Ratkaistu Windows 10 päivitys ongelma

Jotkin päivitystiedostot puuttuvat, tai niissä on ongelmia. Päivityksen lataamista yritetään myöhemmin uudelleen. Virhekoodi: (0x80070003)

Tollasta imoitusta on lykännyt elokuusta saakka. Aina kun sammuttaa yrittää päivittää, etenee 7% saakka ja sitten käynistyy udestaan ja peruu päivitykset.
Virhekoodia ole goolaillut ja kaikkia järkevältä kuulostavia temppuja koittanut.
Sellanen huomio että viakorjaus ohjeissa oleva C:\windows\sytem32\catroot2 tai CatRoot -kansiota ei antanut tyhjentää, vaikka olin ohjeen mukaan kaikki palvelut pysäyttänyt. Tämä ilmeni usemman eri ohjeen mukaan koitettaessa.
Toi catroot2 taisi tulla luotua yhden ohjeen kokeilun yhteydessä.

Viimeisimpänä latasin ko. päivityspaketin ja koitin asentaa erillisenä asennuksena. Sama juttu tuli 7% ja sitten perutaan....

Olen koittanut vältellä uudelleen asennusta, mutta nyt on sormi suussa ja ostin jopa 1tb m2 levyn uudelle asennukselle. Mutta samsungin ohjelmalla saisin kloonattua käyttilevyn tolle uudelle.....
Täytys vaan saada päivittymään. Onko toivoa saada päivittymään, vai kannattaako odottaa seuraavaa päivitystä?

Koneen tiedot:
emo: ASUS TUF B450M
Prosu: Ryzen 2400G
Näyttis: GTX 1060 3 GB
RAM: 16GB DDR4 3200
Käyttislevy: 512 Samsung EVO850 SSD

Härkönen

Team H2O
Asenna uudelleen koko windows puhtaalta pöydältä jos sulla ongelmia ilmenee päivitysten takia. Samat errorit siirtyy kloonauksessa mukana.

Desgorr

Make ATK Great Again
Oletko tämän kokeillut tehdä. Yleensä auttaa näihin ongelmiin:
  1. Launch Command Prompt with admin rights.
  2. Then run the commands below one by one (hit Enter after each one):
    • net stop wuauserv
    • net stop cryptSvc
    • net stop bits
    • net stop msiserver
    • Ren C:\Windows\SoftwareDistribution SoftwareDistribution.old
    • Ren C:\Windows\System32\catroot2 Catroot2.old
    • net start wuauserv
    • net start cryptSvc
    • net start bits
    • net start msiserver
  3. Check for updates again.

Oletko tämän kokeillut tehdä. Yleensä auttaa näihin ongelmiin:
  1. Launch Command Prompt with admin rights.
  2. Then run the commands below one by one (hit Enter after each one):
    • net stop wuauserv
    • net stop cryptSvc
    • net stop bits
    • net stop msiserver
    • Ren C:\Windows\SoftwareDistribution SoftwareDistribution.old
    • Ren C:\Windows\System32\catroot2 Catroot2.old
    • net start wuauserv
    • net start cryptSvc
    • net start bits
    • net start msiserver
  3. Check for updates again.
Juu useaman kerran, kun googlettaa nii löytyy useita saman tapaisia ohjeita, Kaikkia olen koittanut. Ja tässäkin tulee catroot2 käyttö estetty vaikka käynnistin CMD:n admin oikeuksilla.

Edit sain tehtyä nyt kokonaan tuon ohjeen mukaan catroot kansioin oikeuksia muokkasin niin Ren -käsky meni läpi.
Päivitti taas 7% sitten restart ja undoing chances. Virhekoodi: (0x80070003.
Mikähän tässä nyt on rikki?

Desgorr

Make ATK Great Again
Kokeiltu napata mahdollinen tietoturvaohjelmisto pois päältä?

Nämä voisi myös ajaa:
sfc /scannow
dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Ja jos Macrium Reflect on asennettuna, niin kokeile poistaa tuo. Aiheuttanut monilla tuon ongelman.

Tässä myös yksi juttu mitä voi kokeilla:

After a month or more of trying all the standard fixes I was finally able to solve my Windows Update failure problem that displayed error code 0x80070003. I am posting here in case others may benefit. It appears if you use Macrium Reflect software this may help you but I could not confirm that the problem was caused by Macrium. So whether you use Macrium or not see if this helps you.

1. In the Registry Editor (click the Start Menu icon and type regedit), go to this location: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\WIMMount
  2. FIrst thing to do is make a backup of this entry in case anything goes wrong. Right click on WIMMount and select Export and save the backup somewhere.
  3. Now click on the top level WIMMount entry (if you expand it you will see Instances and WIMMount sub-directories but we will not be using those) and in the right side panel you should see 11 or so entries.
  4. Find the entry with the name "ImagePath" and make sure the Data column shows this: system32\drivers\wimmount.sys
  5. If it does not say this, click on "ImagePath" and change the Value data field to system32\drivers\wimmount.sys
    In my WIndows 10 registry, this entry showed something different so I changed it. I confirmed this entry on my two other Windows 10 PC's.
  6. Finally, check to make sure the wimmount.sys file is in this location: C:\Windows\System32\drivers\wimmount.sys
If you didn't have the problem stated above, I suggest using the SetupDiag tool located here:
SetupDiag - Windows Deployment[6921c9c1f0]

This is what I used to find my problem with wimmount.sys above. You just double click SetupDiag.exe and after it runs it will create 3 files in the same folder as SetupDiag.exe. Open the SetupDiagResults.log file in Notepad and it should give you a clue as to why Windows Update failed.

Good Luck!

Edit sain tehtyä nyt kokonaan tuon ohjeen mukaan catroot kansioin oikeuksia muokkasin niin Ren -käsky meni läpi.
Päivitti taas 7% sitten restart ja undoing chances. Virhekoodi: (0x80070003.
Mikähän tässä nyt on rikki?
Kokeiltu napata mahdollinen tietoturvaohjelmisto pois päältä?

Nämä voisi myös ajaa:
sfc /scannow
dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Ja jos Macrium Reflect on asennettuna, niin kokeile poistaa tuo. Aiheuttanut monilla tuon ongelman.

Tässä myös yksi juttu mitä voi kokeilla:

After a month or more of trying all the standard fixes I was finally able to solve my Windows Update failure problem that displayed error code 0x80070003. I am posting here in case others may benefit. It appears if you use Macrium Reflect software this may help you but I could not confirm that the problem was caused by Macrium. So whether you use Macrium or not see if this helps you.

1. In the Registry Editor (click the Start Menu icon and type regedit), go to this location: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\WIMMount
  2. FIrst thing to do is make a backup of this entry in case anything goes wrong. Right click on WIMMount and select Export and save the backup somewhere.
  3. Now click on the top level WIMMount entry (if you expand it you will see Instances and WIMMount sub-directories but we will not be using those) and in the right side panel you should see 11 or so entries.
  4. Find the entry with the name "ImagePath" and make sure the Data column shows this: system32\drivers\wimmount.sys
  5. If it does not say this, click on "ImagePath" and change the Value data field to system32\drivers\wimmount.sys
    In my WIndows 10 registry, this entry showed something different so I changed it. I confirmed this entry on my two other Windows 10 PC's.
  6. Finally, check to make sure the wimmount.sys file is in this location: C:\Windows\System32\drivers\wimmount.sys
If you didn't have the problem stated above, I suggest using the SetupDiag tool located here:
SetupDiag - Windows Deployment[6921c9c1f0]

This is what I used to find my problem with wimmount.sys above. You just double click SetupDiag.exe and after it runs it will create 3 files in the same folder as SetupDiag.exe. Open the SetupDiagResults.log file in Notepad and it should give you a clue as to why Windows Update failed.

Good Luck!
Kannattaa ensin ajaa vielä ihan perus:

chkdsk /f

On koitettu ilman virustentorjunta softaa. Nyt F-Secure Safe käytössä.
chkdsk / f - ei löydä mitään vikaa.
Macrium softaa ei ole. WMware workstation 15 oli, nyt se on poistettu.
Rekisteri arvo "ImagePath" oli kunnossa.
SetupDiag tool teki login, löysi vain vanhoja onnistuneita päivityksiä.
Liitän alle login:

Manufacturer = System manufacturer
Model = System Product Name
HostOSArchitecture = 1033
FirmwareType = PCAT
BiosReleaseDate = 20180608000000.000000+000
BiosVendor = BIOS Date: 06/08/18 15:37:42 Ver: 05.0000D
BiosVersion = 0220
HostOSVersion = 10.0.18362
HostOSBuildString = 18362.1.amd64fre.19h1_release.190318-1202
TargetOSBuildString = 10.0.19041.450 (vb_release_svc_prod1.200805-1850)
HostOSLanguageId =
HostOSEdition = Professional
RegisteredAV =
FilterDrivers = FileInfo
UpgradeStartTime = 21.8.2020 16.00.18
UpgradeEndTime = 24.8.2020 15.02.12
UpgradeElapsedTime = 2.23:01:54
CV = p0EcQEDeOUOGpmcv
ReportId = 5AFFFB9B-FB87-4242-B66A-4ECEEB1CF75F

SetupDiag reports successful upgrade found.
This appears to be a successful update as the last operation was: OOBEBoot and the result was: success

Last Setup Phase:
Phase Name: End
Phase Started: 24.8.2020 14.58.38
Phase Ended: 24.8.2020 14.58.38
Phase Time Delta: 00:00:00
Completed Successfully? True

Last Setup Operation:
Operation Name: Start suspended services
Operation Started: 24.8.2020 14.58.32
Operation Ended: 24.8.2020 14.58.35
Operation Time Delta: 0:00:00:03.0000000
Completed Successfully? True

Helkkari kaapelimodeemikin hajos, kerrankin elisalta sai moodeemin vaihdon nopeasti.

Ei kai tässä sitten auta kuin uudelleen asentaa koko windows. Siinä menee taas hetki kun saa kaikki kuntoon....

Kokeilitko kumpaakaan noista työkaluista mitkä linkitin?

Noniin asensin 21H2 version päivityksenä, ja se onnistui. Ja latasi ja asensi päivityksiäkin.
Toivottavasta tämä asennus pysyy nyt vähän aikaa kunnossa.
Kiitos avusta!

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 295
Jäsenet
72 192
Uusin jäsen
Jeffersson

Hinta.fi

Ylös Bottom