windows 10 automaattinen korjaus ei toimi

Liittynyt
07.02.2019
Viestejä
16
Pelini jäätyi täysin joten minun piti sammuttaa kone painamalla virtanäppäintä pohjassa. Kun käynnistän koneen näytöllä lukee "valmistellaan automaattista korjausta" ja sitten diagnosoidaan laitetta. Sen jälkeen kehottaa käynnistämään uudelleen tai menevän lisäasetuksiin. Olen kokeillut vianmäärityksessä palauttaa tietokoneem oletusasetukset, mutta puoleenväliin ladattaessa tulee näytölle teksti "palauttaminen kumottiin" Olen myös koittanut komentokehotetta ja sieltä tuli nollia, mikä tarkoittaa että sitä ei voi suorittaa. Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa ja osaako joku auttaa minua?

IMG_20190523_210419.jpg
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 108
Oletko Insider -ringissä, hitaassa tai nopeassa vai onko sinulla normaalijulkaisu? Mikä versio, muistatko?
 
Liittynyt
07.02.2019
Viestejä
16
ja minulla taisi olla uusin versio demosta
ja onko tämän kuvan perusteella jokin vialla? Kaverini epäilee, että kovalevyni on irti tai se on korruptoitunut.
IMG_20190523_214625.jpg
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 108
Windows 10 demoa ei ole olemassa. "Retail Demo Mode" löytyy kyllä, mutta se on tarkoituksella hankalasti aktivoitavaksi piilotettu demotila kauppoja varten.

Kerta olet yrittänyt jo asentaa Windowsin uusiksikin (palauta oletusasetukset) eikä se ole onnistunut, varaa vähintään 8 Gt USB-muistitikku ja käy täältä hakemassa asennusmedia Windows 10:lle:

Lataa Windows 10

Käynnistä tietokone tuolla USB-tikulla sen luomisen jälkeen, ja asenna Windows uudelleen. Tietenkin kaikki asennetut softat häviävät samalla, mutta asennuksessasi on jo nytkin mennyt jotain rikki kun resetti ei toimi.
 
Liittynyt
07.02.2019
Viestejä
16
Windows 10 demoa ei ole olemassa. "Retail Demo Mode" löytyy kyllä, mutta se on tarkoituksella hankalasti aktivoitavaksi piilotettu demotila kauppoja varten.

Kerta olet yrittänyt jo asentaa Windowsin uusiksikin (palauta oletusasetukset) eikä se ole onnistunut, varaa vähintään 8 Gt USB-muistitikku ja käy täältä hakemassa asennusmedia Windows 10:lle:

Lataa Windows 10

Käynnistä tietokone tuolla USB-tikulla sen luomisen jälkeen, ja asenna Windows uudelleen. Tietenkin kaikki asennetut softat häviävät samalla, mutta asennuksessasi on jo nytkin mennyt jotain rikki kun resetti ei toimi.
minä olin asentamassa alkuun windowsia tikulta, mutta halusin päästä nopeasti pelaamaan niin en ostanut lisenssiä.
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 108
Jos sinulla on Windows 7:n lisenssikoodi, käsittääkseni sillä voi aktivoida vielä nykyäänkin Windows 10:n.
Jos taas sinulla ei ole laillisia koodeja, niin softakaupoille mars :kahvi:
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 108
Tarkoittaa sitä, että Windows ei kyennyt korjaamaan itseään.

Kyseiseen tiedostoon on tallennettu teknisiä tietoja liittyen ongelmaan, mutta niillä ei tässä casessa ole merkitystä koska et pääse lukemaan niitä, ellet yritä jollain Linux -jakelulla päästä tiedostoon kiinni.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
847
Kuten tuossa aikaisemminkin todettiin, niin saat homman kuntoon luultavasti vain tekemällä uuden asennusmedian.

Ehjällä koneella osoitteeseen:
Lataa Windows 10

Sieltä mediacreation toolilla teet uuden usb boottitikun, jolta käynnistät koneen ja asennat Windowssin uudelleen.
Vähän riippuu miten nykyinen asennus on korruptoitunut, ehkä pystyy jopa säästämään tiedostot.

Bootti usbin tehtyäsi homma menee jotakuinkin tuonsuuntaisesti raudasta riippuen:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 938
Periaatteessa asennus kannattaa juuri mahdollisten ongelmien takia tehdä täysin puhtaalle pöydälle, joka tarkoittaa, että asennus tehdään "Mukautettu" vaihtoehdolla, jossa nykyiset käyttöjärjestelmäosiot poistetaan kokonaan ja asennus aloitetaan suoraan osioimattolle (varaamaton) levylle. Näin saadaan täysin uusi puhdas asennus, jossa kaikki vanha poistuu.
 
Liittynyt
22.08.2023
Viestejä
1
Jos boottausmenu ei meinaa aueta millään niin käynnistä kone ainakin kaks kolme kertaa uusiksi ja sammuta se painamalla 5 sekunttia pohjassa sammutuspainiketta, sitten kun aina käynnistät konetta uudestaan niin rämpytä f9 tai kaikkia f alkuisia nappeja siitä alaspäin (itsellä toimi f4) sitten kun saat ns. Safe mode menun auki niin youtubesta löytyy monta ohjevideota etsi esim hakusanoilla "how to fix windows attempting repairs"
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 358
Viestejä
4 158 284
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom