Ratkaistu Windows 10 asennettaessa virhe 0x8007025D

Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
39
Pojan koneeseen tuli virheilmoitus siitä ettei jotain Windows 10 asennustiedostoja löydy ja ei suostu käynnistymään. Ajattelin nyt ensimmäisenä että halpa SSD meni rikki. Kävin sitten hakemassa uuden 120gb SSD:n jonne on tarkoitus laittaa vain se Windows majailemaan. Se on kiinni sata 3.0 portissa.

Tämän jälkeen olen yrittänyt varmaan 5 tuntia asentaa windowsia usb 3.0 tikulta onnistumatta siinä millää. Olen laittanut biosin defaultille, poistanut RAM kammat ja koittanut niitä yksitellen erikseen, ottanut kaikki lisäkortit kuten wifi ulos ja poistanut kaikki muut usb härvelit asennuksen ajaksi, mutta winkkari ei suostu asentumaan. Olen myös tehnyt sen boottitikun uudelleen vaikka kuinka monta kertaa. Sitä kiintolevyä on koitettu osioida ties miten ja ei vaikuta. Aikanaan se alkuperäinen windows asennettiin tuolta samalta tikulta, mutta koitettu myös eri. Jokainen eri usb paikka on myös koluttu läpi.

Mitäs seuraavaksi? Uuden emolevyn ostoon?

Emona x79 Huanan joka nyt tulee ensimmäisenä mieleen. On lisäksi tehnyt ajoittain sellaista että käynnistyy sammuttaessa uudelleen pyytämättä ja yllätyksenä.

Tuollainen kiintolevytelakka löytyy. Pitäisiköhän iskeä toisessa koneessa kiinniollessa Windows levylle ja sitten koittaa mitä tekee? En ole kyllä koskaan tälläistä asennusta tehnyt mutta pitäisi olla teoriassa mahdollista?

Tässä koko setti:

Huananzhi x79 noin 2v vanha
Verbatim 120gb SSD
Xeon E5-1620
RAM 32gb reg eec
GTX1070
Kolme 500gb SSD:tä raid 5:ssa, software.
 

A Lake Elk

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
1 443
Miten oot sen asennustikun luonut? Sillä Microsoftin omalla työkalulla, vai esim. Rufuksella?
 

A Lake Elk

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
1 443
Tää tuskin auttaa, mut voihan sitä kokeilla: Luo ISO-tiedosto sillä Microsoftin työkalulla ja sen jälkeen luot sen tikun Rufuksella, jos se sattus auttamaan... Hämärä muistikuva, et joskus se ois jollakin auttanut...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 949
Onko asennettava kovalevy ainoa levy koneessa asennuksen aikana?

Oletko tehnyt asennuksen "Mukautettu" vaihtoehdolla ja poistanut kaikki vanhat levyosiot ja sen jälkeen aloittanut asennuksen täysin tyhjälle levylle, "Seuraava" napilla asennuksen aloitus?

Edit: Mikä Windows versio tuossa sinun asennustikussa on?
 
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
39
Tein joitan yrityksiä niin että nuo kolme muutakin levyä olivat kiinni, mutta napsin ne sen jälkeen pois. Eli molemmilla tavoilla.

Täysin tyhjälle levylle kaikkein useimmin, mutta olen myös testimielessä tehnyt osioita. Asennus nimenomaan tuolla mukauta vaihtoehdolla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 949
Miten vanhan version asennustikku sisältää, olisiko tarvetta tehdä uusi?
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
51
Mulla oli samoja ongelmia kun kakkoskoneeseen yritin asentaa Windowsia tossa viikko sitten. Alkuun epäilin, että asennusmedia on vanha. Mulla oli siis vanha tikku, jota oli käytetty Windowsin asennukseen moneen otteeseen, viimeksi kuukausi sitten onnistuneesti. Loin asennustikun uusiksi Microsoftin omalla työkalulla ja ongelmia oli silti. Useita kertoja piti yrittää ennen kuin meni asennus läpi. Kaatuili siis bluescreeniin kesken asennusten. Nyt Windows siis toimii, mutta kaatuu välillä bluescreeniin, ehkä kerran pari päivässä. Tuntuu täysin satunnaiselta. Muistaakseni jotain kernel erroria huutelee ja sitten boottaa itsensä. Oon epäillyt nyt vanhaa Z77 emolevyä ja Intelin 3570K prosessoria, mutta eipä niiden kanssa aiemmin ole ollut ongelmaa.

Eipä tästä kauheasti apua ole, mutta saattaa olla että tuossa uusimmassa Windowsin asennustyökalussa tai jossain on ongelmaa..
 
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
39
Olen tehnyt sen asennustikun uudelleen sillä Microsoftin lataustyökalulla kolmeen kertaan eli uusin pitäisi olla sisällä. Juuri nyt lataan sitä pelkkää .iso tiedostoa niin teen sen Rufuksella kahteen eri tikkuun. Rufusta en ollut vielä koittanut. Satuin löytämään vielä yhden tikun joka on usb 2.0 niin saa senkin suljettua pois ettei jostain syystä tuosta usb 3.0 tykkää. Jos ei ala näillä toimiaan niin taidan lähteä hakemaan jostain uutta lankkua ja prosessoria. Se on vaan harmi että menee tuo prossu ja 32gb rammia "hukkaan".
 
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
39
Tuota vanhaa usb 2.0 tikkua en saanutkaan asennustikuksi kun oli liian pieni. No nyt joka tapauksessa yritin tuolla Rufuksen tekemällä:

1. Bios default - pääsi 49% ennenkuin tuli sama virhe
2. Bios UEFI only kaikki siellä boot menussa - sama 49%
3. Tein Rufuksessa MBR tyyppisen ja koitin Legacy only - pääsin 65% asti.

Koitan vielä illalla asentaa toisessa koneessa windowsin tuohon SSD:lle ja siirtää sen asennettuna. Samalla näkee sanooko se siinä mitään. Taitaa sen jälkeen olla aika taputeltu tämän lankun tarina ellei tule jotain hyvää ideaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 171
Koitappa alikellottaa prossuja ja muisteja, jos vain mahdollista.

Windowksen tikulla on muistaakseni muistitesti, ajele sitä muutama tunti
 
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
39
Nyt sain asennettua niin että tein se toisella koneella asennuksen ja siirsin sitten perusasennetun levyn takaisin potilaaseen. Siinä toisessa se asentui heti. Vähän aikaa kakoi ennenkuin suostui menemään, mutta ajurit nyt ainakin auttaa asiaa kun viimeinkin pääsin työpöydälle. Latailen seuraavaksi testiohjelmia jos sieltä paljastuisi jotain.
 
Liittynyt
18.04.2017
Viestejä
439
:hmm: virhe 0x8007025D viittaa pakatun tiedoston purkuvirheeseen ... eli usb -> ssd tai ram -> ssd ... siinä kun usb ja ssd jo vaihdettu niin jäljelle jää ram .. eli rammin perusteellinen testaus :hmm:
 
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
39
Ram checkejä tein eilen illalla. MemTest86 ei antanut minkään sortin virhettä ja asennusta koitinkin pitämällä yksittäistä kampaa kiinni. Jotenkin luulen että se liittyi tuohon usb 3.0 tikkuun. Ainakin google löytää viittauksia että kannattaa kokeilla usb 2.0 tikkua, mutta sellaista ei minulla ollut.

Nyt tuo lankku piippailee hieman erilailla kun aikaisemmin (puuttuu joku piippaus). Ehkä siellä oli jokin vika päällä aikaisemmin. Samalla tuo itsestään uudelleen käynnistyminen loppui.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 949
Nyt tuo lankku piippailee hieman erilailla kun aikaisemmin (puuttuu joku piippaus). Ehkä siellä oli jokin vika päällä aikaisemmin.
Käynnistyksessä pitää tulla yksi piippi, kun kaikki on kunnossa. Jos piippejä on useita, lyhyitä tai pitkiä, pitää katsoa ko. biossiin piippi luettelosta, mitä vikaa ko. piippi edustaa.
 
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
39
Jaa, no nyt harmittaa kun ei ole tullut aiemmin huomioitua. Ensimmäinen piipittävä lankku.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 164
Viestejä
4 227 207
Jäsenet
71 183
Uusin jäsen
k_ingman87

Hinta.fi

Ylös Bottom