alotuksessa.
Mulla näyttää olevan ongelmana se että siis mulla ei tule yhtään tämän näköistä kohtaa missään koneella? Kuva napattu youtubesta

muoks, mulla tulee ainoastaan neljä palkkia joissa ei missään mainita mm wifiä, mobile hotspottia tai mitään
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.12.2023
Viestejä
10
Mutta pitää nyt varmaan sitte varmuude vuoksi kokeilla sitä piuhan vaihtoa.
varmuudella en voi sanoakkkaa että onko puhelimessa mitään vikaa kun toisella koneella kyllä toimii netin jakaminen.
Kiitos avuista :)
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
427
Aikasemminkin tosiaan toisessa koneessa kyllä on muodostanut normaalisti yhteydet jne, kyseessä iphone...
Applea en tunne, oletin vain että kyseessä Android. Mitä käyttöohjeet sanoo kaapelin kautta kytkemisessä? Käyttää sekin kortti.
 
Liittynyt
08.12.2023
Viestejä
10
Aikaisemmissa koneissa on tullut että luotatko koneeseen ja on se salasana pitäny laittaa sen jälkeen vaan tadaa netti jaettu. Mutta nyt tulee vain että saako puhelin jakaa koneelle kuvia ja tiedostoja?
Koneella taas kun klikkaa sitä kuvaketta kun puhelin on liitetty niin pystyy vain kuvia siirtämään?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 951
Tänään kasattu uusi kone, winkku 11 asennettu usb tikulta onnistuneesti.
Yritin yhdistellä puhelimesta nettiä koneelle piuhan kautta niin se ei onnistunutkaan?
Ei hotspot painiketta missään eikä mistään sitä löydykkään.
Hotspot on käytettävissä puhelimessa, mikäli tietokoneessa on Langaton verkkokortti tai USB- palikka. Mikäli tätä ei ole, niin sitten yhteys johdolla.
 
Liittynyt
08.12.2023
Viestejä
10
aivan aivan!
No seuraavaan ongelmaan sitten wifiä tai mitään mikä viittaa ns normi nettiin ei löydy koko koneesta.
 

Liitteet

Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
427
Mitäs jos ottaa tuon Wifin pois päältä. Viesti #4. Ja sitten mobile hotspot päälle?
Kun sillä ei ole mitään tekemistä wifin (wlan) kanssa tässä tapauksessa. Jos piuhalla on tarkoitus yhdistää luuri ja kone.
 
Liittynyt
08.12.2023
Viestejä
10
Mulla ei oo noita, lainasin sen kuvan tubesta… sehän oliski niin helppoa varmasti jos ne mulla luikkis siinä… mulla on vaan tää näkymä
 

Liitteet

Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
427
Kannattaa nyt penkoa sen luurin asetukset oikein huolella. :asif: Ja mainitsinkin jo käyttöohjeista jotain.

Mikä malli Applesta on se luuri?

muoks Onko kokeiltu nyt eri kaapelilla?
muoks 2 Kokeile eri usb - paikkaa, vaikka suoraan koneen persiiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.12.2023
Viestejä
10
Kattellaan.
Iphone 13
Kokeiltu myös nyt toisellakin puhelimella joka iphone pro max 12 eikä silläkään toimi.

kokeiltu on eikä vaikutusta vaikka vaihteleeki usb paikkoja
 
Liittynyt
08.12.2023
Viestejä
10
Koneessa kun yleensä on tämä maapallo kuvake johon pitäis tulla sitte kaikki yhteydet jotka on käytössä, sitäkään mulla ei tule.
Se vaan pomppaa tuoho pika-asetus mötikkään.
 

Liitteet

Liittynyt
08.12.2023
Viestejä
10
Ja oikeasti kiitos kun joku yrittää selventää mulle mitä mun pitäis tai kokeilla tehdä oon niin kädetön asioiden kanssa yleensä.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 818
Koneessa kun yleensä on tämä maapallo kuvake johon pitäis tulla sitte kaikki yhteydet jotka on käytössä, sitäkään mulla ei tule.
Se vaan pomppaa tuoho pika-asetus mötikkään.
Tehnyt noin, kuten tuolla kuvissa ? Ohje vuodelta miekka&kivi mutta pätee edelleen. Yleensä nuo hotspotit WiFi:llä tai piuhalla pomppaa samantien näkyviin,eikä vaadi isompaa rumbaa asetuksissa/säätämistä, kun asetukset naksauttanut päälle. Kuten edellä jo mainittu, niin kokeile toisella piuhalla mikäli mahdollista.
 
Viimeksi muokattu:

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 976
Onhan puhelimesta tehty tämä?

Avaa Asetukset > Mobiiliverkko, napauta ”Ota oma hotspot käyttöön” ja noudata sitten näytöllä näkyviä ohjeita.

Koneelle kannattaa kokeilla asentaa myös Itunes, josko homma olisi puuttuvista ajureista kiinni.

Kannattaa myös lukaista tämä: Internet-yhteyden jakaminen iPhonesta
 
Liittynyt
08.12.2023
Viestejä
10
Tämä ratkaistu :) ongelma oli koneessa eikä puhelimessa.

En tiedä mikä oli mutta koneen kautta piti poistaa jokin osa ja käynnistellä koneet uudelleen niin lähti toimimaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 393
Viestejä
4 235 804
Jäsenet
71 197
Uusin jäsen
Fomppa

Hinta.fi

Ylös Bottom