• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Winamp, foobar, itunes ja muut musiikkisoittimet

Dataelukka

Such tech, many forum wow
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
140
Tästä aiheesta ei löytnyt vielä keskustelua niin aloitetaan

Itse kuulun varmaan vähemmistöön kun käytän yhä vanhaa kunnon winampia musiikin kuunteluun, pieni soitin näytön nurkassa johon nakella tiedostoja suoraan windowsin ikkunoista, muuta en kaipaa ja tähän olen tyytyväinen. Odottelen vain, että winampin nettisivut herää eloon ja jotain päivitystä voisi tulla, kunhan vaan vaihtoehtona on pysyä klassikkoteemoissa.

Foobar2000 käytän joskus, kun haluan leikkiä dsp-efekteillä tai kuuntelen nettiradioita, monotus ja ekvalisaattorit helposti käytettävissä ja ulkoasu on omaan makuun tekninen ja hifistinen, kun aallot ja palkit väräjää koko ruudun tilassa; itseä kun kiinnostaa äänitekniikka ja bitit jne.

Macbookissa on luonnollisesti itunes, enkä siitä toistaiseksi niin pidä, kun en käytä suoratoistojuttuja, en apple musicia ja omat musiikit on omissa kansioissa omalla tavalla lajiteltuna, eikä tagien mukaan välttämättä. Itunesin kirjasto on yksi mysteeri, että miten nämä jutut nyt synkkaa iphonen ja macbookin välillä, paikalliset ja etätiedostot jne. Toisaalta macbookin musiikit kuuntelen käytännössä serato dj:n kautta, kun innostun jotain säätämään dj-kontrollerin kanssa.

Vanhassa lumiassa käytin aikanaan nokia musicia ja sitten myöhemmin mix radiota, mutta suuren musiikkikirjaston kanssa ne alkoi nykiä ihan kohtuuttomasti, ja käytin default-ohjelmaa xbox musiikkia, mutta se oli ulkonäöllisesti kehnompi. Uuden iphonen myötä sama itunes kummittelee, mutta seratolla on myös oma pyro-appi, mikä on mukavan yksinkertainen "nuotio" mihin pistellä musaa pötköön ja kuunnella kätevämmin.

Lyhyesti: windowisssa winampia eniten ja joskus foobaria, omenamaailmassa serato ja dj-kiemurat.
 

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
Foobar2000 ja siihen Columns UI. Album-art pitää näkyä, kun levyjä kuuntelee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
281
Foobar2000:aa olen käyttänyt lähinnä helposti konffattavan WASAPI-tuen ja pelkistetyn ulkoasun takia. Sitä ennen olin vuosia WinAmp-käyttäjä.
 
Viimeksi muokattu:

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
Sama vika Rahikaisella. Mutta olihan tuo lopulta Winamp siis heikko. 2.92:kö se oli se legendaarisin ja paras versio?

Versioon 3 siirryttäessä mentiin vihkoon ja siitä eteenpäin varsinkin.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 369
Macbookissa on luonnollisesti itunes, enkä siitä toistaiseksi niin pidä, kun en käytä suoratoistojuttuja, en apple musicia ja omat musiikit on omissa kansioissa omalla tavalla lajiteltuna, eikä tagien mukaan välttämättä. Itunesin kirjasto on yksi mysteeri, että miten nämä jutut nyt synkkaa iphonen ja macbookin välillä, paikalliset ja etätiedostot jne. Toisaalta macbookin musiikit kuuntelen käytännössä serato dj:n kautta, kun innostun jotain säätämään dj-kontrollerin kanssa.
Foobar2000 toimii muuten moitteetta Winen ylitse Macissakin. Suosittelen kokeilemaan :)
 

Dataelukka

Such tech, many forum wow
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
140
unohtui mainita sekin vielä, että logitech g19 näppäimistössä on näytössä oma pieni medianäyttö, joten monesti se winamp on kutistettu piiloon ja hallitsen musaa näppiksen medianäpeillä
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
53
Itse käytin kanssa ennen vanhaan Winamppia musiikinkuunteluun, vaikka kaverit sitä haukkui. Nykyään ei koneella ole kuin VLC media player, kätevästi pyörii yhdellä ohjelmalla kaikki musiikit ja videotiedostot sekä youtube ja twitch suoratoisto.
 

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
Aijaa? Jotain ihme jäätymisiä tapahtunut nyt vuoden aikana. Ei tahdo käynnistyä millään ja erroria pukkaa. Ja kappalelista häviää. Kaksi kertaa näin käynyt, liekö just columns UI aiheuttanut tuon.
 

hokkis

Välituontilisensoija
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
338
Ei ole omiin tarpeisiin Winampin voittanutta. Tuttu ja turvallinen soitin, joka hoitaa hommansa hyvin. Mullakin ollut jo yli vuosikymmenen käytössä XP-ajoilta lähtien.
 

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
Ei ole omiin tarpeisiin Winampin voittanutta. Tuttu ja turvallinen soitin, joka hoitaa hommansa hyvin. Mullakin ollut jo yli vuosikymmenen käytössä XP-ajoilta lähtien.
Millä versiolla pelaat?

Ja sanottakoon nyt vielä, että outoa kaatuilua/tilttaamista on alkanut Foobar2000:ssa tapahtumaan. Siis soittolista katoaa kokonaan jonkun error-viestin jäädessä vain näyttöön. Lisäsksi samaan yhteyteen käynnistäminen ei tahdo millään onnistua. Kahdesti nyt tehnyt eri versioilla olisko nyt tämä uusin ja sitä edeltävä julkaisu ja samalla näytti asetuksetkin menneen joiltain osin nollaksi. Ainakin asetusten Playback-osiosta hävisi kuuntelun yhteisaikatiedot.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
296
En ole itsekään keksinyt syytä vaihtaa ikuisesta winampista pois. Tietysti skininä on joku 0-käyttökelpoinen, mutta nätti teos...
 

nnh

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
168
WinAMP oli käytössä syksystä 1997 alkaen niin kauan, kun käytin Windowsia. Sitä ennen oli käytössä WinPlay3:

https://en.wikipedia.org/wiki/WinPlay3

Nykyään Linuxissa homman hoitaa Audacious, jonka olen virittänyt WinAMP:in näköiseksi ja jossa toimivat WinAMP 2:n skinit. Videot toistuvat VLC:llä.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
11
Winkkarilla käytin joskus Winamppia ja sitten siirryin foobarin käyttäjäksi. Nykyään musiikit meneekin Spotifyn kautta.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 668
Itselläkin käytössä winampin viimeisin versio + Lyrics lisäosa ja näköjään edelleen Last-FM Scrobbler.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
233
Onko OS X:lle suosituksia soittimesta joka osaa flacit ja oggit? Nyt on käytössä VLC kun en parempaakaan löytänyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
233
Olen Google Playtä käyttänyt puhelimessa mutta eipä tullut mieleenkään kokeilla tietokoneella. Testataan onko siitä mihinkään.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
441
Winampin on ollut käytössä iät ja ajat, nykyisin uusin versio. Foobaria käytin joskus ja siihen sai hyvän sokkotestilisäosan, jolla selvitin millainen bittivirta pitää olla, etten enää huomaa eroa alkuperäiseen tai maksimilaadulla pakattuun. Aina vain ajautunut takaisin tuttuun ja turvalliseen winamppiin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
74
Heitetääs oma suosikkisoittimeni eli MusicBee. Ulkoasullisesti pystyy muokkaamaan erittäin laajasti. Kuten Foobar, vaatii perehtymistä, jotta saa mieleisensä näköiseksi mutta on vaivan arvoinen. Hivenen ehkä iTunesin tyylinen ulkoasu itsellä käytössä.

 

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
Todellakin. Oli itsellä pakkomielle käynnistäessä ladata kappaleiden pituudet koko roskasta listaa alaspäin rullaillen. :rage:
winamp-2-95-1_s.png
 

nnh

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
168
En tiedä olenko ainoa, mutta pidin aina Winamppia todella vanhanaikaisena ja huonona isoille kirjastoille, siksi en ymmärrä miten porukkaa jaksaa vieläkin käyttää sitä.
Ehkä kaikki eivät halua tunkea koko musiikkikirjastoaan kerralla playlistille?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
278
mocp, vakiona jo kaikki kohdallaan ja tukee kaikkea mitä ffmpeg. Toimii myös palvelimena.
Kun käytin vanhaa oss3:sta, niin silloin tuli käytettyä cmusia. Ihan hyvät vakioasetukset siinäkin ja eivätpä nuo paljon eroakaan, kumpikin ncurses-pohjaisiakin.
 

Dataelukka

Such tech, many forum wow
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
140
En tiedä olenko ainoa, mutta pidin aina Winamppia todella vanhanaikaisena ja huonona isoille kirjastoille, siksi en ymmärrä miten porukkaa jaksaa vieläkin käyttää sitä.
itse navigoin musiikit suoraan windowsin kansioissa ja sieltä heitän tiedostoja winamppiin, yksinkertaista ja toimivaa enkä kaipaa parempaa "musiikkikirjastoa" jossa on kaikki vuosien varrella kertynyt roskat ja helmet iloisessa sopassa keskenään
 

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
itse navigoin musiikit suoraan windowsin kansioissa ja sieltä heitän tiedostoja winamppiin, yksinkertaista ja toimivaa enkä kaipaa parempaa "musiikkikirjastoa" jossa on kaikki vuosien varrella kertynyt roskat ja helmet iloisessa sopassa keskenään
Mikset? Samalla laillahan voit navigoida koko soittolistan sisältä ohi niiden roskien. Foobarissa voi luoda vaikka miljuuna soittolistaa josta valita jättäen roskat loppuun tai kokonaan pois. Eikä tarvitse mennä sörkkimään kansioita joiden kanssa voi käydä "köpelösti".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
598
Winampia käytin aluksi, mutta sen hitaus ja kankeus isommalla musiikkimäärällä alkoi ottaa pattiin. Muistaakseni murheenkryyninä olivat myös huonot lyriikkaplugarit ja jonkinlainen ongelma liittyen erikoisempiin kirjoitusmerkkeihin joko tägeissä tai tiedostonimissä. Lopulta kuppi meni nurin ja aloin etsiä vaihtoehtoja, päätyen Foobar2000:een. Siinä olen pysynyt eikä tähän päivään mennessä ole tullut mitään syytä vaihtaa.

Foobariin änkesin muutamia plugareita (Columns UI + kilkkeitä, last.fm scrobbler ja lyric panel tärkeimpinä) ja kikkailin ulkoasun omin kätösin foobarin asetusvalikon mahdollistamilla keinoilla sen verran rumaksi, että itselle kelpaa. Konffista saa myös backupin helposti, joten softa säätöineen on kulkeutunut mukana sellaisenaan vuositolkulla.

foobar2000.png



Todellakin. Oli itsellä pakkomielle käynnistäessä ladata kappaleiden pituudet koko roskasta listaa alaspäin rullaillen. :rage:
Sama. Muutaman tuhannen biisin playlistillä se alkoi olla ikävää. En kehtaa kuitenkaan syyttää Winampia, kun vika on enimmäkseen oman pääni sisällä :D

Ehkä kaikki eivät halua tunkea koko musiikkikirjastoaan kerralla playlistille?
Minulla koko musiikkikirjasto on yksi playlist muiden joukossa, se on kätevä kun haluaa äkkiä soittoon jonkun tietyn levyn/biisin. Hakutoiminto löytää halutun matskun listalta todella nopeasti. Muihin tarkoituksiin sitten erilliset soittolistat sen mukaan, mitä kokee tarvitsevansa. Toki Foobarissa on hyvät filtteröintimahdollisuudet, mutta edellämainitut keinot olen kokenut kätevimmiksi.

itse navigoin musiikit suoraan windowsin kansioissa ja sieltä heitän tiedostoja winamppiin, yksinkertaista ja toimivaa enkä kaipaa parempaa "musiikkikirjastoa" jossa on kaikki vuosien varrella kertynyt roskat ja helmet iloisessa sopassa keskenään
Minä en jaksaisi, soittimen hyvät hakuominaisuudet ovat paljon kätevämmät. Toki tässä vaikuttaa sekin, miten hallinnoi omaa musiikkikirjastoaan. Uutta materiaalia, mistä en ole vielä päässyt selvyyteen, makuutan downloads-kansiossa siihen asti, kunnes olen kuunnellut sen ainakin kertaalleen läpi. Jos matsku on hyvää -> tägit ynnä muut tiptop-kuntoon ja filut oikealle, täsmälliselle paikalleen musakirjastoon. Jos matsku on paskaa, niin sitten se on shift+delete.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
86
Winamp täälläkin käytössä jos ämpäreitä tmv kuuntelee. Ihan vieläpä maksettu lisenssi!

Ja joo, en itsekkään viitsi sulloa koko musaläjää kerralla soittolistalle, vaan valkkailen niitä aina tilanteen mukaan. Itse lajittelen musat sitä myöten kun niitä syntyy. Jäi toi levyjenkääntö prosessi vaiheeseen ku tuli Spotify :D. Tunnustan myös ladanneeni jonkun levyn jos en jaksanut itse kääntää/malttanut oottaa et posteljooni toi levyn, malttamaton kun oon!
 

Uke

Team Nokia
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 004
Mikä pointti enää herranvuonna 2016 säilyttää musiikkia koneella kun on Spotify ja Youtube:confused2:

Laillisen musiikin vielä ymmärrän mutta täälläkin varmaan suurimmallaosalla Winamp hoilaa torrentilla imettyä tavaraa? Spotify web player + adblock voittajan valinta:cool:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
86
Mikä pointti enää herranvuonna 2016 säilyttää musiikkia koneella kun on Spotify ja Youtube:confused2:

Laillisen musiikin vielä ymmärrän mutta täälläkin varmaan suurimmallaosalla Winamp hoilaa torrentilla imettyä tavaraa? Spotify web player + adblock voittajan valinta:cool:
Esim. se että omaa tuotannoista Limited Editioneita + läjäpäin sinkkuja joita ei vain Spotifyyn tule. Näin siis omalla kohdalla. Varmaan 80% musasta löytyy Spotifystä mitä levyhyllystäkin mut se loppu vaatii jonkun. Myönnän että vähemmälle on Winampittelu jäänyt mutta aina välillä sitä nostalgiahuuruissa kaivelee noita mitä ei Spotifystä löydy :). Mut joo, puhun vain omasta puolestani, muilla voi olla muita syitä. Ja joo, omaan ihan maksullisen Spotifyn niin ei tartte kikkailla :)

edit: YouTuben äänenlaadusta ei viitti edes puhua. Onhan se parantunut täs viimeaikoina mutta 90% siellä on ihan sietämätöntä kuraa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
598
Youtube on monesti äänenlaadullisesti kuraa, varsinkin jos on kyse jostain harvinaisemmasta/vanhemmasta materiaalista. Muutenkin se on mielestäni musiikkisoittimena todella kömpelö. Uuteen musiikkiin tutustumisessa se on kuitenkin kätevä, kun haluaa vähän tatsia soundiin ja tehdä pientä arviointia (kiinnostaa / ei kiinnosta).

Spotify on varmaan nykyään ihan OK, muutama vuosi sitten sieltä puuttui puolet omista top10 bändeistä ja siksi se on jäänyt itsellä taka-alalle. Pitäisi ehkä jaksaa perehtyä uudelleen, mutta toisaalta koneella on niin paljon hyvää musaa jemmassa, ettei asiaa koe tarpeelliseksi. Lisäksi tuli viritettyä omat systeemit siihen kuntoon, että kotiin voi ottaa VPN-yhteyden ja streamata musat minne tahansa, eli siinäkään suhteessa Spotify ei tuo etua.
 

