Windblown (PC)

Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 900
1_fF88ySs.jpg



Erittäin hyvän 2D-tasoloikka-taistelu-rogue-lite Dead Cellsin tekijöiltä uusi samantyylinen peli, mutta isometrisestä kuvakulmasta on julkaistu Early Accessiin. En ole ostanut Early Access -pelejä piiiitkiin aikoihin, mutta tämä kyllä kiinnostelis kun edellinen peli oli niin hyvin tehty! Se oli yksi pelisuunnittelun mestariteoksista! Dead Cellsissä oli: napakkaa taistelu, hyvät viholliset, hahmon kehittäminen kiinnostavaa, buildit erilaisia ja ennen kaikkea pelaaminen oli sujuvaa. Odotan samaa myös tältä peliltä, ja oikeastaan vielä enemmän, koska edellisestä pelistä oli niin vaikea löytää negatiivisia puolia ja siinä oli monia juttuja jotka ei olleet käyneet mielessä.

Onko joku jo kokeillut? Ite aattelin ostaa tuon illalla, ja jos peli on lähelläkään Dead Cellsiä niin siinä menee sitten koko ilta.
 
Ihan jees.

Edistyminen toimii samoin kuin Dead Cellsissä, mikä oli iso ihmetys mulle silloin aikoinaan. Eli ensin saadaan jonkun taidon avaamisjuttu joka pitää avata tukikohdassa maksamalla, sitten avaamisen yhteydessä sen saa heti käyttöön, mutta muuten sen löytää vain tuurilla taistelun tiimellyksessä. Eli avattuja taitoja ei voi "pukea" päälle ja pelata suosikki buildia. Raivostuttavaa, mutta toimii hyvin sillä eri kykyjä, aseita sun muuta löytyy hyvin.

Ekan pomon kukistamisen jälkeen eteneminen helpottuu, mutta sen kukistamiseen meni kyllä turhan kauan omaan makuun. Reilun tunnin vedin sitä samaa alkupätkää ja menetin aina resursseja kun en ottanut rauhassa. Veikkaan että vetivät tahallaan vaikeustasoa ylemmäs kun epäilivät että wanhat fanit oppii ja pelaa kumminki liian nopeasti.

Moninpeli toimii hyvin. Katsotaan kauanko tätä örläriä jaksaa, vielä tuntuu hyvältä ja uudelta.
 
Dead Cells on mun yksi suosikkipeleistä, mutta tämä ei oikeen grafiikan ja musiikin tasolla samanlailla iske. Pitää ehkä palata kokoversion aikoihin jos gameplay ja cooppi iskisi sitten.
 
Peli tuntuu hyvältä pelata ja taistelussa on tarpeeksi syvyyttä sekä opittavaa. Saa nähdä tuleeko tästä Dead Cellsiä vaikeampi peli. Hades, toinen genren suosikkini, tuntui olevan suunnilleen 35% taitoa, 65% buildin rakentamista. Dead Cellsissä nuo numerot pyörähtävät mielestäni päinvastoin. Tässä vaiheessa Windblown vaikuttaisi myös enemmän taitopeliltä, eikä niinkään lumipallon pyörittämiseltä.

Pelikellossa 3 tuntia ja edelleen jumissa ekassa pomossa. En malta opetella pomon liikkeitä, vaan yritän spämmätä hengiltä ja syöksyillä hyökkäysten tieltä. Ei selvästikään toimiva taktiikka. Jospa tuo seuraavalla kerralla menisi...

Musiikit oli minulle positiivinen yllätys demon jälkeen, mutta äänimaailma tuntuu vain olevan jotenki tukossa. Ääniefektit ja musiikki ovat yhtä massaa ja kilpailevat samasta tilasta. Dynamiikka puuttuu miksauksesta. Toisenlaistakin dynamiikkaa kaipaisin: musiikki voisi reagoida enemmän pelitapahtumiin. Nyt tuntuu vähän hassulta kun ekan kentän "droppi" tulee uutta asetta valikosta valitessa tai muussa vastaavassa tilanteessa.

Pelimaailma on rakennettu hienosti. Hahmojen graafinen ulkoasu on vähän mitäänsanomaton. Varsinkin oman pelihahmon kaikki variaatiota ovat tylsiä ja jotenki epäselvän näköisiä. Veikkaan, että pelihahmon kustomointiin tulee enemmän työkaluja; onhan peliä ilmeisesti kehitetty co-op-pelaamisen ehdoilla.

Vaikuttaa tässä vaiheessa kuitenkin tosi lupaavalta. Kaikki perusasiat ovat kohdillaan. Toivottavasti en koukutu pahasti ja pelaa tätä early accessia liikaa.
 
Pelikellossa 3 tuntia ja edelleen jumissa ekassa pomossa. En malta opetella pomon liikkeitä, vaan yritän spämmätä hengiltä ja syöksyillä hyökkäysten tieltä. Ei selvästikään toimiva taktiikka. Jospa tuo seuraavalla kerralla menisi...
Pomot tekee aivan tajuttomasti damagea ja varsinki moninpelissä kuolema pomotaistelussa tulee joka kerta yllätyksenä. Pelasin kahden toisen tyypin kanssa jotka kans oli pelannu koko viikonlopun, eli 3 parannuspulloa löytyi kaikilta. Toisessa pomossa yhtäkkiä huomasin että molemmat kaverit on kuollu ja samalla meni vähän rytmi sekasin ja otin osumaa että hp:tä jäi 98/200. Aattelin että tuohan riittää hyvin ja parannan vasta seuraavan osuman jälkeen, niin seuraava osuma tekiki 100 damagea! Samanlaisena yllätyksenä tais tulla kavereilleki kuolema. Yksin tulee pelailtua tuon ylisuuren damagen takia, mutta jos se ei ois noin iso niin moninpeli ois täysin rikki ja liian helppo. Moninpelissä tyypit myös liikkuu aivan hirveää vauhtia ja ekalla kerralla piti vain yrittää pysyä perässä, mikä oli tylsempää mitä odotin. Viikonloppuna myös joka kolmannessa pelissä joku lopetti kesken.

Ekan pomon jälkeen peli tosiaan helpottuu paljon ku saa vaikka mitä kätevää taitoa auki.

Tällä hetkellä suosikki on iso ja hidas miekka, jonka erikoisisku osuu kauas. Kilpi tullu myös huomattua hyväksi ja aluksi se tuntu ylivoimaiselta, ku torjunnan jälkeen voi tehdä heti ensisijaisen aseen erikoislyönnin, mutta iskun odottaminen ei oikein sovi joka tilanteeseen. Siksi tulee otettua toiseksi aseeksi mieluummin varsijousi ku sillä saa tehtyä saman erikoisiskun suht nopeasti vaikka ois ite ruudun toisella laidalla.

Kovasta pelaamisesta huolimatta ei ole paukkunu early access rajat tai tullu kyllästymistä.
 
Ihan hauskaa oli. Aika äkkiä vaan loppui tekeminen. Joku 8h kellossa ja jo kahteen kertaan läpi. Toki saa pari vielä vaikeammalle, mutta siitä saatavat palkinnot aika turhia kun lähes kaikki jo unlockattu. Tulee ehdottomasti palattua tämän pariin kunhan saavat lisää sisältöä :thumbsup:
 
Ihan hauskaa oli. Aika äkkiä vaan loppui tekeminen. Joku 8h kellossa ja jo kahteen kertaan läpi. Toki saa pari vielä vaikeammalle, mutta siitä saatavat palkinnot aika turhia kun lähes kaikki jo unlockattu. Tulee ehdottomasti palattua tämän pariin kunhan saavat lisää sisältöä :thumbsup:
8 tunnissa läpi ja kaikki avattu? Ite pääsin vasta kolmannen pomon läpi ja pelikellossa reilut 20h. Onkohan se neljäs (tai viides jos laskee toisen aloitus biomin mukaan) biomi viimeinen?

Mukavasti peli tuntuis huomaavan jos koittaa alussa panostaa vaikka tuleen tai curseen, niin tulee suht nopeasti sitä tukevia juttuja valittavaksi. Sainkin tehtyä mielenkiintoisen curse katars & teleporttikeihäs buildin joka alkoi tekemään julmettua damagea kunhan sai ensin joitain iskuja sisään. Jäi vain yritys turhan lyhyeksi kun en ollut tottunut lähitaisteluun nopeilla aseilla, vaan oon täräyttelly isoa damagea kauempaa kertaiskuilla.
 
Kaverin kanssa siis pelattiin. Burnia ja Cursea pääasiassa. Meni kohtuu helposti+se kala minkä saa R2 nappiin joka syö vastustajan on aika op. Melkein puolet Bossin helasta saa pois sen aikana ja jos molemmilla on se niin eipä ne saa paljon mitään aikaan. 2min cooldown ei silloin haittaa.

Myös cursedHex-Life on hit helpotti paljon. En ainakaan huomannut mitään isompaa vaikutusta dashin nopeuteen vaikka väittää että 300% hitaampi.

Helpompi tämä on kuin Hades 2 early Access. Siinä itsellä melkein 30h ja vieläkin saa uutta kamaa.

Edit: läpäisyn jälkeen aukeaa valinta että voi vaikeuttaa peliä. Oisko ollu 25% enemmän helaa vihuilla ja itse ottaa enemmän. Toki Gogeja saa myös vähän enemmän palkkioksi. Tuo meni ekalla läpi. Vielä pari vaikeustasoa jäljellä, mutta ei ole tullut toistaiseksi kokeiltua.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
257 011
Viestejä
4 468 774
Jäsenet
73 866
Uusin jäsen
ethendir

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom