• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:45 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Ratkaistu Windows 10 ei halua aktivoitua ison rautapäivityksen jälkeen

Liittynyt
30.12.2020
Viestejä
52
Vaihdoin projektikoneeni emolevyn, prosessorin ja RAMin. Kun sen jälkeen yritin aktivoida Windowsia uudelleen valitsemalla "olen muuttanut tähän laitteeseen liitettyä laitteistoa äskettäin" ohjelma sanoi "Windows-kopiota ei voi aktivoida, koska tämän laitteen digitaalisella käyttöoikeudella on jo aktivoitu Windows uudelleen. " Kokeilin monta kertaa ja aina sama juttu. Mitä sille pitäisi tehdä?

Edit:Minulla ei ole muuta tuoteavainta kuin digitaalinen.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
566
Ebaysta tms parilla eurolla uusi lisenssi on ainakin melko varmasti se vaivattomin ratkaisu.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 441
toimiko kone aikasemmin online tilin kanssa vaan paikallisen jos paikallinen voi olla ongelmia.
Myös aktivointi pitää tehdä järjestelmävalvojan oikeuksien kanssa.
Tuossa on apukeinoja jos auttaisi.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 539
Annapa sille hetki aikaa... esim. tarkista tilanne huomenna.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 441
Itse en ole kun emolevy tai prossu vaihtanut niin silloin ei ole tarvinnut aktivoida uudelleen ainostaan microsoft tilin kirjantuminen riittää ja sitten tulee kysely haluatko aktivoida uuden raudan kyseisellä windows versiolla ja valitaan oikea jos on useampi saman tilin alla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.12.2020
Viestejä
52
Itse en ole kun emolevy tao prossu vaihtanut niin silloin ei ole tarvinnut aktivoida uudelleen ainostaan microsoft tilin kirjantuminen riittää ja sitten tulee kysely haluatko aktivoida uuden raudan kyseisellä windows versiolla ja valitaan okea jos on useampi saman tilin alla.
Minulla on sama juttu. Ongelma on se, että microsoft ei anna sen aktivoida.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 076
Eihän se anna koskaan aktivoida emolevyn vaihtuessa. Ainoa keino on sitoa se microsoft tiliin ennen vaihtoa ja kirjautua sen jälkeen sillä uudella kokoonpanolla.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 539
Eihän se anna koskaan aktivoida emolevyn vaihtuessa. Ainoa keino on sitoa se microsoft tiliin ennen vaihtoa ja kirjautua sen jälkeen sillä uudella kokoonpanolla.
Mä oon vaihtanu kaks emoa samaan Windows 10 asennukseen ja aina on toiminut. Ottaa vaan hetken aikaa.
 
Liittynyt
30.12.2020
Viestejä
52
En asentanut Windowsia tikulta vaan löin koneeseen kiinni ssd jolla oli asennettuna se jo valmiiksi
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 506
Se on kuitenkin retail niin osat saa vaihtaa. Ja on nuo OEM versiotkin tähän asti aktivoituneet viimeistään tukeen soittamalla.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
791
Täälläkin meni noin vuorokausi ennenkuin sinne jonnekin asetuksiin ilmestyi "aktivoi tästä" tms. tyylinen kohta ...
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
Muistaakseni retailversio antaa vaihtaa emolevyn kerran tai kaksi kertaa jos muu rauta pysyy samana. OEM versio taas on tiukempi. Emolevyn vaihtuminen on se komponentti mistä windows aktivointi menee helpoiten.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 946
Muistaakseni retailversio antaa vaihtaa emolevyn kerran tai kaksi kertaa jos muu rauta pysyy samana. OEM versio taas on tiukempi. Emolevyn vaihtuminen on se komponentti mistä windows aktivointi menee helpoiten.
Aktivointi perustuu pelkästään emolevyyn.
Kaikkia muita osia voi vapaasti vaihdella sen vaikuttamatta aktivointiin.

Ei kai vaihtokertojen määrää ole määritelty (kun kohtuudessa pysytään).
OEM-versioiden aktivoinnit ovat minulla siirtyneet ongelmitta toiseen emoon.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 355
Viestejä
4 195 545
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom