Windows 10 ja vanha kone muksulle ja uusi kone itselleni.

Liittynyt
12.12.2020
Viestejä
27
Morjes.

Eli nyt on konepakettia taas kasauksessa ja oon suoraan sanottuna ihan pihalla nykyään noista windows 10 oikeuksista kun ennen wanhaan (kaikki oli paremmin) se oli CD sisään ja avain siitä ja done. Mutta nyt on siis tälläinen tapahtumaketju edessä.

1. Tyttärellä on win10 läppäri kaverilta lainassa, siihen asennettiin kuitenkin win10 vasta meillä kaverin avaimella ja se tehtiin kai tyttäreni nimiin.
2. Mulla on desktopissa win10 omalla nimellä ja ajattelin tämän koneen formatoida tai ainakin vaihtaa jotenkin käyttäjää minusta tyttäreeni
3. Mulla on uusi kone johon en ole ostanut viellä mistään windows 10 koska...
4. ... koska mulla on täysin käyttämätön läppäri kaapissa jossa olis windows 7 tai 8 jonka päivitin aikanaan win10 omalla nimellä ja se näkyy windowsin mielestä niin että mulla on heillä kaksi eri konetta (kuten onkin, eli vanha pöytäkone ja tämä käyttämätön läppäri)

Eli kysymys, miten helpoiten saisin itseni pois vanhasta pöytäkoneesta niin että siirrän sen windowsin uuteen koneeseen, ja saisin jommasta kummasta läppäristä siirrettyä windows lisenssin tyttärelle tuohon vanhaan pöytäkoneeseen ja molemmat läppärit helvettiin.

Vai olisko vain helpointa jättää oma tilini vanhaan pöytäkoneeseen, vaihtaa tili "paikallinen tili" muotoon eli pois "netistä" ja antaa tyttären pelailla ja touhuilla sillä, ja hommaan jostain uuteen koneeseen uuden win10 koodin? Tä on hiton sekavaa enkä oikeen keksi mitään järkevää ratkaisua noiden tunnusten kikkailun kanssa.
 
Liittynyt
12.12.2020
Viestejä
27
Ai niin ja sekin että kun esim eräs rautasivusto youtubessa mainostaa et "hei tästä alekoodilla saat windows 10 lisenssin tältä sivustolta 14€ hintaan" niin onko noi siis millään tasolla laillisia/toimivia ratkaisuja?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
452
Jos oikein ymmärsin niin sulla on kaksi Win10 lisenssiä omassa MS tilissäsi, eli ne kaksi konetta näkyy siellä. Jos nyt asennat tyhjään koneeseen Win10 ja kirjaudut sillä MS-tilillesi niin on mahdollista siirtää se lisenssi valitsemaltasi vanhalta koneelta.

Kun olet laittanut Win10 siihen uuteen koneeseen niin mene Settings/Activation ja sieltä valitse Troubleshoot. Sitten "I changed hardware on this PC" tms. Sitten pitää valita MS accountilla kumman koneen lisenssi siinä on. Se vanha kone sitten ilmoittaa jatkossa että ei ole aktivoitu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 948
Ai niin ja sekin että kun esim eräs rautasivusto youtubessa mainostaa et "hei tästä alekoodilla saat windows 10 lisenssin tältä sivustolta 14€ hintaan" niin onko noi siis millään tasolla laillisia/toimivia ratkaisuja?
Tuon hintaiset ovat ilman muuta piraattilisenssejä.

Käyttäjänimeä ei ole sidottu Windows versioon. Uudelleen asennuksessa sen voi nimetä uudelle nimelle.
Uudelleen asennusta ei edes tarvita, vaan sen voi kaikki hoitaa Asetukset -> Tilit osiossa.
Ensin luodaan uudelle käyttäjälle JV-tili. Kirjaudutaan tililtä ulos ja sisään uudelle tilille, jossa vanhan käyttäjän voi poistaa koneen asetusten avulla.

Microsoft rekisteröi tietokantaansa asennetun käyttöjärjestelmän kohdistaen rekisteröinnin koneen emolevyyn. Samaan koneeseen käyttöjärjestelmän uudelleen asennuksessa tulee tuotelisenssikysely ohittaa ruksilla kohdassa "Minulla ei ole tuotelisenssiä", niin käyttöjärjestelmä aktivoituu automaattisesti, kun se kerran koneeseen on aktivoitu.

Selityksenä vielä, jos koneen emolevy vaihtuu toiseksi, katoaa käyttöjärjestelmän aktivointi. Se on kuitenkin Microsoft tilin avulla siirrettävissä toiseen koneeseen. Tämä edellyttää sen rekisteröintiä MS-tilille.

Joo, todella paikallisen tilin voi luoda Home versioon ainoastaan verkkoyhteydettömässä tilassa.

Selvisikö asiasi tällä?
Tuli turhan paljon juttua eri asioista, joka voi sekoittaa. Kysele lisää jos ei selvinnyt.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 828
Viestejä
4 205 442
Jäsenet
70 989
Uusin jäsen
BGZ

Hinta.fi

Ylös Bottom