Ratkaistu Windows 10 pro käyttöoikeudet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
871
Eli ongelma on seuraava kun tyttärelläni on omatili PC:llä(tavallinen käyttäjä) ja kaikki muut toimii loistavasti, mutta yksi peli vaatii aina käynnistyäkseen järjestelmävalvojan salasanan.

Eli millä saisin tyttärelleni tähän kyseiseen peliin oikeudet ettei minun tarvitse aina käydä näpyttelemässä salasanaa?

Oman salasanan/järjestelmävalvojan oikeudet lapselle eivät ole vaihtoehto.
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 113
Auttaisiko tämä, vastaava ongelma? En alkanut kääntämään, veikkaan että englanti luonnistuu?

Right click the game's icon 》properties 》security 》edit 》remove adminstrator properties
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
601
Tee tyttaren tilin puolelle uusi pikakuvake, eli esim. työpöydällä hiiren oikeaa -> uusi -> pikakuvake. "Kohteen sijainti" -kenttään laita:

runas /user:koneen_nimi\iskän_tili /savecred "C:\polku\peli.exe"

Koneen nimi ja admin-oikeuksin varustetun tilin nimi ovat tietysti tapauskohtaisia, eli ne sinun pitää itse kaivaa koneelta esille. Kun kuvake on OK, käynnistä peli siitä kerran -> kone pyytää kuvakkeessa määritetyn käyttäjätilin kirjautumistiedot ja tallettaa ne tyttaren tilin puolelle Windowsin tunnistetietojen hallintaan. Tämän jälkeen luotua kuvaketta tuplklikkaamalla pelin pitäisi käynnistyä automaagisesti admin-oikeuksin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
871
Täytyy huomenissa kun kerkeen koneelle niin testailla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
871
Tee tyttaren tilin puolelle uusi pikakuvake, eli esim. työpöydällä hiiren oikeaa -> uusi -> pikakuvake. "Kohteen sijainti" -kenttään laita:

runas /user:koneen_nimi\iskän_tili /savecred "C:\polku\peli.exe"

Koneen nimi ja admin-oikeuksin varustetun tilin nimi ovat tietysti tapauskohtaisia, eli ne sinun pitää itse kaivaa koneelta esille. Kun kuvake on OK, käynnistä peli siitä kerran -> kone pyytää kuvakkeessa määritetyn käyttäjätilin kirjautumistiedot ja tallettaa ne tyttaren tilin puolelle Windowsin tunnistetietojen hallintaan. Tämän jälkeen luotua kuvaketta tuplklikkaamalla pelin pitäisi käynnistyä automaagisesti admin-oikeuksin.
Tein pikakuvakkeen ja ilmestyy komentokehoite jossa kysyy salasanaa kohteelle koneen nimi\omasähköposti:

Salasanan kun kirjoittaa niin ensinnäkään kursori ei liiku se taitaa vain olla suunniteltu näin? Ja kun painan enteriä niin siihen kerkee tulla jotain tekstiä ennenkuin häviää ja sitten ei tapahdu mitään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
871
Auttaisiko tämä, vastaava ongelma? En alkanut kääntämään, veikkaan että englanti luonnistuu?
Tästä taas en löytänyt tuota remove administrator properties kohtaa ollenkaan. Tosin oma windows on suomeksi niin suomennokset ovat todennäköisesti jotain omaa luokkaansa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
601
Salasanan kun kirjoittaa niin ensinnäkään kursori ei liiku se taitaa vain olla suunniteltu näin? Ja kun painan enteriä niin siihen kerkee tulla jotain tekstiä ennenkuin häviää ja sitten ei tapahdu mitään.
Juu, se ei näytä mitään siinä salasanaa kirjoittaessa. Kokeilepa laittaa siihen kuvakkeeseen käyttäjätunnukseksi sähköpostiosoitteen sijaan käyttäjäprofiilisi nimi koneella. Eli käy vilkaisemassa kansiosta C:\Käyttäjät mikä on oman tilisi "kotihakemiston" nimi. Tuo runas ei minusta tue online-tilin käyttöä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
871
Juu, se ei näytä mitään siinä salasanaa kirjoittaessa. Kokeilepa laittaa siihen kuvakkeeseen käyttäjätunnukseksi sähköpostiosoitteen sijaan käyttäjäprofiilisi nimi koneella. Eli käy vilkaisemassa kansiosta C:\Käyttäjät mikä on oman tilisi "kotihakemiston" nimi. Tuo runas ei minusta tue online-tilin käyttöä.
Nyt se ei enää kysy salasanaa mutta itse pelin launcer ei silti käynnisty.

Mites muuten saan nollattua tuon jos haluan, että kysyy salasanaa meinaan nyt en ole varma kirjoitinko sen oikein:D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
601
Mites muuten saan nollattua tuon jos haluan, että kysyy salasanaa meinaan nyt en ole varma kirjoitinko sen oikein
Tunnukset tallentuvat ohjeuspaneeli -> tunnistetietojen hallinta -> Windowsin tunnistetiedot. Sieltä voi poistaa tallennetut kredentiaalit.

Nuo Requiemin linkkaamat jutut voi vielä kokeilla. Eka on about sama kuin mitä olen yrittänyt opastaa, siinä vain otetaan käyttöön Windowsin "built-in" admin, jolla on normaalia admin-tiliä isommat oikeudet.

Mikä launcher ja peli on kyseessä? Tuo launcherhomma saattaa monimutkaistaa asioita aika paljonkin. Eikä tämä runas-kikka välttämättä muutenkaan toimi ihan kaikilla sovelluksilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
871
Tunnukset tallentuvat ohjeuspaneeli -> tunnistetietojen hallinta -> Windowsin tunnistetiedot. Sieltä voi poistaa tallennetut kredentiaalit.

Nuo Requiemin linkkaamat jutut voi vielä kokeilla. Eka on about sama kuin mitä olen yrittänyt opastaa, siinä vain otetaan käyttöön Windowsin "built-in" admin, jolla on normaalia admin-tiliä isommat oikeudet.

Mikä launcher ja peli on kyseessä? Tuo launcherhomma saattaa monimutkaistaa asioita aika paljonkin. Eikä tämä runas-kikka välttämättä muutenkaan toimi ihan kaikilla sovelluksilla.
Pelin nimi on Genshin Impact.

Nyt jouduin lähtemään töihin, joten menee iltaan että voin kokeilla tuota toista keinoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
871
Task Schedulerilla kikkaillen pitäisi onnistua. Se miksi UAC pomppaa, on todennäköisesti huijauksenestosta johtuva.
Ei se vaan luonnistu tuolla eikä noilla muillakaan. Tuossa ohjeella muodostuu ongelmaksi se kun teen sen omalle puolelle toimii mutta toisella rajoitetulla käyttäjällä, joko ei tapahdu mitään. tai sitten omakuvitelma olisi että kirjautumistiedot ovat järjestemän adminin eli minun mutta ei anna luodatehtävää tuolle toiselle käyttäjälle minun tunnareilla. Vai onko minulla mennyt joku ohi joka on jäänyt välistä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
871
En noilla windowssin omilla saanut ratkaistua. Niin googlella löysin tälläisen softan kuin runasrob joka teki sen sitten kiertotietä

Tässä ohjeet jos joku muukin tarvitsee toisenkäyttäjän oikeuksia jossain softassa. Kait tuo ihan luotettava ohjelma on.

Run as different user
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 849
Viestejä
4 206 203
Jäsenet
70 991
Uusin jäsen
Blankd

Hinta.fi

Ylös Bottom