Ratkaistu Windows 10 aktivointi ongelma

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 075
Koneella aktivoitu win 10 pro

Emolevyn (käytetty) vaihdon jälkeen tulee ilmoitus että windows on aktivoimatta. No eipä mitään aktivoidaan, paitsi että ei onnistu. Antaa erroria "u dont have valid licence key"

Aika jännä koska tämä sama lissu oli käytössä ennen emon vaihtoa...

Valittaa että laitteella on digitaalinen win 10 home lisenssi, että asenna win 10 home... Mitäs prkl, en halua asentaa 10 home koska mulla on 10pro.

Emon edellisellä omistajalla ollut home 10? Pitääkö mun ms tililtä (linkitetty) poistaa ensin oma vanha kokoonpano jotta saan ajettua uuteen emoon aktivoinnin vai meneekö ojasta allikkoon :darra:

Pitänee huomenna soitella MS tukeen:btooth:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 948
Emolevyn vaihdon jälkeen kymppiä ei voi uudelleenaktivoida jos sitä ei ole ennen emon vaihtoa rekisteröity microsoft tilille digitaaliseksi käyttöoikeudeksi. Käyttisversion tulee olla sama, joka on rekisteröity.
https://support.microsoft.com/fi-fi/help/20530/windows-10-reactivating-after-hardware-change

Microsoft tililtä jos rekisteröinnin poistaa, menettää käyttöoikeuden myös, koska sitä ei pysty uudelleen aktivoimaan ilman sitä.

Asennuksessa lisenssikyselyyn pitää vastata "Minulla ei ole tuoteavainta", jolla kysely ohitetaan.

Edellisen omistajan rekisteröity Home versio saattaa sekoittaa, voitko sen poistaa?
 

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 075
Emolevyn vaihdon jälkeen kymppiä ei voi uudelleenaktivoida jos sitä ei ole ennen emon vaihtoa rekisteröity microsoft tilille digitaaliseksi käyttöoikeudeksi. Käyttisversion tulee olla sama, joka on rekisteröity.
https://support.microsoft.com/fi-fi/help/20530/windows-10-reactivating-after-hardware-change

Microsoft tililtä jos rekisteröinnin poistaa, menettää käyttöoikeuden myös, koska sitä ei pysty uudelleen aktivoimaan ilman sitä.

Asennuksessa lisenssikyselyyn pitää vastata "Minulla ei ole tuoteavainta", jolla kysely ohitetaan.

Edellisen omistajan rekisteröity Home versio saattaa sekoittaa, voitko sen poistaa?
Niin mulla oli siis MS tilillä mun 10 pro, mutta kuinka poistaa tuo "uusi" emo nyt 10 home linkityksestä? Vai mitä meinasit?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 948
Niin mulla oli siis MS tilillä mun 10 pro, mutta kuinka poistaa tuo "uusi" emo nyt 10 home linkityksestä? Vai mitä meinasit?
Sen voi poistaa ainoastaan henkilö, jonka tililä se on, siis hänen sähköpostillaan ja salasanallaan.
Suoraan sanoen en itsekään tiedä tarkkaan, miten tuon kanssa tulisi toimia. Nyt sinun pitäisi Googlettaa ja löytää sieltä vastaus asiaan.
 

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 075
Mitähän tapahtuu jos omalta MS tililtäni poistan laitteeni, ja yritän aktivoida windowsia lisenssiavaimella jolla se oli aiemmin tiliin linkitetty :btooth:

Prkl näitä laite ja aktivointi linkityksiä :facepalm:

Pitää yrittää googlailla lisää, ei oikeen tahdo löytyä apuja
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 948
Älä nyt omalta tililtä sitä poista, silloin varmaan menetät Pron digitaalisen käyttöoikeuden.
Sinun lisenssiavain on kertaalleen käytetty sinun vanhalle emolle, joten sillä ilmeisesti ei enää aktivoida, eli pitää löytää tapa, jolla sen siirtää rekisteröinnin uudelle emolle.
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 506
Soitat tukeen ja kerrot emon hajonneen. Retail windows jos on niin ei ongelmaa. Jos oem niin vähän voi riippua kuka sattuu vastaamaan.
 

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 075
Tämä ratkesi, soitin microsoftin tukeen. Oli volume lissusta siivu tuo vanha ja aktivointi kerrat oli tullu täyteen. Nyt se asia korjattu ja kaikki tuntuu olevan kunnossa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 185
Viestejä
4 214 931
Jäsenet
71 014
Uusin jäsen
Phaik

Hinta.fi

Ylös Bottom