Dataelukka

Such tech, many forum wow
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
140
Mikä pointti enää herranvuonna 2016 säilyttää musiikkia koneella kun on Spotify ja Youtube:confused2:

Laillisen musiikin vielä ymmärrän mutta täälläkin varmaan suurimmallaosalla Winamp hoilaa torrentilla imettyä tavaraa? Spotify web player + adblock voittajan valinta:cool:
Omat musiikit on 90% bandcamp.com ladattua korkealaatuisia mp3-tiedostoja, ja olen ihan rahalla ostanut tiettyjä albumeita ja sitä kautta toivottavasti piristänyt sen musiikin tekijän päivää. Itse olen musiikin kuuntelun suhteen kai joku seikkailija ja lähinnä elektronista musiikkia ja muita vähemmän suosittuja genrejä kuuntelen, ja kun sitä musiikkia alkaa olla satoja ja tuhansia kansioita ja päälle 500 gigaa, niin helpoiten itse löydän ja lajittelen asiat suoraan windowsin kansioissa. En käytä soittolistoja erityisesti, kun pistän vain tunnin pari verran musiikkia winampiin ja suurella todennäköisyydellä kesken soiton vaihdan uutta tilalle muutenkin. Bandcampin lisäksi satunnaisista sivuista ladattu lisää musaa (esim http://ocremix.org/ tai youtuben kautta löydetty soundcloud tms muu linkki) ja sitten olen ripannut cd-levyt sellaisenaan pakkaamattomana wavveina (Tiedän flacit mutta eipä kiintolevytila ole rajoitteena)

Jos niitä "suosittuja" radio-pop, vain elämää 2016, spotify-soittolistoja ja top100 best songs ever juttuja haluaa kuunnella niin siihen kai spotify ja youtube riittää. Mutta itselle tiedostot on se juttu, korkeamman laadun ja laajemman käyttömahdollisuuden takia (esim stereot, kännykkä, tabletti, dj-harrastus). Myöskään kun elektroniset musiikit harvemmin on "bändejä" eikä julkaise albumeita, niin juurikin bandcamp on oiva palvelu sellaiseen toimintaan. Riittää että avaa itunes tai windowsin groove musicin, ja etusivulla näkyy "maailman" suosituimmat artistit jotka vaan mättää rahaa tiskiin sen verran että oma pärstä näkyy globaalisti.

Voisin oikeastaan kirjoittaa pitkänkin sepustuksen miksi itseä tietyllä tapaa ärsyttää spotify, netflix ja muut kuukausimaksulliset "kaikki-tänne-heti-nyt" mediapalvelut, mutta ehkä toisessa ketjussa jos sellainen tulee. Fyysinen media ja laitteiden kanssa puljaaminen on osa elokuva/musiikki/peli-harrastuksia. Ruokaakin voi syödä sen tähden että pysyy hengissä ja saa energiaa, mutta ehkä myös se raaka-aineiden laatu, kokkaustavat, yleinen sisustus keittiössä ja ruokailu on myös tärkeitä niille, jotka sitä harrastaa.

Aihe on itselle kovin tärkeä, kun musiikki ja myös hifistely/äänentoistojutut on tärkein harrastus mulle mitä onkaan, ja pc-pelaaminen, ylikellotus ja muu perinteinen nörtteily ei niinkään kiinnosta.
 

mabasa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
511
Mikä pointti enää herranvuonna 2016 säilyttää musiikkia koneella kun on Spotify ja Youtube:confused2:

Laillisen musiikin vielä ymmärrän mutta täälläkin varmaan suurimmallaosalla Winamp hoilaa torrentilla imettyä tavaraa? Spotify web player + adblock voittajan valinta:cool:
Miten olisi sellainen, että silloin 1) kaikki löytyy 2) mieleisen laatuisena ja 3) on käytettävissä myös offline laitteessa kuin laitteessa, 4) eikä tavara häviä esim. tulevaisuudessa palvelun lopettaessa tai muuttaessa tekijänoikeuskäytäntöjään?
 

Uke

Team Nokia
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 004
Miten olisi sellainen, että silloin 1) kaikki löytyy 2) mieleisen laatuisena ja 3) on käytettävissä myös offline laitteessa kuin laitteessa, 4) eikä tavara häviä esim. tulevaisuudessa palvelun lopettaessa tai muuttaessa tekijänoikeuskäytäntöjään?
Eipä tuo Spotify ainakaan laadussa kalpene.
Offline onnistuu myös ja laitteella kuin laitteella (kännykkä, kone, tabletti yms.)
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 668
Oisko yksi, ettei Spotifystä löydy läheskään kaikkea mitä itse kuuntelen? Toisekseen miksi ei, jos koneelle on tullut rippailtua cd:t vuodesta 2003 asti, ei viitsi poistaakaan toimivia levyjä. :cool:
Tämä + herranvuonna 2016 (hidas mutta perinteinen) kovalevy on niin halpa että sitten on jo käyttäjän syytä katsoa peiliin jos useampi esim. 2-4Tb kovalevy ei riitä musiikin varastolevyksi (itsellä käytössä ikivanha 200Gb ja hyvin riittää kun tarvittaessa heittää sellaista mitä ei jatkuvasti kuuntele ulkoiselle varastolevylle ja sieltä sitten vaikka uutta tilalle...).
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Mikä pointti enää herranvuonna 2016 säilyttää musiikkia koneella kun on Spotify ja Youtube:confused2:
Kun on paljon musiikkia mitä näistä mainitsemistasi palveluista ei löydy. Itsellä paljon trancea/teknoa/ambienttia jota ei vaan löydy eikä tule koskaan löytymään, varsinkin hyviä pitkiä miksauksia. Ja nykyinen EDM on niin kauheaa kuraa että yök.
Kaikki eivät pärjää nykyisellä hömpällä ja räppäämisellä. Nykymusiikki on aika lähellä pskaa, mutta makuasia tietenkin.

Ja totta on, että onhan suurimmat menneet legendat saatu aika mukavasti mukaan, Beatlesitkin saatiin viimein vähän aikaa sitten vihdoin Spottifyhyn :tup:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 421
Streamauspalvelut on kyllä noin muuten katalogin hallinnan osalta käytettävyydeltään vammaisia jos on aikanaan tottunut mp3-kokoelman järjestelyyn, tagien viilaamiseen oikein eikä melkein oikein ja juurikin jonkun foobar2000:n virittelyyn. Käytännössä näkymänä on aina joku tilaa hukkaava ei-listamuotoinen albuminäkymä, jota ei voi järjestää vuosiluvun mukaan. Juurikin tuo vuosiluku on itselle ehdoton, koska haluan usein kuunnella kronologisesti tai bändin eri kokoonpanojen mukaan. Näin esim. Spotifyssa. Google Music sentään osaa järjestää vuoden mukaan, mutta ei minkäänlaista listanäkymää albumeista työpöydällä eikä mobiilissa.

Tähän ratkaisuna Spotifyssa teen aina oman playlistin albumista, jonka nimeän tuttuun tyyliin "(1970) Album" vähän niin kuin se olisi paikallinen kansio. Työpöytäversiossa täten saan albumilistan myös vasemmalle ikään kuin hakemistomuodossa (kansiot artistin mukaan), toisin kuin vain albumeita suoraan tallentamalla. Samalla tulee yleensä tarkistettua että biisilista on oikein ja se versio mitä haen (alkuperäinen vs extended yms.).

Eipä siis ole päässyt loputtomasta järjestelystä ja nysväämisestä eroon. :facepalm:
 
Viimeksi muokattu:

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
Tuo on kyllä tyylikäs, ei voi kieltää. Ja vielä Denon.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1
https://musicmode.net/
Löytyis vahingossa Windows Storesta ja kokeilun jälkeen olen siinä määrin kyllä tykännyt että laitoin rahat tekijöille. Pääsääntöisesti Spotify käytössä, mutta kun koneelta löytyviä pitää kuunnella niin tämä on melko hyvä.
FLAC tuki toki löytyy maksullisesta versiosta ja tagailee automaagisesti (riippuen toki miten tuntematonta materiaalia kuuntelee). Voi pistää esim. tietyn genren musiikit soimaan randomilla

musicmode.PNG
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 608
Viestejä
4 185 884
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom