Windows 10 asennus jäätyy

Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
4
Ostin uusia osia ja asensin koneeseen (ASUS Z390m-pro gaming emo, Corsair 8gb x 2 muisti, Kingston m.2 500g kovo, NVIDIA 2060s näyttis ja i5 900k prossu). Suunnitelmissa oli käyttää vanhaa kovoa (SSD) jossa win7 asennettuna ja sitä kautta asentaa win10 m.2 kovolle. Sen jälkeen alustaa vanha kovalevy. Win7 ei kuitenkaan tunnistanut emolevyssä olevia USB3.0 joten en saanu hiirtä enkä näppäimistöä toimimaan. Win7 kuitenkin boottasi kun laitoin BIOSista CSM:n päälle.

Nyt yritän asentaa Win10 USB boottiina ja asennus jumii pyöriviin palloihin. Sain safemodella (en tiennyt että myös windows asennuksessa on tämmöinen) kuitenkin asennettua jotain asennustiedostoja m.2:lle mutta rebootin jälkeen jumii taas pyöriviin palloihin. Odottaminen ei auta, 2h eilen odottelin menisikö eteenpäin. Myös BIOsin asetuksia olen räpläillyt ja palautellut defaulttiin mutta ei onnistu.

Alkaa epätoivo iskemään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 945
Win 7:ssä ei ole USB3 ajureita, se tunnistuu ainoastaan USB2:ssa, mutta siirry suoraan kymppiin suorittamalla puhdas Windows 10 "Mukautettu" asennus. Asennuksen aikana poista kaikki vanhan 7 levyn osiot kohdassa "Mihin haluat asentaa Windowsin" ja aktivoida sen Windows 7 tuoteavaimella.
Versioiden on oltava toisiaan vastaavat, että seiskan tuoteavaimella aktivoituu. (eli 7 Home Premium -> 10 Home, 7 Pro -> 10 Pro).
 
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
3
Moro!

Tossa emossa pystyy vissiin biosin päivittämään suoraan sieltä bios valikon kautta. Luulen, että sen jälkeen bootti toimii. Kaverilla sama ei tukenut prossua kunnolla suoraan laatikosta, eikä päästy windowsin asennukseen saakka.
 
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
4
Moro!

Tossa emossa pystyy vissiin biosin päivittämään suoraan sieltä bios valikon kautta. Luulen, että sen jälkeen bootti toimii. Kaverilla sama ei tukenut prossua kunnolla suoraan laatikosta, eikä päästy windowsin asennukseen saakka.
Morjes, en löytänyt BIOSin kautta päivitystä ja veikkaan että siinä vaiheessa tulee ongelmaksi nettiyhteys jota ei ole koska en pääse ajamaan emon ajureita CD levyltä.
Kiikutan koneen tänään "kliniikalle" jossa ensimmäisenä päivitetään BIOS. Toivottavasti korjaantuu sillä.
 
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
3
Sen pitäs löytyy kun saat biosista Advanced tilan päälle. Selailet itsesi "Tool" välilehdelle, josta "Asus EZ Flash Utility". Sen jälkeen antaa netin tai tiedostosijainnista päivittää. Ei pitäs nettiin pääsy vaati yhtään mitään ajureita siellä biosissa, kunhan saat piuhaan kiinni. En omista itse tuota emoa, niin en muista täysin, mutta noin sen pitäisi toimia.
 
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
4
Sen pitäs löytyy kun saat biosista Advanced tilan päälle. Selailet itsesi "Tool" välilehdelle, josta "Asus EZ Flash Utility". Sen jälkeen antaa netin tai tiedostosijainnista päivittää. Ei pitäs nettiin pääsy vaati yhtään mitään ajureita siellä biosissa, kunhan saat piuhaan kiinni. En omista itse tuota emoa, niin en muista täysin, mutta noin sen pitäisi toimia.
Eli pitäisi toimia jos tikulle lataan päivityksen ja sitä kautta? Tai jos netti piuha on kiinni? Kiitos, testaan tätä illalla.
 
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
4
Morjes, en löytänyt BIOSin kautta päivitystä ja veikkaan että siinä vaiheessa tulee ongelmaksi nettiyhteys jota ei ole koska en pääse ajamaan emon ajureita CD levyltä.
Kiikutan koneen tänään "kliniikalle" jossa ensimmäisenä päivitetään BIOS. Toivottavasti korjaantuu sillä.
Tämä wörkki! Iso kiitos!
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 133
Viestejä
4 196 733
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom