Windows 10 ei mene lepotilaan.

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
846
Noniin,
Kyseessä siis kohtuullisen tuore Windows asennus pöytäkoneeseen.
Tietokone ei mene lepotilaan kun on kirjautuneena windowsiin. Bootin jälkeen kirjautumisruudussa kyllä menee ihan ok.
Virranhallinta-asetuksista olen säädellyt kaikki kuten kuuluukin ja Laitehallinnasta myös olen laittanut siten että verkkokortit jne eivät estä menemästä lepotilaan.
Manuaalisesti asettamalla kyllä lepää mutta ei siis automaatilla.
Ilmeisesti jotain äänipuoleen viittaavaa on koska powercfg -requests antaa tällaisen tulosteen:

C:\Windows\system32>powercfg -requests
DISPLAY:
None.

SYSTEM:
[DRIVER] USB-äänilaite (USB\VID_1395&PID_005E&MI_03\6&146e82ef&0&0003)
Äänivirta on tällä hetkellä käytössä.
[DRIVER] Legacy Kernel Caller

AWAYMODE:
None.

EXECUTION:
None.

PERFBOOST:
None.

ACTIVELOCKSCREEN:
None.


C:\Windows\system32>

powercfg -requestsoverride komennolla olen lisännyt seuraavat ohitukset tuonne komentoriville:

C:\Windows\system32>powercfg -requestsoverride
[SERVICE]

[PROCESS]

[DRIVER]
High Definition Audio Device SYSTEM
ASUS XONAR PHOEBUS Audio Device SYSTEM
High Definition Audio Device ASUS XONAR PHOEBUS Audio Device SYSTEM
USB-äänilaite SYSTEM
USB-äänilaite (USB\VID_1395&PID_005E&MI_03\6&146e82ef&0&0003) SYSTEM
Legacy Kernel Caller SYSTEM


C:\Windows\system32>

Nuo ASUS XONAR merkinnät on vanhalla äänikortilla. Nykyisin käytössä Sennheiser GSX 1000

Olen myös lukenut että Cortana voisi joissain tapauksissa tehdä tätä, siispä tein näillä ohjeilla sille stopin.

Joten apuja kaivattaisiin että mitäkä seuraavaksi, kiitos.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 723
Itsellä hieman sama ongelma, mutta bootin jälkeen sleeppi toimii yhden kerran. Kun koneen herättää ja yrittää uudelleen sleeppiin niin eipä pääse. Täytyypä testata nuo sinun vinkit. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
846
Itsellä hieman sama ongelma, mutta bootin jälkeen sleeppi toimii yhden kerran. Kun koneen herättää ja yrittää uudelleen sleeppiin niin eipä pääse. Täytyypä testata nuo sinun vinkit. :)
Hmm...mielenkiintoista. Katsopa tosiaan mitä antaa tuolta komentokehotteelta powercfg -requests pyynnöllä.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 723
Hmm...mielenkiintoista. Katsopa tosiaan mitä antaa tuolta komentokehotteelta powercfg -requests pyynnöllä.
Jahas... no jos se tuosta on niin helppo korjata: FAHClient.exe - En tosin tiedä miksi tuo estäisi sleepin kun foldaus pois päältä.

Ei auta myöskään sinun tapaukseen mitenkään. :/
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
852
Pari kertaa törmännyt vastaavaan koneessa jossa on samsung magician asennettuna ja sieltä ruksittuna ssd-levylle performance mode.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
852
Kyseinen magician performance modessa myös disabloi yleensä intelin speedstepin, eli prossun kellot ei siis idlessa laske alas. Toimiiko speedstep normaalisti, että kellot laskee alas idlenä ja nousee turbot yms sitten rasituksessa vasta normaalisti?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
846
Kyseinen magician performance modessa myös disabloi yleensä intelin speedstepin, eli prossun kellot ei siis idlessa laske alas. Toimiiko speedstep normaalisti, että kellot laskee alas idlenä ja nousee turbot yms sitten rasituksessa vasta normaalisti?
Juu kyllä toimii normaalisti.
 

runm33

Underneath the old stone bridge
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
50
Korjasin muistaakseni tuon ongelman ajat sitten omasta koneestani jollain rekisterikikalla mutten löydä sitä mistään enkä muista miten sen korjasin, mutta löysin toisen mahdollisuuden mikä estää nukkumisen jonka olen saattanut puukottaa tuolla rekisterikorjauksella :think:



