Windows 10 ongelma

Liittynyt
13.12.2023
Viestejä
18
Hei! Mulla ois tälläne pieni ongelma tässä johon halauaisin selityksen sekä ratkaisun. Elikkä konetta oon myymässä ja kun yritin palauttaa windowsin oletus asetuksia uudelle ostajalle niin puolessa välissä tuli jokin ongelma ja tuli lukemaan että peruutetaan muutokset ja sen jälkeen kun yritin kirjautua sisään niin kyseisessä kuvassa lukee että miten kävi. Kun vikasieto tilassa meni windowssiin niin näytti white screen.
 

Liitteet

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
82
Kun aikoo myydä tietokoneen, niin olisi parempi asentaa puhdas Windows, ja niin ettei mitään omia tietoja kirjata asennuksen aikana. Kaikkein turvallisinta on ostaa uusi kiintolevy koneeseen, ja antaa ostajalle USB muisti joka sisältää Windows asennus tiedostot, ja hän asentaa Windowsin itse.
 
Liittynyt
18.04.2019
Viestejä
718
Kun aikoo myydä tietokoneen, niin olisi parempi asentaa puhdas Windows, ja niin ettei mitään omia tietoja kirjata asennuksen aikana.
Aloita Windows 10/11 asennus USB-tikulta normaalisti, mutta kun pääset ensiasetuksiin (OOBE = Out of box experience; ensiasetukset, jotka tehdään uudelle koneelle) niin silloin sammuta kone seuraavasti (katso alla olevat kuvat).

- avaa komentokehote Shift+F10 -näppäimillä
- kirjoita seuraava komento ("0" on nolla, ei O-kirjain) ja paina Enter-näppäintä

shutdown -s -f -t 0
-tai-
shutdown /s /f /t 0

Poista USB-tikku koneesta. Myöhemmin kun koneen ostaja käynnistää koneen, silloin aukeaa OOBE -näyttö, jolloin pääsee jatkamaan Windowsin asennusta.

OOBE 1.png

OOBE 2.png

Tämä ohje löytyy myös alla olevista linkeistä.

"If you would like to set up this PC to have an OOBE (Out-of-box Experience) so another user/owner can pick up at this step to finish setting up Windows on the PC with their own account and preferences..."


 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 586
Viestejä
4 205 257
Jäsenet
70 921
Uusin jäsen
m4ke72

Hinta.fi

Ylös Bottom