Win10 ääniongelma. Mikki ei toimi.

Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 288
Kokeilin kakkoskonetta ja jostain kumman syystä mikki ei toimi enää.

En ollut sitä muutamaan kuukauteen käyttänyt ja nyt ei tosiaan kuulu mitään. Ilmeisesti jokin windows päivitys kussut jotain.

Headsetti on 3,5mm. Kokeilen myös toisella, usb-headsetilla eikä sekään anna mikistä mitään (muuta kuin aluksi omiin korviin kaiken minkä puhuin). Tuolloin teamspeakissa kaverit kyllä kuulivat minut mutta minä en sitten kuullut heitä enkä mitään muutakaan äänilähdettä.

Olen sallinnut windowssin privacy-asetuksista mikrofonin käytön. Olen asentanut 3,5mm headsettia varten Via HD audo win 10, uusimmat ajurit.

Teamspeak näyttää tuolle logitechin headsetille kyllä oikeat laitteet ja antaa tehdä testejä mutta mitään ääntä ei tule.

Jostain syystä en voi säätää mikrofonin voimakkuutta lainkaan windowssin asetuksista. Sitä liukukytkintä jos yrittää nostaa nollasta niin se palautuu aina samaan.

Mitähän yrittäisi seuraavaksi?
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 288
Windowsin mikrofonin asetuksista pystyy mic boostia kyllä säätämään mutta ei itse mikrofonin voimakkuutta. Sama pätee myös vian omaan ohjelmaan.

Mic boostin jos laittaa päälle niin ääni alkaa tulemaan omista kaiuttimista.

Tämä siis ihan perinteisellä 3,5mm headsetillä eikä tuolla usb-mallisella.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 288
Ongelma ratkaistu. Poistin vain yksiselitteisesti kaikki VIA:n ajurit. Jotenkin ne sotkivat kaiken toiminnan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 948
Ajurit tulisi ladata aina emolevyn/laitteen valmistajan tukisivulta, niin välttyy ongelmilta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 756
Viestejä
4 205 713
Jäsenet
70 959
Uusin jäsen
Sallys

Hinta.fi

Ylös Bottom