Voi kyllä olla tämäkin syynä:
If you are using Google Chrome, that’s the problem. You have to close Chrome in order to get the PC to sleep. After trial and error, I found that to be the cause. I have searched for a long time, and then one day I decided to just try closing browsers, run the command prompt as admn, do powercfg requests, and there it was. Chrome open gets the realtek high def audio in use (prevents sleep). I closed Chrome and it went away. It will only do that on Firefox if YouTube is actually streaming or open.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
846
Tällä haavaa vaikuttaisi siltä että ongelma olisi ratkennut. Eilen tuli yömyöhään roplattua vähän sieltä ja vähän täältä ja viimein tajusin sammuttaa Originin. Nyt testailin aamulla ja vaikuttaisi että Originin ilmoitusäänet kun on päällä niin estää lepotilaan menemisen. Fingers crossed :scross:
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 010
Tuolta saa kytkettyä noita sammutus-, horros- ja lepotila asetuksia.... :cigar:
SAMMUTUS ASETUKSET.PNG
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 010
^-Mutta nyt on hävinnyt läppäristäni LEPOTILA ja HORROSTILA vaihtoehdot.... :shifty:
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
719
Tuossa kuvassasi.
Avaa Ohjauspaneeli.
Avaa Laitteisto ja äänet -> Virranhallinta-asetukset -> Valitse virtapainikkeen toiminto -> Ei käytettävissä olevien asetusten muuttaminen.
Katso Sammutusasetukset-otsikon alle.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 010
Tuossa kuvassasi.
Avaa Ohjauspaneeli.
Avaa Laitteisto ja äänet -> Virranhallinta-asetukset -> Valitse virtapainikkeen toiminto -> Ei käytettävissä olevien asetusten muuttaminen.
Katso Sammutusasetukset-otsikon alle.
Ne vaihtoehdot ovat hävinneet, laitan tähänkin kuvan....:confused2:

Huomautus 2019-12-29 131237.png
 

spa

Liittynyt
29.11.2018
Viestejä
23
Lisäilenpä tähänkin ketjuun, itseltäni myös katosi nuo, kun säätelin tätä omaa ongelmaani, joka on tuossa toisessa ketjussa. Ne kyllä tulivat sitten takaisin. En ole ekspertti, joten en voi antaa sinulle vinkkejä kuinka ne saisi takaisin. Luullakseni minä kadotin ja taas palautin ne, kun säätelin hibernate modea komentokehoitteessa, eli komentoa powercfg /h off tai powercfg /h on
Tämä lähinnä tämän keskustelun osaavimmille, voisiko tätä kautta sinullekin palautua. En osaa sanoa kun tunnen laitteita vain pintapuolisesti, joten en nyt suoraan suosittele tuota kokeilemaan, ellei joku osaavampi anna siihen suositusta.
 

spa

Liittynyt
29.11.2018
Viestejä
23
Kokeilin itselleni tuota, minulla ne olivat poissa, olin cmd ajanut aiemmin käskyn "powercfg -h off"
Nyt ajoin sitten "powercfg -h on" ja minulle juuri nuo valikot jotka sinulta puuttuvat tulivat takaisin näkyviin.
Sitä en osaa sanoa auttaako tämä sinun ongelmaasi, mutta minulle nämä tulivat vastaan kun tuota omaa ongelmaani olen koettanut selvitellä.

Edit: Silleesti kyllä jännä, että miksi ne ovat sinulta kadonneet. Minulta katosi kun tuon hibernaten kanssa säätelin, ja tuo käsky toi ne takaisin.

Mutta en tiedä onko tapauksesi sitten eri, ja ne ovat jostain muusta syystä kadonneet.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 010
Tonttuj ja spa kiitos kärsivällisyydestänne.... :tup:
-Tuolla "powercfg -h on" sain näkyviin ne kaksi muuta (mitkä hävisi tässä sekoilussani) muttei sitä -Lepotila- asetusta, joka alunperin hävisi, enkä ole saanut takaisin....:sori:

On tämä kumma tilanne....? :think:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 869
Viestejä
4 207 030
Jäsenet
70 994
Uusin jäsen
kinkku777

Hinta.fi

Ylös Bottom