Win 11 asennus ei enää onnistu

Tilanne:
Koneessa M2 levy ja SSD levy. SSD levyssä on ollut Win 11 ja toiminut normaalisti.
Nyt kuitenkin olen tätä konetta myymässä, joten alustin Windowsissa tuon M2 levyn (oli pelilevynä eikä siis siinä ollut windowsia).
Poistin fyysisesti tuon SSD-levyn mikä sisälsi Windowsin.
Ajoin Win 11 sivuilta USBlle käynnistys/asennus systeemit millä voi Windowsin bootatessa asentaa.

Nyt kuitenkin kun tuolla tikulla yrittää bootata niin tulee ikkunalogo jonka jälkeen tämä:
2025-10-28 19.14.22.jpg

Mistähän kiikastaa? Mielestäni olen asentanut muinoin tällä tavalla myös alkuperäisen windosin SSD-levylle (joka nyt siis irti). Windows ei lähde edes asentumaan vaan herjaa heti tätä.
BIOSissa näkyy kyllä tuo M2 levy normaalisti mihin meinasin asentaa.

Ja siis tosiaan koneessa on ollut aiemmin Win 11 (ja on edelleen jos tökkään SSDn kiinni) mutta nyt en vaan onnistu asentamaan kun herjaa tuota kuvaa. Onkohan tikku jotenkin korruptoitunut vai mistä kiikastaa? Luon parhaillaan USBtä uudelleen.

Koneen speksejä saa jos ne on relevantteja mutta voiko tuosta päätellä jotain mistä kiikastaa?

Loin tikun uudelleen ja nyt pari kertaa se kuvake pyörähtää, kunnes tämä:
2025-10-28 19.34.51.jpg

Mikähän tossa nyt kiikastaa?

Kokeile tehdä eri tikulle, siltähän tuo vaikuttaa, että asennusmedia korruptoituu.

Kokeile tehdä eri tikulle, siltähän tuo vaikuttaa, että asennusmedia korruptoituu.
Äh, ei ole toistakaan tikkua. Mutta sinällään hyvä jos tosta vaan johtuu. Pitänee käydä ostaa uus tikku. Tuolla mä oon kyllä jo parikin asennellu sujuvasti (asennusmedia laitettu monta kertaa ja välissä normitikkuna).

En nyt vannomaan mene, että on tikusta kiinni, mutta helppohan tuo on ensiksi sulkea pois vaihtoehtona. Eipä ne loputtomiin kestä.

Tietysti voit kokeilla myös eri porttia, jos on nyt kotelon portissa niin laita emon taakse tikku ja katso muuttuuko mikään.

En nyt vannomaan mene, että on tikusta kiinni, mutta helppohan tuo on ensiksi sulkea pois vaihtoehtona. Eipä ne loputtomiin kestä.

Tietysti voit kokeilla myös eri porttia, jos on nyt kotelon portissa niin laita emon taakse tikku ja katso muuttuuko mikään.
Jes, kiitos. Pitää kokeilla. Boottimenun kun saa ruudulle niin tikku näkyy "kaksi kertaa", toinen joku UEFI ja toinen ilman. Onko niillä väliä? Molempia kokeilin ja sama loputulos ja virheet. Pitää ottaa kuva boottiruudusta.

Oletko kokeillut diskpartilla cleanata asennusmedian, itellä samanlaista tökkimistä kun loppukeväästä asensin win11 ja kun edellisestä asennuksesta oli aikaa niin oli asioita unohtunut.

En just tähän hätään muista syntakseja, mutta:

diskpart ( vai oliko diskpart list)
ja clean sille levylle mille asentamassa, eli siis poistaa (partitiot, jos menneet jostain syystä mutkalle) sen jälken asennus ainakin mulla lähti. Eli mulla oli muistaakseni jotain häikkää kans UEFI:n kanssa.

Eli:
diskpart
list disk
select disk (levyn numero)
clean
exit

Viimeksi muokattu:
Eikös NVMe -levyillä ollut joku juttu buuttaamisen kanssa, että se piti erikseen laittaa BIOSista päälle ja/tai asentaa joku ajuri tai päivitys ensin? :hmm: ainakin vanhan emon ohjekirjassa oli tuollainen maininta

Tuolla kans muutama mahdollinen ongelma:

1000173740.jpg

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
290 879
Jäsenet
79 898
Uusin jäsen
JuliusC

Hinta.fi

Back