Onko kellään idioottivarmaa keinoa, miten Win10 -koneella pääsee bootatessa BIOSiin (UEFIin)?
Niin että näppäimistö toimii.
Kone on sigussa oleva kokoonpano.
Win10:n nopea käynnistys on pois päältä, ja kaikki muutkin netistä löytyneet kikat on kokeiltu.
Pääsen Win10:n ongelmanratkaisutilaan, mutta:
Ongelmana on vain se, että näppäimistö ei enää Win10:n myöstä suostu ottamaan näppäimen painalluksia vastaan ennen kuin olen päässyt Windowsiin.
Näppäimistön valot eivät pala joten sitä ei jostakin syystä ole vielä tunnistettu.
Olen kokeillut pariakin näppäimistöä ja suurin piirtein kaikkia USB-portteja.
Ennen nykyisen prosessorin vaihtoa (pari viikkoa sitten i7 3820 -> Xeon E5-2695 v2) tämä saattoi satunnaisesti onnistua, mutta nyt ei ollenkaan (vaihdoin samassa yhteydessä biosista boottivaihtoehdoksi nopeimman biosin asetuksen, en muista mikä se oli).
Edit. CMOS:n nollaaminen auttoi. Nyt toimii näppis heti bootatessa.
Niin että näppäimistö toimii.
Kone on sigussa oleva kokoonpano.
Win10:n nopea käynnistys on pois päältä, ja kaikki muutkin netistä löytyneet kikat on kokeiltu.
Pääsen Win10:n ongelmanratkaisutilaan, mutta:
Ongelmana on vain se, että näppäimistö ei enää Win10:n myöstä suostu ottamaan näppäimen painalluksia vastaan ennen kuin olen päässyt Windowsiin.
Näppäimistön valot eivät pala joten sitä ei jostakin syystä ole vielä tunnistettu.
Olen kokeillut pariakin näppäimistöä ja suurin piirtein kaikkia USB-portteja.
Ennen nykyisen prosessorin vaihtoa (pari viikkoa sitten i7 3820 -> Xeon E5-2695 v2) tämä saattoi satunnaisesti onnistua, mutta nyt ei ollenkaan (vaihdoin samassa yhteydessä biosista boottivaihtoehdoksi nopeimman biosin asetuksen, en muista mikä se oli).
Edit. CMOS:n nollaaminen auttoi. Nyt toimii näppis heti bootatessa.
Viimeksi muokattu: